Zapalanie siÄ™ enduro
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Zapalanie siÄ™ enduro
Witam , chciałbym się zapytać na czym polega Zapalanie się enduro bądź zwykłych crossów. Za kilka miesięcy mam zamiar zakupić sobie KTM exc 125 . W internecie widziałem dużo filmików jak ktoś jechał i nagle mu się zapalił silnik , tak normalnie że motor spłonął. Moje pytanie brzmi dlaczego się tak dzieje i jak temu zapobiec , z góry dziekuje za odpowiedzi
- Patisson
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 19/10/2016, 16:19
- Lokalizacja: Nowy SÄ…cz
hehe wypadki, zwykle spowodowane troche kiepskim serwisem i w dużej mierze pechem.
przede wszystkim żeby doszło do zapłonu musi byc paliwo, tlen i cos co to zainicjuje
w 4T bywa że kolanko sie nagrzewa na tyle że np suche liście potrafią sie zacząć tlić, osobiscie miałem 5 lat 4takta i jeździłem cały rok czy to upały czy zima i suche liscie pod kołami ( a czasami było ich po pół koła ) i nigdy sie nic nawet nie chciało zapalić. ale u znajomego kiedys zaczął iśc dymek, oczywiscie samym lisciem motocykla nie podpalisz, ale wystarczy że np była gleba i pociekło gdzies paliwo. albo ktos nie zamontował przewodów odprowadzających nadmiar paliwa w ziemie. w 2T dodatkowo moze to byc np stara fajka/przewód gdzie jest jakieś przebicie.
są to bardzo rzadkie wypadki, i tak jak napisałem - trzeba miec duzo szczęscia, lub w sumie pecha, żeby akurat np paliwo rozlało sie przy swiecy, i było optymalne stęzenie ( wbrew pozorom takie rozlane paliwo od iskry nie jest tak łatwo odpalić, bo samo paliwo sie srednio pali - dopiero opary sa łatwopalne)
także generalnie sie nie masz czym przejmowac. serwisuj swoje moto tak jak ksiązka nakazuje ( chodzi o kwestie bezpieczenstwa itp czyli jak jest oryginalnie węzyk to taki węzyk musi być ) i nic sie nie powinno dziać - a jak masz pecha, to równei dobrze może samolot spaść z nieba i uszkodzic ci motocykl
przede wszystkim żeby doszło do zapłonu musi byc paliwo, tlen i cos co to zainicjuje
w 4T bywa że kolanko sie nagrzewa na tyle że np suche liście potrafią sie zacząć tlić, osobiscie miałem 5 lat 4takta i jeździłem cały rok czy to upały czy zima i suche liscie pod kołami ( a czasami było ich po pół koła ) i nigdy sie nic nawet nie chciało zapalić. ale u znajomego kiedys zaczął iśc dymek, oczywiscie samym lisciem motocykla nie podpalisz, ale wystarczy że np była gleba i pociekło gdzies paliwo. albo ktos nie zamontował przewodów odprowadzających nadmiar paliwa w ziemie. w 2T dodatkowo moze to byc np stara fajka/przewód gdzie jest jakieś przebicie.
są to bardzo rzadkie wypadki, i tak jak napisałem - trzeba miec duzo szczęscia, lub w sumie pecha, żeby akurat np paliwo rozlało sie przy swiecy, i było optymalne stęzenie ( wbrew pozorom takie rozlane paliwo od iskry nie jest tak łatwo odpalić, bo samo paliwo sie srednio pali - dopiero opary sa łatwopalne)
także generalnie sie nie masz czym przejmowac. serwisuj swoje moto tak jak ksiązka nakazuje ( chodzi o kwestie bezpieczenstwa itp czyli jak jest oryginalnie węzyk to taki węzyk musi być ) i nic sie nie powinno dziać - a jak masz pecha, to równei dobrze może samolot spaść z nieba i uszkodzic ci motocykl

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość