Zobacz wątek - Turystyk ~700ccm ~8-11kzł na pierwsze moto
Advertisement
NAS Analytics TAG

Turystyk ~700ccm ~8-11kzł na pierwsze moto

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez Zimny72 » 16/2/2017, 21:40

coolmen77 napisał(a):Bo bezwzględnie poprawia najtrudniejszą, po skręcaniu umiejętność jazdy motocyklem

Raczej zastępuje te umiejętność... I potem taki delikwent, który nie potrafi ocenić sytuacji, ale za to świecie wierzy w ABS, zamiast odpuścić hamulec i zrobić awaryjne wymijanie - zalicza centralnego dzwona, no bo ABS nie wyrobil.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła


Postprzez coolmen77 » 16/2/2017, 22:40

Ty tak naprawdę, czy se jaja robisz? Chyba nie miałeś okazji używać moto z ABS w trudnej sytuacji, nie każdy również potrafi ocenić prawidłowo sytuację, odruch hebel w podłogę jak ci nagle coś wyrośnie przed oczami jest naturalnym odruchem u większości kierowców
Swego rodzaju mitomania, że trzeba umieć jeździć moto bez ABS żeby być dobrym motocyklistą jest moim zdaniem z doopy wzięta, i propagowanie takich bzdur jest moim zdaniem szkodliwe
szkoda zdrowia i pieniędzy
coolmen77
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9/11/2014, 10:24


Postprzez ChaoticBiker » 17/2/2017, 14:02

no coz, niektorzy uwazaja, ze jak nie umiesz jednoczesnie dodawac gazu i ustawiac wyprzedzenia zaplonu w trakcie jazdy, albo odpalic lampy acetylenowej/karbidowki to nie umiesz jezdzic motocyklem.
Ba, bardzi wielu moturzystow nie umie odpalic motocykla z kopniakiem!
Przewuj na zlocie ogladanie cwaniakow, ktorzy sie mecza by odpalic starego shovelheada, ktorego to wlasciciel odpala od 1 strzala za kazdym razem,
Albo nawet tego zafajdanego GN400, co mialem, ja tez go moglem odpalic za kazdym razem, ale 9/10 osob operowanie dekompresorem i ustawianie tloka przed kopnieciem to bylo za duzo do ogarniecia na raz :)

Wiec jeszcze raz napisze:
to sie nazywa postep!

p.s. ABS znakomicie ulatwia wykonanie wyminiecia przy awaryjnym hamowaniu, gdyz nie blokujesz kola = utrzymujesz pewien wplyw nad kierunkiem jazdy.
Nie zastepuje umiejetnosci, a zmniejsza wymagania i ulatwia wykonanie tegoz manewru.

dla znajacych angielski, tu dobra publikacja: http://www.therideadvice.com/abs-motorc ... cycle-abs/
dla nieznajacych jezyka, mozna obejrzec filmiki
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez Zimny72 » 17/2/2017, 14:03

Nie napisałem, że ABS jest zły. Po prostu nie rozumiem dlaczego dziś jest tak bardzo niezbędny, skoro i tak 90% moto na polskim rynku go nie posiada? No bo tu zaczyna wychodzić, ze motocykl bez ABSu to już nie motocykl, totalny szrot i nie warto się nim interesować. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lister28 » 17/2/2017, 15:55

Dokładnie, też nie czaję dlaczego niektórzy mówią, że ABS wtrysk (otwórz link) musi być, skoro tak jak mówisz niewiele moto go posiada. :D Myślę, że to chyba kwestia niewiedzy.
Ostatnio edytowano 21/2/2017, 10:25 przez lister28, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
lister28
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/2/2017, 12:00

Postprzez Rura » 17/2/2017, 22:59

Kurde jak ja prawie 30 lat bez ABSu mogłem jeździć... no choroba... Muszę oddać prawko i natychmiast robić od nowa... I moto muszę wymienić też... qrde...
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez moonraker » 17/2/2017, 23:06

Napisałem, że chcę pierwsze moto z ABS nie dla tego, że uważam moto bez niego za złe. Chcę z ABS bo zakładam, że jako początkującemu zwiększy mi on szanse w sytuacji awaryjnej kiedy moje doświadczenie będzie jeszcze oscylowało w okolicach zera.

Poza tym jak to się mówi - nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Miałem taką samą sytuację przy początkach mojej jazdy samochodem (swoim). Po miesiącu od kupna pierwszego auta rozwaliłem się w nim w rowie. I wiem doskonale, że gdybym wtedy ten zakichany ABS miał, to bym w tym rowie się nie znalazł. (droga mokra, ciężarówka zajechała mi drogę, ja hebel, koła zblokowane i cześć - dwa obroty w okół siebie i rów). Teraz przy podobnej sytuacji raczej bym sobie poradził (a raczej bym ją przewidział), ale wtedy to inna bajka.
A z resztą co tu dużo wspominać - będzie ze 3 miesiące temu jak ktoś postanowił sobie na obwodnicy warszawy zatrzymać się na lewym pasie. Udało mi się zatrzymać ze 120km/h do zera. W takiej odległości od następnego samochodu, że po zatrzymaniu zaczęły piszczeć czujniki parkowania. Gdyby nie ABS to zatrzymałbym się u gościa na przednim siedzeniu..
moonraker
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7/10/2016, 13:04

Postprzez Rura » 17/2/2017, 23:11

A może braki w technice jazdy i umiejętnościach, a nie w sprzęcie?
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez setup » 17/2/2017, 23:15

weź cbf. mało awaryjna, stosunkowo łatwa w prowadzeniu, moc silnika oddawana jest liniowo.Regulowana kanapa w trzech pozycjach, regulowana szyba. dość aktywne forum hoonda.pl pomoże w wyborze konkretnego egzemplarza.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Zimny72 » 17/2/2017, 23:22

Ja to teraz czekam na "systemy" które pozwolą siąść każdemu za sterami samolotu... no bo przecież tylu sobie "daje rade" na symulatorach komputerowych. ;)

W nowej V7-ce też dodali ABS i jakby było mało ESP i - po testach własnych jak również w gazetach motoryzacyjnych - wszyscy twierdzą że to przerost formy nad treścią.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez moonraker » 17/2/2017, 23:43

Rura napisał(a):A może braki w technice jazdy i umiejętnościach, a nie w sprzęcie?

Wtedy jak wpadłem do rowu - zdecydowanie. Ale doskonale pamiętam co się wtedy działo (takich momentów się nie zapomina :) ) i gdyby te cholerne koła się nie zblokowały to bym dał radę na 90%.
A ostatnio - no cóż. Za mały odstęp od poprzedzającego pojazdu. Tylko tu jest taki drobny problem, że jak bym ten odstęp zostawił to będzie on tam przez sekund kilka, po czym ktoś z prawego wjedzie w ten odstęp i ewentualnie jeszcze podziękuje awaryjnymi :lol: no i w tym samym czasie dostanę długimi od tego za mną za wleczenie się na lewym. Ot takie fajne akcenty jazdy po warszawie o 9 rano w środu tygodnia. Polecam jak ktoś cierpi na brak emocji. Niekoniecznie pozytywnych, ale zawsze emocji..

setup napisał(a):weź cbf. mało awaryjna, stosunkowo łatwa w prowadzeniu, moc silnika oddawana jest liniowo.Regulowana kanapa w trzech pozycjach, regulowana szyba. dość aktywne forum hoonda.pl pomoże w wyborze konkretnego egzemplarza.


Też mi chodzi po głowie CBF. Fajnie wygląda golas (N), ale ze względów praktycznych raczej będę szukał wersji S.
moonraker
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7/10/2016, 13:04

Postprzez Zimny72 » 18/2/2017, 00:16

A Honda NC700X ? Jest wersja z ABSem. Siedzę od tygodnia w Lizbonie i tutaj najpopularniejszymi moto poza Deauville-ami i TDM-kami są właśnie NC. No a tutaj sezon majo cały rok i podejrzewam że raczej się znajo. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez moonraker » 18/2/2017, 00:39

No fajna to ona jest. Tylko nie na moją kieszeń aktualnie..
moonraker
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7/10/2016, 13:04

Postprzez Zimny72 » 18/2/2017, 08:10

No wlasnie: ABS to mają albo nowsze albo droższe modele. Trzeba będzie zrewidowac założenia? ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez ChaoticBiker » 18/2/2017, 09:28

o ABS"niewiele moto go posiada"
Kazdy nowy motocykl obowiazkowo od tego roku.
Od paru lat wiele motocykli ma to w standardzie.

Ja mysle, ze glownie dyskusja sprowadza sie do stanu portfela, po prostu Ci, ktorych na takie moto nie stac beda na sile udowadniac, ze ABS jest w motocyklu niepotrzebny i "jak ja moglem przez 30 lat jezdzic bez ABS".

No da sie, oczywiscie ze da sie.
Szkoda tylko, ze najwiecej do powiedzenia przeciwko ABS maja osoby, ktore zazwyczaj nigdy nie jezdzily motocyklem wyposaznym w taki system.

Tez kiedys nie wiedzialem po cholere ABS, ale jak w koncu kupowalem nowy motocykl, gdzie nie bylo innej opcji jak C-ABS, to roznica jest nieprawdopodobna, zwlaszcza na nawierzchniach mokrych i w zimie.
Po prostu obecnie, jakbym byl postawiony przed wyborem motocykl ABS czy bez ABS to moj wybor w tej chwili bylby oczywisty. Choc w tej chwili wyboru juz nie ma, bo praktycznie wszystko ma ABS (aczkolwiek w sezonie, oprocz mojego "stalego" motocykla i tak przechodza przez moje rece zazwyczaj 3-4 motocykle starsze, i tez mysle, ze jesli mialbym do wyboru dwa identyczne modele z ABS i bez - bralbym z ABS w ogole bez zastanowienia)

I to nie jest kwestia poziomu umiejetnosci jazdy. Tylko rozsadku i doswiadczenia, oraz bezpieczenstwa na drodze.

EDIT:
Jedna linijka:
Czy musisz miec ABS? NIE. Czy dobrze go miec? TAK.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez moonraker » 18/2/2017, 17:31

Zimny72 napisał(a):Trzeba będzie zrewidowac założenia? ;)


Już to zrobiłem. Dlatego w sumie już jestem w miarę zdecydowany na CBF600S. Chyba, że jak na niego wsiądę to mi nie będzie leżał pod tyłkiem jakoś specjalnie. Mam nadzieję, że nie.
moonraker
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7/10/2016, 13:04

Postprzez Rura » 18/2/2017, 19:22

ChaoticBiker napisał(a):o ABS"niewiele moto go posiada"
Kazdy nowy motocykl obowiazkowo od tego roku.
Od paru lat wiele motocykli ma to w standardzie.

Owszem i dobrze.
ChaoticBiker napisał(a):Ja mysle, ze glownie dyskusja sprowadza sie do stanu portfela, po prostu Ci, ktorych na takie moto nie stac beda na sile udowadniac, ze ABS jest w motocyklu niepotrzebny i "jak ja moglem przez 30 lat jezdzic bez ABS".

Nie zaglÄ…dam innym do portfela, bo to chamskie i plebejskie.
W 2009 było mnie stać na wożenie dupy na jednym z pierwszych 5 GTRów w Polsce i w dodatku.. o kurrrrr... z ABSem...

https://images46.fotosik.pl/165/e4a4bd80992c00f3.jpg

I na siłę nikogo nie przekonuję, że jest to beee... Ale mój aktualny Strit Trypel R na szczęście ABSu nie ma i nie uważam, żebym z nim jeździł o niebo lepiej...

ChaoticBiker napisał(a):No da sie, oczywiscie ze da sie.
Szkoda tylko, ze najwiecej do powiedzenia przeciwko ABS maja osoby, ktore zazwyczaj nigdy nie jezdzily motocyklem wyposaznym w taki system.

Patrz kurde.. mam najwięcej do powiedzenia, że nie jest to rzecz totalnie niezbędna i taka bez której nie można żyć... i popatrz o dziwo już ile lat temu jeździłem z taką qpą....

ChaoticBiker napisał(a):Tez kiedys nie wiedzialem po cholere ABS, ale jak w koncu kupowalem nowy motocykl, gdzie nie bylo innej opcji jak C-ABS, to roznica jest nieprawdopodobna, zwlaszcza na nawierzchniach mokrych i w zimie.
Po prostu obecnie, jakbym byl postawiony przed wyborem motocykl ABS czy bez ABS to moj wybor w tej chwili bylby oczywisty. Choc w tej chwili wyboru juz nie ma, bo praktycznie wszystko ma ABS (aczkolwiek w sezonie, oprocz mojego "stalego" motocykla i tak przechodza przez moje rece zazwyczaj 3-4 motocykle starsze, i tez mysle, ze jesli mialbym do wyboru dwa identyczne modele z ABS i bez - bralbym z ABS w ogole bez zastanowienia)

I to nie jest kwestia poziomu umiejetnosci jazdy. Tylko rozsadku i doswiadczenia, oraz bezpieczenstwa na drodze.

EDIT:
Jedna linijka:
Czy musisz miec ABS? NIE. Czy dobrze go miec? TAK.

I w końcu z czymś się o dziwo zgadzamy... Nie musisz mieć... ale nieźle jest mieć, aczkolwiek żyć i jeździć BEZ niego się da ;).
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Zimny72 » 18/2/2017, 20:55

ChaoticBiker napisał(a):Ja mysle, ze glownie dyskusja sprowadza sie do stanu portfela, po prostu Ci, ktorych na takie moto nie stac beda na sile udowadniac, ze ABS jest w motocyklu niepotrzebny i "jak ja moglem przez 30 lat jezdzic bez ABS".
[...]
Czy musisz miec ABS? NIE. Czy dobrze go miec? TAK.

Co do ostatniej kwestii to myślę że nie ma między nami żadnego sporu. Niemniej co do wycieczki kogo na co stać... ot taki klasyk na tym forum jak się kończą argumenty. ;) Ja tylko zareagowalem na kwestie zalozyciela tematu: "mam 11kpln i musi byc ABS" - takie rzeczy tylko w Erze. ;) Co do tego kogo na co stać: kupiłem nowa V7ke w b duzej promocji, bo wyprzedawali modele bez ABSu tuż przed wprowadzeniem modelu z ABSem (tzw V7II). W stosunku do modelu z ABSem zaoszczedzilem prawie 10kpl, a za to można już całkiem porządnie się ubrać i doposazyc. Dodam, ze fabryka za te systemy wywindowala cene nowej V7ki na tak absurdalny poziom, ze bym pomyslal o innej marce i kupil mocniejsze moto np. takie XJR1300. A i tak na moto wydałem niemalo, choć dziś uważam że było warto. Tyle ze wlasnie takie dokladnie moto chcialem, sprawa byla przemyślana, moto porównanie z konkurencją (również ta z ABS) w granicach 30+/- 5 kpln i doszedlem do wniosku, ze skoro do tej pory obywalem się bez ABS, to nie ma powodu żeby się na niego upierać. Niemniej gdybym miał kiedyś zmienic moja V7ke na nową, to pewnie wezmę z ABS i ESP - bo innych juz nie produkuja. ;)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Re: Turystyk ~700ccm ~8-11kzł na pierwsze moto

Postprzez moonraker » 1/4/2017, 02:23

Kurs już prawie w połowie a ja przeglądam dalej różne modele..

.. czy myślenie o FJR1300 i K1200RS na pierwszy moto (biorąc pod uwagę moje 130kg) jest tylko głupie, czy bardzo głupie?

Bo widzÄ… mi siÄ™ bardzo.

edit.
Ok. Już pomijając ich pojemności i wagi, to chyba odpuszczę. Naczytałem się o awaryjności i cenach serwisowania BMW. A FJR to raczej poza moją półką cenową.
moonraker
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 7/10/2016, 13:04

Re: Turystyk ~700ccm ~8-11kzł na pierwsze moto

Postprzez ded » 2/5/2017, 07:34

Właśnie miałem napisać, ze beemka tania nie będzie. Sam myślałem o K1200R za jakiś czas ale jednak trochę za drogie utrzymanie. Ogólnie to ja bym celował w pojemności ok 700-800 i nie za ciężką maszynę. Na początek będzie Ci łatwiej.
Triumph Speed Triple 955i 2002
Avatar użytkownika
ded
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 26/9/2016, 11:54
Lokalizacja: Ciechanów

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê