Zobacz wątek - ktm sx 85 zablokowany kopnik

ktm sx 85 zablokowany kopnik

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

ktm sx 85 zablokowany kopnik

Postprzez dawidsx » 31/5/2014, 21:59

mam problem z sx'em 85 2004...
zablokował sie wał/kopnik i nie moge ruszyc motorem na biegu.
po chwili wszystko sie odblokowało i po kilku metrach jazdy znowu to samo.
co moze byc przyczyna?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23


Postprzez henio12323 » 1/6/2014, 00:28

pewnie zatarłes cos, korbowód, moze jakies łozysko - nic konkretnego nie powiemy bo to wróżenie z fusów. rozbieraj po kolei i diagnozuj
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 1/6/2014, 10:44

No właśnie brałem się za rozbieranie ale nagle ruszyłem kopka i zobaczyłem ze motor można odpalić to odpalił wkręcil się ładnie a po chwili zdechł
Możliwe ze coś innego blokuje silnik czy raczej pewny wał/korba?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez MJR128 » 1/6/2014, 11:36

Może, np. urwany ząb koła zębatego skrzyni
Niczego się nie dowiesz bez pełnej weryfikacji.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 1/6/2014, 16:27

dokładnie, cos sie blokuje, ostatnio ktos o to samo pytał okazało sie że sruba spinająca kartery sie poluzowała i blokowała sie o magneto, w innym przypadku moze sie rozkręcic cos w samym silniku, moze cos sie posypało jakies tryby, kosz sprzęgłowi itp, moze zatarła sie korba - nie wiadomo, póki nei rozbierzesz to sie nie dowiesz

korba jak sie blokuje to bardzo często da się ją potem rozblokować i nawet odpalic ale juz zawsze bedzie sie blokowała i bedzie coraz gorzej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 2/6/2014, 09:28

w moich przypadkach było tak że jeżeli zblokowało kopniak, padło łożysko na dole korbowodu, dodatkowo jak będziesz odblokowywał to i dalej jechał i po raz kolejny się zblokuje to poniszczysz tłok i w najgorszym wypadku cylinder, jeżeli takie są objawy ze coś się zblokowało, nigdy ale to nigdy nie próbuj jechać z tym dalej. Tylko silnik na stół i sprawdzasz co i jak.


W najlepszym wypadku będziesz musiał wymienić tylko korbe z łożyskami w najgorszym tłok z korbą i łożyskami i o ile nicasil ok to tylko go przehonować
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez dawidsx » 2/6/2014, 20:54

Bostorn, to samo okazało się tutaj wraz z rysami na nicasilu i zniszczonym tlokiem.
Ogólnie mogło to polecieć z siebie (niby 3o mth korba...) czy że starości a przebieg korba nieprawdziwy?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 2/6/2014, 21:18

rózne mogły byc przyczyny, mogło byc :
1) stara korba, nigdy nic nie wiadomo
2) źle traktowany silnik, i tutaj od odpalania i katowania na zimnym, po katowanie na prostych po lasach koncząc
3) źle wyregulowany gaźnik
4) słabej jakosci albo za mało oleju
5) słabej jakosci zamiennik korby
6) zły montaż korby/ złe wywazenie wału, itp )

nie chce zeby teraz rozpisywał jak dbałes jak jeździłes, po prostu takie przyczyny są możliwe i na pewno któras z nich wpłynęła na wynik koncowy czyli wybuch :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mateuszcr » 7/6/2014, 13:01

Mialem też taki przypadek sprawdz czy za magnetem ci się śrubka nie odkrecila i ci magneta nie blokuje :) jak nie to lożysko na wale skonczylo swą pracę
mateuszcr
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15/5/2014, 18:52



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr