Szlif na nowych oponach.
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Szlif na nowych oponach.
Witam. Wymieniłem w motocyklu opony na leżaki z tego samego roku co poprzednie opony, które były kompletnie bez bieżnika. Na starym zestawie bez problemu zamykałem opony, schodziłem na kolano, a miały już jakieś 7 lat. Wiem, że leżakowane opony są smarowane środkiem do konserwacji, zrobiłem na nich spokojnie 100 km żeby się "dotarły" po czym chciałem sprawdzić jak sprawdza się przy zamknięciu. Po dogrzaniu gum zrobiłem pierwsze większe złoże i nagle pierwszy szlif w moim życiu, uciekł mi tył. Trasa była ta sama co zawsze, pozycja również. Więc problem jest w oponach. Może nie starł się jeszcze do końca ten środek zabezpieczający? Dodam, że z tyłu oponę wymieniłem na taką o profilu wiekszym o 10 czyli jest minimalnie bardziej płaska, ale to chyba nie jest powód? Możecie pomóc mi doszukac się problemu, nie wiem czego teraz jest wina. Złego rozjeżdżenia przeze mnie tych opon czy może tego że są poprostu stare? Chociaż w to powątpiewam poniewaz wczesniej jeździłem na lezakach i zawsze było ok.
- koszters
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 23/3/2011, 19:51
- Lokalizacja: jg
Zdjęcia póki co nie mam jak zrobić. Starą oponę miałem 130/70/17 a nowa mam 130/80/17. Nowe opony mam Heidenau, stare były Pirelli. Wydaje mi się, że własnie rozjeździłem tylko środek, tylko jak mam rozjeździć boki, skoro się ślizgają? Czytałem, że mozna lekko potraktowac je papierem ściernym, tylko jak, żeby nie pourywac tych odstających patyczków na oponie które sa od nowości, a moze to nic nie szkodzi?
- koszters
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 23/3/2011, 19:51
- Lokalizacja: jg
Boki sie rozjezdza poprzez stopniowe zwiekszanie zlozenia, czyli kladziesz lekko motocykl w zakretach i zdzierasz ta warstwe ochronna, jak juz zejdzie, to nastepnym razem nieco bardziej i tak w kolko az dochodzisz do konca i masz wtedy dopiero opone gotowa to po pierwsze, po drugie to jak dogrzales boki? Bo palowanie na prostej nie nagrzewa bokow opony
PS. A do czego ci te "patyczki" ?
PS. A do czego ci te "patyczki" ?
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
ja tam wyznaje szkole, ze po zmianie opon nalezy je lekko papierem przejechac co nie zmienia postaci rzeczy, ze i tak na poczatku nie zejdzie wszystko i trzeba je stopniowo rozjezdzac tak jak napisal Rosiboj
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
koszters napisał(a): Starą oponę miałem 130/70/17 a nowa mam 130/80/17.
Wlozyles opone ktora nie powinna byc na twoim moto. Moze byc jednym z przyczyn wypadkow.
koszters napisał(a):Wydaje mi się, że własnie rozjeździłem tylko środek, tylko jak mam rozjeździć boki, skoro się ślizgają?
Delikatnie zwiekszajac przechylenie.
koszters napisał(a): Czytałem, że mozna lekko potraktowac je papierem ściernym, tylko jak, żeby nie pourywac tych odstających patyczków na oponie które sa od nowości, a moze to nic nie szkodzi?
Te patyczki swiadcza o tym, ze opona jeszcze nie jest rozjezdzona.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Zmiana rozmiarow opony, zmienia zachowanie calej maszyny. Byc moze zrobiles cos, co bez problemu przeszlo by na starych kapciach. Nie bez powodu rozmiar opony jest wbity w papierach, a w niektorych panstwach opony musza miec potwierdzenie producenta (homologacje) pod konkretny motocykl.
Wymien opony na wlasciwe, dojezdz je ostroznie, nie zblizaj sie za szybko do pelnych zlozen - stopien rozjezdzenia opony ladnie widac - ta czesc profilu jest matowa, nowa jest blyszczaca.

Wymien opony na wlasciwe, dojezdz je ostroznie, nie zblizaj sie za szybko do pelnych zlozen - stopien rozjezdzenia opony ladnie widac - ta czesc profilu jest matowa, nowa jest blyszczaca.

-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Tak... zły profil, pokryta jakimś środkiem...
Jak opona ma 7 lat to jest to śmieć i nie piszę tak dlatego że jestem poprawnym fanem bezpieczeństwa i serwisówki
Tylko dlatego że próbowałem. Nawet nie ma porównanie takiej gumy do nowej, nie wspominając o tym że opony się przez ten czas nieźle zmieniły. Jak miałeś oponę na kole i co jakiś czas ją zdzierałeś jeżdżąc to nie było z nią tak źle, ale jak leżała 7 lat to miał prawo zrobić się z niej śmieć. No i opona oponie nierówna, modele bardzo się od siebie różnią, także odpornością na upływ lat.
Jak opona ma 7 lat to jest to śmieć i nie piszę tak dlatego że jestem poprawnym fanem bezpieczeństwa i serwisówki

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
pilot powery się nie święcą, chyba żadna nowa guma (nie stara leżakowana, tylko nowa) się nie świeci.
jaki dot masz w tych oponach? możę były leżakowane przez 10lat, i guma jest twarda?
jaki dot masz w tych oponach? możę były leżakowane przez 10lat, i guma jest twarda?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
- czeslawiwan79
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 20/4/2014, 18:38
- Lokalizacja: Nowogrodziec
Nigdy ale to nigdy nie zaloze lezaka. Lezak jak sama nazwa wskazuje nadaje sie tylko do lezenia ewentualnie je powoduje.
Duze prawdopodobienstwo ze guma jest twarda
Opona to jedyny punkt w ktorym maszyna kontaktuje sie z droga. Nie wolno lekcewazyc tego faktu
BTW
I'M A SLOW PUSSY -hahahahahahahahaha, dobre
Duze prawdopodobienstwo ze guma jest twarda
Opona to jedyny punkt w ktorym maszyna kontaktuje sie z droga. Nie wolno lekcewazyc tego faktu
BTW
I'M A SLOW PUSSY -hahahahahahahahaha, dobre

Motocykle to nie styl zycia, to stan umyslu...
- motomc
- Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 6/11/2009, 16:15
No nie jest to wina na pewno serwisu który Ci to zmienił, wiedziałeś co kupujesz, że opona jest stara i, że jest nie wymiarowa do Twojego motocykla.
Opona 7 letnia to się nadaje do spalenia, a nie do jazdy tak moim zdaniem, 3-4 lata guma trzyma potem jeśli bieżnik jeszcze nie poleciał i tak trzeba ją wymienić bo ona zwyczajnie robi się twarda, i jak się chce tym skręcać to prosta droga do gleby
Opona 7 letnia to się nadaje do spalenia, a nie do jazdy tak moim zdaniem, 3-4 lata guma trzyma potem jeśli bieżnik jeszcze nie poleciał i tak trzeba ją wymienić bo ona zwyczajnie robi się twarda, i jak się chce tym skręcać to prosta droga do gleby

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości