Yukimoto Dragon (Zipp Quantum) 4T, nie odpala
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Yukimoto Dragon (Zipp Quantum) 4T, nie odpala
Witajcie. Mam problem ze skuterem. Na początek opowiem wam jak to było: Skuter jeździł, czasem nie dało się go odpalić, bo paliwo wlatywało do filtra powietrza. Wymieniliśmy gaźnik i filtr powietrza na stożek, gąbka w obudowie i problemy ustały. Po kilkudniowej przerwie trzebabyło przytkać filtr powietrza i działał. Dysza 79. Kumpel pojechał do Żor (10km) i w drodze powrotnej zaczął słabnąć, jechał co raz wolniej, odpuszczał manetkę, dawał gazu i znów jechał i tak cały czas. Pod garażem padł. Wszystko działo się jesienią. W tym roku wypadałoby naprawić skuter i najprawdopodobniej sprzedać. No to zabieram się do roboty, cylinder, pierścienie w bdb stanie (przebieg to około 10 tys. km, kupił go przy 7,5 tys. i był robiony remont[cylinder, tłok, pierścienie. Koszt 800zł). To zaczynamy kombinować z czymś innym, rozebrałem go całego w drobny mak, podłączyłem tylko elektrykę do zapłonu i iskra jest piękna. Szkoda, że sucha... Po podlaniu paliwa pod cylinder nic się nie działo. Kolega podpowiedział mi, że może zawory mają nieszczelność. No i faktycznie. Po nalaniu paliwa przez otwór króćca zawór się "pocił". Tego nie było na wydechowym. Dzisiaj nowa głowica, regulacja zaworów i dalej nie odpala. Jednak dziura na wydech jest wilgotna od benzyny, a świeca mokra. Jakiś postęp. Silnik to 139QMB. Co dalej mam z tym zrobić?
Podsumowując: nie odpala, iskra jest, paliwo jest, kompresja jest (palec mocno wypycha na wydechu). Uszczelki są stare i uszczelka cylindra leciutko wydaje się pocić olejem (przeczytałem "trobleshooting" w instrukcji 139QMB i pisze tam, że jednym z powodów słabej/braku kompresji jest m.in "Nieszczelność uszczelki cylindra" Poza tym są jeszcze "Cylinder piston or piston ring bad" czyli tłok lub pierścienie, ale są w bdb stanie lub "Starter clutch bad", ale nie wiem co to znaczy. Sprzęgło startera?. Silnik 139QMB, 50cc.
Podsumowując: nie odpala, iskra jest, paliwo jest, kompresja jest (palec mocno wypycha na wydechu). Uszczelki są stare i uszczelka cylindra leciutko wydaje się pocić olejem (przeczytałem "trobleshooting" w instrukcji 139QMB i pisze tam, że jednym z powodów słabej/braku kompresji jest m.in "Nieszczelność uszczelki cylindra" Poza tym są jeszcze "Cylinder piston or piston ring bad" czyli tłok lub pierścienie, ale są w bdb stanie lub "Starter clutch bad", ale nie wiem co to znaczy. Sprzęgło startera?. Silnik 139QMB, 50cc.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
W tych silnikach nie da się ustawić zapłonu, bo kieruje nim moduł.(Chyba o to Ci chodziło?) Uszczelka przy kolanku jest w porządku, nie leci z niej paliwo.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
No jest czujnik przy magneto, daje iskrę jak jest takie wybrzuszenie na magneto. Nic innego tam nie ma od kątu zapłonu. Tylko wytłumacz mi jak to miało się przestawić? Tutaj definicja z innego forum: "Ten czujnik ma w sobie magnes , powinien przyciągać metal (przyłóż srubokręt) a blaszka na wentylatorze czy na magnecie kręcąć sie i przechodząć minimalnie od czujnika powoduje w nim impuls który jest przekazywany na cewke a potem na swiece i przeskakuje iskra.
W moto dwucylindrowym jest dwa takie czujnki , a w czterocylindrowym cztery umieszczone w odpowiednich miejscach na deklu od prÄ…dnicy. Na magnecie jest taka wypustka (zgrubienie) z metalu i ona powoduje wytworzenie sie w nich impulsu. "
Jutro sprawdzam kompresję, bo zauważyłem, że po kilkunastu kopnięciach kopie się lżej i zastanawiam się nad tą uszczelką pod cylindrem.
W moto dwucylindrowym jest dwa takie czujnki , a w czterocylindrowym cztery umieszczone w odpowiednich miejscach na deklu od prÄ…dnicy. Na magnecie jest taka wypustka (zgrubienie) z metalu i ona powoduje wytworzenie sie w nich impulsu. "
Jutro sprawdzam kompresję, bo zauważyłem, że po kilkunastu kopnięciach kopie się lżej i zastanawiam się nad tą uszczelką pod cylindrem.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości