Zobacz wątek - Paliwo w zbiorniku oleju, gaśnie i gotuje się HONDA CB 500

Paliwo w zbiorniku oleju, gaśnie i gotuje się HONDA CB 500

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Paliwo w zbiorniku oleju, gaśnie i gotuje się HONDA CB 500

Postprzez mario1990 » 22/4/2014, 17:31

Witajcie

Jestem od niedawna posiadaczem Hondy CB 500, niestety długo się nią nie nacieszyłem , ponieważ nadeszły problemy z silnikiem
Przez kilka pierwszych dni wszystko było ok. , silnik wkręcał się na obroty i dawał dużo frajdy. Następnie przez tydzień stał i nie był odpalany, w weekend chciałem go uruchomić niestety kręcił kręcił ale zapalić nie mógł , a co najdziwniejsze z przewodu odpowietrzającego zaczęło tryskać paliwo. Po odkręceniu wlewu oleju, paliwo wylało się z silnika o.O nie muszę mówić jakie to było dla mnie zaskoczenie.
Opróżniłem miskę oleju, wymieniłem olej założyłem nowy filtr paliwa, silnik odpalił niestety nie wkręcał się na obroty tak jak wcześniej był bardziej zamulony. Trochę pojeździłem ok. 40 min po czym zauważyłem , że woda się zagotowała mimo tego , że wiatrak od chłodnicy się włączył.
Kolejnym problemem jest to , że jeździ ok. 15 min i staje dusi się bez paliwa, w filtrze paliwa pusto dopiero jak przedmucham przewód odpowietrzający zaczyna lecieć paliwo do filtra paliwa. Zapełni się odpali pojeżdżę 15 min i dalej to samo.

Z czym mam problem :
- silnik chodzi trochę i gaśnie ponieważ nie leci paliwo ze zbiornika , nie ma reguły na to kiedy leci a kiedy nie.
- układ chłodzenia się gotuję ( gdzieś czytałem , że może być przyczyną wadliwa pompa wody i nie ma obiegu płynu chłodzącego)
- jak dłużej stoi bez jazdy paliwo dostaje się do oleju

Myślałem o wymianie gaźnika i pompy wody pytanie tylko czy faktycznie to będzie przyczyną moich problemów ?
mario1990
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/4/2014, 16:44


Postprzez henio12323 » 22/4/2014, 20:25

dziwnie, ale zaczał bym od tego
1) skoro paliwo nie leci, to jaki masz kranik ? manualny czy podcisnieniowy. jak ten pierwszy to wyczysc wszystko, i przejedź sie bez korka wlewu, moze sie bak zapowietrza, jak podcisnieniowy to mozna by wymienic albo przynajmniej sprawdzic działanie, od baku do kranika niech idzie, reszte przewodów wypnij, podcisnienie zassij ustami i zobacz czy leci - bo powinno.

2) skoro jest paliwo w oleju, byc moze to kwestia zapchanego gaźnika/. uszkodzonychzaworków zamykających paliwo do gaxnika, iglicowych. tylko że normalnie powinno isc odpływem a nie do silnika, ale moze przewody są gdzies niedrożne -przepatrz wszystko, a do gaźniko w bym zajrzał tak czy siak jak nie znasz ich stanu.

3) skoro sie wszystko zaczeło gotowac po zmianie oleju - moze niepoprawnie go zmieniłes i nie odpowietrzyłeś układu ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25962
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mario1990 » 22/4/2014, 22:45

Henio

1) Mam kranik manualny, już go rozkręcałem i do pojemnika normalnie powoli bo powoli ale paliwo ściekało, czyli na pewno nie wina zapchanych przewodów . Dodatkowo zrobiłem "dziurkę" we wlewie paliwa (ponieważ mam nieoryginalny) , aby nie tworzyło się podciśnienie. Wszystko wydaje się być ok, po podłączeniu wężyka do filtra też jest wszystko ok, jednak gdy pojeżdżę trochę i stanie to filtr jest pusty i nic nie chce dalej lecieć dopiero po wdmuchaniu powietrza przez wąż odpowietrzający paliwo zaczyna znowu lecieć do filtra. Jakby był zapowietrzony , sam nie wiem.

2)Niestety ciężko mi będzie zweryfikować czy gaźnik jest ok czy nie, ponieważ nie mam innego sprawnego na wzór, a sam jestem laikiem . dlatego jestem za tym , aby gaźnik wogólę wymienić na inny bo poprzedni właściciel też mówił, że rzadko ale też mu gasł i przedmuchanie gaźników powietrzem pod ciśnieniem mu pomagało.

3) Co do wymiany oleju oglądałem kilka filmików na youtube co do kwestii wymiany oleju i nie było tam czegoś trudnego czego bym nie zrobił. Odkręciłem korek od miski olejowej cała mieszanka paliwa z olejem się wylała , następnie zalałem go nowym olejem , tak aby nie przelać i przez poprzedni weekend kontrolowałem ten stan. Niestety gdy byłem teraz na święta , znowu ta sama sytuacja odkręcam bagnet oleju i paliwo prawie się wylewa. Przewody paliwowe pełne łącznie z filtrem paliwa, co oznacz , że kranik też nie trzyma ...
mario1990
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/4/2014, 16:44

Postprzez henio12323 » 23/4/2014, 08:59

1) widocznie mogło sie zapowietrzac bo dziurka za mała
2) hehehe laicy..... po co wymieniac dobre gaźniki ? to nie są elementy wymienne. oddaj do kogos kto ci je w ultradzwiekach wymyje i bedą jak nowe. nowe koszują pewnie tyle co motocykl, a uzywane beda identyczne :) a same zaworki iglicowe zapewne są wymienne i dostępne w larssonie razem z gniazdami. przedmuchanie podcisnienia nic nie da!
3) kranik nie trzyma, bo nie musi, ja nigdy nie zakręcam kranika a mi sie kropla nie poleje, bo zaworek trzyma i nie wpuszcza paliwa do gaźnika.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25962
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miki1406 » 23/4/2014, 12:41

henio12323 napisał(a):(...)kranik nie trzyma, bo nie musi, ja nigdy nie zakręcam kranika a mi sie kropla nie poleje, bo zaworek trzyma i nie wpuszcza paliwa do gaźnika.


Zgadza się, jeśli kran jest sprawny i podciśnieniowy.
Jeśli jest grawitacyjny, nie warto ufać zaworkom iglicowym... One mają raczej za zadanie utrzymać poziom paliwa, a nie zabezpieczać przed przelaniem...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez mario1990 » 25/4/2014, 08:26

U mnie jest to kranik grawitacyjny, czyli rozumiem, że rozwiązaniem może być wymiana na inny bądź, zastosowanie awaryjnie drugiego gdzieś poniżej.

Niestety gdy kranik jest w pozycji otwartej to czasem się zacina bądź tworzy podciśnienie ponieważ gaśnie i z kranika nie leci paliwo, dopiero po chwili zaczyna się uzupełniać filtr paliwa.

Może lepszym rozwiązaniem będzie wymiana na kranik podcisnieniowy , aby nie było problemu po pierwsze z przelewaniem się paliwa do oleju po kilku dniowym postoju, po drugie z dostarczaniem paliwa podczas jazdy.?
mario1990
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 22/4/2014, 16:44



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr