Zobacz wątek - Regulacja napięcia, jak to się robi?
NAS Analytics TAG

Regulacja napięcia, jak to się robi?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Regulacja napięcia, jak to się robi?

Postprzez mar111cin » 21/6/2006, 19:55

Mam pytanie, w sumie to aż głupio mi je zadać :oops:
Bo do dzisiaj nie wiem jak to działa, na końcach przednich lagów sa u mnie (gsxf) takie dwie regulacje, 3 stopniowe, z tego co wiem to jest chyba jakieś napięcie wstępne spreżyn czy cos takiego (jak na to , to to chyba za łątwo obrócić) i chciałem się dowiedzieć wogle jak to działa, bo mi jakoś ciężko jest to wyczuć. czy na 3 ma być niby najsztywniejszy czy na 1 ? i czy przy takiej zwyczajnej jeździe czuć różnice? (bo ja albo nie mogłem znaleźć oznaczeń na których to sie ustawia, albo nie odczuwałem różnicy) czy wogle ktoś tego używa?? plis o odpowiedź (szczególnie licze na Evila :) )
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez mar111cin » 23/6/2006, 10:35

Naprawde nikt nie wie jak to działa? nikt z was się nigdy tym nie bawił ?:>
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez mar111cin » 30/6/2006, 10:23

czyżbym zagiął wszystkie osoby na tym forum tym pytaniem? naprawde nikt nie wie jak to się robi? bo widze że każdy omija to pytanie szerokim łukiem.
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez krzychu8463 » 30/6/2006, 14:24

Jakby wszyscy byli tacy bogaci jak ty i mieli jakieś motorki z regulatorami na kołach to by wiedzieli. Ja mam simsona i tym terz muszę się zadowolić. Przy nim nie ma regulatorów na sprężynach :lol:
Avatar użytkownika
krzychu8463
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 28/6/2006, 14:13

Postprzez mar111cin » 30/6/2006, 14:40

Krzychu, mój motorek ma wartość jakiś 3-4 simsonów, czyli to nie jest jakaś górna półka, a akurat w tym modelu montowali coś takiego, jak jakaś regulacja na końcach przednich lagów. Również miał pływające tarcze co też jest dziwne jak na taki tani model, a jest to suzuki gsx600f.
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez DOMIN88 » 23/3/2011, 11:42

Witam, jako że jestem tutaj świeży to bardzo proszę o wyrozumiałość...
podepnÄ™ siÄ™ pod temat...
tesh mam taki dylemat jak to ustawić, bo różnicy większej nie czuć podczas jazdy lecz chciałbym żeby moja suzi była trochę bardziej miękka na przodzie... i nie wiem czy to ma być na 1 czy tesh na 3 ustawione???
kto wie proszÄ™ o pomoc... pozdrawiam

posiadam suzuki gsx 600 f
DOMIN88
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/3/2011, 10:58

Postprzez Seba_ER5 » 23/3/2011, 13:10

Regulacja napiecia sprezyny jest przy gornej polce :D tam tez jest regulacja odbicia na dole jest srubka do regulacji dobicia.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez RUTRA.RD » 23/3/2011, 13:47

ale czasem regulacja nie wiele daje gdy sprężyny wyje.... sam sie o tym przekonałem :(
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 23/3/2011, 16:35

może tak..najpierw to je trzeba zdemontowac z lag a to w przypadku kilku motocykli jest nie lada wyzwanie :D TLR'a np potrzebuje ściągać do sprężyn bo nie odkręcisz inaczej bebechów lag i nie wyjmiesz sprężyny...
Mar111cin - nie pisz posta pod postem bo dostaniesz warna!! :twisted:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 23/3/2011, 16:53

tak jak Seba napisał-
- regulacja dobicia - jest na górze lagi lub (w przypadku tylnego zawiasu i np. Hondy CBR) jest na zbiorniczku tylnego amorka
- regulacja odbicia - jest koło koła przedniego i koło amorka tylnego-koło sprężyny
- napięcie wstępne/bazowe sprężyny jest na górze lagi i z tyłu na amorku
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez DOMIN88 » 24/3/2011, 08:05

pan_wiewiorka niestety nic tam na nurtujące mnie i kolegę mar11cina pytanie nie było... jest o ustawieniu i że owszem należy wyregulować ale, jak z tym ustawieniem (1 - 3) to nadal nie wiem, gdzie miękkie a gdzie twardsze??

pozdrawiam i dzięki za odp :D
DOMIN88
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/3/2011, 10:58

Postprzez Seba_ER5 » 24/3/2011, 09:41

Kazdy inaczej wazy czesto jak ktos wazy za duzo albo zamalo konieczna jest wymiana sprezyn. Z tlumieniem jest tak samo dobiera sie pod jeźdzca. U nas jest to malo ropropagowane.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez limak14 » 24/3/2011, 12:41

pan_wiewiorka napisał(a):Limak, po co ustawiać tłumienie? Na torze latasz?

Tłumienie ustawiam, bo chce mieć zestrojone zawieszenie pod mój styl z jazdy. Dla mnie to podstawowa sprawa...
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez limak14 » 24/3/2011, 12:54

Nie. Po prostu jest to dla mnie ważne i sprawia mi to bardzo dużą różnicę.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez DOMIN88 » 25/3/2011, 09:18

pan_wiewiorka napisał(a):Limak, po co ustawiać tłumienie? Na torze latasz?

Domin, czego nie rozumiesz?



Kolego no nie wiem nadal jak to jest konkretnie z tym ustawieniem ale zajmując się jush mniej zaawansowanym tematem, konkretnie tym ustawieniem na górze lag, bo w która stronę to dać 1, 2, 3?? żeby było bardziej miękkie... tego nigdzie nie mogę wyczytać... sorki że zawracam głowę w ogóle, nikt nie jest w stanie konkretnie odpowiedzieć czy dać na 1 czy na 3... pozdrawiam

aha, może mi ktoś dać cynka jak swoje posty tutaj szukać albo ten temat tak na skróty?? bo za każdym razem szukam na nowo przez szukajkę...
DOMIN88
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/3/2011, 10:58

Postprzez cichy » 25/3/2011, 10:13

Co wy się tak bicie tego zawieszenia dotykać, ono nie gryzie, poz tym sporo kosztowało i różnica jest spora, więc warto skorzystać.

Nie pamiętam jak jest w gsxf, chyba jest jakaś uboższa wersja tylko odbicie i może jeszcze napięcie wstępne.

Generalnie zasada jest taka, że jak wkręcasz będzie twardszy, a jak wykręcasz to miększy.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê