Naciąg łańcucha
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Naciąg łańcucha
Jakiś czas temu zrobiłem parę rzeczy w ktmie, między innymi wymieniłem napęd i łożyska w kołach i to o te rzeczy mam pytanko. Łańcuch to did i nie wiem czy jest dobrze naciągnięty. Po założeniu był bardziej napięty wiadomo, zrobiłem jakieś 3-4 mth na nim. Napinać czy tak jest dobrze? https://zapodaj.net/7bf2082d66e00.jpg.html https://zapodaj.net/2c09a30a058e2.jpg.html (moto na stołku. Luz to jakieś 3,5-4 paluchy
Przy wolnej prędkości po dodaniu gazu widziałem, że łańcuch skacze po ślizgu). Drugie pytanie o łożyska. Koło tylne chodziło z dość dużym oporem, teraz jak zakręcę to idzie luźno, to normalne, że po 4 mth już tak luźno pracuje?
Ps mam nie szczelne połączenie końcówki wydechu z kolektorem( co prawda małe, ale po odpaleniu jak idzie para na zimnym to widać, że coś się tam ulatnia. Ma to jakiś wpływ na moc?)
Z góry dzięki za pomoc

Ps mam nie szczelne połączenie końcówki wydechu z kolektorem( co prawda małe, ale po odpaleniu jak idzie para na zimnym to widać, że coś się tam ulatnia. Ma to jakiś wpływ na moc?)
Z góry dzięki za pomoc

- soro
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 19/1/2015, 19:18
nikt ci po palcach nie powie cyz masz dobrze napięty łan cuch.
idealnie napięty jest wtedy, kiedy jak sruba zębatki przedniej i ośki tylnego koła jest w linii poziomej równolegle do ziemi. czyli jak siądziesz i troche docisniesz jeszcze moto. to wtedy łancuch powinien byc napięty, ale nie jak struna tylko po prostu nie moze wisieć. wtedy masz pewnosc że nie jest za luźny ani zbyt napięty. rada ode mnie - posadź kogos na moto, dociąz sobie tak żeby własnie był poziom tych dwóch srub, czyli moment kiedy łancuch jest najbardziej napręzony. ponaciągaj go jak trzeba itp
potem sobie postaw na stołek i wtedy sobie powsadzaj palce, albo dotnij kawałek blaszki, czy cokolwiek - tak żeby potem miec rozeznanie,
normalne, nowe łozyska zawsze chodzą ciezej nieco, ale głownie to chodzi o uszczelniacze, jak sie wszystko ułozy to ma pracowac lekko.
na moc jako takiego wpływu nie ma, ale dorze by było żeby to było jednak szczelne.
idealnie napięty jest wtedy, kiedy jak sruba zębatki przedniej i ośki tylnego koła jest w linii poziomej równolegle do ziemi. czyli jak siądziesz i troche docisniesz jeszcze moto. to wtedy łancuch powinien byc napięty, ale nie jak struna tylko po prostu nie moze wisieć. wtedy masz pewnosc że nie jest za luźny ani zbyt napięty. rada ode mnie - posadź kogos na moto, dociąz sobie tak żeby własnie był poziom tych dwóch srub, czyli moment kiedy łancuch jest najbardziej napręzony. ponaciągaj go jak trzeba itp
potem sobie postaw na stołek i wtedy sobie powsadzaj palce, albo dotnij kawałek blaszki, czy cokolwiek - tak żeby potem miec rozeznanie,
normalne, nowe łozyska zawsze chodzą ciezej nieco, ale głownie to chodzi o uszczelniacze, jak sie wszystko ułozy to ma pracowac lekko.
na moc jako takiego wpływu nie ma, ale dorze by było żeby to było jednak szczelne.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości