MZ ETZ 150 Gorący tłumik
Posty: 11
• Strona 1 z 1
MZ ETZ 150 Gorący tłumik
Witam jestem posiadaczem MZ ETZ 150 ( po "generlace" ) i właśnie skończyłem ją ustawiać. Dużo czytałem o ustawianiu zapłonu zeby wiedziec jak to zrobić bo jezdzilem chwile na przestawionym moto. Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo po ponad minucie na biegu jałowym kolanko jest gorące a jak sie przejade ponad 500 m to tłumik jest bardzo ciepły. MZ trzyma ładnie obroty na biegu jałowym, pali fajnie, przyspieszenie tez dobre tylko te grzanie sie. Jak ustawiałem zapłon to wkreciłem rurke w gwint i dałem do niej pret, najpierw zaznaczyłem gmp potem 2.5mm nad gmp zaznaczyłem punkt i w tym punkcie daje mi iskre i nie wiem czy dobrze ale ja patrzyłem na swiece lub platynki w którym momęcie daje iskre i troche na słuch bo słychać jak iskrzy. Jak myslicie czy to moze być przytkany tłumik czy moze po troszku przyspieszać zapłon i tak próbować czy sie grzeje bardzo ???Czytalem ze to moze tez być za uboga albo zbyt bogata mieszanka, ale chyba dobrze ustawiłem sklad bo 1.5 obrotu.
Sory ze sie tak rozpisałem, prosze o odp na moje pytanie
POZDRAWIAM
Sory ze sie tak rozpisałem, prosze o odp na moje pytanie

POZDRAWIAM

- kamils1911
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57
hehe nikt ci nie powie, bo skąd mamy wiedziec czy to "ciepłe" to jaka temperatura, normalne jest że taki sprzet sie grzeje. przejedź sie kawałek, wykrec swiece i zobacz jaki ma kolor. powinna byc kawa z mlekiem, brązowawa, jak jest biała to znacyz że ma za ubogo i sie przegrzewa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Po generalce, czyli na dotarciu wyższa temperatura jednostki jest normalna. Skup się na dokładnym ustawieniu składu mieszanki. W singlu kręcisz w lewo, aż zaczną spadać obroty. Potem zaczynasz wykręcać i liczysz ile obrotów robisz, aż znowu zacznie spadać. Ustawiasz w środku, a wolne obroty doregulowujesz drugą śrubą. To jest tak na słuch. Względnie - zakup książkę "jeżdżę motocyklem MZ ETZ" i tam znajdziesz wartości nominalne
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Jest po generalce ale juz dotarta ( a wiec to nie od tego sie grzeje ). Jeżdziłem chwile ale nie była dobrze ustawiona. Przedtem sie nie grzała ale musiałem zmienic gaznik ( Głupi kupiłem nowy) i zacząłem ustawiac od nowa. Co do mieszanki to dałem 1.5 obrotu skład i obroty fajnie utrzymuje kreske za 1 tyś. Wszystko fajnie tylko ten tłumik sie bardzo grzeje
Sprubuje zmienić cos w składzie mieszanki.
Dzieki za odp.
Sprubuje zmienić cos w składzie mieszanki.
Dzieki za odp.
Kamil
- kamils1911
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57
kolego zapoznaj sie ze sposobem regulacji gaźnika, sruba od składu nie regulujesz obrotów niskich... choć ma na nie wpływ. niskie ustawiasz drugą dopiero po ustawieniu składu mieszanki srubą pierwsza. no i jak pisałem sprawdź swiece
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no wiem ze obroty tą po lewej sie ustawia. Napisałem tylko ze 1.5 obrotu ta od mieszanki tak jak piszą wszedzie ze ma być. Źle sie wypowiedziałem. Pomyślałem ze skoro jest te 1.5 obrotu tak jak ma być to mieszanka powinna byc dobra, ale widocznie nie koniecznie. Tak to jest jak sie na czyms za bardzo nie zna a chce sie umieć, to sie grzebie az sie dojdzie do ładu 

Kamil
- kamils1911
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57
ustawiłem jeszcze raz mieszanke i nie dało nic grzeje sie dalej. Moze to wina czegos innego. Zapłon próbowałem przestawiac tez ale to nic nie dało Cewka sie grzeje tez może ona jest uszkodzona ??? ale czy przez cewkę tak sie bedzie grzac??
Kamil
- kamils1911
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57
jeżeli silnik pracuje poprawnie, ładnie odpala, dobrze sie wkręca to zapłon na pewno dobrze ustawiony. źle ustawiony to by ciezko odpalał. nie miał mocy, przerywał.
a temperatura spalania to kwestia gaźnika,
i w koncu SPRAWDŹ KOLOR ŚWIECY - krzycze specjalnie bo chyba nie słyszysz
a temperatura spalania to kwestia gaźnika,
i w koncu SPRAWDŹ KOLOR ŚWIECY - krzycze specjalnie bo chyba nie słyszysz

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dobrze zobacze. przejade sie kawałek , rozgrzeje ja i sprawdze. Przy ustawieniu zapłonu ( na zimnym) ma taki fioletowy kolor. Ale zobacze po przejechaniu. tylko boje sie o gwint bo juz raz był robiony bo wykreciłem ze swieca jak na ciepłym wykrecałem
ale tera jest ok bo zrobiłem tuleje z nowym.

Kamil
- kamils1911
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57
- kamils1911
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/2/2014, 15:57
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości