zzr 600 nie chce odpalać na zimnym silniku, od czego zacząc?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
zzr 600 nie chce odpalać na zimnym silniku, od czego zacząc?
Szukałem na forum, ale nie znalazłem wątku który by mi pomógł..
Tak jak w temacie ZZR600 nie chce odpalać na zimnym silniku. Więc tak: w ubiegłym sezonie palił troche ciężko ale palił, czasami gasł na wolnych obrotach. Po zimie jest dużo gorzej, ponieważ na zimnym w ogóle nie chce odpalić (na ciepym pali). Dopiero po podłączeniu z kabli do aku samochodowego udaje się odpalić.
Dodam że: akumulator kupiony w ubiegłym sezonie
Iskra na świecach jest (świec nie wymieniałem)
Paliwo po zimie wlałem świeże
po wymianie oleju i filtra
posiadam go od roku gazników nie czyściłem, poprzedni właściciel też przed sprzedażą nie czyścił.
Co waszym zdaniem moze być przyczyną? od czego zacząć i co po kolei robic?
Dodam ze po kupnie akumulatora, podłączyłem odwrotnie bieguny, poszedł dym z regulatora ale raczej nie został uszkodzony bo poźniej wszystko chodziło normalnie i ładowanie było.
Jakby tego było mało dzisiaj po odpaleniu z kabli, pojeździłem nim troche, moc jest i na moje oko chodzi normalnie, powstał nowy problem bo rozrusznik przestał się całkiem odzywać, więc teraz musze zacząć od rozrusznika albo przekaźnika, dzwięk przekaźnika słychać że pracuje..
Tak jak w temacie ZZR600 nie chce odpalać na zimnym silniku. Więc tak: w ubiegłym sezonie palił troche ciężko ale palił, czasami gasł na wolnych obrotach. Po zimie jest dużo gorzej, ponieważ na zimnym w ogóle nie chce odpalić (na ciepym pali). Dopiero po podłączeniu z kabli do aku samochodowego udaje się odpalić.
Dodam że: akumulator kupiony w ubiegłym sezonie
Iskra na świecach jest (świec nie wymieniałem)
Paliwo po zimie wlałem świeże
po wymianie oleju i filtra
posiadam go od roku gazników nie czyściłem, poprzedni właściciel też przed sprzedażą nie czyścił.
Co waszym zdaniem moze być przyczyną? od czego zacząć i co po kolei robic?
Dodam ze po kupnie akumulatora, podłączyłem odwrotnie bieguny, poszedł dym z regulatora ale raczej nie został uszkodzony bo poźniej wszystko chodziło normalnie i ładowanie było.
Jakby tego było mało dzisiaj po odpaleniu z kabli, pojeździłem nim troche, moc jest i na moje oko chodzi normalnie, powstał nowy problem bo rozrusznik przestał się całkiem odzywać, więc teraz musze zacząć od rozrusznika albo przekaźnika, dzwięk przekaźnika słychać że pracuje..
-
misiekUKP - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 6/11/2011, 19:04
Hyh, problem troche jak u mnie.
Dużo rozjaśni jak napiszesz: ile czasu kręcisz z kabli zimnego zanim odpali, albo po ilu sekundach kręcenia pada Ci akumulator.
Jak nie ma żadnej reakcji to pchnij go na biegu tak, żeby cylinder drgnął tylko trochę, choćby pół koła, może zmieni Ci się położenie "czegoś" (nie wiem dokładnie czego) i bendix puści napięcie na rozrusznik. No chyba że masz totalnie rozładowany akumulator. A więc pytanie czy się ładuje, ile, jakim prądem i czy został przez zimę dobrze przechowany.
Gaźniki do czyszczenia i synchro powie prawdopodobnie każdy, ale za 4 gary trochę się płaci niestety.
Problem mógłby wynikać z tego że masz nieodpowiednio zagęsty olej - po prostu nieodpowiedni, nie ważne że nowy.
Mi się jeszcze wydaje (ale słabo się na tym znam), że problemy z takich bezowocnym kręceniem na rozruchu mogą wynikać z braku sprężania, także np. na 2/4 cylinrów. Może to sprowokuje bardziej doświadczonych do wypowiedzi...
Dużo rozjaśni jak napiszesz: ile czasu kręcisz z kabli zimnego zanim odpali, albo po ilu sekundach kręcenia pada Ci akumulator.
Jak nie ma żadnej reakcji to pchnij go na biegu tak, żeby cylinder drgnął tylko trochę, choćby pół koła, może zmieni Ci się położenie "czegoś" (nie wiem dokładnie czego) i bendix puści napięcie na rozrusznik. No chyba że masz totalnie rozładowany akumulator. A więc pytanie czy się ładuje, ile, jakim prądem i czy został przez zimę dobrze przechowany.
Gaźniki do czyszczenia i synchro powie prawdopodobnie każdy, ale za 4 gary trochę się płaci niestety.
Problem mógłby wynikać z tego że masz nieodpowiednio zagęsty olej - po prostu nieodpowiedni, nie ważne że nowy.
Mi się jeszcze wydaje (ale słabo się na tym znam), że problemy z takich bezowocnym kręceniem na rozruchu mogą wynikać z braku sprężania, także np. na 2/4 cylinrów. Może to sprowokuje bardziej doświadczonych do wypowiedzi...

Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
A może ssanie nie działa prawidłowo albo go wogólnie nie używasz? ZZR ma to do siebie że nawet jak jest gorąco na dworze to trzeba ze ssaniem odpalać. Zacznij od sprawdzania linki czy wszystko dobrze pracuje.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Ssanie chodzi wszystko dobrze pracuje.
Na akumulatorze kręci mi około 6-8 razy po 10s . na kablach odpala za 2 razem po 10s.
Olej wlałem zalecany i taki jak był poprzedni Motul 5100.
Z aku samochodowego miał większego kopa. Wystarczającego żeby go pobudzić. Czy możliwe jest że rozrusznik miał gdzieś przebicie i brał za duzo prądu za mało szło na cewki? A teraz już całkiem robi przebicie i od razu pali bezpiecznik ? Czy dobrym tropem idę??
Na akumulatorze kręci mi około 6-8 razy po 10s . na kablach odpala za 2 razem po 10s.
Olej wlałem zalecany i taki jak był poprzedni Motul 5100.
Z aku samochodowego miał większego kopa. Wystarczającego żeby go pobudzić. Czy możliwe jest że rozrusznik miał gdzieś przebicie i brał za duzo prądu za mało szło na cewki? A teraz już całkiem robi przebicie i od razu pali bezpiecznik ? Czy dobrym tropem idę??

-
misiekUKP - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 6/11/2011, 19:04
Brat ma zzr i dopuki nie wyregulował zaworów nie chciał zimny palić . A regulator przedluzacz od innego moto i sam zobaczysz u mnie gsxr słabo palił przez padniety regulator
Ogar 200 > gsxr k3 600 > gsxr k4 1000 > gsxr srad 750
- sebek4385
- Świeżak
- Posty: 238
- Dołączył(a): 17/9/2012, 10:25
- Lokalizacja: Legionowo
Problem rozwiązałem juz w sobote, okazało się przewód prądowy przy klemie sie ledwo co trzymał, zaprawiłem od nowa i moto pali jak nowo narodzone;D przy okazji, rozrusznik robił zwarcie bo palił bezpieczniki ale mu przeszło;)
mati22252 czyli twoja diagnoza by była słuszna;)
Dzięki za odpowiedzi;)

mati22252 czyli twoja diagnoza by była słuszna;)
Dzięki za odpowiedzi;)



-
misiekUKP - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 6/11/2011, 19:04
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości