Zobacz wątek - Honda CB 500 problem z odpaleniem
NAS Analytics TAG

Honda CB 500 problem z odpaleniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CB 500 problem z odpaleniem

Postprzez laraks » 8/6/2014, 19:22

Witam.
Może mogli byście mi pomóc.
Niedawno zakupiłem wymarzoną Cebulkę rocznik 98, nie zdążyłem jej jeszcze dobrze objechać i dzisiaj podczas jazdy po mieście przy przyśpieszaniu na dwójce czuć było lekkie szarpanie przy pewnych obrotach, a później przy próbie ruszenie na skrzyżowaniu motocykl zgasł, próbowałem odpalić ale rozrusznik nie reagował. Po chwili postoju po kolejnej próbie odpalenia rozrusznik tylko raz zakręcił a później było słychać jak strzela przekaźnik rozrusznika, postanowiłem odpalić na pych i udało się bez większych problemów, ale po przejechaniu ok 500m na skrzyżowaniu zgasł, znowu na pych, kolejne 500m i kolejne pchanie z większymi oporami ale się udało, tym razem przejechałem ok 2km i w trakcie jazdy znowu zgasł, znowu na pych i zauważyłem że jak już odpalił jadąc ok 80 km/h podczas zapalania świateł mijania tracił moc więc do domu dojechałem bez świateł ok 3 km. Na miejscu zgasł i tak jak już pisałem rozrusznik tylko raz zakręci a później strzela przekaźnik.
Co to może być? Może ktoś poradzić ??
Pozdrawiam
laraks
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/6/2014, 19:06


Postprzez laraks » 8/6/2014, 20:39

Sprawdziłem akumulator i niby wyszło mniej więcej 12 Volt na odłączonym od moto. A jak sprawdzić ładowanie ??
laraks
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/6/2014, 19:06


Postprzez tomek2102 » 8/6/2014, 21:42

12V to rozładowany aku. Naładowany ma 12,7V a nawet więcej. Tak jak kolega wyżej napisał naładuj akumulator i sprawdź czy trzyma napięcie, potem sprawdź ładowanie:)
Ładowanie sprawdzasz na odpalonym motocyklu mierząc napięcie na akumulatorze, powinno się utrzymywać w granicach 14v a po dodaniu gazu nawet 14,7.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez laraks » 9/6/2014, 18:36

Niestety nie nabyłem jeszcze odpowiedniego prostownika do ładowania takich aku mam tylko 20 A a nie chciałem go katować czymś takim bo mój aku ma tylko 8 Ah.
Z bólem serca odpaliłem na pych i sprawdziłem ładowanie i wyszło nie ciekawie bo 10V a jak dałem gazu to spadło do 9,50 V.
Czy z racji tego mam rozumieć że alternator jest do wymiany? Czy może być jakaś inna przyczyna tak kiepskiego ładowania.
laraks
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/6/2014, 19:06

Postprzez laraks » 9/6/2014, 20:20

Sprawdziłem na zapalonych światłach i było trochę powyżej 7V, po dodaniu gazu spadło do 6,50V i zgasł nawet nie wszedł porządnie na obroty.
laraks
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/6/2014, 19:06

Postprzez tomek2102 » 9/6/2014, 22:44

Alternator na razie zostaw w spokoju:) Kup nowy regulator napięcia bo to on jest pewnie sprawcą całego zamieszania:)
A co do ładowania to nie zgodzę się z tym, że maksymalnie powinno wynosić 13,7v. Jako że ostatnio miałem wielkie problemy z ładowaniem w swojej cbr to coś o tym wiem... 13,7v to idealna wartość na wolnych obrotach, a w okolicach 5 tyś obrotów ładowanie może dochodzić nawet do 14,7v. Oczywiście nie są to sztywne granice i np. wartość 14,2v też jest prawidłowa. Wszystko zależy od regulatora i stanu akumulatora:)
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez laraks » 11/6/2014, 19:43

Witam.
Regulator zamówiony, bo faktycznie naładowałem aku i sprawdziłem jakie jest ładowanie na odpalonym ale wyszło ok 12,50 ze światłami jeszcze niżej a na obrotach jeszcze niżej.
Po sprawdzeniu wszystkiego odkręciłem owiewkę i dostałem się do regulator, a tam czekała mnie nie mała niespodzianka ponieważ jak odpiąłem kostkę od "czegoś" razem z kablem zza obudowy wyłoniła się piękna spalona wiązka kabli z alternatora jak się nie mylę. W załączeniu przesłał bym zdjęcie ale się nie da.
Tylko teraz moje pytania: jak myślicie od czego mogły się spalić kable? Jak teraz spr. czy regulator jest sprawny? Można odkręcić obudowę alternatora i wymienić kable czy spróbować je połączyć i zaizolować?
laraks
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/6/2014, 19:06



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr