Forum motocyklowe Ścigacz.pl • Zobacz wątek - Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez MotorBoys » 6/6/2017, 18:51

WITAM!
Trochę dużo już poczytałem na różnych forum o crossach 85. Najbardziej pasowała by mi yamaha yz85. Najpierw napiszę wam jakie mam doświadczenia a potem zadam kilka pytań licząc na dobre odpowiedzi :D
Moim pierwszym sprzętem był chiński quad 125, potem Cpi smx 50, kxd 125, loncin 250. Mam już trochę pojęcia także nie zaczynam od zera 8) Otóż jeżdżąc na chińczykach zrozumiałem że czas na coś lepszego i markowego. Mam 14lat 169cm wzrostu i ważę 57kg. Otóż poszukuję crossa 85 i mam do was kilka istotnych pytań :D

- Jak to jest tak naprawdę z tymi tłokami bo dzwoniłem po różnych sklepach czytałem na forum pytałem kolegów którzy posiadają takie sprzęty i dowiedziałem się różnych informacji, a mianowicie jedni twierdzili że jeżeli nie szaleję po torach crossowych i dbam o oleje filtry itp. to mogę nim sporo Motogodzin nabić i się nie martwić. Drudzy twierdzą że potrzebna jest zmiana tłoka co 40mth jednak w serwisach dowiedziałem się że te 40mth to jest dla zawodników nie dla amatorów :lol: Dodam też że nie miałbym problemu aby zmienić tłok po kupnie crossa i pewnie tak zrobię aby mieć pewność na czym jeżdżę :wink:
- Jak jest w takiej 85 ze spalaniem? Jedni twierdzą że cały bak idzie na cały dzień średniej jazdy. Jedni mówią że cały bak na 3-4h średniej jazdy.

Dodam że byłby to mój 1 taki typowy cross :) Nie piszcie że mam brać 125 bo byłem oglądałem Honde cr125 i niestety jest za duża na mnie a jednak wolę 85 bo niższa i trochę mniej mocy. Jeździłem na 85 i mam bardzo pozytywne wrażenia. Motorek służył by mi na wyjazdy w teren czy też po polach aby poszaleć :roll: tylko musiałbym wyregulować zawieszenie na miększe tak jak zrobił to mój kolega w yz85 na której miałem okazje się przejechać. Liczę na dobre i szybkie odpowiedzi :) Jestem nowy na forum także dopiero zaczynam kumać co i jak i gdzie :P

Dodam również że chce przeznaczyć na motorek max 5500-5700 aby mi trochę jeszcze zostało ale kask zbroję rękawice mam jeszcze tylko jakieś buty i będzie tralala :P :D
MotorBoys
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34


Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 7/6/2017, 07:16

po 1 nie ten dział - przenosze do odopowiedniego

i dalej tak tłok wymieniasz - jak jest do wymiany :D nie ma do konca reguły. jak sie amatorsko jeździ to czasem potrafi troche dłuzej wytrzymac ale latanie po lesie czasem bardziej katuje taki tłok niz wypad na tor MX. jazda za wolna i pyrkanie czesto też wpływa gorzej niz odkręcanie gazu.

co do spalania - kup i sam ocen jak ci pali, 1 bak na cały dzien to trzeba by na prawde pyrkać sobie... na torze jeden bak to pewnie da sie w jakas godzine wypalic

akurat crossówka w terenie to też taki o średni pomysł motocykl tam sie nie bardzo nadaje, kiepskie przełozenia, słabe sprzęgło do endurowania, amatorsko duzo rzeczy moze i nie odczujesz ale minusem beda własnie koszta eksploatacji
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez MotorBoys » 7/6/2017, 10:22

henio12323 napisał(a):po 1 nie ten dział - przenosze do odopowiedniego

i dalej tak tłok wymieniasz - jak jest do wymiany :D nie ma do konca reguły. jak sie amatorsko jeździ to czasem potrafi troche dłuzej wytrzymac ale latanie po lesie czasem bardziej katuje taki tłok niz wypad na tor MX. jazda za wolna i pyrkanie czesto też wpływa gorzej niz odkręcanie gazu.

co do spalania - kup i sam ocen jak ci pali, 1 bak na cały dzien to trzeba by na prawde pyrkać sobie... na torze jeden bak to pewnie da sie w jakas godzine wypalic

akurat crossówka w terenie to też taki o średni pomysł motocykl tam sie nie bardzo nadaje, kiepskie przełozenia, słabe sprzęgło do endurowania, amatorsko duzo rzeczy moze i nie odczujesz ale minusem beda własnie koszta eksploatacji


Dzięki za odpowiedź
:D Widocznie muszę kupić i się przkonam w sumie spalanie to nie problem bardziej boję się w sumie o te tłoki :) bo wymienić umiem i z tym nie będzie problemu natomiast są tam selekcje i jak skończy sie niscail to raczej przy mojej jeździe tuleja by wystarczyła ale do końca nie wiem czy to dobry pomysł jedni chwalą drudzy nie :D podobno dla amatorów tuleja wystarcza i tłok trochę dłużej wytrzyuje :roll: dobre jest to że na tulei można robić szlify i zakładać kolejne tłoki. Tylko minus jest też taki że jest mniejsza moc i troche gorsze chłodzenia ale raczej dla amatorów mało odczuwalne. Przy takiej crossówce raczej nie wiadomo jak szaleć nie będę ale zamulać też nie. Przegazówki raz za czas byłyby w jeździe bo paliwo z olejem które sie zbiera musi sie przepalić :roll: CZEKAM NA KOLEJNE WYPOWIEDZI OD INNYCH :roll:

Jestem nowy wybacz że nie w tym dziale i dzięki za przeniesienie i pomoc :)
MotorBoys
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 8/6/2017, 06:39

tłoki to jedno.. w motocyklu wyczynowym wszystko wymaga uwagi.. zawieszenie cały silnik - wał sprzęgło skrzynia łozygska.... tłoki to tylko ułamek wydatkow :D

co do nicasil/zeliwo moje zdanie to jak to ma chodzic poprawnie to tylko nicasil. do niektórych moto takie cylindry nie sa az tak koszmarnie drogie
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez MotorBoys » 8/6/2017, 18:13

henio12323 napisał(a):tłoki to jedno.. w motocyklu wyczynowym wszystko wymaga uwagi.. zawieszenie cały silnik - wał sprzęgło skrzynia łozygska.... tłoki to tylko ułamek wydatkow :D

co do nicasil/zeliwo moje zdanie to jak to ma chodzic poprawnie to tylko nicasil. do niektórych moto takie cylindry nie sa az tak koszmarnie drogie


Dzięki za odpowiedź :roll: Rozumiem w takim razie co polecacie do 5500zł ale tylko markowego bo chińczyki mnie nie interesują :lol: Jak pytałem użytkownika yamahy yz85 na youtube ile tłok wytrzymał to dostałem odpowiedź 200mth ale nie wierzę za bardzo w to :roll: Myślałem też nad Rieju mrt pro 50 :roll: lub coś z am6 i trochę sprzerabiać np. Wydech sportowy, większe dysze w gaźniku, może kiedyś cylinder 70 :D ale no nie wiem za bardzo sam :| co polecacie do 5500?
Czekam na odpowiedzi :)
MotorBoys
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 8/6/2017, 18:19

wiesz moze i wytrzymał. ale stracił połowe mocy :D ktos na prawde pyrkał tym wiec tez duzo przyjemnosci nie miał. a potem ten tłok tak sie tłukł w cylindrze - że do wymiany był razem z cylindrem :D wiec zadna oszczędnosc
'
uwazam że to nienajgłupszy pomysł takie moto z am6 czy jakas derbi senda, podkręcic to juz fajnie by latało. do latania po lasach spoko, a koszta utrzymania kilka razy nizsze.
jest cos takiego jak HM CRE to jest takie ciekawe moto fajny ma zawias i hamulce, duza chłodnice wiec mozna katowac to nawet nieźle
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez MotorBoys » 8/6/2017, 19:58

henio12323 napisał(a):wiesz moze i wytrzymał. ale stracił połowe mocy :D ktos na prawde pyrkał tym wiec tez duzo przyjemnosci nie miał. a potem ten tłok tak sie tłukł w cylindrze - że do wymiany był razem z cylindrem :D wiec zadna oszczędnosc
'
uwazam że to nienajgłupszy pomysł takie moto z am6 czy jakas derbi senda, podkręcic to juz fajnie by latało. do latania po lasach spoko, a koszta utrzymania kilka razy nizsze.
jest cos takiego jak HM CRE to jest takie ciekawe moto fajny ma zawias i hamulce, duza chłodnice wiec mozna katowac to nawet nieźle


Oki :D Muszę się jeszcze zastanowić a ta yz85 dużo mocy by straciła robiąc tyle mth? Tak sie zastanawiam bo przy amatorksiej jeździe ale wiadomo czasem w palnik też by dostał i jak by miał tuleje w cylindrze :roll: to jeżeli by sie tłok zatarł to wystarczy szlif cylindra i nowy tłok aczykolwiek do końca na yz nie jestem przekonany bo był by to mój pierwszy tak mocny motorek i dużo bym sie też nauczył przy nim. A jak wygląda sprawa z korbami w takich 85? Polecasz jakieś inne motorki też do endurowania?
Dzięki za wypowiedzi!
MotorBoys
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 8/6/2017, 21:12

nie wiem, przekraczajac 40-50 godzin jest duze ryzyko ze silnik w kazdej chwili moze wybuchnąć. tutaj nawet nie ma co ryzykowac i trzymac silnik bez remontu taki czas.

zeliwo szlifujesz, nicasil czasem sie zdaza ze nie robisz nic :D duzo lepiej odprowadza ciepło wiec ciezej przygotowac maszyne.

korba - wymiana co 2-3 tłoki ;) z jazda endurowa prędzej co 2

polecam dowolne enduro do uzywania w enduro terenie :D odradzam crossówki
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez MotorBoys » 10/6/2017, 12:53

henio12323 napisał(a):nie wiem, przekraczajac 40-50 godzin jest duze ryzyko ze silnik w kazdej chwili moze wybuchnąć. tutaj nawet nie ma co ryzykowac i trzymac silnik bez remontu taki czas.

zeliwo szlifujesz, nicasil czasem sie zdaza ze nie robisz nic :D duzo lepiej odprowadza ciepło wiec ciezej przygotowac maszyne.

korba - wymiana co 2-3 tłoki ;) z jazda endurowa prędzej co 2

polecam dowolne enduro do uzywania w enduro terenie :D odradzam crossówki


Dobra podjąłem chyba decyzję :P Kupię coś z silnikiem am6 do mojego endurowania. Znalazłem rieju mrt pro 50 z amortyzatorami upside down i dobrze to wygląda widać że rama solidna i zawieszenie :) silnik am6 ale w wersji pro jest tam sportowy cylek 50 NG. Do endurowania powinien być dobry. Założę jeszcze sportowy wydech i będzie jak tralala 8) Co myślisz na temat mojego wyboru? Oraz pytanie mam jakiego oleju używać do nasączania filtra gąbkowego :D bo po kupnie od razu wymienię olej w silniku, wyczyszcze i nasącze filtr powietrza, zmienię świecę i będę śmigał :D Oraz jaki olej do mieszanki do am6 będzie taki dobry do dosyć ostrej jazdy :P dzięki i czekam na wypowiedzi :roll:
MotorBoys
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 10/6/2017, 14:52

nie musisz cytowac kazdej wypowiedzi powyzszej :)

wybór dowolny, nie znam sie az tak na piździkach, mozesz pytac w dziale 50tek. ale to wszystk oi tak prawie jedno i to samo wiec duzych róznic nie ma czy wybierzesz to czy co innego,

olej do nasaczania w zasadzie dowolny jaki bys nie kupił. ja polecam valvoline jest tani wydajny i fajnie sie nanosi.

olej do paliwa ja polecam motul 800 / ipone samourai

do skrzyni też jakis dobry polecam, jakbys chciał to mam jeden z najlepszych ipone box xtrem po hurtowej cenie oddam
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez MotorBoys » 22/6/2017, 10:17

Okej tak więc dalej się męczę z wyborem motocykla dla siebie :shock: Bo nie chciałbym aby to był szybki wybór bo potem będę nie zadowolony jeśli nie wybiore rozważnie :wink:
Jednak am6 odpada jeździłem na niej była odblokowana z dobrymi zębatkami (tył prawdopodobnie 62zęby) niestety jest to za słaby sprzęt na moje umiejętności i mocy brakuje niestety :roll: Już sam się zgubiłem am6 odpada na 100% myślałem jeszcze i rozważałem nad tymi 85 ale jak trzeba tak często remonty to chyba też odpadnie :cry: Myślałem też nad MRF 140RC ale nie chce żeby znowu sie okazało że to niczym sie nie różni od innych chinoli itp. :roll: Potrzebuję motorek do 5500zł minimum 2006rocznik najlepiej :roll: 14lat 57kg i 170cm wzrostu i mam po prostu problem z wyborem dla siebie czegoś dobrego :shock: Proszę o szybką pomoc dodam że jeździłbym w terenie i co 2-3 dzień więc dosyć często :roll: zawsze mam 20L do wykorzystania od rodziców miesięcznie :lol: ale raczej na 85 to byłoby za mało takie 20L na miesiąc prawda? :roll:
MotorBoys
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 22/6/2017, 18:39

nie istnieje motocykl który sprosta twoje wygórowane wymagania :D

co do pytania o ilosc paliwa - to skad mam wiedziec ile ty wyjeździsz w miesiac ?
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez michu74 » 26/6/2017, 19:32

Powiem ci tak... kolega ma 173cm wzrostu ok 70 kg i śmiga już 2 sezon na yz 85 2008rok, ma go od nowości tylko dopiero od zeszłego sezonu razem zaczęliśmy jeździc, ja już sie przesiadłem na 125 bo w starej cr 85 brakowało mocy, ale teraz jak da mi się ten kolega przejechać na tej yz, to prawie na każdym biegu rwie na koło. Pomimo tego że już dosyć długo jeżdze. po prostu charakterystyka tego silnika jest naprawde satysfakcjonująca. On sam uważa że siły to ma wystarczająco tylko trzeba to trzymać na obrotach w lesie i na podjazdach żeby jechało. Jakby nie to że jest to taki mały motorek to by dalej jeździł.

Do tego od tej nowości nic w silniku nie było robione, a dalej chodzi tak jak na początku.

Po takim MNIEJ WIĘCEJ policzeniu ile mth zrobił to wychodzi coś koło 100mth.
(jak zaczynaliśmy jeździć, to całe wakacje praktycznie codziennie się latało przynajmniej po godzince)

Do tego ta yamaszka pali bardzo mało, na 5l paliwa - mieszanej jazdy, pół niedzieli przejeździmy.

tak więc ja na twoim msc brałbym zadbaną yz 85, bo z wszystkich "85" na jakich jeździłem pozycja za kierownicą mi najbardziej odpowiadała i do tego była najmocniejsza

Dosyć chaotycznie sie rozpisałem, ale może troche ci to pomoze coś wybrać. pozdrawiam
michu74
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez henio12323 » 27/6/2017, 18:14

teraz przyjdzie do remontu :D to zamiast wymiany tłoka i kontroli pozostałych elementów silnika pójdzie od razu generalka :D
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25689
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?

Postprzez michu74 » 28/6/2017, 23:21

Albo tak jak inny kolega co dużo za dużo jeździł na sx 250, z sel. A nastepny tłok założył sel. D

:D :D
michu74
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21


Powrót do Offroad

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr