Wbijanie dwojki
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wbijanie dwojki
Witam. Wiec mam problem w mojej Cbr 600 rr (2004r). Przy wyższych obrotach (tuz przed odcięciem) gdy chce wbić drugi bieg wchodzi mi luz i dopiero jak przy ponownym wciśnięciu sprzęgła udaje się wrzucić dwójkę. Jest to lekko irytujące zwłaszcza jeśli mam przy wyprzedzaniu akurat ruch z naprzeciwka. I teraz moje pytanie : Czy to jest normalne? Znajomy mi chciał wmówić, ze to wina mojej techniki, ze jeszcze wprawy nie mam. Jakos nie mogę w to uwierzyć, bo skoro zmieniam bieg z użyciem sprzęgła, a dzieje się to tylko przy wyższych obrotach to chyba nie jest to wina techniki?
- PsychoBiker
- Świeżak
Czy "wszystko dobrze ustawione" to trochę mało konkretnie. Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o mechanikę. Myślałem, ze przy sprawnej skrzyni biegów etc. takie coś nie ma prawa się "zrobić". Byłbym wdzięczny gdyby ktoś to jakoś łopatologicznie mi wyjaśnił.
- PsychoBiker
- Świeżak
bez sprzęgła nie lubię, bo często mi nie wychodzi wicie biegu z odpuszczeniem gazu. Chodzi mi po prostu o problem, który opisałem w pierwszym poście =)
- PsychoBiker
- Świeżak
PsychoBiker
Z motocyklem zapewne wszystko jest w porządku. Tak jak napisał po części Fugu, skrzynie motocyklowe nie są zsynchronizowane dlatego samo wciśnięcie sprzęgła nie gwarantuje Ci bezproblemowej zmiany biegu (zwłaszcza zmiana 1->2 czy 2->1).
O co c'mon ?
Na biegu 1 przy odcięciu masz pewnie ok 100 km/h i obroty rzędu 15-16 tyś. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się ile obrotów masz przy takiej prędkości na kolejnym biegu (czyli 2), jeżeli będzie to 12 tyś to podczas zmiany biegu przed wbiciem 2-giego biegu powinieneś mieć mniej więcej takie obroty.
Kwestia szybkości zmiany biegu i odpowiedniego odpuszczania gazu podczas wciśniętego sprzęgła.
Patrząc, że o to zapytałeś domyślam się, że nie jesteś zbytnio doświadczonym motocyklistą. Na początku staraj się zmieniać biegi z 1 na 2 w środkowym zakresie obrotów. Różnica obrotów jest mniejsza i łatwiej będzie Ci to ogarnąć.