Zobacz wÄ…tek - Honda CB 500 uszkodzony rozrusznik?
NAS Analytics TAG

Honda CB 500 uszkodzony rozrusznik?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CB 500 uszkodzony rozrusznik?

Postprzez marnin » 15/10/2016, 20:13

Witam wszystkich, jestem początkującym motocyklistą, miesiąc temu kupiłem Hondę CB 500 z 97r. Po jakimś tygodniu użytkowania pojawił się problem z niedoładowywaniem aku Yuasa, robiłem krótkie trasy (po 15 km dziennie) i myślałem, że to z tego powodu, jednak po dłuższej trasie akumulator nadal był niedoładowany i moto ledwie odpalał, na alternatorze równe 40V na każdej fazie, więc diagnoza padła na regler, gdyż sprawdziłem rezystancje i na dwóch pinach odbiegała od normy, poza tym przy 4-5 tys. obr napiecie w ukladzie wynosiło 12,5 - 13V, ale uznałem, że dojeżdze tak do zimy.
Dwa tyg. temu w weekend miałem trasie jakieś 500km, ostatnie 15km robiłem przy ostrej ulewie, ale dojechałem spokojnie. Po kilku dniach chce odpalić a tu zupełna cisza ze strony rozrusznika, pomyslałem, że odpale na pych żeby sprawdzić czy silnik w ogóle załapie po tej ulewie - odpalił, wszystko w porządku działało, po przejażdżce chciałem kontrolnie odpalić, rozrusznik zakrecił może 1/3 obrotu i stanął, potem tylko pojedyńcze tyknięce przekaźnika. No to myśle, że aku padniety, kupiłem prostownik pod małe aku, naładowałem, napięcie książkowe 12,6 - 12,8V. Wkładam aku pod siedzenie, a tu nadal jedyny dźwięk to tyknięcie przekaźnika i nic poza tym. Sprawdzam miernikiem, napięce spoczynkowe 12,8V, a podczas trzymania starteru spada do 12,5V, wrzucam bieg i lekko ruszam silnikiem, naciskam starter, rozrusznik się odezwał i wykonał znowu jakiś śmieszny ułamkowy obrót, a potem znowu tylko tykniecie. Potem próbowałem odpalić kablami od większego akumulatora - rozrusznik ani drgnie.
Może to przekaźnik, postanowiłem odpalić na sztywno przykładając śrubokręt do przekaźnika, ale nadal zupełna cisza. Później sprawdzam dokąd dopływa prąc, przykładam miernikiem do przewodów w tej fajce co wchodzi do rozrusznika, naciskam starter i napięcie dochodzi, całe 12,6 V.

Moje pytanie jest takie: czy szukać przyczyny w aku, niby Yuasa, ale nie wiem ile ma lat, może być już dinozaurem i pomimo ładnego napięcia, prąd rozruchowy może być za słaby, nawet przy połączeniu aku samochodwym, czy to jednak rozrusznik?

Z góry dziękuję za pomoc.
Honda CB 500
marnin
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17/9/2016, 17:55
Lokalizacja: Kraków


Postprzez MisieqMP » 19/10/2016, 09:30

Bardzo ważną sprawą o jakiej mało kto wie, lub zapomina jest to że każdy akumulator ma tzw. prąd rozruchowy ściśle określony liczbą amperów, i jak wszystko z prądami masz w moto okey, a tak jest u Ciebie, to ze starości prądu rozruchowego jest coraz mniej i podejrzewam że trak właśnie jest u ciebie... Nie patrz na to że to YUASA też ma prawo się skończyć :D
No place, no race - Mick Doohan
Avatar użytkownika
MisieqMP
Świeżak
 
Posty: 201
Dołączył(a): 15/3/2016, 13:33
Lokalizacja: Tarnów/Warszawa


Postprzez kargulvmax » 6/11/2016, 10:44

Próbował z kabli odpalac więc to nie to,wyczyścic rozrusznik proponuje(komutator syf ze szczotek sprawdzic luzy,sprawdzić szczotki ,bo tam 20 lat pewnie nikt nie zagladał,ładowanie na moje za małe
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości




na górê