Zobacz wÄ…tek - Lustrzanki w kaskach
NAS Analytics TAG

Lustrzanki w kaskach

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Postprzez WojtekLCA » 8/6/2014, 20:19

Czyli jednak w lustrze jeździć można ;)
WojtekLCA
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30/4/2014, 21:56
Lokalizacja: Legnica


Postprzez lagiboy » 8/6/2014, 20:22

na własne ryzyko i odpowiedzialność możesz nawet jeździć w kasku za 50 zł z wizjerem ze szkła.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez Fugu » 9/6/2014, 10:07

WojtekLCA napisał(a):Czyli jednak w lustrze jeździć można ;)


Jak maja E w koleczku to tak.

To ze policja olewa, nie znaczy ze mozna.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 9/6/2014, 13:04

lagiboy napisał(a):je... nie wszystkie wizjery są dopuszczone do jazdy po drodze. większość jest przeznaczona tylko na tor.

W Anglii w lustrzankach nie wolno jeździć, tak samo jak z czarnymi wizjerami. O ile idzie się wytłumaczyć w słoneczny dzień i policja przymyka oko to warto mieć przy sobie "czysty" wizjer. w razie problemów podmieniasz. Mimo wszystko policja bardzo nie lubi lustrzanek, cholera wie czemu...


Helm jest osobistym artykulem ochronnym i nawet w razie kontroli nie musze go sciagac i pokazywac strozowi prawa.

Mam zlote irrydium, Shoei ( dobre 5 lat smigam po wiekszosci krajow Europy i ngdy nikt mnie nie kontrolowal i nigdy nikt sie nigdzie nie doczepil. Na moim jest info

For day use only.

Jak to przyslowiowo mowie wdoopiemamto, czy jakiemus straznikowi Texasu sie to podoba czy tez nie. Zapytam sie wiec, czy w okolarach przeciwslonechnych wolno jezdzic ? Bez wzgledu na to, czy sa lustra, czy przyciemniane - nie gra roli.

Sprawa jest b. prosta. Policja, jezeli ma przepis / ustawe paragraf, to je / ja egzekwuje. Niema podstawy prawnej - niema egzekwowania. Proste ?

Nie powielaj wiec urban legend. To, ze sa vizjery na tor z tym sie moge zgodzic, tyle, ze w normalnym sklepie czy wysylce poprzez net dostajesz juz przy zakupie info czy wolno czy nie wolno.

Przyciemniany vizjer jest niebezpieczny gdy zaczyna sie sciemniac. W krajach alpejskich Problem jest gdy wjezdza sie do tunelu bo wtedy naprawde malo widac. W Alpach jezdze w/w zlotym + okolary przecowsloneczne. O ile na otwartej przestrzeni jest b. przyjemnie tak w tunelu jest totalna kicha !

Fugu napisał(a):
Jak maja E w koleczku to tak.

To ze policja olewa, nie znaczy ze mozna.


Sie zapytam, co znaczy E w koleczku ?

Policja egzekwuje prawo a nie czapia sie bo ma jakies widzimisie ( choc to tez sie zdarza )

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez WojtekLCA » 9/6/2014, 13:33

Każdy kask motocyklowy aby otrzymać homologację musi przejść testy i udowodnić, że spełnia określone normy bezpieczeństwa. W zależności od kraju po literce E jest dana cyfra określająca kraj w którym został wydany atest na dany kask.
Ogólnie w Europie jest to właśnie literka E.

Tak mi siÄ™ wydajÄ™ ;)
WojtekLCA
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30/4/2014, 21:56
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Fugu » 9/6/2014, 15:34

Dobrze ci sie wydaje.

@Andy - okulary nie sa czescia integralna kasku, wizjer jest. Z przepisem masz racje, jest taki, ktory wymaga, zeby kask spelnial pewne kryteria:

Art. 40 KD
1. Kierujący motocyklem, czterokołowcem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy kasków ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.


Warunki techniczne masz opisane w ECE 22, maly wyciag masz tu:
http://www.reevu.cz/down/ece2205.pdf
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 9/6/2014, 17:07

Fugu napisał(a):
@Andy - okulary nie sa czescia integralna kasku, wizjer jest. Z przepisem masz racje, jest taki, ktory wymaga, zeby kask spelnial pewne kryteria:

Warunki techniczne masz opisane w ECE 22, maly wyciag masz tu:
http://www.reevu.cz/down/ece2205.pdf


Nie tak do konca sa wyjatki i ustepstwa od prawa / przepisow. Tyle, ze tez nie w kazdym kraju.

Celowo zadalem Ci to pytanie. Dzieki, ze odpowiadasz.

Sama literka E nie znaczy nic, z cyferka i numerem homologacyjnym to juz cos innego. Jezeli dokupisz przyciemniany vizjer, to producent za to odpowiada i helm spelnia normy homologacji.

A teraz cukiereczek. Jak ma sie dopuszczenie do uzytku helmow Bell / Simpson ? Czy innego amerykanskiego garnka w EU ?

Co z Pin Lock'iem, na zadnym niema homologacji.

Pozdrawiam

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez lagiboy » 9/6/2014, 21:18

andy7 napisał(a):Co z Pin Lock'iem, na zadnym niema homologacji.

A to że możesz sobie zobaczyć co mam za nalepkę na szybce odnośnie pinlocka, tak wiem jest to bzdurne ale w nocy w pinlocku jeździć nie można, gdyż producent to wyraźnie określił. jak to się ma do rzeczywistości? a no tak że wszyscy jeżdżą w pinlocku jeśli go mają.

W sklepie próbowałem kupić czarny wizjer CW-1 do X-Spirit II i sprzedawca wyraźnie powiedział, że bez Race Licence mi nie sprzeda, może mi sprzedać jedynie 25% Mellow Smoke lub Clear, oba tzw Road Legal. Niektóre garnki z USA nie są dopuszczone do użytku w Europie. Inne normy i inne przepisy. Jeśli kupisz przyciemniony wizjer to masz jak krowie na rowie DAYTIME USE ONLY. Wybacz ale w sklepie z wizjerami masz tylko do wyboru lekko przyciemniony i przezroczysty. Reszta wizjerów jak Dark Smoke, Iridium Silver, Gold, Rainbow są sprzedawane jako Race Visors Not Road Legal.

z testu na homologacjÄ™

Visors should have a minimum luminous (light) transmittance of Tv...80%

If the visor is marked with the ‘’Daytime
use only’’ text or the appropriate ‘’sun’’
symbol, a luminous transmittance of
Tv...50% is permissible.

Tłumaczę.
Wizjer powinien mieć minimalną transmitancję dla światła (przepuszczalność) 80%

Jeśli wizjer jest oznaczony "Daytime use only" opisem lub odpowiednio stosowanym sybolem "słońca", transmitancja światła na poziome 50% jest dozwolona.

Możesz sobie zobaczyć na poprzedniej stronie jaką przepuszczalność mają niektóre wizjery.
jedynie czyste i lekko przydymione są zgodne z normą ECE 22-05. A jeżdżenie w kasku, który nie spełnia norm jest zajebistą podstawą dla ubezpieczyciela, żeby nie wypłacić Ci odszkodowania. Wszystko jest cacy dopóki nie zrobisz sobie kuku.

@andy7 A powiedz jak Ci się trzyma ta powłoka Gold? bo miałem kiedyś okulary i dość łatwo było ją zarysować i zniszczyć i z takimi opiniami tez się spotkałem odnośnie wizjerów iridium.
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Kaai » 10/6/2014, 15:38

jakiś geniusz andy - jak bys nie kupował okularów za 20zł, tylko kupił normlane, to też masz skalę przyciemnienia, i od pewnego stopnia <b>nie możesz</b> w nich prowadzić pojazdu.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Glenroy » 10/6/2014, 16:43

Kaai napisał(a):jakiś geniusz andy - jak bys nie kupował okularów za 20zł, tylko kupił normlane, to też masz skalę przyciemnienia, i od pewnego stopnia <b>nie możesz</b> w nich prowadzić pojazdu.


Dokładnie, są chyba 4 kategorie, z czego prowadząc można używać chyba max 2, która swoją drogą przy jesiennym zachodzie słońca sprawdza się jak psu buty ;). Sam w samochodzie mam pomarańczowe kat. 1 z polaryzacją - fajnie się śmiga w deszczową pogodę, bo poprawiają kontrast, a polaryzacja redukuje refleksy, kat. 1 przyciemnione - tak typowo na pochmurną pogodę kiedy wszystko dookoła potrafi z niewiadomych przyczyn walić po oczach, mimo braku słońca nawet :P, i ciemne kat. 3 - w której nie powinno się rzekomo jeździć, ale w mocnym letnim słońcu, czy przy jesiennym zachodzącym, cała reszta kompletnie nie zdaje egzaminu. :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez miki1406 » 11/6/2014, 13:19

Raz w życiu podpaliłem się na czarną szybę i... nigdy więcej...

W dzień spoko, ale niech się ściemni, albo zacznie kropić to katastrofa... zerowa widoczność...

Lepiej białą szybę jednak
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez madman88 » 11/6/2014, 16:38

Ja mam kask lazera i kupiłem do niego dedykowana czarna szybę najciemniejszą jaka mieli. Na szybie pisze daytime use only. Za dnia super się jeździ zwłaszcza teraz jak słońce mocno świeci co do jazdy wieczorem lub nocą zakładam pomarańczowe okulary przeciwsłoneczne i zamykam szybę widać całkiem dobrze :)
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw

Postprzez Kaai » 11/6/2014, 18:07

tu nie chodzi o to co możesz kupić tylko co jest legalne na drogach. slicki też możesz kupić a legalne na drogach nie są.
temat do zamknięcia chyba?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez gumis » 11/6/2014, 19:05

madman po co ci w nocy okulary przeciwsłoneczne?
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez madman88 » 11/6/2014, 19:44

madman po co ci w nocy okulary przeciwsłoneczne?


Mam czarna szybę a że mi się nie chce jej zmieniać mam zawsze okulary przeciw słoneczne pomarańczowe i jak je założę to i mam szybę zamkniętą to widać dużo lepiej niż jakbym jechał bez okularów. Taki patent podpowiedział mi kiedyś pewien motocyklista i działa :)
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw

Postprzez Glenroy » 11/6/2014, 21:03

madman88 napisał(a):
madman po co ci w nocy okulary przeciwsłoneczne?


Mam czarna szybę a że mi się nie chce jej zmieniać mam zawsze okulary przeciw słoneczne pomarańczowe i jak je założę to i mam szybę zamkniętą to widać dużo lepiej niż jakbym jechał bez okularów. Taki patent podpowiedział mi kiedyś pewien motocyklista i działa :)


Nie do końca są one przeciwsłoneczne, okulary z pomarańczowymi, bądź żółtymi soczewkami, to tzw. soczewki rozjaśniające, bądź jak kto woli kontrastówki, i fakt, jak w deszczu czy po zmroku jeździ się w nich w porządku, tak w nocy niestety mimo wszystko jest dziebko kaszanka [też mimo wszystko mają ograniczoną przepuszczalność światła]. Kontrastówki kat. 2, czyli pomarańczowe [1-żółte-rozjaśniające, 2-pomarańcz, 3-bursztynowe] zarąbiście się sprawdzają podczas jazdy w śniegu tak btw :).

Zauważ, że np. podczas deszczu często zawodnicy jeżdżą z żółtymi wizjerami :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez andy7 » 11/6/2014, 21:50

lagiboy napisał(a):
@andy7 A powiedz jak Ci się trzyma ta powłoka Gold? bo miałem kiedyś okulary i dość łatwo było ją zarysować i zniszczyć i z takimi opiniami tez się spotkałem odnośnie wizjerów iridium.


Mam juz dobry 5 - 6 rok, tyle, ze b. dbam. Czyli otwieranie vizjera tylko za uchwyt, Troche tez przerysowal mi sie z zewnatrz, ale najsmieszniejsze jest, ze gdy patrzysz przez wizjer wogole lub prawie wogole tego nie widac. Generalnie polecam.

Kaai napisał(a):jakiś geniusz andy - jak bys nie kupował okularów za 20zł, tylko kupił normlane, to też masz skalę przyciemnienia, i od pewnego stopnia <b>nie możesz</b> w nich prowadzić pojazdu.


Pod nick'iem widze Mega Troll, wiec nie za bardzo wiem jak sie do Twojego posta ustosunkowac.

Jako, ze nosze okulary mam dwie pary przeciwslonecznych ze szlifowanymi szklami o 85 % - szkla Zeiss'a. Mam jedne 70 % Bausch & Lomb w oprawkach Shooter rowniesz szlifowane ( czytaj dostosowane do mojej wady wzroku ) - o ile wogole wiesz co to Bausch & Lomb, do tego przeciwsloneczne Porsche Carrera tez gdzies sie walaja, wiec moze nie wyjezdzaj ze smiesznymi tekstami. To, ze Ciebie nie stac na inne to juz naprawde nie moj problem.

pozdrawiam

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Kaai » 11/6/2014, 22:32

to widzisz, masz okulary a g*** wiesz ;)
sporo ostatnio takich ludzi, udają mądrych a jednak brak elementarnej wiedzy i faile w każdym poście :D

ale spoko, opowiadaj dalej o swoich pro evul okularach, nie weidzÄ…c nic o normach etc.

kolejna osoba do listy ignorowanych!:D

temat do zamknięcia jak już pisałem. w mało którym lustrze można jeździć po normlanej drodze (to samo z czarnymi) i wszystko już było powiedziane.
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Poprzednia strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê