Cross dla niskiej i lekkiej osoby
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Cross dla niskiej i lekkiej osoby
Witam ,dotychczas jeździłem 2t 125cm3 Husqvarną, nauczyłem sie prowadzić motocykl mx.
Moja husqvarna książkowo na sucho ważyła 90 kg.
Obecnie rozmyślam nad KTM EXC 400 RFS 2002 oraz Hondą CRF 450R 2007/motocykl enduro i torówka typowa.
Porównałem ich wagę:
Ktm z rozrusznikiem i bajerami 112kg
Honda za to 99kg na moją korzyść niskości i samej lekkości moto.
40%tor-60%lasy,żwirownie,z naciskiem na zawody cross country
Ale jestem fanem KTM takze w 70% chciałbym KTM ,jedyne na co patrze w hondzie to alu rama(ładnie wygląda) i rocznik 2007 ,który świadczy o modelach po poprawkach.
W załączniku zdjęcia tych modeli ,są w ciekawym stanie ceny podobne ,bo prawie po 8000 zł ,KTM pare stów tańszy.
Ja sie nie wgłębiłem dokładnie w te modele ,także prosze o pomoc
Wiem tylko tyle,że np zawory prox do hondy 95 zł a do ktm 120 zł ,czyli delikatnie ktm droższy,nie patrzę już na oryginalne czesci.
[/img]
Moja husqvarna książkowo na sucho ważyła 90 kg.
Obecnie rozmyślam nad KTM EXC 400 RFS 2002 oraz Hondą CRF 450R 2007/motocykl enduro i torówka typowa.
Porównałem ich wagę:
Ktm z rozrusznikiem i bajerami 112kg
Honda za to 99kg na moją korzyść niskości i samej lekkości moto.
40%tor-60%lasy,żwirownie,z naciskiem na zawody cross country
Ale jestem fanem KTM takze w 70% chciałbym KTM ,jedyne na co patrze w hondzie to alu rama(ładnie wygląda) i rocznik 2007 ,który świadczy o modelach po poprawkach.
W załączniku zdjęcia tych modeli ,są w ciekawym stanie ceny podobne ,bo prawie po 8000 zł ,KTM pare stów tańszy.
Ja sie nie wgłębiłem dokładnie w te modele ,także prosze o pomoc
Wiem tylko tyle,że np zawory prox do hondy 95 zł a do ktm 120 zł ,czyli delikatnie ktm droższy,nie patrzę już na oryginalne czesci.

Witam,
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
- Kudii
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/6/2013, 21:55
- Lokalizacja: Łódzkie
a powinienes bo w ktmie w tym silniku głownie sie powinno stosowac oryginały bo to wychodzi ogólnie najtaniej. ( nie najtaniej w zakupie ale najdłuzej to wytrzymuje) i nie patrz na pojedyncze koszta częsci. bo w ktmie takie zawory beda smigały np kilka lat, gdzie w crossówce na CC zarzniesz je w sezon.
ogólnie ciezka decyzja. ktm to zabytek nie ma co ukrywac. w stosunku do hondy to ma kiepski zawias . jak chodzi o sam silnik spoko sie nadaje do CC . dodam też ze niae ma co patrzec na suche dane katalogowe. bo realnie wszystko poem sie rozgrywa o prowadzenie motocykla - waga jedynie czuć na postoju.
ogólnie ciezka decyzja. ktm to zabytek nie ma co ukrywac. w stosunku do hondy to ma kiepski zawias . jak chodzi o sam silnik spoko sie nadaje do CC . dodam też ze niae ma co patrzec na suche dane katalogowe. bo realnie wszystko poem sie rozgrywa o prowadzenie motocykla - waga jedynie czuć na postoju.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
To fakt w jeździe działają całkiem inne siły ,a co do czesci dobrze mówisz ,oszczędzający 2 razy płaci jak to mówią,ale nie będę tego tak pałował żeby co sezon zaworki zmieniać ,a tez trzeba sprężynki i podkładki koniecznie ,bo zawory robią kuku w silniku.
Właśnie to jest ciężki wybór ,bo mocy z 400 i 450 w crf nie wykorzystam w 100 % bo nadal będę sie cykał ją odkręcać ,ale podobno zawieszenie w crf serio lepsze, słyszałem opinie ze crf prowadzi sie jak rower nawet. Ale ktm daje prestiż i dlatego mam dylemat, bo takto brałbym honde ,bo rama śliczna kosztem braku podwójnego kolanka ,ale ten ktm za cene prawie 8000 sporo miał zrobione i remont generalny wiosną ,także na zdj nówka.
Właśnie to jest ciężki wybór ,bo mocy z 400 i 450 w crf nie wykorzystam w 100 % bo nadal będę sie cykał ją odkręcać ,ale podobno zawieszenie w crf serio lepsze, słyszałem opinie ze crf prowadzi sie jak rower nawet. Ale ktm daje prestiż i dlatego mam dylemat, bo takto brałbym honde ,bo rama śliczna kosztem braku podwójnego kolanka ,ale ten ktm za cene prawie 8000 sporo miał zrobione i remont generalny wiosną ,także na zdj nówka.
Witam,
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
- Kudii
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/6/2013, 21:55
- Lokalizacja: Łódzkie
takie oryginalne zawory w ktmie spokojnie 300 godzin katowania wytrzymają. to zwykle ze 3 dobre sezony () wiadomo zalezy jak ktos jeździ )
crf to crossówka wiec ma całkiem inne prowadzenie nawet od nowego ktma i bedzie sie inaczej prowadził zawsze. całkiem inny zawias , imnna waga silnika a raczej częsci przez co wydaje sie duzo poręczniejszy... ale do mx to jest spoko w enduro wiadomo tez waga ma znaczenie. ale moment obrotowy w CRFie jest np duzo słabszy - bo ma wlasnie np ciezszy silnik ( w duzym skrócie ) co do mocy - ciezko i wykorzystac 125tke.... ale tez duze znaczenie ma sposób oddawania tej mocy. to że sie nie wykorzysta to wiadome... ale na niektórych moto mozesz byc szybszy niz na innych.
kwestia wizualne pomijam. mi te stare ktmy sie nie podobaja w ogóle. honda zreszta tez d a zwłaszcza ta rama w hoindzie kicha
crf to crossówka wiec ma całkiem inne prowadzenie nawet od nowego ktma i bedzie sie inaczej prowadził zawsze. całkiem inny zawias , imnna waga silnika a raczej częsci przez co wydaje sie duzo poręczniejszy... ale do mx to jest spoko w enduro wiadomo tez waga ma znaczenie. ale moment obrotowy w CRFie jest np duzo słabszy - bo ma wlasnie np ciezszy silnik ( w duzym skrócie ) co do mocy - ciezko i wykorzystac 125tke.... ale tez duze znaczenie ma sposób oddawania tej mocy. to że sie nie wykorzysta to wiadome... ale na niektórych moto mozesz byc szybszy niz na innych.
kwestia wizualne pomijam. mi te stare ktmy sie nie podobaja w ogóle. honda zreszta tez d a zwłaszcza ta rama w hoindzie kicha
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kwestia gustu ten cały wygląd
O co chodzi z tym momentem obrotowym ? bo nie zrozumiałem.
Fakt jak crf to cross to jaka by była roznica w zawieszeniu od exc ?
noi jak z tym oddawaniem mocy ,ktm exc 400 enduro przecież nie moze miec wiecej mocy jak crf 450 cross ,tylko ,że crf mówią ze liniowo oddaje moc tak jak exc 400 ,to ja juz sam nie rozumiem.

O co chodzi z tym momentem obrotowym ? bo nie zrozumiałem.
Fakt jak crf to cross to jaka by była roznica w zawieszeniu od exc ?
noi jak z tym oddawaniem mocy ,ktm exc 400 enduro przecież nie moze miec wiecej mocy jak crf 450 cross ,tylko ,że crf mówią ze liniowo oddaje moc tak jak exc 400 ,to ja juz sam nie rozumiem.
Witam,
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
- Kudii
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/6/2013, 21:55
- Lokalizacja: Łódzkie
moment obrotowy to rzecz związana z mocą motocykla - czesto wazniejsza. chodzi o wartosc tego moment u w szczytowym punkcie ( tak samo co moc ) ale też jak ten moment jest oddawanay. w skrócie - rozpedz 2 takie same krązki, jeden lekki plastikowy drugi stalowy - który łatwiej zatrzymasz reka... wiadomo ze lekki plastikowy. tak własnie wygląda silnik z CRF. ktm ma ciezkie wały, ciezkie koła magnesowe - jak to sie rozkręci, nawet z małych obrotów jestes w stanie wyjechac podjazd. CRF szybko sie wkręca na obroty, ma mało momentu - nadrabia mocą. wiec np na podjazdach. trzeba złapać obroty bo inaczej sie zadusi, a jak juz jedziesz to czesto sie wkręca za agresywnie i traci trakcje.
róznica w zawieszeniu jest taka - w duzym skrocie, że CRF nie wybiera drobnych nierównosci, prowadzi sie stabilniej w zakretach. ciezej złapac trakcje ( koło z tyłu podskakuje z całym motocyklem ) gdzie w EXC jedziesz jak na tapczanie, a zawieszenie stara sie doklejac caly czas koło do ziemi - np na podjazdach kamienistych to ogromna zaleta.
ezawsze crossówka bedzie miała wiecej mocy względem enduro o tej samej pojemnosci. ktm duzo liniowiej oddaje moc . zreszta wystarczy sobie wpisac w googlke ( crf 450 dyno run ) i to samo dla ktma, dostaniesz obrazki z wykresami z hamowni - ktore prtzedstawiaja moc i moment, zobacz jakie moto kiedy osiąga pełna moc, i kiedy ma dostepny momentr obrotowy.
róznica w zawieszeniu jest taka - w duzym skrocie, że CRF nie wybiera drobnych nierównosci, prowadzi sie stabilniej w zakretach. ciezej złapac trakcje ( koło z tyłu podskakuje z całym motocyklem ) gdzie w EXC jedziesz jak na tapczanie, a zawieszenie stara sie doklejac caly czas koło do ziemi - np na podjazdach kamienistych to ogromna zaleta.
ezawsze crossówka bedzie miała wiecej mocy względem enduro o tej samej pojemnosci. ktm duzo liniowiej oddaje moc . zreszta wystarczy sobie wpisac w googlke ( crf 450 dyno run ) i to samo dla ktma, dostaniesz obrazki z wykresami z hamowni - ktore prtzedstawiaja moc i moment, zobacz jakie moto kiedy osiąga pełna moc, i kiedy ma dostepny momentr obrotowy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to jest takie myślenie kogos kto sie nie zna - poluzowac spręzyne i moto sie wydaje na bardziej miekkie. prawda jest taka że spręzyna jest ustawiana jako SAG ( o tym tez warto poczytac ) ingerencja w to nie poprawi trakcji - no w sumie moze i poprawi, bo jak rozkrfęcisz spręzyne - to moto zmieni geometrie swoją i bedziesz jechał jak na chopperku - bedzie mocniej dociązony tył ( wiec na prostej np trawie mniej bedzie mielił ) ale w zakręcie nie dasz rady skręcic bo sie moto nie bedzie chciało złozyc D wiec spręzyna to nie rozwiązanie. jak juz to cały tuning zawieszenia - ale pare tyśków trzeba na to mieć
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Podpytam jeszcze,porównując tego
https://www.olx.pl/oferta/honda-crf-450 ... i3SPX.html
do tego
https://www.olx.pl/oferta/honda-crf-450 ... 2304a2a224
Sensowniej byłoby doożyć i kupić tego za 10.799 ?
https://www.olx.pl/oferta/honda-crf-450 ... i3SPX.html
do tego
https://www.olx.pl/oferta/honda-crf-450 ... 2304a2a224
Sensowniej byłoby doożyć i kupić tego za 10.799 ?
Witam,
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
Wykonuję portingi w motocyklach
GG:749722
- Kudii
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/6/2013, 21:55
- Lokalizacja: Łódzkie
a wiadomo ? opis i fotki nie pozwo,lą fachowo ocenic motocykla. równie dobrze ten drozszy moze byc trupem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości