Regulacja napięcia, jak to się robi?
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Regulacja napięcia, jak to się robi?
Mam pytanie, w sumie to aż głupio mi je zadać
Bo do dzisiaj nie wiem jak to działa, na końcach przednich lagów sa u mnie (gsxf) takie dwie regulacje, 3 stopniowe, z tego co wiem to jest chyba jakieś napięcie wstępne spreżyn czy cos takiego (jak na to , to to chyba za łątwo obrócić) i chciałem się dowiedzieć wogle jak to działa, bo mi jakoś ciężko jest to wyczuć. czy na 3 ma być niby najsztywniejszy czy na 1 ? i czy przy takiej zwyczajnej jeździe czuć różnice? (bo ja albo nie mogłem znaleźć oznaczeń na których to sie ustawia, albo nie odczuwałem różnicy) czy wogle ktoś tego używa?? plis o odpowiedź (szczególnie licze na Evila
)

Bo do dzisiaj nie wiem jak to działa, na końcach przednich lagów sa u mnie (gsxf) takie dwie regulacje, 3 stopniowe, z tego co wiem to jest chyba jakieś napięcie wstępne spreżyn czy cos takiego (jak na to , to to chyba za łątwo obrócić) i chciałem się dowiedzieć wogle jak to działa, bo mi jakoś ciężko jest to wyczuć. czy na 3 ma być niby najsztywniejszy czy na 1 ? i czy przy takiej zwyczajnej jeździe czuć różnice? (bo ja albo nie mogłem znaleźć oznaczeń na których to sie ustawia, albo nie odczuwałem różnicy) czy wogle ktoś tego używa?? plis o odpowiedź (szczególnie licze na Evila

-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Jakby wszyscy byli tacy bogaci jak ty i mieli jakieś motorki z regulatorami na kołach to by wiedzieli. Ja mam simsona i tym terz muszę się zadowolić. Przy nim nie ma regulatorów na sprężynach 

-
krzychu8463 - Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 28/6/2006, 14:13
Krzychu, mój motorek ma wartość jakiś 3-4 simsonów, czyli to nie jest jakaś górna półka, a akurat w tym modelu montowali coś takiego, jak jakaś regulacja na końcach przednich lagów. Również miał pływające tarcze co też jest dziwne jak na taki tani model, a jest to suzuki gsx600f.
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Witam, jako że jestem tutaj świeży to bardzo proszę o wyrozumiałość...
podepnÄ™ siÄ™ pod temat...
tesh mam taki dylemat jak to ustawić, bo różnicy większej nie czuć podczas jazdy lecz chciałbym żeby moja suzi była trochę bardziej miękka na przodzie... i nie wiem czy to ma być na 1 czy tesh na 3 ustawione???
kto wie proszÄ™ o pomoc... pozdrawiam
posiadam suzuki gsx 600 f
podepnÄ™ siÄ™ pod temat...
tesh mam taki dylemat jak to ustawić, bo różnicy większej nie czuć podczas jazdy lecz chciałbym żeby moja suzi była trochę bardziej miękka na przodzie... i nie wiem czy to ma być na 1 czy tesh na 3 ustawione???
kto wie proszÄ™ o pomoc... pozdrawiam
posiadam suzuki gsx 600 f
- DOMIN88
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/3/2011, 10:58
Regulacja napiecia sprezyny jest przy gornej polce
tam tez jest regulacja odbicia na dole jest srubka do regulacji dobicia.

-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
może tak..najpierw to je trzeba zdemontowac z lag a to w przypadku kilku motocykli jest nie lada wyzwanie
TLR'a np potrzebuje ściągać do sprężyn bo nie odkręcisz inaczej bebechów lag i nie wyjmiesz sprężyny...
Mar111cin - nie pisz posta pod postem bo dostaniesz warna!!

Mar111cin - nie pisz posta pod postem bo dostaniesz warna!!

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
tak jak Seba napisał-
- regulacja dobicia - jest na górze lagi lub (w przypadku tylnego zawiasu i np. Hondy CBR) jest na zbiorniczku tylnego amorka
- regulacja odbicia - jest koło koła przedniego i koło amorka tylnego-koło sprężyny
- napięcie wstępne/bazowe sprężyny jest na górze lagi i z tyłu na amorku
- regulacja dobicia - jest na górze lagi lub (w przypadku tylnego zawiasu i np. Hondy CBR) jest na zbiorniczku tylnego amorka
- regulacja odbicia - jest koło koła przedniego i koło amorka tylnego-koło sprężyny
- napięcie wstępne/bazowe sprężyny jest na górze lagi i z tyłu na amorku
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
pan_wiewiorka niestety nic tam na nurtujące mnie i kolegę mar11cina pytanie nie było... jest o ustawieniu i że owszem należy wyregulować ale, jak z tym ustawieniem (1 - 3) to nadal nie wiem, gdzie miękkie a gdzie twardsze??
pozdrawiam i dzięki za odp
pozdrawiam i dzięki za odp

- DOMIN88
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/3/2011, 10:58
Kazdy inaczej wazy czesto jak ktos wazy za duzo albo zamalo konieczna jest wymiana sprezyn. Z tlumieniem jest tak samo dobiera sie pod jeźdzca. U nas jest to malo ropropagowane.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
pan_wiewiorka napisał(a):Limak, po co ustawiać tłumienie? Na torze latasz?
Tłumienie ustawiam, bo chce mieć zestrojone zawieszenie pod mój styl z jazdy. Dla mnie to podstawowa sprawa...
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Nie. Po prostu jest to dla mnie ważne i sprawia mi to bardzo dużą różnicę.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
pan_wiewiorka napisał(a):Limak, po co ustawiać tłumienie? Na torze latasz?
Domin, czego nie rozumiesz?
Kolego no nie wiem nadal jak to jest konkretnie z tym ustawieniem ale zajmując się jush mniej zaawansowanym tematem, konkretnie tym ustawieniem na górze lag, bo w która stronę to dać 1, 2, 3?? żeby było bardziej miękkie... tego nigdzie nie mogę wyczytać... sorki że zawracam głowę w ogóle, nikt nie jest w stanie konkretnie odpowiedzieć czy dać na 1 czy na 3... pozdrawiam
aha, może mi ktoś dać cynka jak swoje posty tutaj szukać albo ten temat tak na skróty?? bo za każdym razem szukam na nowo przez szukajkę...
- DOMIN88
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/3/2011, 10:58
Co wy się tak bicie tego zawieszenia dotykać, ono nie gryzie, poz tym sporo kosztowało i różnica jest spora, więc warto skorzystać.
Nie pamiętam jak jest w gsxf, chyba jest jakaś uboższa wersja tylko odbicie i może jeszcze napięcie wstępne.
Generalnie zasada jest taka, że jak wkręcasz będzie twardszy, a jak wykręcasz to miększy.
Nie pamiętam jak jest w gsxf, chyba jest jakaś uboższa wersja tylko odbicie i może jeszcze napięcie wstępne.
Generalnie zasada jest taka, że jak wkręcasz będzie twardszy, a jak wykręcasz to miększy.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości