Zobacz wÄ…tek - problem z akumulatorem
Advertisement
NAS Analytics TAG

problem z akumulatorem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

problem z akumulatorem

Postprzez pawel007x » 5/6/2014, 18:44

Siemka. Mam probem z sv650 2001r. Podczs ostatniej przejazdzki przy probie wyprzedzania przymulilo cos motocykl , patrze a tu zgasly kontroli swiatla itp. Zjezdzam na pobocze przekream stacyjke a tu zadnej reakcji ciemno i glucho. Pierwsze co patrze to aku a tam wywalone korki i brak wody. Spotyka mnie to drugi raz, ale za pierwszym nie odpalil po tyg postoju ale krecil tylko aku byl slaby i tez wlasnie zabieram sie do ladowania a tam korki odkryte brak wody i pomyslalem ze to ja nie zakrylem bo spr wczesniej stan wody. Naladowlem i wszytko bylo ok do tej przejazdzki. O co tutaj chodzi? Z czym moze byc problem? A jeszcze zapomnialem dodac ze wkladalem drugi dobry aku i tez nic.
pawel007x
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27/10/2013, 14:18
Lokalizacja: końskie


Postprzez henio12323 » 5/6/2014, 20:12

1) sprawdź czy węzyk odprowadzający w aku nie jest przytkany, podczas ładowania wytwarza sie gaz i jak nie ma ujscia to moze tak sie dziać, dobrze że w powietrze nie wyleciałes bo ten gaz jest wybuchowy i łatwopalny :D

2) sprawdź też jaki masz napięcie ładowania, byc moze przeładowujesz aku i stąd reakcja ale raczej jakby sie przeładowywał aku to prędzej by sie zarówki wszystkie popaliły ale warto sprawdzic i to

po 3 skoro teraz wrzucasz dobre sprawdzone aku i nic to sprawdź bezpieczniki

4) aku bym wymienił na bezobsługowy jeżeli układ jest sprawny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez pawel007x » 8/6/2014, 16:49

ladowanie sprawdzilem ,okolo 13,2 V czasami skacze na bardzo niskie nawet do 1v. Jak przegazowalem znowu wywalilo bezpiecznik, wlozylem nowy odpalilem i po chwili tylko dymek z okolic regulatora poszedl wiec juz jest napewno do wymiany. Tylko dlaczego sie splail? tak sma z siebie czy jakies zwarcie w instalacji moglo go tez spalic ?
pawel007x
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27/10/2013, 14:18
Lokalizacja: końskie

Postprzez pawel007x » 9/6/2014, 09:35

gdzie trzeba sie podpiac zeby to sprawdzic?
pawel007x
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27/10/2013, 14:18
Lokalizacja: końskie

Postprzez henio12323 » 9/6/2014, 14:05

miedzy regulatorem a statorem, najlepiej na wejsciu do regulatora
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez pawel007x » 19/6/2014, 08:09

regulator wymienilem, alternator sprawdzilem i na wolnych obortach jest okolo 25 V na wszytkich parach zoltych, tylko jest problem ze sprawdzeniem przy 5 tys. obrotow bo mam akcesoryjny licznik bez obrotomierza. Jak to sprawdzic ?
pawel007x
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27/10/2013, 14:18
Lokalizacja: końskie

Postprzez pawel007x » 22/6/2014, 10:20

Naszczescie tylko regulator padl. Kupiony, wymieniony narazie jezdzi:D. Dzieki za pomoc
pawel007x
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27/10/2013, 14:18
Lokalizacja: końskie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê