Zobacz wÄ…tek - Husaberg fe 501 grzeje sie jak djabli, kopci co to?
NAS Analytics TAG

Husaberg fe 501 grzeje sie jak djabli, kopci co to?

Enduro, Cross
_________

Husaberg fe 501 grzeje sie jak djabli, kopci co to?

Postprzez braaaap » 21/5/2015, 16:01

Witam :D
W moim huserze z 2000r jest problem po odpaleniu już po 3min jest tak nagrzany ze nie można dotknąć kolektora dodam jeszcze ze kopci na niebiesko również na postoju .Ale ma moc .Co to może być? Moto kupiłem tak jak stoi aha i niestety pięknie też nie pali :( czy to wina tłoku? Czy coś z elektryka
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez henio12323 » 21/5/2015, 18:06

kolanka nie mozna czasami dotknąć po kilku sekundach - w 4T grzeje sie to bardzo szybko. a to cyz sie przegrzewa czy nie, jest trudne do odgadniecia przez forum. mozesz skontrolować kolor swiecy, chociaz jak bierze olej to nie wiele ci swieca powie


co do kopcenia na niebiesko - ewidentnie ssie olej, pytanie tylko którędy opcje są w sumie 2, albo pierscieniami tłokowymi - czyli do wymiany minimum tłok z pierscieniami. albo uszczelnaiczami zaworowymi - wtedy mocno kopci zaraz po odpaleniu silnika potem prestaje ale dalej moze costam kopcic. jak wali dosyc równomiernie, to raczej pierscienie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez braaaap » 21/5/2015, 18:50

Aha.No wiadomo grzac się musi ale gdy miał bym jechać na dłuższą trasę to by mi się silnik stopil :D
Możliwe jest to ze przeskoczył rozrząd? Bo ostatnio gdy odkróciłem ta zaslepke od zapłonu to na magnecie są 2 kreski a na iskrownika jedną i mi się wydaje ze powinny się pokrywać a magneto jest ok 2-3 milimetrów za ta kreską czyli się nie pokrywaja
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 21/5/2015, 19:13

na postoju sie grzeje, jak sie jedzie to ma dobre chłodzenie. temperatury cieczy normalna to 90 stopni, a kolanko w ekstremalnych warunkach moze sie nagrzać do czerwonosci. kolor swiecy duzo powie też o wyregulowaniu gaźnika, tylko że spalany olej nieco przyćmiewa normalny kolor

jakby przeskoczył to by ładnie nie odpalał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 21/5/2015, 19:20

No niestety tak jak napisałem w pierwszym poscie nie odpala ładnie :( a trudno się ustawia taki rozrząd? Pytam bo nic firmowego w wyszukiwarkę nie znalazłem
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 22/5/2015, 00:01

jak ktos to umie zrobic nie ma zadnej trudnosci, wystarczy ustawic odpowiednio dół, i wałki/wałek rozrządu ustawic w odpowiedniej pozycji, i załozyc na to łancuszek. wiec na dobrą sprawe filozofii duzej nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 22/5/2015, 06:36

Rozumiem a przy okazji się zapytam (bo nie chce zakładać nowego tematu i zasmiecaj forum) jeżeli w husabergu mam miejsce na rozrusznik el. To czy musi to być oryginalny? Czy np mógł byc od innego motocykla?
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 22/5/2015, 09:08

czasami te rozruszniki i elementy są zamienne z innymi. z tego co wiem do jakiegos husaberga pasuje np sprzęgiełko jednokierunkowe z KTMa, a w KTMie np rozrusznik jest identyczny modelowo jak w scigaczach, tylko trzeba lekko zmodyfikować mocowanie - uciąc i wywiercic w innym miejscu. aby tylko dorwac info z czego pasuje a to nie jest takie łatwe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 22/5/2015, 13:24

No tak :) a wracając do tematu kopcenia to na postoju też wali na niebiesko przygotowywuje się na najgorsze czyli tłok :( ale moje. Pytanie brzmi czy załóżmy ze uszkodzeniu uległ pierścień olejowy a tłok będzie w dobrym stanie to wystarczy zmienić same pierścienie? A drugie pytanie to czy jak będę jeździł na kopcacym silniku a kontrolował poziom oleju będą jakieś konsekfencje?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 22/5/2015, 19:50

nie wyobrażam sobie że pierscien mógłby ulec uszkodzeniu - chyba że ktos rozbierał i coś źle poskładał ale taka opcja jest mało pewna. wtedy mozna zmienic same pierscienie. ale na to bym nie liczył. bardziej bym trzymał kciuki żeby cylinder był cały.

w zasadzie to nie, kumpel prawie 2 lata ganiał i mu juz sporo oleju brał, nawet przerzucił sie na gorszy olej, bo szkoda mu było kasy na syntetyka. po rozbiórce tragedii mocnej nie było, - wiadomo nadmiar nagaru, przez to też zaczął się osadzać na zaworach, ale po czyszczeniu wszystkiego było spoko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 22/5/2015, 20:52

Czyli tak na podsumowanie tematu:
1. To grzanie siÄ™ jest raczej normalne przy tego typu maszynach?
2.na chwilę obecna ignorować kopcenie? Bo gdyby był by wyrobiony tłok moto nie miało by mocy? (Aktualnie na 4 biegu bezproblemowo stawia na koło :) )
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 22/5/2015, 20:57

1) nie wiem, normalne jest że sie nagrzewa, u mnie po 5 sekundach pracy silnika z zimnego - nie da sie dotknąc kolanka, to norma. po paru minutach na wolnych obrotach moze sie nawet zagotować płyn. ale czy sie nie Przegrzewa - tego nie wiem, pisałem wyzej jak sprawdzić
2) zalezy jaką taktyke przyjmujesz, u mnie maszyna musi byc 110% na tip top jakby były jakiekolwiek oznaki kopcenia w krótkim czasie silnik by poszedł na stół. kompresja w 4T jak spada to nieznacznie, przy tej pojemnosci nie poczujesz róznicy na nowym tłoku a na takim po częsci zuzytym ( że bierze olej )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 22/5/2015, 21:03

Ok dziękuję bardzo za mądre odpowiedzi wiem już co i jak :)
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê