Husaberg fe 501 grzeje sie jak djabli, kopci co to?
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Husaberg fe 501 grzeje sie jak djabli, kopci co to?
Witam
W moim huserze z 2000r jest problem po odpaleniu już po 3min jest tak nagrzany ze nie można dotknąć kolektora dodam jeszcze ze kopci na niebiesko również na postoju .Ale ma moc .Co to może być? Moto kupiłem tak jak stoi aha i niestety pięknie też nie pali
czy to wina tłoku? Czy coś z elektryka

W moim huserze z 2000r jest problem po odpaleniu już po 3min jest tak nagrzany ze nie można dotknąć kolektora dodam jeszcze ze kopci na niebiesko również na postoju .Ale ma moc .Co to może być? Moto kupiłem tak jak stoi aha i niestety pięknie też nie pali

Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
kolanka nie mozna czasami dotknąć po kilku sekundach - w 4T grzeje sie to bardzo szybko. a to cyz sie przegrzewa czy nie, jest trudne do odgadniecia przez forum. mozesz skontrolować kolor swiecy, chociaz jak bierze olej to nie wiele ci swieca powie
co do kopcenia na niebiesko - ewidentnie ssie olej, pytanie tylko którędy opcje są w sumie 2, albo pierscieniami tłokowymi - czyli do wymiany minimum tłok z pierscieniami. albo uszczelnaiczami zaworowymi - wtedy mocno kopci zaraz po odpaleniu silnika potem prestaje ale dalej moze costam kopcic. jak wali dosyc równomiernie, to raczej pierscienie.
co do kopcenia na niebiesko - ewidentnie ssie olej, pytanie tylko którędy opcje są w sumie 2, albo pierscieniami tłokowymi - czyli do wymiany minimum tłok z pierscieniami. albo uszczelnaiczami zaworowymi - wtedy mocno kopci zaraz po odpaleniu silnika potem prestaje ale dalej moze costam kopcic. jak wali dosyc równomiernie, to raczej pierscienie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Aha.No wiadomo grzac się musi ale gdy miał bym jechać na dłuższą trasę to by mi się silnik stopil
Możliwe jest to ze przeskoczył rozrząd? Bo ostatnio gdy odkróciłem ta zaslepke od zapłonu to na magnecie są 2 kreski a na iskrownika jedną i mi się wydaje ze powinny się pokrywać a magneto jest ok 2-3 milimetrów za ta kreską czyli się nie pokrywaja

Możliwe jest to ze przeskoczył rozrząd? Bo ostatnio gdy odkróciłem ta zaslepke od zapłonu to na magnecie są 2 kreski a na iskrownika jedną i mi się wydaje ze powinny się pokrywać a magneto jest ok 2-3 milimetrów za ta kreską czyli się nie pokrywaja
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
na postoju sie grzeje, jak sie jedzie to ma dobre chłodzenie. temperatury cieczy normalna to 90 stopni, a kolanko w ekstremalnych warunkach moze sie nagrzać do czerwonosci. kolor swiecy duzo powie też o wyregulowaniu gaźnika, tylko że spalany olej nieco przyćmiewa normalny kolor
jakby przeskoczył to by ładnie nie odpalał
jakby przeskoczył to by ładnie nie odpalał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No niestety tak jak napisałem w pierwszym poscie nie odpala ładnie
a trudno się ustawia taki rozrząd? Pytam bo nic firmowego w wyszukiwarkę nie znalazłem

Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
jak ktos to umie zrobic nie ma zadnej trudnosci, wystarczy ustawic odpowiednio dół, i wałki/wałek rozrządu ustawic w odpowiedniej pozycji, i załozyc na to łancuszek. wiec na dobrą sprawe filozofii duzej nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Rozumiem a przy okazji się zapytam (bo nie chce zakładać nowego tematu i zasmiecaj forum) jeżeli w husabergu mam miejsce na rozrusznik el. To czy musi to być oryginalny? Czy np mógł byc od innego motocykla?
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
czasami te rozruszniki i elementy są zamienne z innymi. z tego co wiem do jakiegos husaberga pasuje np sprzęgiełko jednokierunkowe z KTMa, a w KTMie np rozrusznik jest identyczny modelowo jak w scigaczach, tylko trzeba lekko zmodyfikować mocowanie - uciąc i wywiercic w innym miejscu. aby tylko dorwac info z czego pasuje a to nie jest takie łatwe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No tak
a wracając do tematu kopcenia to na postoju też wali na niebiesko przygotowywuje się na najgorsze czyli tłok
ale moje. Pytanie brzmi czy załóżmy ze uszkodzeniu uległ pierścień olejowy a tłok będzie w dobrym stanie to wystarczy zmienić same pierścienie? A drugie pytanie to czy jak będę jeździł na kopcacym silniku a kontrolował poziom oleju będą jakieś konsekfencje?


Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
nie wyobrażam sobie że pierscien mógłby ulec uszkodzeniu - chyba że ktos rozbierał i coś źle poskładał ale taka opcja jest mało pewna. wtedy mozna zmienic same pierscienie. ale na to bym nie liczył. bardziej bym trzymał kciuki żeby cylinder był cały.
w zasadzie to nie, kumpel prawie 2 lata ganiał i mu juz sporo oleju brał, nawet przerzucił sie na gorszy olej, bo szkoda mu było kasy na syntetyka. po rozbiórce tragedii mocnej nie było, - wiadomo nadmiar nagaru, przez to też zaczął się osadzać na zaworach, ale po czyszczeniu wszystkiego było spoko.
w zasadzie to nie, kumpel prawie 2 lata ganiał i mu juz sporo oleju brał, nawet przerzucił sie na gorszy olej, bo szkoda mu było kasy na syntetyka. po rozbiórce tragedii mocnej nie było, - wiadomo nadmiar nagaru, przez to też zaczął się osadzać na zaworach, ale po czyszczeniu wszystkiego było spoko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Czyli tak na podsumowanie tematu:
1. To grzanie siÄ™ jest raczej normalne przy tego typu maszynach?
2.na chwilę obecna ignorować kopcenie? Bo gdyby był by wyrobiony tłok moto nie miało by mocy? (Aktualnie na 4 biegu bezproblemowo stawia na koło
)
1. To grzanie siÄ™ jest raczej normalne przy tego typu maszynach?
2.na chwilę obecna ignorować kopcenie? Bo gdyby był by wyrobiony tłok moto nie miało by mocy? (Aktualnie na 4 biegu bezproblemowo stawia na koło

Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
1) nie wiem, normalne jest że sie nagrzewa, u mnie po 5 sekundach pracy silnika z zimnego - nie da sie dotknąc kolanka, to norma. po paru minutach na wolnych obrotach moze sie nawet zagotować płyn. ale czy sie nie Przegrzewa - tego nie wiem, pisałem wyzej jak sprawdzić
2) zalezy jaką taktyke przyjmujesz, u mnie maszyna musi byc 110% na tip top jakby były jakiekolwiek oznaki kopcenia w krótkim czasie silnik by poszedł na stół. kompresja w 4T jak spada to nieznacznie, przy tej pojemnosci nie poczujesz róznicy na nowym tłoku a na takim po częsci zuzytym ( że bierze olej )
2) zalezy jaką taktyke przyjmujesz, u mnie maszyna musi byc 110% na tip top jakby były jakiekolwiek oznaki kopcenia w krótkim czasie silnik by poszedł na stół. kompresja w 4T jak spada to nieznacznie, przy tej pojemnosci nie poczujesz róznicy na nowym tłoku a na takim po częsci zuzytym ( że bierze olej )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości