[Aktualności] Kawasaki Ninja H2 - posłuchaj jak...
Posty: 16
• Strona 1 z 1
[Aktualności] Kawasaki Ninja H2 - posłuchaj jak...
Dyskusja na temat: Kawasaki Ninja H2 - posłuchaj jak brzmi motocykl z kompresorem!
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kawasaki Ninja H2 - posłuchaj jak brzmi motocykl z kompresorem!
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kawasaki Ninja H2 - posłuchaj jak brzmi motocykl z kompresorem!
- Ścigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Kompresor czy turbine? Bo to różnica... Słychać jak by była turbina i przy zmianie biegów był by blowoff...<br><hr>ałtor
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Do końca jeszcze nie wiadomo. Kawasaki udostępniło patenty, w których widniał kompresor. Więcej info 5 wrześniaKomentatorzy napisał(a):Kompresor czy turbine? Bo to różnica... Słychać jak by była turbina i przy zmianie biegów był by blowoff...<br><hr>ałtor<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wybaczcie mi teraz moje prostactwo prosze, ale...ile to bedzie mialo koni? Bo wydaje mi sie ze > 200KM. Jaki jest sens montowania doladowania (obojetnie, turbo czy mechanicznego) jezeli seryjny ZX10 ma 200KM. Czyli bedzie ciekawie. No i jaki to bedzie motocykl? ZX10 + kompresor? Raczej nie. ZZR1400 + kompesor? hmmm. A moze Z1000 + kompresor? <br><hr>FirstToFight!
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Doladowana jednostka bedzie grzala od samego dolu, jak turbodieselKomentatorzy napisał(a):Wybaczcie mi teraz moje prostactwo prosze, ale...ile to bedzie mialo koni? Bo wydaje mi sie ze > 200KM. Jaki jest sens montowania doladowania (obojetnie, turbo czy mechanicznego) jezeli seryjny ZX10 ma 200KM. Czyli bedzie ciekawie. No i jaki to bedzie motocykl? ZX10 + kompresor? Raczej nie. ZZR1400 + kompesor? hmmm. A moze Z1000 + kompresor? <br><hr>FirstToFight!<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Koniec ery bezawaryjnych motocykli za 3... 2... 1... Swoja droga, jezeli chodzi o dzwiek to moim skromnym zdaniem nic nie pobije vki i rn22...<br><hr>magiczny
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wydaje mi sie ze raczej 400+ kompresor albo 200+kompresor i bedzie zjadal 600tki na sniadanie bo bedzie o niebo lzejszy.Komentatorzy napisał(a):Wybaczcie mi teraz moje prostactwo prosze, ale...ile to bedzie mialo koni? Bo wydaje mi sie ze > 200KM. Jaki jest sens montowania doladowania (obojetnie, turbo czy mechanicznego) jezeli seryjny ZX10 ma 200KM. Czyli bedzie ciekawie. No i jaki to bedzie motocykl? ZX10 + kompresor? Raczej nie. ZZR1400 + kompesor? hmmm. A moze Z1000 + kompresor? <br><hr>FirstToFight!<br>
Tylko jak oni zgrają mapy zaplonu? Czaicie?! Jeśli to była by mała pojemnośc mogło by się skonczyc odwrotnym dwusówem hehehe wiksa od dolu do 6tys a potem muł do 11tu

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zależy też jaki to będzie rodzaj doładowania, bo niby został przedstawiony koncept z kompresorem, ale nic nie zostało na dobrą sprawę potwierdzone. Jeżeli będzie to kompresor, to tak owe montuje się w zasadzie głównie dla poprawienia momentu obrotowego i mocy w dolnym zakresie, bo przy wysokich obrotach kompresory już nie wyrabiają, jeżeli będzie to turbina, to skupią się bardziej na mocy jednostki, turbo potrzebuje odpowiednio dużo spalin, żeby pompować jak należy, ma też moment bezwładności, więc i reakcja na gaz była by ciut opóźniona, tym bardziej, że nikt nie zainstaluje turbiny ze zmienną geometrią, bo jest zbyt skomplikowana i w benzynowych jednostkach nie do końca się spisuje ze względu na temperaturę spalin.Komentatorzy napisał(a):Wybaczcie mi teraz moje prostactwo prosze, ale...ile to bedzie mialo koni? Bo wydaje mi sie ze > 200KM. Jaki jest sens montowania doladowania (obojetnie, turbo czy mechanicznego) jezeli seryjny ZX10 ma 200KM. Czyli bedzie ciekawie. No i jaki to bedzie motocykl? ZX10 + kompresor? Raczej nie. ZZR1400 + kompesor? hmmm. A moze Z1000 + kompresor? <br><hr>FirstToFight!<br>Komentatorzy napisał(a):Doladowana jednostka bedzie grzala od samego dolu, jak turbodiesel<br><hr>ZR 7<br>
Zakładam, że koncept pozostanie i pójdą w kompresor, co za tym idzie nieziemską poprawę elastyczności jednostki, bo kompresor, jak piszesz, będzie pompował max od momentu puszczenia sprzęgła, przy odpowiednim zestrojeniu rozrządu będzie to potwór urywający ręce w nadgarstkach od startu do odcięcia

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Już Ci tłumaczę jaki jest sens. Kompresor w przeciwieństwie do turbiny, pompuje od najniższych obrotów i nie ma laga jak turbo, ale nie domaga w górnym zakresie, dlatego tak owe cuda stosuje się w silnikach głównie dla poprawienia momentu i mocy na dole, w wysokim zakresie poradzi sobie dobrze zestrojony rozrząd. Dlatego motocykl może mieć nadal te 200KM, ale będzie je osiągał nie przy 11krpm, a powiedzmy przy 5krpm i jeżeli rozrząd będzie odpowiednio zestrojony to od tych 5krpm do odcięcia możemy uzyskać praktycznie płaski przebieg mocy i momentu. Czym to będzie skutkować? Ano tym, że wysokoobrotowe R4 będzie urywać ręce w nadgarstkach od momentu puszczenia sprzęgła, do samego odcięcia. Kompresor nie podniesie jakoś specjalnie mocy, bo nie da się go zestroić tak jak turbiny, do działania w momencie, kiedy silnik ma najwyższą sprawność, czyli końcówka zakresu obrotów, ale może znacząco podnieść sprawność jednostki w dolnym zakresie przez co silnik dużo wcześniej uzyska parametry znamionowe. <br><hr>GlenroyKomentatorzy napisał(a):Wybaczcie mi teraz moje prostactwo prosze, ale...ile to bedzie mialo koni? Bo wydaje mi sie ze > 200KM. Jaki jest sens montowania doladowania (obojetnie, turbo czy mechanicznego) jezeli seryjny ZX10 ma 200KM. Czyli bedzie ciekawie. No i jaki to bedzie motocykl? ZX10 + kompresor? Raczej nie. ZZR1400 + kompesor? hmmm. A moze Z1000 + kompresor? <br><hr>FirstToFight!<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Madrego to i posluchac miloKomentatorzy napisał(a):Wybaczcie mi teraz moje prostactwo prosze, ale...ile to bedzie mialo koni? Bo wydaje mi sie ze > 200KM. Jaki jest sens montowania doladowania (obojetnie, turbo czy mechanicznego) jezeli seryjny ZX10 ma 200KM. Czyli bedzie ciekawie. No i jaki to bedzie motocykl? ZX10 + kompresor? Raczej nie. ZZR1400 + kompesor? hmmm. A moze Z1000 + kompresor? <br><hr>FirstToFight!<br>Komentatorzy napisał(a):Już Ci tłumaczę jaki jest sens. Kompresor w przeciwieństwie do turbiny, pompuje od najniższych obrotów i nie ma laga jak turbo, ale nie domaga w górnym zakresie, dlatego tak owe cuda stosuje się w silnikach głównie dla poprawienia momentu i mocy na dole, w wysokim zakresie poradzi sobie dobrze zestrojony rozrząd. Dlatego motocykl może mieć nadal te 200KM, ale będzie je osiągał nie przy 11krpm, a powiedzmy przy 5krpm i jeżeli rozrząd będzie odpowiednio zestrojony to od tych 5krpm do odcięcia możemy uzyskać praktycznie płaski przebieg mocy i momentu. Czym to będzie skutkować? Ano tym, że wysokoobrotowe R4 będzie urywać ręce w nadgarstkach od momentu puszczenia sprzęgła, do samego odcięcia. Kompresor nie podniesie jakoś specjalnie mocy, bo nie da się go zestroić tak jak turbiny, do działania w momencie, kiedy silnik ma najwyższą sprawność, czyli końcówka zakresu obrotów, ale może znacząco podnieść sprawność jednostki w dolnym zakresie przez co silnik dużo wcześniej uzyska parametry znamionowe. <br><hr>Glenroy<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie blow off a bypass-a sie montuje do kompressora :d<br><hr>czechu126Komentatorzy napisał(a):Kompresor czy turbine? Bo to różnica... Słychać jak by była turbina i przy zmianie biegów był by blowoff...<br><hr>ałtor<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zdajesz sobie sprawe, ze generalnie zywotnosc turbiny przekracza zywotnosc wiekszosci silnikow motocyklowych jako takich? Turbina w silnikach samochodowych z reguly pada przedwczesnie z powodu nieprawidlowej eksploatacji albo zaprojektowanego starzenia sie produktu (sad but true). O ile kompresor/turbo bedzie wykonane z dobrych materialow, a silnik odpowiednio do doladowania dostosowany, to fala szrotow nam nie groziKomentatorzy napisał(a):Koniec ery bezawaryjnych motocykli za 3... 2... 1... Swoja droga, jezeli chodzi o dzwiek to moim skromnym zdaniem nic nie pobije vki i rn22...<br><hr>magiczny<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości