Remont silnika Minarelli am6 wszystkie informacje
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Remont silnika Minarelli am6 wszystkie informacje
Witam :D
Od 3 lat jestem dumnym posiadaczem Peugeota XPS z 2007 roku pierwszy rok na nim przejeździłem elegancko aż coś się w nim popsuło i tak leży od dwóch lat :cry:
Teraz chciałbym przeprowadzić remont tego silnika. Zbliżają się wakacje i będę miał dużo czasu na dłubanie w motorku :D Chciałbym się jakoś przygotować do tego zadania stąd moje pytania:
-Jakie narzędzia są potrzebne do rozebrania silnika może jakieś specjalne ściągacze albo coś co często nie jest na wyposażeniu zwykłej skrzynki z narzędziami ;)
-Co trzeba wymienić ? to że łożyska to raczej można się domyślić ale jakiś wymiar tych łożysk które są w tym silniku by bez problemu można było je zamówić ,może polecacie jakąś firmę łożysk ?
-Jakie stosować uszczelniacze, wymiary simeringów
-Jaki użyć olej do skrzyni ?
-Ogólnie prosiłbym o wszystkie informacje na temat takiego remontu :) schematy silnika i takie inne pierdoły.
Wcześniej już rozbierałem silnik z jawki mustang ,który jest bardzo prosty w budowie ale obawiam się że z Minarelli już nie będzie tak łatwo :/
Wiem że parę osób mnie zhejtuje że zaśmiecam forum ale chciałbym zorganizować takie miejsce gdzie będzie wszystko na temat rozpoławiania tego silniczka :D
Od 3 lat jestem dumnym posiadaczem Peugeota XPS z 2007 roku pierwszy rok na nim przejeździłem elegancko aż coś się w nim popsuło i tak leży od dwóch lat :cry:
Teraz chciałbym przeprowadzić remont tego silnika. Zbliżają się wakacje i będę miał dużo czasu na dłubanie w motorku :D Chciałbym się jakoś przygotować do tego zadania stąd moje pytania:
-Jakie narzędzia są potrzebne do rozebrania silnika może jakieś specjalne ściągacze albo coś co często nie jest na wyposażeniu zwykłej skrzynki z narzędziami ;)
-Co trzeba wymienić ? to że łożyska to raczej można się domyślić ale jakiś wymiar tych łożysk które są w tym silniku by bez problemu można było je zamówić ,może polecacie jakąś firmę łożysk ?
-Jakie stosować uszczelniacze, wymiary simeringów
-Jaki użyć olej do skrzyni ?
-Ogólnie prosiłbym o wszystkie informacje na temat takiego remontu :) schematy silnika i takie inne pierdoły.
Wcześniej już rozbierałem silnik z jawki mustang ,który jest bardzo prosty w budowie ale obawiam się że z Minarelli już nie będzie tak łatwo :/
Wiem że parę osób mnie zhejtuje że zaśmiecam forum ale chciałbym zorganizować takie miejsce gdzie będzie wszystko na temat rozpoławiania tego silniczka :D
- Daro529
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 29/5/2014, 22:20
Ta zagięta blaszka która jest na końcówce świecy odpadła nie chciał odpalić z początku pomyślałem że to moduł ale jak wyciągnąłem świecę to się okazało co jest nie tak. Jakoś potem nie miałem czasu jeździć to i nie naprawiałem zostawiłem ten motocykl tak jak stał w garażu.
- Daro529
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 29/5/2014, 22:20
edytuj postyu nie pisz jednego pod drugim
1) musis miec sciągacz do magneta, i jakis trzymak do kosza sprzegłowego żeby go odkręcic,
2) nikt nie jest jasnowidzem co trzeba wymienic, na pewno wszystko to co wymaga wymiany, jak i tak rozbierasz silnik to diagnozuj po kolei, ja bym profilaktycznie wszystkie łozyska głowne skrzyni wymienił, łozyska sprzęgła o ile tam sa, łozyska wału. skoro zaklepała sie swieca, byc moze padło łozysko na wale albo korbowodzie
3)taa i jeszcze może Ci je kupie i do domu podwioze
jak zaczniesz rozbierać to bedziesz miał na nich wybite wymiary, albo kup sobie zestaw na cały silnik, albo kupuj w sklepie rolniczym/ z łozyskami po wymiarze w AM6 raczej nie ma problemów z dostaniem zadnego wymiaryu
4) motul transoil w zupełnosci wystarczy ogólnie to mozesz zalać kazdy inny olej motocyklowy 10W40
5) minarelli jest prostszy niz jawka, jedynie co czasami robi problem to wałek balansujący ( na nim tez łozyska wymien ) niektórzy nie wiedzą że on jest "zgrany" z wałem i ustawiają byle jak, a potem moto chodzi jak wibrator - no chyba że jesteś laską ;D
1) musis miec sciągacz do magneta, i jakis trzymak do kosza sprzegłowego żeby go odkręcic,
2) nikt nie jest jasnowidzem co trzeba wymienic, na pewno wszystko to co wymaga wymiany, jak i tak rozbierasz silnik to diagnozuj po kolei, ja bym profilaktycznie wszystkie łozyska głowne skrzyni wymienił, łozyska sprzęgła o ile tam sa, łozyska wału. skoro zaklepała sie swieca, byc moze padło łozysko na wale albo korbowodzie
3)taa i jeszcze może Ci je kupie i do domu podwioze

4) motul transoil w zupełnosci wystarczy ogólnie to mozesz zalać kazdy inny olej motocyklowy 10W40
5) minarelli jest prostszy niz jawka, jedynie co czasami robi problem to wałek balansujący ( na nim tez łozyska wymien ) niektórzy nie wiedzą że on jest "zgrany" z wałem i ustawiają byle jak, a potem moto chodzi jak wibrator - no chyba że jesteś laską ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Oddaj to komus normalnemu zanim to zepsujesz. Jesli chcesz robic remont to znaczy, ze masz ze 20tys km przebiegu?
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości