Zobacz wątek - Cagiva mito 125
NAS Analytics TAG

Cagiva mito 125

i inne małe pojemności
_________

Cagiva mito 125

Postprzez daniel10011989 » 25/5/2014, 12:54

Siema mam mito 125 starszą wersję z okrągłymi lampami.Jest w niej zatarty cylinder i nie wiem czy go tulejować,kupić inny czy kupić silnik z np.padniętą skrzynią.Czy do mito podejdzie cylinder albo silnik od aprili 125 ?
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin


Postprzez MarSen » 25/5/2014, 14:47

Najlepiej kupić nowy cylinder z tłokiem, ale to kasa. Jak nie masz jej za dużo to tulejka. Jakbyś chciał włożyć tam jakiegoś rotaxa z Aprilii to musiałbyś pewnie mocowania przerobić. Cylinder na pewno Ci z rotaxa do mito nie podejdzie. A silnika z padniętą skrzynią też się nie opłaca, bo nigdy nie wiesz na jaki cylinder trafisz. Ewentualnie znajdź jakiś używany cylinder z dobrą gładzią, ale z tym nigdy nic nie wiadomo.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez cioracz » 25/5/2014, 20:08

Ja bym go z tulejką walnął co to za różnica. Znikoma w mocy
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez Jankes *_* » 25/5/2014, 22:04

Bier Pan tuleję.
Kupię Aprilię RS125 '06+
Avatar użytkownika
Jankes *_*
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 1/5/2013, 17:26
Lokalizacja: EPI

Postprzez daniel10011989 » 26/5/2014, 21:06

Na allegro tuleja niemiecka 386 złotych no i tłok do tego tylko nie wiem czy taki jak pod nicasil wosnera za 3 bańki czy pod to się coś innego wkłada...
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez cioracz » 26/5/2014, 21:13

Wosnera dawaj
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez MarSen » 26/5/2014, 22:19

Pod tulejkę Vertex byłby lepszy.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez daniel10011989 » 26/5/2014, 22:28

Robią też na polskich tulejach tylko ciekawe ile to wytrzymuję i jaki tłok pod to idzie...
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez MarSen » 26/5/2014, 22:38

Jak chcesz zrobić tuleję to poszukaj "Motor-Tech Woryna". Ja mam tam robioną tuleję (poprzedni właściciel robił). Wszyscy ogólnie polecają tam robić, głównie same dobre opinie.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez SpeedyGonzales » 26/5/2014, 22:59

Gdybyś miał padniętą skrzynię i kupił silnik z zatartym cylindrem to miało by sens. Remonty 2t są relatywnie tanie, jeśli to możliwe rób szlif, dobry tłok, uszczelki i łożyska i silnik moc ma w PEŁNI porównywalną z parametrami fabrycznie nowych jednostek. No chyba że nie naprawisz jakieś usterki lub źle zrobisz to wiadomo...
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez daniel10011989 » 27/5/2014, 02:04

Tulejowanie w Motor-Techu średnicy powyżej 56 mm 500 zł,a tłoki są 55mm z kawałkiem jak i 56mm z kawałkiem więc nie wiem czy policzą 500 czy 400 do 56 mm.Do tego jeszcze 100 zł jeżeli tuleja w naszym cylindrze była już wymieniana plus tłok 300 to wychodzi nam 800-900 zł..za 1000 można kupić silnik ale czy dobry...
Jak sprawdzić czy tuleja była już wymieniana?
Po numerach ramy da się dojść który to tok produkcji,wiem tyle,że to SP1(chyba)
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez miki1406 » 27/5/2014, 07:48

Z tulejami to jest tak....

Należy cofnąć się do Nikasilu. Po co to jest?? Dzięki niemu wyeliminowano z cylindra żeliwo, które ma słabe właściwości termiczne. Ma tendencję do gromadzenia ciepła i niechętnie je oddaje (pamiętacie żeliwne grzejniki, albo wanny).
Nikasil to powłoka, która pokrywa żywe miękkie aluminium, by je utwardzić...

I idziemy dalej, tulejujemy, a co tam...
Zakładamy tłok... ale jaki?? Do żeliwnej tuleji?? Nie bo tuleja to rzemiosło, a tłoki już mniej chętnie są dorabiane.
Więc kładziemy tłok od nikasilu. Dostosowany do większych rozprężeń. Efekt, w krótkim czasie ponowne zatarcie...

Tuleja tak - ale jak ktoś Wam dorzuci gwarancje i tłok do żeliwa.
W przeciwnym wypadku nowy zestaw... Co z tego, że drogo??? Stać na konia to stać i na wóz...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 27/5/2014, 14:04

Ja mam tuleję. Nie wiem czy się grzeje, bo w upały jeszcze nie jeździłem. Tłok to najprawdopodobniej Wossner (tak twierdził poprzedni właściciel, osobiście nie rozbierałem jeszcze, bo nie widzę potrzeby). Jakoś nic mi się nie zaciera. Innym użytkownikom NSRki też. Prawda - gorzej oddaje ciepło. Wossner to najlepsze tłoki do NSRki, są różne rozmiary. To samo do Cagivy, też są różne wymiary.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez miki1406 » 27/5/2014, 14:27

To się przekonasz jak to rozbierzesz :) Zaufaj mi, trochę w tym już siedzę :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 27/5/2014, 22:33

Mam nadzieję takiego widoku na zimę nie spotkać :D Chciałbym sprostować pewną rzecz: Vertex pod tuleję nie musi być lepszy. Sam pomyliłem co piszę. Najpierw Vertex, później Wossner... Wossner>Vertex. Tyle.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez daniel10011989 » 28/5/2014, 10:03

To chyba poszukam dobrego oryginalnego cylindra razem z tłokiem
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez miki1406 » 28/5/2014, 13:46

I zrobisz najlepiej... Niestety tutaj pan Rysio z tokarni, ze swoją tuleją nie przechytrzy rzeszy inżynierów...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez daniel10011989 » 28/5/2014, 16:45

A słyszeliście o polerowaniu nicasilu? ta rysa nie jest tak bardzo głęboka,warstwa nicasilu ma z 2 mm a rysa może z 0,1 to może dał o by radę to spolerować ?
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Postprzez MarSen » 28/5/2014, 21:34

No właśnie. Myślę miki1406, że bardzo dużo zależy od tego gdzie robi się tuleję. Musisz mieć kanały itp. identyczne jak w oryginale i to pewne, że "Pan Rysio" tego za nic w świecie nie dorobi. Z kolei warsztat wyspecjalizowany w tulejach to chyba zrobi to dość dobrze. Jak będę miał w podobnym stanie silnik po tym sezonie to się przekonam do Twojego zdania. Rozumiem, że robisz przy tym i wgl. ale nie wiadomo skąd te tuleje są nawet i na jakiej mieszance jeździły.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez daniel10011989 » 29/5/2014, 17:58

Co z tym polerowaniem nicasilu?słyszał coś ktoś o tym?jakie rysy można spolerować?
daniel10011989
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2/12/2013, 18:58
Lokalizacja: Lublin

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości




na gr