Zobacz wątek - Kilka pytań odnośnie wyboru i oględzin motocykla
NAS Analytics TAG

Kilka pytań odnośnie wyboru i oględzin motocykla

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Kilka pytań odnośnie wyboru i oględzin motocykla

Postprzez kubayo » 20/4/2014, 16:31

Witam , przymierzam się do kupna motocykla , mój wybór padł na honda cbr 600 f3 lub f2 albo suzuki gsx srad , do wydania mam ok 5 tyś.

Teraz pytania:
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach , bedzie to mój pierwszy motocykl tego typu wcześniej woziłem się na MZ Cagivie itp...
Kupiłem sobie manometr, moje pytanie czy we wszystkich cylindrach musi być dokładnie takie samo ciśnienie ? Czy jest jakaś tolerancja.
kubayo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20/4/2014, 16:21
Lokalizacja: Kraków


Postprzez henio12323 » 20/4/2014, 16:58

kolego dam ci taką rade
kupujesz moto - kupuj z kimś kto się zna
1) ty nigdy trzeźwym okiem tego nie ocenisz, zobaczysz moto i jedyne o czym bedziesz myslał to o odwinięciu manety na trasie.
2) jak się nie znasz, to nawet jak ci wytłumaczymy na co zwracac uwage to i tak mozesz nie zwrócic na to uwagi poprawnie ;P

co z tego że np sprawdzisz zawieszenie, jak dla Ciebie moze wydawac się ok, a w rzeczywistosci moze nie działac poprawnie.

co do cylindrów wszędzie cisnienie powinno byc na podobnym poziomie, minimalne odchyłki zawsze beda.

tylko kto da ci rozbierac pół motocykla żeby dostac się do wpięcia manometra ? :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kubayo » 20/4/2014, 17:22

Coś tam się znam , mam do czynienia z motorami od 5 lat, nie jeden motor rozebrałem :P no z tym żeby kogoś wziąć to bardzo chętnie bym tak zrobił tylko nie bardzo mam kogo takie co by na jeździł na ścigaczu. A co do tego mierzenia kompresji to wiesz myślę, że to nie jest znów taki problem, jak ktoś nie ma nic do ukrycia powinien pozwolić, oczywiście wcześniej zapytałbym czy jest taka opcja. Także wolałbym żeby jednak ktoś napisał na co zwrócić uwagę , z tego co wyczytałem to w takim ścigu popatrzeć czy ciężarki na kierownicy są po obu stronach podnóżki itp puścić kierownicy podczas jazdy czy nie ściąga i przypiłować go troche na kazdym biegu czy nie wyskakują. A tak w ogóle to w takiem cbr nie wystarczy podnieść baku zeby miec gary na wierzchu ?
kubayo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20/4/2014, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez skidmarks » 20/4/2014, 17:55

Rok temu mój kolega co wcześniej miał kilka sezonów cruisera klasy 500, pojechał kupować Fazera .

Mi coś nagle wypadło, a mialem jechać. Jedynie mówiłem na co ma patrzeć (chodź w wiedziałem ze za wiele nie pomoże było to jeszcze przez telefon a on podniecony jakby jechał rozdziewiczać na zgrupowanie modelek.

Za kilka godzin dzwoni do mnie że kupił ale ma bok podrapany i to ostro... (?) ... Jak mi później opowiadał: Tak sprawdzał dwójkę (jedyne co pameitał z moich wskazówek!) że głupio napędził się do łuku nie wiedząc i nie stosując wczesniej na tym pierdzielu chromowanym przeciwskrętu. Jak zaczął się nieudolnie mocować zeby złożyć moto, zjechał na pobocze przeciwległego pasa mijajac się prawą stroną z autem z naprzeciwka! Bokiem darł sobą i motorem po krzewach. Miał szczescie że ustał na tych kołach i wyhamował na grząskim.


Odrazu jak przeczytałem twój post przypomniałem sobie te zdarzenie.

Za duzo nie posprawdzasz jadąc. Jak bedzie ci jechał nawet słabiej to i tak zrobi na tobie wrażenie. Hamowanie w Gixxerze może sie skończyć zblokowaniem koła i wysypaniem się.

Jak ktoś ci nagadał o cieżarkach to praktycznie każdy motor masz bezwypadkowy. To najtańszy element do uzupełnienia w moto.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez kubayo » 20/4/2014, 18:15

No dobra ale dalej nie dostałem odpowiedzi więc ponawiam pytanie :P z tym ciężarkami to prawde piszesz że to nic wielkiego ale jednak nieraz przeglądam ogłoszenia i widać ze brakuje ciężarka albo i obydwu , lub są inne a to już chyba o czymś świadczy , ja wiem że pewnie większość cbr ek czy sradów leżała na boku ale chyba warto się temu przyjrzeć.

A co do tej kompresji to jaka powinna być w cbr i sradzie? Nie chodzi mi o nówke sztuke , tylko taki motocykl kilkunastoletni.
kubayo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20/4/2014, 16:21
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr