Zobacz wątek - MZ ETZ 150 Gorący tłumik

Reklama

NAS Analytics TAG

MZ ETZ 150 Gorący tłumik

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

MZ ETZ 150 Gorący tłumik

Postprzez kamils1911 » 24/4/2014, 20:12

Witam jestem posiadaczem MZ ETZ 150 ( po "generlace" ) i właśnie skończyłem ją ustawiać. Dużo czytałem o ustawianiu zapłonu zeby wiedziec jak to zrobić bo jezdzilem chwile na przestawionym moto. Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo po ponad minucie na biegu jałowym kolanko jest gorące a jak sie przejade ponad 500 m to tłumik jest bardzo ciepły. MZ trzyma ładnie obroty na biegu jałowym, pali fajnie, przyspieszenie tez dobre tylko te grzanie sie. Jak ustawiałem zapłon to wkreciłem rurke w gwint i dałem do niej pret, najpierw zaznaczyłem gmp potem 2.5mm nad gmp zaznaczyłem punkt i w tym punkcie daje mi iskre i nie wiem czy dobrze ale ja patrzyłem na swiece lub platynki w którym momęcie daje iskre i troche na słuch bo słychać jak iskrzy. Jak myslicie czy to moze być przytkany tłumik czy moze po troszku przyspieszać zapłon i tak próbować czy sie grzeje bardzo ???Czytalem ze to moze tez być za uboga albo zbyt bogata mieszanka, ale chyba dobrze ustawiłem sklad bo 1.5 obrotu.
Sory ze sie tak rozpisałem, prosze o odp na moje pytanie :D
POZDRAWIAM :D
kamils1911
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57


Postprzez henio12323 » 24/4/2014, 20:51

hehe nikt ci nie powie, bo skąd mamy wiedziec czy to "ciepłe" to jaka temperatura, normalne jest że taki sprzet sie grzeje. przejedź sie kawałek, wykrec swiece i zobacz jaki ma kolor. powinna byc kawa z mlekiem, brązowawa, jak jest biała to znacyz że ma za ubogo i sie przegrzewa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miki1406 » 25/4/2014, 12:05

Po generalce, czyli na dotarciu wyższa temperatura jednostki jest normalna. Skup się na dokładnym ustawieniu składu mieszanki. W singlu kręcisz w lewo, aż zaczną spadać obroty. Potem zaczynasz wykręcać i liczysz ile obrotów robisz, aż znowu zacznie spadać. Ustawiasz w środku, a wolne obroty doregulowujesz drugą śrubą. To jest tak na słuch. Względnie - zakup książkę "jeżdżę motocyklem MZ ETZ" i tam znajdziesz wartości nominalne
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez kamils1911 » 25/4/2014, 14:29

Jest po generalce ale juz dotarta ( a wiec to nie od tego sie grzeje ). Jeżdziłem chwile ale nie była dobrze ustawiona. Przedtem sie nie grzała ale musiałem zmienic gaznik ( Głupi kupiłem nowy) i zacząłem ustawiac od nowa. Co do mieszanki to dałem 1.5 obrotu skład i obroty fajnie utrzymuje kreske za 1 tyś. Wszystko fajnie tylko ten tłumik sie bardzo grzeje
Sprubuje zmienić cos w składzie mieszanki.
Dzieki za odp.
Kamil
kamils1911
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57

Postprzez henio12323 » 25/4/2014, 20:16

kolego zapoznaj sie ze sposobem regulacji gaźnika, sruba od składu nie regulujesz obrotów niskich... choć ma na nie wpływ. niskie ustawiasz drugą dopiero po ustawieniu składu mieszanki srubą pierwsza. no i jak pisałem sprawdź swiece
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kamils1911 » 26/4/2014, 13:09

no wiem ze obroty tą po lewej sie ustawia. Napisałem tylko ze 1.5 obrotu ta od mieszanki tak jak piszą wszedzie ze ma być. Źle sie wypowiedziałem. Pomyślałem ze skoro jest te 1.5 obrotu tak jak ma być to mieszanka powinna byc dobra, ale widocznie nie koniecznie. Tak to jest jak sie na czyms za bardzo nie zna a chce sie umieć, to sie grzebie az sie dojdzie do ładu :D
Kamil
kamils1911
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57

Postprzez kamils1911 » 26/4/2014, 16:32

ustawiłem jeszcze raz mieszanke i nie dało nic grzeje sie dalej. Moze to wina czegos innego. Zapłon próbowałem przestawiac tez ale to nic nie dało Cewka sie grzeje tez może ona jest uszkodzona ??? ale czy przez cewkę tak sie bedzie grzac??
Kamil
kamils1911
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57

Postprzez henio12323 » 26/4/2014, 17:28

jeżeli silnik pracuje poprawnie, ładnie odpala, dobrze sie wkręca to zapłon na pewno dobrze ustawiony. źle ustawiony to by ciezko odpalał. nie miał mocy, przerywał.

a temperatura spalania to kwestia gaźnika,

i w koncu SPRAWDŹ KOLOR ŚWIECY - krzycze specjalnie bo chyba nie słyszysz ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kamils1911 » 26/4/2014, 22:27

dobrze zobacze. przejade sie kawałek , rozgrzeje ja i sprawdze. Przy ustawieniu zapłonu ( na zimnym) ma taki fioletowy kolor. Ale zobacze po przejechaniu. tylko boje sie o gwint bo juz raz był robiony bo wykreciłem ze swieca jak na ciepłym wykrecałem :D ale tera jest ok bo zrobiłem tuleje z nowym.
Kamil
kamils1911
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57

Postprzez kamils1911 » 27/4/2014, 13:02

przejechałem się jakieś 5 km i kolor iskry jest taki dosyć jasny fioletowy
Kamil
kamils1911
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57

Postprzez mati22252 » 28/4/2014, 13:16

Nie iskry a świecy. Czytać nie umiesz?
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr
cron