Zobacz wątek - <i>[KTM 250 EXC]</i> KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest...
NAS Analytics TAG

[KTM 250 EXC] KTM EXC 250 vs EXC 450 - wybór jest...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 25/2/2013, 21:41

JEZELI CHCESZ KUPIC 450 EXC TO TYLKO TA Z 12 R JEST JUZ NA WTRYSKU PODOBNO SUPER SPRZĘT . I TEŻ UWAŻAM ZE TE PRZEGLĄDY SA ZAWYŻONE POZA TYM WIELE RZECZY JESTES W STANIE ZROBIĆ SAM A ZAWORY USTAWIENIE TO JEST 70 ZŁ<br><hr>MACIEJEK
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 16/10/2013, 21:07

przy częstych wymianach oleju, dbaniu jak to ma być w domowych warunkach-płyny, zawory - bez zaglądania do zawiechy, około 70 max do 100mth/rok nic się nie dzieje, pierwsze ruchy na silniku tłok korba łożyska wału, zawory ssące (stal), sprzęgło po 5 latach (4000pln) gdyby nie te łożyska na wale to jeszcze by śmigał!!!<br><hr>ajt
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 25/11/2013, 23:05

Przy 90Mh korbowod ? to niewiem co bym musial robic aby ja zajechac ,mam w 530exc 250MH i korba ma sie dobrze. Te przyrownanie mialo chyba odstraszyc od marki KTM . Polecam jak najbardzie 4T Tlok 550zl wossner ,korba proxa 550zl uszczelki groszowe sprawy . Koles uzywal ktm 530 do turystyki przy 370mh dopiero posypalo sie lozysko korby ,a na tloku mozna spokojnie zrobic 5-7tys km . <br><hr>kris
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/10/2014, 17:04

"2t 250/300 vs 4t 450/525 realne koszty
Na forach można spotkać zapytania o 2t osób które szukają sprzętów do enduro, szczególnie interesują ich exc 250 i 300. Poniższe informacje mogą rozjaśnić im realne koszty które ich czekają.
Policzone pod wpływem inspiracji kolegów jeżdżących 2t, którzy ciągle myśleli że mają taniej, coś im się nie zgadzało więc szczerze policzyli.
Także podane przebiegi remontów dużych 4T dotyczą raczej SX i torowej jazdy a nie wersji exc 4T jeżdżącego enduro, dodane są za to ceny usług serwisowych które większość robi samemu.
Przebiegi jakie robi np exc 525 to wg informacji z amerykańskich forów (ale także i na Polskich potwierdzaja niektórzy ) to nawet 500-600 mth czyli mniej więcej 15-20 tyś km.
Takie przeciąganie zniekształca jednak kształt cylindra i w przypadku ostrej jazdy grozi awarią korby.
Realne w miarę bezpieczne przebiegi między remontami w exc 525 to mniej więcej do 300mth czyli około 10 tyś km.
Wtedy czeka nas tłok, korba, łożyska, łańcuszek, co najmniej ssące zawory i sprężyny.
Koszt po 10 tyś km.
tłok 600, korba 550, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelnienia 400zl łańcuszek 120 zawory ssące ze sprężynami 400, założenie zapięcie zaworów z planowaniem głowicy i uszczelniaczami 200zl, uszczelki silnika 250zł + robota 500 = 3200 nawet jeśli się uprzemy i wymienimy wydechowe zawory plus pierdoły jak łożyska wałka rozrządu to koszt całkowity remontów co 10 tyś km = około 4 tyś zł
W 2t wg serwisówki wymiana tłoka co 40-60mth, w praktyce w jeździe enduro też wytrzyma więcej 100mth=3500km
Na 10 tyś km przebiegu tłok wymienimy 3 razy, korbę 1,5 raza (wymiana co drugi tłok, przy trzeciej wymianie wymieniamy sam tłok, czyli trzeba doliczyć połowę kosztów nastepnej wymiany korby)
Koszt na 10 tyś km:
Tłok 400, uszczelki do wymiany tłoka 150 robota nawet własna czyli 0 = 550zl x 3 wymiany = 1650zl
korba 400, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelniacze400, uszczelki silnika 250 robota 500 = 1700zl x 1,5 wymiany = 2550zl
Razem po 10 tyś km = 4200zl i to nawet uwzględniając samodzielną wymianę tłoka.
Zużycia nikasilu, sprzęgieł i zawieszeń na podobnym pozomie więc nie ma sensu liczyć.
Materiały eksploatacyjne:
Paliwo
525 exc - 8 litrów na 100km
250/300 2t - 12 litrów na 100km + mieszanka

po 10 tyś km paliwo liczone po 5,6zl

-exc 525 - 4500zl
-250/300 2t - 6700 + 30 litrów oleju do mieszanki castrol po 50zl = 1500zl czyli razem 8200zl

olej (w 4t jeden olej w skrzyni i silniku)
exc 525 - 1,25 litra oleju co 500km, czyli 20 wymian co druga wymiana dochodzą 2 filtry
20x 1,25litra = 25 litrów oleju
olej castrol syntetyczny 4litry po 150zl
czyli 1000zl olej + 10x30zl za filtry - 300zl
razem 1300zl

250 2t
wymiana oleju w skrzyni co 10 mth (zaogrągleone w górę tez co 500km)
20 wymian po 0,75litra czyli około 40zł na wymiane - 800zł

nasączanie filtra tak samo więc bez porównania.

Sumując przejechanie 10 tyś kosztuje uwzględniając remonty silnika i zużycie paliwa i oleju (nie uwzględnione zawieszenie, sprzęgła, nasączanie filtra, opony, napędy, bo to taki sam koszt w obu przypadkach)

exc 525:
remont 4000zl
paliwo 4500zl
olej 1300zl
Razem 10 000zl

exc 250/300 2t
remont 4200zl
paliwo z mieszanka 8200zl
olej skrzyni 800zl
Razem 13 000zl

Wyjaśnienia:
-Przelicznik 100mth = 3500km to orientacyjny średni przelicznik jaki najczęsciej wychodzi w licznikach ktm, może się różnic jeśli ktoś np robi tylko podjazdy.
-Zużycie paliwa zaobserwowane na żywo zarówno na 520exc jak i na 250exc 2t (dla porównania XR650r w takich warunkach paliła 10l na 100km)
-Okresy między remontami - wynikają z obserwacji zużycia sprzętów moich i kolegów, tu zdaje sobie sprawę zdania mogą się różnić.
-Koszty części i napraw orientacyjne. Wszelkie regulacje, wymiany oleju i drobne naprawy robione we własnym zakresie.
-Porównanie bierze pod uwagę motocykle w kupione po remoncie, albo nowe. W praktyce starszy zaniedbany 4t może kosztować więcej na początek (droższy pierwszy całkowity remont)

Jeśli wychodzi wam inaczej albo zrobiłem jakiś błąd w wyliczeniach piszcie."<br><hr>sali
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 6/1/2015, 01:12

Dobrze by było zobaczyć takie porównanie na przykładzie czterosuwowych 500tek KTM i innych .<br><hr>CTZ
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/3/2016, 09:49

Komentatorzy napisał(a):JEZELI CHCESZ KUPIC 450 EXC TO TYLKO TA Z 12 R JEST JUZ NA WTRYSKU PODOBNO SUPER SPRZĘT . I TEŻ UWAŻAM ZE TE PRZEGLĄDY SA ZAWYŻONE POZA TYM WIELE RZECZY JESTES W STANIE ZROBIĆ SAM A ZAWORY USTAWIENIE TO JEST 70 ZŁ<br><hr>MACIEJEK<br>
w nowszych exc ( wtrysk) zawory reguluje się płytkami, nie jak w rfs - śrubką z kontrą.. I taki serwis nie każdy zrobi u siebie w garażu, a i na pewno nie kosztuje 70 PLN.. Co do porównania, 4t w amatorskich rękach nie będzie wymagał tych czynności przy 100mth jak napisano. Zakładając dbałość i sumienność użytkownika. To jest zestawienie dla jazd uprawianych przez zawodników ( o takie użytkowanie opiera swoje interwały serwisowe KTM), ja jako amator swoje exc525 tyram jakąś 350 godzinę na org. tłoku.<br><hr>q-q-ł
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na gr