Zobacz wątek - BMW K1300R - problem z biegami

BMW K1300R - problem z biegami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

BMW K1300R - problem z biegami

Postprzez Darshano » 8/6/2014, 00:27

Witam serdecznie wszystkich użytkowników,

Jakieś 2 miesiące temu kupiłem używane BMW K1300R 2009 rok (bez quickshiftera). Przed zakupem sprawdziłem motocykl w ASO gdzie jedną z wad (same pierdoły typu klocki etc.) wykrytych przy sprawdzaniu motocykla był zły płyn w sprzęgle. Gdy serwisant poinformował mnie i sprzedawce motocykla o złym płynie, sprzedawca stwierdził że to może przez zły płyn jakieś 2 tygodnie wcześniej wymianiał wysprzęglik (cokolwiek to znaczy - jestem zielony w mechanice).

Uwielbiam wkręcać na wysokie obroty, lecz już na samym początku pojawił się problem przy zmianie biegów. Początkowymi objawami był problem ze zmianą biegu na wyższy, z 1 na 2 zawsze bezproblemowo, z wyższymi biegami dość często wystepował problem. Problem wygląda tak, że mam załóżmy drugi bieg na wysokich obrotach, wciskam sprzęgło i nie moge wbić wyższego biegu. Dopiero za drugim, trzecim razem (po wysprzegleniu) bieg wchodził. Czyli: Wkrecam na jedynce na wysokie obroty -> sprzęgło -> drugi bieg -> wbijam na obroty -> sprzęgło -> brak możliwości zmiany biegów. Dodam również że przegląd roczny + płyn w sprzęgle wymieniłem w ASO jakieś 2-3 tygodnie po kupnie motoru (długi czas oczekiwania po rozpoczęciu sezonu), ale problem z biegami nie zniknął, co więcej teraz bardzo często zaczął występować problem z zrzuceniem biegu w dól (to samo, blokuje sie jakby skrzynia i nie moge zrzucić).