Zobacz wątek - Wymiana wszystkich płynów w CBR 600 F4i sport 2001
NAS Analytics TAG

Wymiana wszystkich płynów w CBR 600 F4i sport 2001

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana wszystkich płynów w CBR 600 F4i sport 2001

Postprzez Mlody30 » 9/3/2017, 16:21

Witam wszystkich świat motocykli dopiero poznaje kupiłem moto od MOTOITALIA kto zna chłopaków to wie o kim gadam. Chciałem wymienić wszystkie płyny filtry jakie są bo nie wiem co i kiedy było wymieniane i teraz tak. Na wlepce jest napisane Castrol ale czy to syntetyk czy pół nie wiem i jaki rodzaj tego castrola a może zalać innym olejem lepszym. Nie chce oszczędzać na niej bo stan jest salonowy i chce o nią dbac. I jak byście napisali ile tego oleju wchodzi jaki płyn chłodniczy hamulcowy jakie filtry najlepsze oleju powietrza i chyba też jest filtr paliwa ale nie wiem gdzie. Pomóżcie koledze
Mlody30
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5/1/2017, 18:16


Re: Wymiana wszystkich płynów w CBR 600 F4i sport 2001

Postprzez Glenroy » 9/3/2017, 17:03

Jeżeli nie posiadasz, to najlepszą opcją będzie poszukanie w internecie serwisówki do Twojego motocykla i zapoznanie się z jej treścią, będziesz tam miał odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania...i wiele innych ciekawych rzeczy :wink:

Co do oleju. Osobiście jeżdżę na Valvoline SynPower, chwalę sobie Fuchs Silkolene, ale i tak każdy poleci Ci Motula...osobiście twierdzę, że są lepsze oleje. Lepkość, najczęściej jest to 10W40, albo 10W30, ten pierwszy jest imo bardziej wskazany w naszej strefie klimatycznej. Jeżeli chodzi o jakość, jeżeli będzie spełniał normy JASO MA2, to będzie spełniał wszystkie inne normy. SynPower jest olejem syntetycznym i kosztuje tyle, co półsyntetyk Silkolene, czy Motula, spełnia przy tym najwyższe normy jakości, ale co kto lubi, jak ktoś woli półsyntetyk w tej samej cenie, to jego wybór ;).

Płyn hamulcowy DOT 4, jaki? Nie wiem, ja jeżdżę na płynie Boscha za 15zł.

Płyn chłodniczy? Ja jeżdżę na Valvoline MaxLife Coolant AF, głównie dlatego, że podobnie jak olej, jest w miarę tani i jest dobry, a po rozrobieniu go 1:1 ma temperaturę wrzenia w granicach 160 stopni C.

Filtry, masz do wyboru, albo oryginalne z ASO, albo HiFlo...albo K&N, poszukaj, obadaj ceny, może się okazać, że oryginalne nie są wcale droższe od zamienników, HiFlo najbardziej popularny. K&N to już trochę inna bajka, jak filtry oleju są filtrami oleju i ich cena jest podobna do tych z ASO, tak filtry powietrza należą już do tych o wysokim przepływie.

Filtr paliwa jest pewnie na przewodzie paliwowym, podnosisz bak, lecisz po wężyku i po drodze znajdziesz filtr. Jaki? Albo ASO za dziwnie wysoką kwotę, bo w granicach bodajże nawet 200zł, albo zamiennik za kilka zł, średnica przewodu paliwowego w F4i to bodajże 10mm i pod taką średnicę kupujesz filtr na wzór tego, który siedzi w moto.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Re: Wymiana wszystkich płynów w CBR 600 F4i sport 2001

Postprzez Mlody30 » 9/3/2017, 21:03

Ok czyli reasumując twoja wypowiedź wlej i zaluz co uważasz hehehe.
Ale tak poważnie serwisowke mam i jest tam 10w40 czyli jak wleje to co jest czyli Castrol 10w40 to będzie ok? Ale pod tą nazwą wychodzi mi tylko Castrol power1 GPS i nie wiem czy to jest to? Hamulcowy też myślałem o boschu dot4 płyn chłodniczy wezmę ten co masz bo dobra temp wrzenia a ile jest potrzebne hamulcowego i oleju w litrach bo chłodniczego to wiem że 3.3 wchodzi. A jeżeli chodzi o filtry to już sam nie wiem jeden mówi że założył z ASO powietrza to mu nie chodził tak jak powinien i założył tej popularnej marki a drugi znowu mówi że filtr oleju miał tej popularnej marki już zapomniałem nazwę to mówił że olej rozpuścił mu filtr jak rozebrał. Więc sam już nie wiem co założyć
Mlody30
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5/1/2017, 18:16

Re: Wymiana wszystkich płynów w CBR 600 F4i sport 2001

Postprzez Glenroy » 10/3/2017, 19:16

Możesz zalać jaki tylko uważasz olej, byle by był to olej przeznaczony do motocykli i spełniał wymagane przez producenta motocykla normy jakości i lepkości. Ogólnie, każdy chwali to, co sam leje, jeden całe życie leje motula i poleci motula, inny poleci castrola, jeszcze inny repsola, ja lałem najpierw motula, później fuchsa, teraz od jakiegoś czasu jeżdżę na valvoline i nie podejrzewam, że szybko zamienię na coś innego, bo jestem niesamowicie zadowolony z tego oleju, poza tym w zasadzie do wszystkich pojazdów w domu, od dłuższego czasu leję valvoline.

Ja w motocyklu używam filtrów HiFlo, jak chyba z resztą 90% dwukołowych pojazdów na naszych drogach :D. Chociaż sorry, w ostatnim sezonie oleju miałem K&N bo nie mogłem na miejscu dostać HiFlo do mojego moto. Osobiście nie wydaje mi się, żeby olej mógł rozpuścić filtr, to raz, dwa, nie wiem jak kolega mógł to stwierdzić, bo filtr jest zabudowany w metalowej obudowie i w zasadzie to bez jego rozcięcia nie da się stwierdzić, co ma w środku, moim zdaniem tania ściema, jakich z resztą pełno.
Co do filtra powietrza, jeżeli miał gaźnikowca, to normalne, że po większym serwisie robi się regulacje, bo gaźniki mogą się rozjechać. Równie dobrze mógł źle wsadzić filtr, podwinąć uszczelkę, nie domknąć airboxa i silnik mógł łapać lewe powietrze. Mógł też mieć filtr K&N i wystrojony pod niego motocykl, zachciał go wymienić, zobaczył ile K&N kosztuje, kupił zwykły i moto chodziło na bogatej mieszance, chociaż nie wiem po co, bo K&N wystarczy czyścić i nasączać specjalnym olejem, ogólnie miliony rzeczy i błędów użytkowników składa się na legendy krążące w świecie. Osobiście od kiedy mam styczność z motoryzacją, nie spotkałem się, żeby coś z jakimś filtrem było nie tak. A opinie ludzi na wszelakie tematy biorę po prostu na ogromnym dystansie, bo gdybym tak wszystkiego słuchał, to olej tylko motul, klocki hamulcowe tylko nissin, płyn hamulcowy wyłącznie motula, chłodniczy, a jakże - motula, świece tylko i wyłącznie irydowe, i tak cała masa części, bo wszystko inne to choooy. A tak poskakałem po różnych produktach, potestowałem i zostałem przy tym, co uważam, że najlepiej mi pasuje.

Pojemności układów masz wpisane w serwisówce. Ogólnie lej tyle, żeby było dobrze :). Płyn hamulcowy, możesz samemu wymieniać, pamiętaj tylko, że najpierw odpowietrza się pompę, później zaciski, bo tak nic to z tego nie będzie.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości




na górê