Wbijanie dwojki
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wbijanie dwojki
Witam. Wiec mam problem w mojej Cbr 600 rr (2004r). Przy wyższych obrotach (tuz przed odcięciem) gdy chce wbić drugi bieg wchodzi mi luz i dopiero jak przy ponownym wciśnięciu sprzęgła udaje się wrzucić dwójkę. Jest to lekko irytujące zwłaszcza jeśli mam przy wyprzedzaniu akurat ruch z naprzeciwka. I teraz moje pytanie : Czy to jest normalne? Znajomy mi chciał wmówić, ze to wina mojej techniki, ze jeszcze wprawy nie mam. Jakos nie mogę w to uwierzyć, bo skoro zmieniam bieg z użyciem sprzęgła, a dzieje się to tylko przy wyższych obrotach to chyba nie jest to wina techniki?
- PsychoBiker
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25/4/2014, 20:12
Czy "wszystko dobrze ustawione" to trochę mało konkretnie. Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o mechanikę. Myślałem, ze przy sprawnej skrzyni biegów etc. takie coś nie ma prawa się "zrobić". Byłbym wdzięczny gdyby ktoś to jakoś łopatologicznie mi wyjaśnił.
- PsychoBiker
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25/4/2014, 20:12
bez sprzęgła nie lubię, bo często mi nie wychodzi wicie biegu z odpuszczeniem gazu. Chodzi mi po prostu o problem, który opisałem w pierwszym poście =)
- PsychoBiker
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25/4/2014, 20:12
PsychoBiker
Z motocyklem zapewne wszystko jest w porządku. Tak jak napisał po części Fugu, skrzynie motocyklowe nie są zsynchronizowane dlatego samo wciśnięcie sprzęgła nie gwarantuje Ci bezproblemowej zmiany biegu (zwłaszcza zmiana 1->2 czy 2->1).
O co c'mon ?
Na biegu 1 przy odcięciu masz pewnie ok 100 km/h i obroty rzędu 15-16 tyś. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się ile obrotów masz przy takiej prędkości na kolejnym biegu (czyli 2), jeżeli będzie to 12 tyś to podczas zmiany biegu przed wbiciem 2-giego biegu powinieneś mieć mniej więcej takie obroty.
Kwestia szybkości zmiany biegu i odpowiedniego odpuszczania gazu podczas wciśniętego sprzęgła.
Patrząc, że o to zapytałeś domyślam się, że nie jesteś zbytnio doświadczonym motocyklistą. Na początku staraj się zmieniać biegi z 1 na 2 w środkowym zakresie obrotów. Różnica obrotów jest mniejsza i łatwiej będzie Ci to ogarnąć.
Zmianę biegów bez sprzęgła sobie na razie daruj - jest to co prawda o wiele łatwiejszy sposób na taką zmianę z 1-2, ale na razie naucz poprawnie zwykłej zmiany biegów w średnim zakresie obrotów.
Z motocyklem zapewne wszystko jest w porządku. Tak jak napisał po części Fugu, skrzynie motocyklowe nie są zsynchronizowane dlatego samo wciśnięcie sprzęgła nie gwarantuje Ci bezproblemowej zmiany biegu (zwłaszcza zmiana 1->2 czy 2->1).
O co c'mon ?
Na biegu 1 przy odcięciu masz pewnie ok 100 km/h i obroty rzędu 15-16 tyś. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się ile obrotów masz przy takiej prędkości na kolejnym biegu (czyli 2), jeżeli będzie to 12 tyś to podczas zmiany biegu przed wbiciem 2-giego biegu powinieneś mieć mniej więcej takie obroty.
Kwestia szybkości zmiany biegu i odpowiedniego odpuszczania gazu podczas wciśniętego sprzęgła.
Patrząc, że o to zapytałeś domyślam się, że nie jesteś zbytnio doświadczonym motocyklistą. Na początku staraj się zmieniać biegi z 1 na 2 w środkowym zakresie obrotów. Różnica obrotów jest mniejsza i łatwiej będzie Ci to ogarnąć.
Zmianę biegów bez sprzęgła sobie na razie daruj - jest to co prawda o wiele łatwiejszy sposób na taką zmianę z 1-2, ale na razie naucz poprawnie zwykłej zmiany biegów w średnim zakresie obrotów.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki za rady. Trochę mnie dziwi to wbijanie dwójki. 114 PS mam przy 13 000 obr/min a odcięcie na jedynce przy 120km/h, odcięcie jest przy 15 000 obr/min. Irytuje mnie, ze często odpuszczam wykorzystanie moto na maksa bo bieg się nie chce wbić. Trace przez to na czasie w jakim mógłbym osiągnąć dana prędkość, a chyba nie o to chodzi w przecinakach
Możliwe, ze przesadzam chociaż jestem pewny, ze robię wszystko dobrze. Wiem, ze motocykl był używany na torze i miał otwierany silnik wiec dlatego boje się , że to ze skrzynia biegów coś nie tak, bo to podobno częsta "usterka" po dawaniu na torze =)
Zostaje mi wiec tylko dać moto do przetestowania komuś kto ma duże doświadczenie i się dobrze zna na mechanice

Zostaje mi wiec tylko dać moto do przetestowania komuś kto ma duże doświadczenie i się dobrze zna na mechanice
- PsychoBiker
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25/4/2014, 20:12
Jeżdżę po ulicy. Czasami mi się to tylko zdarzało, teraz ciężko mi powiedzieć bo zacząłem przy mniejszych obrotach zmieniać, a jak mi się udawało to prawie zawsze było słychać mega stuk. Tak, wiem, ze stukanie przy wbijaniu 1 i 2 to normalne ale to było naprawdę bardzo głośne. Ze swej strony mogę dodać, ze trochę na hornecie jeździłem i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Gaz zawsze odpuszczam przy wbijaniu dwójki, żeby nie było
- PsychoBiker
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25/4/2014, 20:12
Hornet ma czerwone pole przy ~12 tys obr/min, CBR przy ~15 tys obr/min. Roznica jest bardzo duza.
Wbilem dane twojego motocykla do tabelki w excellu, na pierwszy rzut oka wyglada, ze przebicie z jedynki przy 15 tys. obrotow wymaga, aby obroty spadly do okolo 10,8 tys obrotow, w przeciwnym wypadku bedzie stuk. Przebijajac na nizszych biegach lub przy nizszych obrotach roznica jest mniejsza - przebicie latwiejsze.
Skrzynia rzeczywiscie moze byc uszkodzona, ale jesli nie masz problemow przebijajac nizej, to raczej jest ok.
Wbilem dane twojego motocykla do tabelki w excellu, na pierwszy rzut oka wyglada, ze przebicie z jedynki przy 15 tys. obrotow wymaga, aby obroty spadly do okolo 10,8 tys obrotow, w przeciwnym wypadku bedzie stuk. Przebijajac na nizszych biegach lub przy nizszych obrotach roznica jest mniejsza - przebicie latwiejsze.

Skrzynia rzeczywiscie moze byc uszkodzona, ale jesli nie masz problemow przebijajac nizej, to raczej jest ok.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Pojeżdżę jeszcze kilka tygodni dla pewności i zdam raport. Na szczęście mam rok gwarancji na silnik i skrzynie biegów 

- PsychoBiker
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25/4/2014, 20:12
było kupić coś mniejszego i nauczyć się jeździć.
z tymi obrotami to pierwsze słyszę?
mogę lecieć na czerwonym polu przy 15k rpm, potem wrzucić sprzęgło i trzymać je ja ostatnia pi**a aż obroty spadną do 5k rpm i jestem pewny że też bieg wrzucę/
z tymi obrotami to pierwsze słyszę?
mogę lecieć na czerwonym polu przy 15k rpm, potem wrzucić sprzęgło i trzymać je ja ostatnia pi**a aż obroty spadną do 5k rpm i jestem pewny że też bieg wrzucę/
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Bo mamy niezsynchronizowane skrzynie i pasowało by wyrównać, przynajmniej mniej więcej obroty przed wbiciem biegu ?
Dlatego przy wbijaniu biegu wyższego gaz się odpuszcza.
Moim zdaniem technicznie coś robisz nie tak, wbijasz pierwszy bieg, odkręcasz i ja kiedy mocno chcę przyspieszać wywieram delikatny nacisk na dźwignię już przy 10-12 tys. obroty lecą w okolice 13-14 tys. na wciskam sprzęgło odpuszczam gaz, niemal jednocześnie jednym zdecydowanym ruchem wbijam dwójkę, i nie robią mi się takie rzeczy o jakich mówisz

Dlatego przy wbijaniu biegu wyższego gaz się odpuszcza.
Moim zdaniem technicznie coś robisz nie tak, wbijasz pierwszy bieg, odkręcasz i ja kiedy mocno chcę przyspieszać wywieram delikatny nacisk na dźwignię już przy 10-12 tys. obroty lecą w okolice 13-14 tys. na wciskam sprzęgło odpuszczam gaz, niemal jednocześnie jednym zdecydowanym ruchem wbijam dwójkę, i nie robią mi się takie rzeczy o jakich mówisz

Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Jak już pisali, naucz się zmieniać biegi.
Łatwiej jest bez sprzęgła. Bez żadnych teorii że tyle i tyle obrotów musi spaść, na wyczucie, przecież nie będziesz patrzył na obrotomierz.
Nie za mocno, ale zdecydowanie wciskasz dźwignię i trzymasz, później jednocześnie wbijasz bieg i odejmujesz gazu, nawet nie powinieneś zauważyć kiedy zmieniłeś bieg.
Jak to opanujesz to dopiero jest szansa że nauczysz się normalnie zmieniać ze sprzęgłem.
Łatwiej jest bez sprzęgła. Bez żadnych teorii że tyle i tyle obrotów musi spaść, na wyczucie, przecież nie będziesz patrzył na obrotomierz.
Nie za mocno, ale zdecydowanie wciskasz dźwignię i trzymasz, później jednocześnie wbijasz bieg i odejmujesz gazu, nawet nie powinieneś zauważyć kiedy zmieniłeś bieg.
Jak to opanujesz to dopiero jest szansa że nauczysz się normalnie zmieniać ze sprzęgłem.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Nie wiem o jakim spadaniu z obrotow piszecie. Zmiana biegu trwa ulamek sekundy i nic z niczego nie spada. Ujmujesz minimalnie gaz-> pstryk i odkrecasz manete. Jakie obroty i o co wogole chodzi.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości