Problem przy ocenie stanu technicznego używanego motocykla
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Problem przy ocenie stanu technicznego używanego motocykla
Witam wszystkich
Mam zamiar zacząć jeździć crossem i póki co jestem w trakcie poszukiwań. Nie będę pytał "jaki model wybrać" bo wiem że każdemu może pasować inny i w dodatku nie ma ich na rynku tak wiele żeby aż tak wybierać, no chyba że będę jeździł pół kraju za motocyklem. Póki co zdecydowałem że kupię 125 2T.
Mój problem polega na tym, że jestem zielony jeśli chodzi o jakąkolwiek jazdę na 2 kółkach (chyba że rower). W mojej karierze jazd udało mi się 5 lat temu wjechać skuterem na prostej drodze w krzaki przy drodze, to była moja jedyna jazda 2 kółkami z silnikiem.
Poczytałem różne tematy na forach, obejrzałem dużo filmików odnośnie sprawdzenia stanu technicznego używanego motocykla crossowego przy zakupie, lecz nie potrafiąc jeździć na motocyklu nie mam możliwości sprawdzenia skrzyni biegów i pracy silnika w trakcie jazdy. Może istnieje jakiś sposób by to sprawdzić "na sucho", chociaż szczerze wątpię.
Dodam że oglądać każdy motocykl zapewne będę z ojcem, który jeździ cruiserem 750 z tym że charakterystyka pracy silnika w takich motocyklach, a w motocyklach crossowych (szczególnie 2T), jest bardzo różna i nie wiem czy będzie on w stanie przejechać się i sprawdzić moto w trakcie jazdy.
Czy istnieją sposoby sprawdzenia pracy silnika przy obciążeniu oraz skrzyni biegów na sucho?
Czy osoba jeżdżąca cruiserem 750 będzie w stanie wsiąść na crossa 2T i komfortowo się nim przejechać w celu sprawdzenia silnika, skrzyni oraz innych podzespołów?
Czekam na odpowiedzi

Mam zamiar zacząć jeździć crossem i póki co jestem w trakcie poszukiwań. Nie będę pytał "jaki model wybrać" bo wiem że każdemu może pasować inny i w dodatku nie ma ich na rynku tak wiele żeby aż tak wybierać, no chyba że będę jeździł pół kraju za motocyklem. Póki co zdecydowałem że kupię 125 2T.
Mój problem polega na tym, że jestem zielony jeśli chodzi o jakąkolwiek jazdę na 2 kółkach (chyba że rower). W mojej karierze jazd udało mi się 5 lat temu wjechać skuterem na prostej drodze w krzaki przy drodze, to była moja jedyna jazda 2 kółkami z silnikiem.
Poczytałem różne tematy na forach, obejrzałem dużo filmików odnośnie sprawdzenia stanu technicznego używanego motocykla crossowego przy zakupie, lecz nie potrafiąc jeździć na motocyklu nie mam możliwości sprawdzenia skrzyni biegów i pracy silnika w trakcie jazdy. Może istnieje jakiś sposób by to sprawdzić "na sucho", chociaż szczerze wątpię.
Dodam że oglądać każdy motocykl zapewne będę z ojcem, który jeździ cruiserem 750 z tym że charakterystyka pracy silnika w takich motocyklach, a w motocyklach crossowych (szczególnie 2T), jest bardzo różna i nie wiem czy będzie on w stanie przejechać się i sprawdzić moto w trakcie jazdy.
Czy istnieją sposoby sprawdzenia pracy silnika przy obciążeniu oraz skrzyni biegów na sucho?
Czy osoba jeżdżąca cruiserem 750 będzie w stanie wsiąść na crossa 2T i komfortowo się nim przejechać w celu sprawdzenia silnika, skrzyni oraz innych podzespołów?
Czekam na odpowiedzi

- Bobo1320
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/11/2016, 21:05
- Lokalizacja: Dębno
A jaką kwotę chcesz przeznaczyć? Ja poniżej 2000 bym nie kupował, wolałbym trochę dozbierać i kupić coś nowszego. Miałem CR z 97 i widać było ślady zużycia elementów, rozkręcanych setki razy i przerabianych na patentach.
Posprawdzaj stan karterów czy nie są połamane i nie cieknie z nich olej, czy zawieszenie nie cieknie, czy napęd nie jest zużyty.
Co do sprawdzenia skrzyni lepiej jest się przejechać, wrzucić każdy bieg, sprawdzić czy nie szarpie, nie wyskakuje.
Warto też zwrócić uwagę na stan filtra powietrza.
Posprawdzaj stan karterów czy nie są połamane i nie cieknie z nich olej, czy zawieszenie nie cieknie, czy napęd nie jest zużyty.
Co do sprawdzenia skrzyni lepiej jest się przejechać, wrzucić każdy bieg, sprawdzić czy nie szarpie, nie wyskakuje.
Warto też zwrócić uwagę na stan filtra powietrza.
- majkiyz
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 3/5/2016, 17:46
komfortowo i cross - te 2 słowa nie bardzo mogą byc uzywane w jednym zdaniu D
jak ojciec nie ma pojecia o wyczynówkach i ty tym bardziej to nie ma szans że kupicie świadomie dobre moto - albo kupicie dobre bo sie trafi akurat dobry sprzedawca i dobre moto, ale kupicie padło. takie moto potrafią byc tragicznie drutowane - i nawet dobry mechanik nie pozna od razu co i jak - a czasem bez rozbierania np silnika w ogóle nie pozna sie że cos jest nie tak. to są wyczynówki tam nie ma prawa byc nic chociaż troche nie tak, bo to sie zaczyna potem sypać a jak sie sypie jedno to zwykle ciągnie to za soba sypanie sie kolejnych rzeczy. także od siebie - poszukaj jakiegos mechanika./ kogos kto ogarnia temat, daj mu na flaszke i postaw obiad na trasie i bedziesz miał duuzo pewniejsze moto.
jak ojciec nie ma pojecia o wyczynówkach i ty tym bardziej to nie ma szans że kupicie świadomie dobre moto - albo kupicie dobre bo sie trafi akurat dobry sprzedawca i dobre moto, ale kupicie padło. takie moto potrafią byc tragicznie drutowane - i nawet dobry mechanik nie pozna od razu co i jak - a czasem bez rozbierania np silnika w ogóle nie pozna sie że cos jest nie tak. to są wyczynówki tam nie ma prawa byc nic chociaż troche nie tak, bo to sie zaczyna potem sypać a jak sie sypie jedno to zwykle ciągnie to za soba sypanie sie kolejnych rzeczy. także od siebie - poszukaj jakiegos mechanika./ kogos kto ogarnia temat, daj mu na flaszke i postaw obiad na trasie i bedziesz miał duuzo pewniejsze moto.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Planuję przeznaczyć na samo moto 5,5 - 6 tys. i myślę że coś w miarę dobrego się w tym zakresie kupi.
Jestem świadomy wielu napraw (nawet tuż po kupnie) i na to również mam już osobny budżet.
Jeśli chodzi o sprawdzenie motocyklu przed kupnem to na podstawie wyczytanych i usłyszanych porad zrobiłem sobie listę nie całych 20 diagnoz, które powinienem (i byłbym w stanie) przeprowadzić przy kupnie używki.
Zastanawiałem się właśnie czy nie poszukać mechanika ale z racji tego że nie znam żadnego, to nie wiem na ile jego diagnoza będzie dobra, chociaż na pewno lepsza niż moja własna. Wiem że jeśli mowa o motocyklu wyczynowym, to mechanik powinien znać się właśnie na takich. Gdzie można szukać mechaników od crossów? Ciężko spotkać warsztat obsługujący motocykle offroad'owe
Jestem świadomy wielu napraw (nawet tuż po kupnie) i na to również mam już osobny budżet.
Jeśli chodzi o sprawdzenie motocyklu przed kupnem to na podstawie wyczytanych i usłyszanych porad zrobiłem sobie listę nie całych 20 diagnoz, które powinienem (i byłbym w stanie) przeprowadzić przy kupnie używki.
Zastanawiałem się właśnie czy nie poszukać mechanika ale z racji tego że nie znam żadnego, to nie wiem na ile jego diagnoza będzie dobra, chociaż na pewno lepsza niż moja własna. Wiem że jeśli mowa o motocyklu wyczynowym, to mechanik powinien znać się właśnie na takich. Gdzie można szukać mechaników od crossów? Ciężko spotkać warsztat obsługujący motocykle offroad'owe
- Bobo1320
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/11/2016, 21:05
- Lokalizacja: Dębno
nie wiem czy ciezko... jest ogrom takich serwisów. nawet mozesz szukac czegos w oklolicy sprzedawcy. ale kazdy mechanik - powinien takie cos ogarnąć, kwestia pogadania. dodam ze w lublinie na przykład masz z 5 serwisów głownie offroadowych... wiec na takie miasto juz masz kilka to pokazuje ze jest tego duzo - trzeba umiec szukac jedynie .
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości