kierunkowskazy nie przerywajÄ…
Posty: 18
• Strona 1 z 1
kierunkowskazy nie przerywajÄ…
Kierunkowskazy nie przerywają światła, gdy je włącze nieustannie świecą, to wina przerywacza ? A no i jeszcze jedno pytanie czy zbyt wysokie napięcie może powodować że linia od predkosciomierza może się zepsuć ?
Cagiva Mito 125
-
StunteR9 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
- Lokalizacja: Zbiczno
moze tak byc,
a to że nie swieci - przede wszystkim zalezy od typu przerywacza, jeżeli to starszy typ, nie elektroniczny to działa on na opór, jak nie ma oporu, czyli zarówki mało prądu pobierają to bedzie swieciło ciągle, mozesz dać na próbe pod jeden kierunkowskaz podpiąc np 2 zarówki, albo jakis opornik, jak dalej bedzie to samo to kwestia przerywacza.
a to że nie swieci - przede wszystkim zalezy od typu przerywacza, jeżeli to starszy typ, nie elektroniczny to działa on na opór, jak nie ma oporu, czyli zarówki mało prądu pobierają to bedzie swieciło ciągle, mozesz dać na próbe pod jeden kierunkowskaz podpiąc np 2 zarówki, albo jakis opornik, jak dalej bedzie to samo to kwestia przerywacza.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przerywacz to coś takiego: http://zapodaj.net/7e21870cc1b69.jpg.html dodam że zaczęło się tak dziać po wymianie regulatora napięcia bo stary przestał prawidłowo działać.
No a co z tą linką prędkościomierza ?
No a co z tą linką prędkościomierza ?
Cagiva Mito 125
-
StunteR9 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
- Lokalizacja: Zbiczno
Masz zbyt mały opór na kierunkowskazach. Wyjścia są trzy: 1. Kupić przerywacz do kierunków ledowych 2. Podłączyć pod te kierunki, które masz żarówki i gdzieś je schować 3. Zamontować oporniki.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
@ MarSen przerywacz do kierunkowskazów LED kupiłem za 15zł w sklepie ponad 1000km temu i wszystko jest git, więc nie warto rzeźbić w wiadomo czym. Oporniki rozwiążą problem, ale wypaczają sens instalowania diod, które poza innymi względami mają właśnie niski pobór prądu i opór. Oporniki + cyna + izolacja = kilka złotych mniej niż kupno gotowego rozwiązania, niedawno sam stanąłem przed tym dylematem i z doświadczenia wiem że lepiej jest zastosować gotowe pewne rozwiązanie, pozdro.
@StunteR9 nie interesuje nas co jest w papierach, skoro naprawdę masz 125 to mów 125. Jak będziesz szukał powiedzmy rozrządu do moto, to kupisz od 50tki czy 125tki?
@StunteR9 nie interesuje nas co jest w papierach, skoro naprawdę masz 125 to mów 125. Jak będziesz szukał powiedzmy rozrządu do moto, to kupisz od 50tki czy 125tki?
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
@SpeedyGonzales nigdy się nie bawiłem w jakieś oporniki i tym podobne więc łatwiej będzie dla mnie jeśli wydam te 15 zł i kupię gotowy przerywacz. No a kierunki led które przestały świecić będzie trzeba zmienić lub coś z nimi zrobić czy po wymianie przerywacza będą działały ?
ps; no a co z tą linką prędkościomierza ? Czy od zbyt wysokiego napięcia może się popsuć czy napięcie nie ma nic wspólnego z tym ?
ps; no a co z tą linką prędkościomierza ? Czy od zbyt wysokiego napięcia może się popsuć czy napięcie nie ma nic wspólnego z tym ?
Cagiva Mito 125
-
StunteR9 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
- Lokalizacja: Zbiczno
Linka prędkościomierza jest mechaniczna, nie ma nic wspólnego z elektryką. Po wymianie przerywacza kierunki powinny śmigać
. Jeśli kupisz taki niebieski, z płytką w środku i niczym nie wypełniony (jak ja) to polecam go wypełnić np. silikonem uniwersalnym, razem z płytką. Jeśli tego nie zrobisz to prędzej czy później pewnie luty Ci się zepsują i będziesz musiał co chwila lutować na nowo. Mi się tak stało, kierunkowskazy zaczęły wariować, zalutowałem na nowo, zalałem silikonem, zamknąłem i mam spokój.

Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
co do linki - pewnie jest mechaniczna ale sa też inne rodzaje, ja mam chyba kontaktronowy czujni.
powody uszkodzenia linki mechanicznej - syf w pancerzyku, brak odpowiedniego smaru , uszkodzony slimak albo licznik wszystko generalnie powinno się kręcic bez oporu linka w pancerzyku bez oporu, napęd licznika powinien to samo, w palcach spoko powinienes kręcic wszystkim. no i slimak to samo jak kręcisz kołem bez przyciec ma pracowac.
powody uszkodzenia linki mechanicznej - syf w pancerzyku, brak odpowiedniego smaru , uszkodzony slimak albo licznik wszystko generalnie powinno się kręcic bez oporu linka w pancerzyku bez oporu, napęd licznika powinien to samo, w palcach spoko powinienes kręcic wszystkim. no i slimak to samo jak kręcisz kołem bez przyciec ma pracowac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Okej więc zaraz zamówię przerywacz, no a co zrobić z linką ? Jakiś czas temu ją wymieniałem na nową, zamontowałem i dosłownie dzień czy tam dwa i znowu prędkościomierz nie pokazuje prędkości. Gdy jadę koło 90 wtedy wskazówka wskakuje na 20 km/h jakieś pomysły ?
Cagiva Mito 125
-
StunteR9 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
- Lokalizacja: Zbiczno
A co jeśli mam ledowe kierunki tylko z tyłu, a z przodu zwykłe żarówki ?
No a co do linki to można jakoś bardziej szczegółowo opisać o jaką blaszkę chodzi i jak to naprawić ? Jakieś zdjęcia bardzo by pomogły.
Nie jestem zbyt dobrym majstrem
No a co do linki to można jakoś bardziej szczegółowo opisać o jaką blaszkę chodzi i jak to naprawić ? Jakieś zdjęcia bardzo by pomogły.
Nie jestem zbyt dobrym majstrem

Cagiva Mito 125
-
StunteR9 - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 19/8/2013, 08:18
- Lokalizacja: Zbiczno
To (mogę się mylić) będziesz musiał się bawić w oporniki albo podłączyć do tyłu żarówki i je schować pod plastiki. Ewentualnie wymień przód + przerywacz.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
elektronicznie sterowane przerywacze nie mają wymaganej ilosci prądu poboru, ( oczywiscie wiadomo nie moze byc dziwnie duzo ) i takie powinny sobie poradzic tylko na zarówkach, na samych ledach jak i mieszańcu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości