Zobacz wątek - Poradnik dla gimbusów - wersja robocza.
NAS Analytics TAG

Poradnik dla gimbusów - wersja robocza.

Forum Dyskusji moderatorów i adminów

Poradnik dla gimbusów - wersja robocza.

Postprzez MarSen » 2/3/2015, 18:32

Tutaj wrzucam to co udało mi się jak do tej pory naskrobać, napiszcie co sądzicie i czy pisać to dalej. Ewentualne poprawki itp. mile widziane. Wszystkie zdjęcia jakie się tutaj znajdą będą wykonane przeze mnie, nie z internetu czy innych for.

Witam. W tym temacie omówię podstawowe czynności przy pięćdziesiątkach. Jeżeli zostałeś tutaj odesłany to prawdopodobnie zadałeś jakieś głupie pytanie lub jest ono z zakresu podstaw mechaniki. W tworzeniu poniższego poradnika pomagał Cioracz oraz moderatorzy i administratorzy forumowego Ścigacza.

Co będzie potrzebne do podstawowych czynności (narzędzia), przy każdym punkcie co będzie potrzebne w tej części
Można napisać coś o silnikach 2T i 4T, jakie są różnice, wady, zalety. Krótko

Lista podstawowych narzędzi:
1. Śrubokręt "krzyżak"
2. Śrubokręt płaski
3. Klucz 8mm
4. Klucz 10mm
5. Klucz 12mm
6. Klucz 13mm
x. Imbus 8mm
x. Imbus 10mm
x. Imbus 12mm
x. Klucz do świec (4T zwykle 16mm, 2T zwykle 21mm)



0. Podstawowe czynności serwisowe ( punkty co zrobić, jak zrobić będzie niżej )
1. Regulacja gaźnika krok po kroku
2. Co lać? Jaki olej do ###?
3. Wymiana płynów eskploatacyjnych - oleje, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy
4. Przestał palić, co zrobić?
5. Jeździ co raz słabiej (dotyczy głównie 2T) [kompresja]
6. Czego ABSOLUTNIE nie robić w motorowerze (filtr stożkowy NA CO TO KOMU? A KOMU TO POTRZEBNE? Wyjmowanie akumulatora czy takie tam dupsy)
7. Jak sprawdzić numer VIN oraz historię pojazdu? - tutaj link do strony z VIN oraz historia pojazdu gov pl czy coś takiego
8. Wymiana układu napędowego, dbanie o niego
9. Jak docierać?
10. Blokady - jakie są, gdzie znajdę, CO GROZI ZA ICH ZDJĘCIE.
11. Jak przygotować się do zimy?
12. Opony - jak sprawdzić ich stan
13. Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia
14. Remont silnika, różnice pomiędzy amelinium a żeliwem, nicasil, tulejowanie, ptaszki muje
15. Mycie motoroweru - jak? czym? na co uważać?
16. Motorower 2T - jaki olej do mieszanki? Jakie proporcje? Po co dozownik, czemu go wymontować, a czemu nie?
17. Drobne usterki z elektryką (brak kierunków, nie ładuje akumulatora, brak świateł)
18. Zabezpieczenia antykradzieżowe, przykłady zabezpieczeń.

1. Regulacja gaźnika krok po kroku.

Gaźnik reguluje się głównie dwiema śrubkami. Jedna najczęściej ma sprężynkę lub w przypadku skuterów jest przy mocowaniu linki gazu, a druga po prostu nie ma. Pierwsza służy do regulacji wolnych obrotów, a druga do regulacji ilości paliwa (dalej "Mieszanki"). Ponadto ilość powietrza reguluje się samym filtrem powietrza (zmiana na inny*), a ilość paliwa dyszą* główną w gaźniku.
* Sytuacje te mają miejsce podczas tuningu lub zwiększania pojemności.

Potrzebne narzędzia: 1, 2, ewentualnie x do sprawdzenia koloru świecy.

Wszystko robimy na uruchomionym silniku.
1. Rozgrzej motocykl do temperatury pracy.
2. Śrubkę od mieszanki wkręć do końca, a następnie wykręć o 2 pełne obroty. UWAGA! Silnik może zgasnąć, więc wkręcając ją trzymaj rękę na manetce, jeśli i tak zgaśnie to się nie przejmuj tylko odkręć ją i odpal motocykl ponownie.
3. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów na około 1200RPM w przypadku 4T (139QMB, 139FMB, GY6) lub 1500RPM w przypadku 2T (AM6, D50B0, EBS).
4. Odkręć śrubkę mieszanki o pół obrotu. Obroty powinny wzrosnąć.
5. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów.
6. Powtarzaj aż obroty przestaną rosnąć przy wykręcaniu śrubki mieszanki.

Jeżeli podczas regulacji nie ma reakcji na kręcenie śrubkami to przegazuj motocykl. Po spadnięciu z obrotów powinieneś zobaczyć efekt.
Prawidłowo wyregulowany gaźnik powinien dawać kolor "kawy z mlekiem" na świecy zapłonowej.

ZDJĘCIA POJAWIĄ SIĘ W KRÓTCE

2. Co lać? Jaki olej do ###?

Do motocykli należy używać WYŁĄCZNIE oleju do nich przeznaczonego. Nie nadaje się olej do samochodów. Najpewniejsze informacje są w instrukcji.

Do silników 4T używa się olejów takich jak:
- Do silnika 10W40, motocyklowy. Najlepiej półsyntetyczny lub syntetyczny.
- Do przekładni (skutery) olej przekładniowy 80W90.

Do sliników 2T (AM6, D50B0, EBS) używa się olejów takich jak:
- Do skrzyni biegów 75W90, 10W30 lub 10W40, motocyklowy. Najlepiej półsyntetyczny lub syntetyczny.
- Do mieszanki z paliwem specjalnie do tego przeznaczony, motocyklowy, nie do kosiarki, piły itp. Najlepiej półsyntetyczny lub styntetyczny. Ja używam syntetycznego Castrol Power Racing 2T. W ŻADNYM WYPADKU NIE LAĆ OLEI TYPU MIXOL. Te oleje są dobre do starych silników w Simsonach czy Ogarach.

3. Wymiana płynów eksploatacyjnych - oleje, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy.

A. Wymiana oleju silnikowego.

Potrzebne narzędzia: 6 (DO ZWERYFIKOWANIA)

Przed wymianą pamiętaj, aby silnik był zimny, bo się poparzysz!

1. Uruchom silnik na 2-3 minuty, a następnie wyłącz.
2. Odkręć korek wlewu oleju/bagnet.
3. Odkręć śrubę spustową oleju, czekamy aż olej zleci do pojemnika. UWAGA. Zużyty olej należy zutylizować, najlepiej oddając go pobliskiemu serwisowi.
4. Poruszaj trochę motocyklem, aby spuścić resztki oleju.
5. Zakręć śrubę spustową oleju.
6. Wlej olej (139QMB, 139FMB, GY6 - około 700ml).
7. Uruchom silnik na 2-3 minuty, a następnie wyłącz.
8. Zweryfikuj poziom oleju bagnetem lub przez okienko. Motocykl musi stać pionowo!
9. Dolej niedomiar lub spuść nadmiar oleju.

B. Wymiana oleju przekładniowego w 4T (139QMB, 139FMB, GY6)

Potrzebne narzędzia: 3 (DO ZWERYFIKOWANIA)

1. Odkręć śrubę wlewu oleju.
2. Odkręć śrubę spustową oleju, czekamy aż olej zleci do pojemnika. UWAGA. Zużyty olej należy zutylizować, najlepiej oddając go pobliskiemu serwisowi.
3. Poruszaj trochę motocyklem, aby spuścić resztki oleju.
4. Zakręć śrubę spustową oleju.
5. Wlej olej (139QMB, 139FMB, GY6 - około 120ml).
6. Zakręć śrubę spustu oleju.

C. Wymiana oleju przekładniowego w 2T (AM6, D50B0, EBS)

Potrzebne narzędzia: 1, 6

Motocykl musi stać pionowo!

1. Uruchom silnik na 2-3 minuty, a następnie wyłącz.
2. Odkręć korek wlewu oleju/bagnet.
3. Odkręć śrubę spustową oleju, czekamy aż olej zleci do pojemnika. UWAGA. Zużyty olej należy zutylizować, najlepiej oddając go pobliskiemu serwisowi.
4. Poruszaj trochę motocyklem, aby spuścić resztki oleju.
5. Zakręć śrubę spustową oleju.
6. Odkręć śrubkę z dekielka sprzęgła.
7. Wlej olej (AM6 - około 750ml, D50B0, EBS około 650ml). W pewnym momencie olej powinien zacząć cieknąć przez dziurkę w dekielku. Wtedy przestajemy lać, czekamy aż zleci nadmiar i zakręcamy śrubkę.
8. Zakręć korek wklewu oleju/bagnet.

D. Wymiana płynu chłodniczego (na przykładzie NSR 125, podobnie również w mniejszych pojemnościach).

Potrzebne narzędzia to w zależności od modelu: 1 lub x (imbus) lub 3

Przed wymianą pamiętaj, aby silnik był zimny, bo się poparzysz!

1. Odkręć nakrętkę wlewu oleju.
2. Postaw wiadro pod pokrywą pompy wody i odkręć śrubkę na samym dole. UWAGA. Płyn należy zutylizować, najlepiej oddając go pobliskiemu serwisowi.
3. Poczekaj aż płyn zleci, poruszaj motocyklem w celu spuszenia resztek i zakręć śrubkę.
4. Wlej płyn chłodniczy do pełna, zakręć korek.
5. Spuść płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego.
6. Wlej płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego. Poziom płynu powinien oscylować pomiędzy MIN. a MAX.

E. Wymiana płynu hamulcowego.

Napiszę jak sam to ogarnę i od razu wrzucę zdjęcia. Powinno się to stać mniej więcej w połowie marca, bo ze względu na pogodę oraz oczekiwanie na części prace nad NSR chwilowo wstrzymane.

4. Przestał palić, co zrobić?

Oto lista rzeczy, które należy sprawdzić jeżeli Twój motorower odmówił posłuszeństwa :)

1. Sprawdź iskrę - wykręć świecę, załóż na fajkę, przyłóż do gołego elementu (nie lakierowanego) w motorowerze np. głowicy i zakręć rozrusznikiem/kopnij kopką. Iskra powinna być mocna, lekko niebieska.
2. Sprawdź czy paliwo dochodzi do gaźnika - Drożność przewodów paliwowych, sprawność kranika (w skuterach często podciśnieniowy).
3. Sprawdź czy paliwo dochodzi do cylindra (pokręć rozrusznikiem/pokop trochę kopką, a następnie wykręć świecę i oceń czy jest mokra).
3. Sprawdź w jakim stanie jest filtr powietrza - czy nie jest zatkany, rozerwany, brudny.
4. Wyczyść gaźnik/sprawdź jego stan - rozkręć, przedmuchaj dysze kompresorem itp. przy okazji oglądając czy np. gumka podciśnienia (w skuterach) pod plastikową/metalową pokrywką jest cała.
5. Spróbuj na innej świecy. W 4T CR7HSA, w 2T BR9HSA (najczęściej).
6. Sprawdź luzy na zaworach (dotyczy tylko 4T).
7. Sprawdź kompresję (Tester ciśnienia sprężania będzie potrzebny. W przypadku braku można to zrobić w warsztacie za około 30zł)


5. Jeździ co raz słabiej (dotyczy głównie 2T)

Jeśli Twój motorower z silnikiem dwusuwowym jeździ co raz wolniej, słabiej przyspiesza, ma problemy z odpaleniem na zimnym silniku może to oznaczać spadek ciśnienia sprężania. Jest to rzecz kluczowa do pracy każdego silnika. Sprawdzisz ją testerem ciśnienia spręzania lub w pobliskim warsztacie za około 30zł. Prawidłowa kompresja to około 10 +/- 2 bar (w przybliżeniu 1bar~1kg/cm2). Poniżej 8 bar oznacza, że zbliża się remont górnej części silnika (cylinder, pierścienie, uszczelki, tłok).

6. Czego ABSOLUTNIE nie robić w motorowerze.

Cóż... nie należy ingerować w żaden z układów motorowera jeżeli nie jest się pewnym co się robi. Najczęściej popełnianymi błędami są jednak takie rzeczy jak:

1. Zmiana oryginalnego filtra powietrza na stożkowy (bo poprawia dźwięk i wgl. jest fajny). Nie powinno się tego robić w seryjnych motorowerach, ponieważ zmienia to ilość powietrza jaką zasysa gaźnik. Oznacza to konieczność zmiany dyszy w gaźniku i jego regulację. Co daje oprócz dźwięku? Cóż... Najczęściej więcej syfu dostaje się do gaźnika, nawet w przypadku filtra stożkowego gąbkowego.
2. Wyjmowanie akumulatora. Dobra sprawa, ale na zimę. Podczas eksploatacji nie zalecane, gdyż akumulator jest nieodłączną częścią układu elektrycznego motocykli/skuterów. Nawet rozładowany - ma być, jeśli chcesz jeździć.
Jak coś mi wpadnie to napiszę.

7. Jak sprawdzić numer VIN oraz historię pojazdu w Polsce?

http://pl.vindecoder.eu/ - Na tej stronie sprawdzisz z jakiego kraju pochodzi pojazd, producenta, oryginalne malowanie oraz czy nie jest zgłoszony jako kradziony w różnych krajach
https://historiapojazdu.gov.pl/ - Na tej stronie sprawdzisz historię pojazdu w Polsce, m.in. właścicieli, współwłaścicieli, wypadkowość, przebiegi przy przeglądach.

8. Wymiana układu napędowego, dbanie o niego. Napisał Cioracz.





9. Jak docierać?

Różni ludzie preferują różne sposoby docierania. Ja omówię tutaj swój. UWAGA! Instrukcja przewiduje to co przewiduje, jeździć wolno, na niskich obrotach przez 1000km. Przewiduje tak, ponieważ tak jest najbezpieczniej, a w przypadku awarii w tym okresie najczęściej będą zmuszeni wymienić Ci zestaw cylinder, tłok, pierścienie. Ja robię to trochę inaczej. Mianowicie wyznaję jedną zasadę. Uważać, aby nie przegrzać silnika. Jeździć normalnie z częstymi przerwami na ochłodzenie silnika (szczególnie w początkowym okresie docierania) przez około 700km. Pamiętać o wymianie oleju. Najbezpieczniej przy 30km, 300km i 1000km. Później co 2000km.

10. Blokady - jakie są, gdzie znajdę, CO GROZI ZA ICH ZDJĘCIE.

Za jazdę motorowerem bez blokad w przypadku zatrzymania grozi mandat za brak odpowiednich uprawnień (A1, A2, A, B od co najmniej 3 lat) w przypadku, gdy posiadamy Prawo Jazdy innych kategorii (np. AM, B krócej niż 3 lata) - 300zł lub mandat za brak uprawnień - 500zł. Sprawa w obu przypadkach ma się gorzej, gdy dojdzie do stłuczki/wypadku. Wtedy jesteś z góry traktowany jako WINNY. Wjechał Ci w tyłek nowy Mercedes? No to przykro mi, ale sam sobie jesteś winien, bo nie masz Prawa Jazdy. Koszta? No cóż... Twoja ubezpieczalnia na 99% będzie domagać się zwrotu pieniędzy za naprawę Mercedesa, będziesz miał sprawę w sądzie, mogą Ci zabronić robić Prawa Jazdy na okres nawet kilku lat, mogą Ci zabrać Prawo Jazdy (jeśli masz innej, nieodpowiedniej kategorii). Jeżeli np. pieszego na pasach i okaże się, że trzeba mu płacić rentę (nikomu nie życzę takich sytuacji) to płacisz ją do końca jego życia ze swoich pieniędzy. Ogólnie nie warto się w to bawić. To nie jest najgorsza z wiadomości. Rząd już pracuje nad dużym zaostrzeniem przepisów.

Tutaj temat rzeka, jeszcze tutaj dużo rozbuduję.

Motorowery 4T z manualną skrzynią biegów:

1. Blokada na module.
Jak sprawdzić? Przejedź się, wrzuć 4 bieg i jedź ile fabryka dała. Jeżeli motorower nie wkręca się wyżej niż 7 tys. obrotów (czasem więcej, przekłamanie w chińskich zegarach) oznacza to, że masz blokadę na module.
Jak odblokować? Wystarczy zmienić moduł na odblokowany.

Motorowery 4T z automatyczną przekładnią:





11. Jak przygotować się do zimy? Napisał Cioracz.




12. Opony - jak sprawdzić ich stan?

Na stan opony wpływają dwa główne czynniki:

1. Data produkcji. Zaczyna się od liter DOT (od 2000r w górę), kończy czterema liczbami. XXYY z czego XX to tydzień produkcji, a YY rok. np. 1205 to dwunasty tydzień 2005r. Nie należy używać opon starszych niż 5 lat, gdyż po tym czasie guma traci swoje właściwości, zaczyna pękać. Taką oponę należy jak najszybciej wymienić.
2. Wysokość bieżnika. Nie powinien być mniejszy niż 1,6mm w jej centralnym punkcie (lub najbliżej tego punktu). Niższa wartość grozi mandatem. Na oponie jest tzw. TWI czyli Tread Wear Indicator. Jest to zaznaczone na zdjęciu DODAM SE PÓŹNIEJ, BO NIE MAM JESZCZE. Jeśli nasz bieżnik jest równy z tym "łączeniem" lub widać, że samo "łączenie" ulega już zużyciu to opona nadaje się do wymiany.

Dbanie o oponę jest bardzo ważne. Należy unikać zostawiania opony na długotrwałe działanie promieni słonecznych, unikać trzymania jej w wilgotnych miejscach i najważniejsze DBAĆ O ODPOWIEDNIE CIŚNIENIE. Najczęściej przód 2.0 bary, tył 2.0 bary, jeśli zwykle jeździmy bez plecaczka, 2.2 jeśli jeździmy z pasażerem. Uniwersalnie 2.1 bara :)

13. Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

Napiszę jak sam to zrobię. Planuję to zrobić jakoś w weekend, bo w niedzielę wyjeżdżam na tydzień i raczej nie będę chciał spędzić zimowiska (tak, w marcu) pisząc o wymianie uszczelniaczy.

14. Remont silnika, różnice pomiędzy amelinium a żeliwem, nicasil, tulejowanie. Napisał Cioracz.





15. Mycie motoroweru - jak? czym? na co uważać?

To napiszę jak mnie najdzie, bo szczerze mówiąc na razie nie wiem jak się za to zabrać.

16. Motorower 2T - jaki olej do mieszanki? Jakie proporcje? Po co dozownik, czemu go wymontować, a czemu nie? Napisał Cioracz.





17. Drobne usterki z elektryką (brak kierunków, nie ładuje akumulatora, brak świateł)

1. Kierunkowskazy. Jeżeli nie świecą lub szwankują w pierwszej kolejności sprawdź żarówki. Jeżeli jakaś przeszła to zbyt mały opór przerywacza może powodować problemy. Następnie sprawdź przerywacz, najlepiej podmieniając na nowy. Zobacz przy okazji w jakim stanie są kable idące od kierunkowskazów do wiązki głównej, czy się nie odpięły oraz kable od przerywacza do wiązki głównej. Jeżeli wymieniłeś żarówki na LEDowe i nie świecą, działają jak awaryjne, świecą ciągle to masz dwa wyjścia. Najłatwiejszym jest wymiana przerywacza na elektroniczny (zamiast tradycyjnego, na bimetal). Trzeba go wymienić, gdyż zwykły działa tylko pod pewnym oporem (i jest dobierany do oryginalnych żarówek, a jak wiadomo żarówki mają większy pobór mocy i większą oporność). Ewentualnie możesz kupić/zrobić oporniki pod każdy kierunkowskaz. Zakres oporu przy jakim przerywacz działa prawidłowo powinien być na nim napisany.
2. Akumulator, brak ładowania. Jeżeli kupiłeś nowy akumulator (zakładając, że odpowiedni, rekomendowany przez producenta pojazdu) to możliwe, że dostałeś wadliwą sztukę. Spróbuj wymienić go na inny u sprzedawcy. Jeżeli to nie pomaga lub jesteś pewny, że to nie jego wina to do sprawdź: Regulator napięcia (uruchom skuter i sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze miernikiem. Powinno wynosić około 13,5V), kable w instalacji elektrycznej (mógł urwać się np. kabel z kostki przy regulatorze napięcia), zobacz czy przed regulatorem napięcia też jest prąd. Jeżeli go tam nie ma to problem leży w prądnicy lub kablach z niej wychodzących.
3. Brak świateł spowodowany będzie uszkodzoną prądnicą, kablami z niej wychodzącymi lub przełącznikiem w manetce. Nie wspominam oczywiście o żarówkach :P

18. Zabezpieczenia antykradzieżowe, przykłady zabezpieczeń.

1. Blokada na tarczę hamulcową. DAM TUTAJ DWA ZDJĘCIA, BO TAK SIĘ SKŁADA, ŻE MAM COŚ TAKIEGO.

2. Łańcuch na koło (nie mam zdjęć, a jak mówiłem - nie chcę kopiować jakichś zdjęć od producenta - wszystko ma pochodzić ode mnie lub z forum).

3. Blokada na koło (jak wyżej)

4. Alarmy różnej maści. Bardzo ważne jest ich prawidłowe zamontowanie, żeby się nie okazało, że nagle skuter nie odpala albo alarm sam się uruchamia.

5. Blokada kierownicy - zarówno oryginalne jak i akcesoryjne. Oryginalnie kierownicę blokuje się najczęściej, gdy kierownica jest skręcona do końca w lewo, wciskając, a następnie przekręcając w lewo kluczyk. Czasem (szczególnie w chińskich motorowerach z manualną skrzynią biegów) blokada znajduje się po prawej stronie, pod zegarami/przy lagach (WRZUCĘ FOTKĘ JAK KIEDYŚ ZROBIĘ).

6. Blokada zapłonu. Urządzenie, które pozwala uruchomić silnik tylko jeśli zbliżymy do niego specjalną "zawieszkę do kluczy".

7. W chińskich pojazdach polecam w jakiś trwały sposób złączyć kostkę ze stacyjki. Nie będę się tu rozpisywał, po prostu warto to zrobić. Szczególnie jeśli parkujesz pod gimnazjum, a na długiej przerwie ktoś śmiga Twoim skuterem, a przecież nie dawałeś mu kluczyków, prawda?
Ostatnio edytowano 3/3/2015, 21:03 przez MarSen, łącznie edytowano 1 raz
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez suhy-19 » 3/3/2015, 14:19

do listy podstawowych narzędzi dopisz młotek i przecinak :D
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW


Postprzez MarSen » 3/3/2015, 14:19

Przecinak? :D
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez MarSen » 3/3/2015, 21:06

Dobra, dopisałem resztę. Cioracz już tam wszystko napisał, większość mi wysłał. Muszę to jeszcze przepisać, żeby nie gryzło się z resztą poradnika (on pisał w liczbie mnogiej). Później zrobić tak, żeby to wyglądało jakoś, bo jak to oglądam to sam nie umiem się połapać (jakieś kolorki, akapity) i na końcu zdjęcia. Na co wrzucać zdjęcia? Jak wrzucę w załącznik to pewnie będą na samym dole postu. Chyba, że to ja nie ogarniam jak wrzucić je w środek postu. Jak napisałem głupoty to piszcie, bo nie chcę wrzucić tego na forum, a później dostawać zjebki, że piszę rzeczy z kosmosu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez leff » 5/3/2015, 20:46

z jednej strony Seweryn ma racje i walka z glupota i niechecia do uzywania opcji szukaj jest walka z wiatrakami, z drugiej cos takiego sie przyda .... mam tylko watpliwosci czy w takiej formie to ma sens i nie chodzi mi o zawartosc merytoryczna ale chociazby o to, ze spis tematow nie jest wykazem linkow do tematow i przegladanie tego nie jest komfortowe
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez MarSen » 5/3/2015, 21:18

Cóż... postaram się to zrobić jeszcze, sam pisałem wyżej, że nawet ja nie potrafię się dobrze odnaleźć. A nie ma chyba sensu tworzyć każdego tematu osobno i podklejać spisu (mylę się?). Ja zdaję sobie sprawę z tego, że to walka z wiatrakami w dużej mierze, ale jak raz to napiszę to np. kolejny raz zamiast tłumaczyć jak regulować gaźnik pisząc przez kilka minut to wkleję link i spokój. Myślę, że zaoszczędzi mi to czasu. W niedzielę wyjeżdżam, więc prace staną ogólnie, ale jak tylko wrócę to będę chodził po znajomych jak dziki, żeby dodać zdjęcia. Jeżeli jednak twierdzicie, że nie ma potrzeby/sensu takiego tematu na forum no to cóż... Trudno, dokończę sobie to u siebie na komputerze, zapisze, kiedyś mi się przyda być może :) A i jeszcze jedno - senek, ale ja oczekuję takich odpowiedzi. To znaczy: Uważam, że to nie ma sensu, nie rób tego. A nie "no, to nie ma sensu, rób co chcesz". Jestem tu młodszy stażem, a jak ktoś już zauważył to Ty jesteś guru w tych sprawach i myślę, że decyzja czy to wrzucać należy do Ciebie.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik



Powrót do Forum Moderatorów



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr