litrowy naked

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, andy7, senekkorzenna, Landryss25, kravec, Czester, Boshi, Movi, lagiboy, rosiboj, Black-Ghost

litrowy naked

Postprzez ashow » 19/5/2017, 10:37

Witam. W tamtym roku sprzedalem swoja R6 i teraz znow nastaly cieple dni postanowilem zakupic sprzęt. Nie chce juz nic sportowego bo jest to dla mnie zbyt niewygodne i malo uzyteczne chodz dajace duzo frajdy. Zainteresowaly mnie Honda Cb1000r lub Z1000 od 2010r, ewentualnie FZ1. I tutaj rodzi sie problem poniewaz nie jestem z miasta i bywam tam sporadycznie a od zawsze podobaly mi sie Nakedy. Chcial bym go uzywac np. na dojazd do pracy 40km. Oraz na dalsze wypady np w Góry +-200km a w przyszlosci moze jakas trase przez Skandynawie. Czesto jazda we 2 osoby z kobietą. Mysle ze predkosci z jakich korzystam to do 200km/h czasem na maxa ale sam i to rzadko. Co bedzie najlepszą z mozliwych opcji dla mnie, nie zwieje mnie? 179cm wzrostu. Czy te nakedy sa wygoniejsze od R6? 2002r
ashow
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2017, 10:26


Re: litrowy naked

Postprzez tomek_sy » 19/5/2017, 11:01

Specjalistą nie jestem więc się wypowiem :) jazda w dłuższą trasę na nakedzie jest uciążliwa, zwłaszcza z prędkościami 120+. Nakedy są wygodne właśnie ze względu na pozycję za kierownicą ale ta zbiera dużo wiatru. Nie myślałeś nad maszyną trochę bardziej turystyczną z wygodniejszą pozycją ale też owiewkami ? bez problemu znajdziesz większe pojemności.
tomek_sy
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26/5/2015, 19:01

Re: litrowy naked

Postprzez ashow » 19/5/2017, 11:20

Wlasnie turystyki mi sie nie podobaja dla mnie owiewki to tylko sport. Pojezdzil bym i sprawdzil sam ale nikt nie ma takiego ;/ chcialem wybrac najmniejsze zło
ashow
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2017, 10:26

Re: litrowy naked

Postprzez ded » 21/5/2017, 07:49

Jak chcesz ładny to bierz ten który Ci się podoba. Jak ma być wygodny to może jakiś sport-turysta typu XX, Hayabusa itp. To chyba taki najlepszy kompromis. Ewentualnie z nakedów co się nadają do turystyki jest jeszcze BMW.

Ja ostatnio jestem na kupnie litrowego nakeda ale za 10 tyś i typowo do miasta, to tak lawiruję między dużym Hornetem a Tryplem 955i. Ale na trasę to one się nie nadają z uwagi na brak osłony przed wiatrem. A przeloty 40km poza terenem zabudowanym to jednak trzeba już patrzeć na turystę.
Triumph Speed Triple 955i 2002
Avatar użytkownika
ded
Świeżak
 
Posty: 66
Dołączył(a): 26/9/2016, 11:54
Lokalizacja: Ciechanów

Re: litrowy naked

Postprzez Croowab » 21/5/2017, 21:25

tomek_sy napisał(a):Specjalistą nie jestem więc się wypowiem :)


Zależnie jakiego golasa kupisz.
Mała szybka robi odpowiednią robotę i takie przejazdy nie będą uciążliwe.
Ja robiłem trasy po 500km+ z plecakiem na gsx1400 i było znośnie z prędkościami 200km/h+ (niemieckie autobany)
Multitradą mimo, że to typowy turystyk wcale nie jest duzo lepiej..
Problem z wiatrem jest uciązliwy chyba najbardziej na supermoto.
Kiedyś miałęm wkręta na FZ1 ale mam ducati monster s4rs i jestem zadowolony.
Trasy 300km nie problem.

Jedynie brak owiewek odczujesz przy chłodniejszych a zwłąszcza w deszczowe dni.. Jednka owiewki trochę chronią. Do golasa koneicznie mała kup.
Będzie Pan zadowolony.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 705
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Re: litrowy naked

Postprzez ashow » 21/5/2017, 21:46

no i o taka odpowiedz chodzilo. Dzieki Z1000 bedzie moj :)
ashow
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2017, 10:26

Re: litrowy naked

Postprzez Zimny72 » 21/5/2017, 21:53

Latam nakedem długie trasy. I z doświadczenia powiem, że naked w trasie i przy większych prędkościach spokojnie da radę pod dwoma warunkami:
1. Obniżona kierownica np. a la clipony wymuszająca pochyloną do przodu pozycję jazdy.
2. Owiewka na lampę i zegary, co by zdjąć choć trochę naporu pędu powietrza z klaty.
Mam założoną małą owiewkę Puig Raptor + dobry kask co by dawał radę samodzielnie w strudze powietrza (mam Sharka Speed-R2). Kierownica Fehling Clubman powoduje, że pochylone do przodu ciało jest podtrzymywane przez pęd powietrza i się nie męczę przy większych prędkościach. Inną sprawą jest jazda w takiej pozycji w mieście, ale to są zazwyczaj krótkie odcinki i spokojnie można wytrzymać.
Ogólnie wyprostowana pozycja czy to w turystyku czy nakedzie powoduje wyrywanie rąk przy większych prędkościach, a stosowanie szyb i owiewek od jakiegoś poziomu prędkości niewiele daje i trzeba wrócić do pkt 1.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Stały bywalec
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Re: litrowy naked

Postprzez ashow » 22/5/2017, 06:35

A jeszcze zastanawialem sie jak jest gdy bym chcial wziasc ze soba kobiete. Na r6 po 100km byla to niezla mwczarnia i dla mnie i dla niej. Nadgarstki odpadaly.
ashow
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19/5/2017, 10:26

Re: litrowy naked

Postprzez Zimny72 » 22/5/2017, 10:37

Pod kątem turystyki z pasażerem szukałbym moto po pierwsze z wygodnym siedziskiem: V-Strom, Versys, Breva 1200, BT1100 Bulldog, XJR1300...
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Stały bywalec
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Re: litrowy naked

Postprzez Croowab » 24/5/2017, 19:18

na nakedzie dla paseżera najważniejsze będzie siedzisko.
I tak się siedzi prosto wiec kierownik przyjmie pęd wiatru na siebie wiec jedynym zmartwieniem będą 4 litery plecaka. Ja latałęm z pasażerem golasem 200km/h + i jedyne za co dostałęm opie..ol to ... ostrzegać jak się zabiera głowę przez co pasażer dostaje dobrego "kopa" powietrzem w kask.. normalnie głowę urywa :)
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 705
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Re: litrowy naked

Postprzez Rura » 25/5/2017, 21:10

"Bulgot" 1100, albo Spid trypel 1050....
Szyba i ie urywa wcale głowy...
Tutaj akurat fota na 675, ale trasa była robiona z prędkościami zbliżonymi do 2 złotych, maks ponad 2,40 wedle giepeesu i nic nie urywa a mam 191 :P
http://i918.photobucket.com/albums/ad27 ... g~original
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr