Opona. Zużycie czy wada?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Opona. Zużycie czy wada?
Na przedniej oponie mam takie oto "zmarszczki" obok rowków bieżnika:
(otwórz link)
Ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z nowymi oponami motocyklowymi mam pytanie: to objaw zużycia, czy wada materiału? Opona to Michelin Pilot Activ, DOT 3515, przejechane około 3 tys. Opona kupiona w autoryzowanym serwisie Michelin.

Ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z nowymi oponami motocyklowymi mam pytanie: to objaw zużycia, czy wada materiału? Opona to Michelin Pilot Activ, DOT 3515, przejechane około 3 tys. Opona kupiona w autoryzowanym serwisie Michelin.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
grzec napisał(a):Ja mam całe boki takie i jest to normalne a u Ciebie wynika to pewnie z tego że jeździsz na niższym ciśnieniu niż zaleca producent motocykla.
Jeżdżę na wyższym.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
Normalne to nie jest. Podjedz do jakiegos innego gumiarza i zapytaj udajac " glupiego ".


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Za niskie/ za wysokie ciśnienie w oponach przyczynia się do szybszego zużywania ogumienia/ ząbkowania.
Ja obstawiam że to początek wyząbkowania tej opony i jak tak dalej będzie to przy lekkim pochyleniu motocykla będą wnet odgłosy jak by zużyte łożyska + lekkie drgania na kierownicy.
Ja obstawiam że to początek wyząbkowania tej opony i jak tak dalej będzie to przy lekkim pochyleniu motocykla będą wnet odgłosy jak by zużyte łożyska + lekkie drgania na kierownicy.
- grzec
- Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 13/6/2015, 08:04
andy7 napisał(a):Normalne to nie jest. Podjedz do jakiegos innego gumiarza i zapytaj udajac " glupiego ".
Czy ja wiem? Na sportowych gumach na RR widzę takie coś często, ale raczej na skraju opony. Nie znam się i nie wiem, jak to się ma do stylu jazdy kierownika tego wątku, więc nie umiem powiedzieć, czy to w jego wypadku problem, ale nie jest to jakaś rzadka, nieznana sprawa.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Instrukcja dla obciążenia jedną osobą podaje ciśnienia 2,0 bar na przód i 2,3 na tył. Miałem wrażenie pływania, więc obecnie mam 2,3/2,5. Niby za wysoko, ale to wartości fabryczne dla XJ600 Seca II (wersji dla USA), która od europejskiej XJ600 Diversion nie różni się właściwie niczym. Z tego co wiem od poprzedniego właściciela w lagach jest gęstszy olej niż zalecany fabrycznie (15W zamiast 10W), więc to już całkowicie utrudnia dobranie właściwego ciśnienia.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
- riderZ056
- Świeżak
- Posty: 189
- Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
- Lokalizacja: Koło
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości