Zobacz wątek - osiołkowi w żłoby dano - drugie moto
NAS Analytics TAG

osiołkowi w żłoby dano - drugie moto

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

osiołkowi w żłoby dano - drugie moto

Postprzez setup » 27/5/2014, 18:58

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Dwa sezony na CBF 600S,
- Wiek, waga, wzrost,
37 lat, 98 ale spada, 180 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Różnie. Często wtedy jak mi się nie chce autem jechać. Także czasem po bułki, czasem wycieczka 200 km. Często też przelatuje na trasach dwu pasmowych (130-140 km/h), choć to są raczej krótkie odcinki po 50 km. Długie podróże po PL i Europie raczej wykluczam. Jazda głownie solo.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ile się da
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
20-25 tys pln. Ciuchy są.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile trzeba
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy w oryginalnej wersji S

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
I tu przechodzimy do sedna. Zasadniczo z CBF jestem zadowolony, spełnia moje oczekiwania jeśli chodzi o prowadzenie, moc, wygodę. Jednakże moto jest z 2005 i ciut już się ze starzało. Najchętniej kupiłbym taki sam ale po lifcie ale tego dla cbf 600 nie zrobili ( w przeciwieństwie do cbf 1000 po 2010r). Więc szukam motonoga o ciut bardziej wyrazistej stylizacji z podobnymi właściwościami jak cbf. Generalnie bardzo duży jest wybór w typowych nakedach (choćby w tej cenie jest nowy mt07 ) ale ja się uparłem na wersję S.
Jak na razie typuje na :
1. Kawa er6f po 2012 r – jak na razie faworyt. Choć nie wiem dlaczego często w ogłoszeniach w opisie widzę: „moto mojej żony”, „idealny dla kobiet” etc. Przymierzałem się na sucho i nawet całkiem fajnie. Po linii owiewki widzę że wiatr po szybie będzie wiał prosto w kark. Mała podaż na rynku. Czekam na okazję na przejażdżkę. Widziałem gdzieś porównanie i mimo mniej kucy niż CBF ten Twin od kawy ma lepsze parametry w zakresie przyspieszenia i momentu obrotowego. Pytanie czy Twina można tak wysoko kręcić jak R4? Jak faktycznie będzie dmuchał ten wiatr? Generalnie kawa chyba jest najmniej popularna w Polsce. Brak podstawki centralnej.
2. Yamaha FZ8 Fazer – mocniejsza niż CBF, polatałem takim kiedyś jeden dzień. Hmm. Jakoś pozycja za sterami mi nie przypasiła, ale może po prostu za krótko jeździłem aby się przyzwyczaić. Na + mocne heble. Nie wiem co miałbym zrobić z tymi dodatkowymi 20KM. Ale wizualnie maszynka zacna. Chyba nie do końca dobrze piszą o charakterystyce silnika.
3. CBF 1000 – nie jestem pewien czy potrzebuję maszyny 100 konnej( patrz wyżej). Może dodatkowe Nm się przydają ale litr pewnie będzie cięższy niż 600, będzie więcej palił no i za tę kasę może być różnie z pochodzeniem motocykla. Widzę że na mobile.de bez 28-29 tys pln nie ma czego szukać. Zbiera super dobre opinie w testach.
4. Suzuki Bandti 650S po ostatnim lifcie (długo był numerem jeden nim zobaczyłem kawę)– Stylistycznie na granicy akceptacji, choć z drugiej strony ma coś w sobie. In minus: Kiepska kolorystyka. In plus: Extra schowki w owiewkach. Ma też trochę nadwagę, nie jeździłem ale czytałem że w winkle to cbf lepiej się kładzie. Natomiast liczba koni w sam raz ciut więcej niż moja cbf ale w granicy rozsądku . Konstrukcyjnie chyba dopracowany do granic możliwości. Pozycja za sterami najbardziej zbliżona do cbf. Wydaje się być najtańszy z wyżej wymienionych.

Odpuszczam wszystkie motocykle typu turystyczne enduro oraz sporty.

Najprawdopodobniej po motocykl wybiorę się do niemiec.

No i co począć?

pozdrawiam
Marcin Jan
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska


Postprzez gumis » 27/5/2014, 19:37

Nakedy to moto bez plastikó, bez owiewek, itp. Trochę ci się nazewnictwo poplątało ;)
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez lagiboy » 27/5/2014, 19:46

a pocznij sobie o suzuki DL 650 V-Strom. większy trochę od CBF, V-twin, bardzo wygodny, niektórym się podoba (np mnie) innym nie (moja kumpela mówi że jest bez wyrazu)
naprawdę udany motocykl. pojedzie wszędzie i tak daleko na ile starczy paliwa.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez jackal_pl » 27/5/2014, 20:15

Z może SVka 650? Silnik V2, zacny dźwięk, jest wersja z owiewką.
Ja bym z tych, co wymieniłeś jeszcze jedną szansę dał Fazerce.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez madcap » 27/5/2014, 20:38

masz doświadczenie, to jednak skieruj się w stronę 1000 c3.
litr nie spali Tobie przy spokojnej jeździe dużo więcej niż 600 c3.

imho szukałbym FZ1
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Jarucyn » 27/5/2014, 20:40

@ ER6F
Sam mam wersje 2008, ale siedziałem tez na 2012. Różnice w jeździe?praktycznie żadne, tyle ze mniej wibruje. Tak więc wiatr wali prosto w szyje i głowę, jest na rynku dużo akcesoryjnych, wyższych szyb(które są zresztą b. często stosowane). Dlaczego dla kobiet?ponieważ to grzeczna i przewidywalna maszyna :wink: Nie ma po co wysoko kręcić, moc masz w nim gdzieś pod 8k.
Inny typ?Yamaha XJ6 Diversion F, sam chciałem, no ale fundusze nie pozwoliły.
Avatar użytkownika
Jarucyn
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/1/2014, 21:59

Postprzez Zimny72 » 27/5/2014, 22:09

Przy takiej kasie to bym pomyślał o wspomożeniu się małym kredytem i rzucił się na nowe Kawasaki Z800. Raptem 6 tyś zł więcej od Twojego budżetu: http://www.kawasaki.pl/pl/products/sport/2014/z800/overview?Uid=060AWlhZW1laWFpaWllQWVBcXlBZW1FfRhgERTgk (otwórz link) a jednak nowy to nowy i masz pewność że bez przygód. Zaproponowałem nowy, bo niby używki na allegro mieszczą się w Twoim budżecie tj. 20-25 tyś zł, ale moim zdaniem to wszystko po dzwonie: kto sprzedaje roczny albo dwuletni motocykl 800ccm? Na mus po przygodzie i uciekamy od problemów.

A tutaj masz gościa, który sprowadza taniej motocykle z salonów z Niemiec: http://otomoto.pl/kawasaki-z-800-e-version-2013-nowy-M4030896.html (otwórz link). Korespondowałem, gość brzmi poważnie: ściąga modele z wyprzedaży ze starszych roczników.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez setup » 28/5/2014, 08:06

gumis napisał(a):Nakedy to moto bez plastikó, bez owiewek, itp. Trochę ci się nazewnictwo poplątało ;)


odchodzimy od tematu ale jak nazwać motocykl taki jak cbf w wersji S? Sport? NIe. Turystyk?Nie. Semi naked ;)?
Jak dla mnie właśnie są to nakedy w wersji z półowiewką. Tak samo jak gsf.

Zresztą honda cbf 1000 też pozycjonuje swój motocykl w kategorii naked.
Pozdrawia
marcin
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez mbied1 » 29/5/2014, 06:58

Jeśli ma być szybki turystyk i naked a jeszcze nietuzinkowy z charakterem zobacz to:

http://allegro.pl/moto-guzzi-breva-1100 ... 12421.html
Marcin
mbied1
Świeżak
 
Posty: 120
Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez setup » 17/7/2014, 22:12

Dobra sam sobie dokończę moje gdybanie, może się komuś przyda. Otóż testowo udało mi się pojeździć pierwszymi trzema motocyklami które wymieniłem:
1. Kawa ostatecznie odpadła po jeździe testowej, odpadła bo twin to jednak nie dla mnie, masuje jajka na wolnych obrotach i jednak łapie zadyszkę wysoko. Ale reszta tj. prowadzenie, osłona przed wiatrem, pozycja za sterami bez zarzutu i podobnie do CBF.
2. FZ8 - odpadła po kolejnej jeździe testowej - nie pasowało mi jednak prowadzenie, przy wolnej jeździe wali na boki jak nie normalna, zaś przy szybkiej jak dla mnie za dużo trzeba walczyć o właściwe prowadzenie. Co do silnika to faktycznie przy 7 tysiącach rwie do przodu, po niżej jakiś taki dziwny. Ale pewnie nie jednemu może bardziej doświadczonemu jeźdźcy przypasuje. Sama pozycja za sterami w sumie ok.
3. CBF 1000 po ostatnim lifcie - jak usiadłem i przejechałem się to od razu było sakramentalne tak :). Może rzeczywiście parametry silnika płaskie jak lustro, ale co tam... ;).
4. GSF może kiedyś.....
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez R6_Rider » 18/7/2014, 17:35

mbied1 przestań wszystkim wciskać te Moto Guzzi, bo sam je sprzedajesz.
R6_Rider
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
Lokalizacja: WWA



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr