Zobacz wÄ…tek - 125cc/5k/2t
NAS Analytics TAG

125cc/5k/2t

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

125cc/5k/2t

Postprzez kuba9320 » 15/2/2017, 20:00

Hej,
jako że nie mam żadnego doświadczenia z "motorami" proszę o kilka porad :)

- 0 km na motocyklu
- 23, 68, 170cm,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - praca 20%/jazda dla przyjemności 80%
- 5000 zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - 500-1000 zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?-
: -Honda Nsr
-Aprilia 125
-Derbi GPR 125

Proszę również o informację na co najlepiej patrzeć podczas oglądania danego egzemplarza,gdzie dotykać gdzie zaglądać, kiedy uciekać :D.I co pytać sprzedającego.
Z góry dzięki za pomoc :)
kuba9320
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06


Postprzez henio12323 » 15/2/2017, 20:50

w zasadzie obojętne co kupisz. szukasz starego 2takta. wiec róznie z nimi może byc. wiec nie ma co tez sie skupiac na jednej danej marce - bo tutaj sie bardziej liczy stan techniczny.

na pytania poniżej - co ssprawdzac gdzie dotykac - to standardowe pytanie - a ja standardowo odpowiem - dotknąc wszedzie, sprawdzic wszystko, w samochodzie jak ci nie działa klima, radio, nie ma z tyłu siedzen, i jeszcze tysiac róznych awarii - to samochód bedzie jeździł i bedzie bezpieczny i w zasadzie sprawny. w motocyklach praktycznbie nie ma rzeczy zbędnych. wiec wszystko wymaga uwagi. a informacja że nie masz doswiadczenia oznacza że warto skorzystac z pomocy osoby która ma pojęcie. jak nie masz takiej to mozesz poszukać w okolicy sprzedawanego motocykla - zadzwonic umówic sie z jakims serwisem np na kontrole przed zakupem. pracuje w jednym z takich serwisów - po ocenie bywa różnie, i szczerze nie zawsze dochodzi do finalizacji transakcji, fakt że usługi nie bywają tanie, ale często usługa sie zwraca - bo jest z czego schodzic z ceny

dodam drugą rzecz - ciezko mnie nazwać handlarzem, ale sprzedałem w zyciu nie jeden pojazd. dobrze wiem jak kupują totalni laicy, wszystko sie um da wcisnąc. nawet rzecz uszkodzoną mozna predstawic w sposób taki że kupujacy uzna za w pełni sprawny ( oczywiscie nie chodzi o to że tak robiłem, ale z rozmowy z kupującymi doszedłem do takich wniosków)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez kuba9320 » 15/2/2017, 21:46

Jako doświadczone osoby polecilibyście (jako motocykl głownie do zabawy) mniej ryzykowną do kupienia Cbr czy trochę szybszą Nsr?
kuba9320
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06

Postprzez henio12323 » 16/2/2017, 08:30

obojętne - to tylko i wyłącznie twoja decyzja. ja ci nie chce doradzac bo np. kupisz CBR i za miesiac ci sie znudzi, albo odwrotnie - kupisz NSRke czy innego 2takta, i sie zabijesz na 1 wyjeździe..... wiec musisz sam mierzyć siły na zamiary, wybrac co ci sie podoba itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez ChaoticBiker » 16/2/2017, 11:29

Jako osoba niedoswiadczona, biez cbr, czy jakikolwiek inny silnik 4t. Bedzie latwiej, przyjemniej i bedzie sie dalo jezdzic tym normalnie. Bedzie tez tansze w utrzymaniu (4t pali mniej, rzadziej trza serwisowac no i serwis nie polega na wymianie tloka i cylindra, tylko czasem sprawdzenie zaworow, czasem gazniczek wyczyscic itd itp)

Z pewnych przyczyn podejrzewam, ze nie masz prawa jazdy A tylko chcesz jezdzic na B.
Zaden z wymienionych 2t przez Ciebie nie lapie sie na taka jazde legalnie (za duza moc)

Podejrzewam rowniez, ze to znajomi Ci nagadali (ktorzy nigdy na motocyklu nie siedzieli), ewentualnie naczytales sie **** w internecie o przewadze mocy w 2t nad 4t.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez kuba9320 » 16/2/2017, 21:06

Nie, nie naczytałem sie o przewadze 2 t wręcz przeciwnie :)
Chcę wybrać maszynę którą będę mógł się nacieszyć przez cały sezon dlatego myślę o 2t. Widzę też dużo wpisów na różnych forach że 4t, o tej pojemności szybko może się znudzić i mogę odczuwać brak mocy. Z drugiej strony boję się żeby nie trafić na jakiś szrot(2t) na który od razu będę musiał wyłożyć 1500 zł na remont. A z jeszcze innej strony :P w mojej okolicy jest dużo więcej Nsr które sprzedają osoby prywatne(sądząc po opisie aukcji). Cbr w większości mają opis "można na B,z Niemiec, gotowy do rejestracji, stan idealny/bardzo dobry, kontakt pod xxx" a coś takiego już daje do myślenia że może być zupełnie odwrotnie.

Motocykl ten planuje kupić na dwa sezony, potem jeśli mi się spodoba to zrobię prawko na A.
Btw. jeśli posiadałbym prawo jazdy A2 to kurs oraz egzamin na A wygląda tak samo jakbym nie miał A2? Czy są jakieś ulgi? Np. mniejsza ilość godzin do wyjeżdżenia na kursie.

Co do pytania gdzie zaglądać chodzi o szczególne wady tych motocykli. Analogicznie do aut. Np. kupując forda warto sprawdzić czy nie jest zardzewiały, kupując bmw w jakim stanie jest dwu-mas, kupując diesla czy nie dymi na biało. Mam nadzieje że dobrze to wytłumaczyłem i wiecie o co chodzi :D
kuba9320
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06

Postprzez henio12323 » 17/2/2017, 09:32

ja ktrafisz szrota to i 1500 zł moze byc mało

wg mnie 125 2T w tym wieku jest jak najbardziej zasadne, i spoko mozna na tym polatac. chociaz zabic to sie mozna na skuterki chinskim 50 ccm...

jak ma w kwitach to mozna jeździc, w niemcowni czesto sa nieco blokowane i spoko mozna latać.

wad nie ma szczególnych.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez szym_ek » 17/2/2017, 18:05

Jak przytrzesz slidery na 4t 125 to będzie znak, że możesz wsiadać na "A" ;)
Kompleksowy remont np. Cagivy Mito na ori częściach, to 1,5 do 2k (części i robota)
Avatar użytkownika
szym_ek
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 6/1/2017, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Koval135 » 20/2/2017, 09:07

W takim kompromisie jakiego szukasz poczaj może za motocyklami trochę odbiegającymi od sporta. Maszyny typu TDR 125 czy pegaso 125 dają bardzo dużo frajdy na i poza asfaltem, a mocą nie odstają odpowiednieo od tzr i rs. Jak chcesz miasto i kupa frajdy to supermociak, ale dobra apka czy ktm to dużo wyższy budżet.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez kuba9320 » 20/2/2017, 19:25

Niestety kupić NSR to nie lada wyczyn. Znalazłem tylko jedną w miarę aktualną ofertę, że motocykl nie jest wystawiony od września. Ale nie wiem co o tym sądzić. Zapytałem sprzedającą czy była by opcja aby podjechała do Krakowa tym sprzętem ,stwierdziła że boi się tak długiej podróży. Na pytanie co jest do zrobienia w motocyklu mówi że nic. Proszę o ocenę tej aukcji(wkleję tutaj bo stworzy dział do oceny motocykli jest powyżej 125cc) : https://sprzedajemy.pl/honda-nsr-125-okazja-nr46791587

Chyba pozostaje mi szukać Cbr :) Te starsze nekedy średnio mi się podobają.

Co sÄ…dzicie jeszcze o takim motocyklu : https://www.olx.pl/oferta/aprilia-rs-12 ... 791f5c6de9 ?
kuba9320
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê