Zobacz wątek - Opona. Zużycie czy wada?
NAS Analytics TAG

Opona. Zużycie czy wada?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Opona. Zużycie czy wada?

Postprzez riderZ056 » 23/6/2016, 21:49

Na przedniej oponie mam takie oto "zmarszczki" obok rowków bieżnika:

Obrazek (otwórz link)

Ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z nowymi oponami motocyklowymi mam pytanie: to objaw zużycia, czy wada materiału? Opona to Michelin Pilot Activ, DOT 3515, przejechane około 3 tys. Opona kupiona w autoryzowanym serwisie Michelin.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło


Postprzez grzec » 24/6/2016, 06:20

Ja mam całe boki takie i jest to normalne a u Ciebie wynika to pewnie z tego że jeździsz na niższym ciśnieniu niż zaleca producent motocykla.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04


Postprzez riderZ056 » 24/6/2016, 08:41

grzec napisał(a):Ja mam całe boki takie i jest to normalne a u Ciebie wynika to pewnie z tego że jeździsz na niższym ciśnieniu niż zaleca producent motocykla.


Jeżdżę na wyższym.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Postprzez andy7 » 24/6/2016, 11:00

Normalne to nie jest. Podjedz do jakiegos innego gumiarza i zapytaj udajac " glupiego ".

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez grzec » 26/6/2016, 07:48

Za niskie/ za wysokie ciśnienie w oponach przyczynia się do szybszego zużywania ogumienia/ ząbkowania.
Ja obstawiam że to początek wyząbkowania tej opony i jak tak dalej będzie to przy lekkim pochyleniu motocykla będą wnet odgłosy jak by zużyte łożyska + lekkie drgania na kierownicy.
grzec
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04

Postprzez jasnoksieznik » 26/6/2016, 13:42

andy7 napisał(a):Normalne to nie jest. Podjedz do jakiegos innego gumiarza i zapytaj udajac " glupiego ".

:wink:


Czy ja wiem? Na sportowych gumach na RR widzę takie coś często, ale raczej na skraju opony. Nie znam się i nie wiem, jak to się ma do stylu jazdy kierownika tego wątku, więc nie umiem powiedzieć, czy to w jego wypadku problem, ale nie jest to jakaś rzadka, nieznana sprawa.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez riderZ056 » 26/6/2016, 16:05

Instrukcja dla obciążenia jedną osobą podaje ciśnienia 2,0 bar na przód i 2,3 na tył. Miałem wrażenie pływania, więc obecnie mam 2,3/2,5. Niby za wysoko, ale to wartości fabryczne dla XJ600 Seca II (wersji dla USA), która od europejskiej XJ600 Diversion nie różni się właściwie niczym. Z tego co wiem od poprzedniego właściciela w lagach jest gęstszy olej niż zalecany fabrycznie (15W zamiast 10W), więc to już całkowicie utrudnia dobranie właściwego ciśnienia.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê