Konserwacja motocykla Ktm Duke 125 :)
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Konserwacja motocykla Ktm Duke 125 :)
Siemanko
Jakiś 2-3tygodnie temu, kupiłem motocykl ktm duke 125cc, używany, z przebiegiem 16000. Stan idealny itp, zrobiłem na nim jakieś 500 (mało bo nie mam prawa jazdy jeszczee
), i mam do was pytanie o konserwacje, bo wczesniej nie miałem do czynienia z motocyklami, tylko skuter :3. Mniej więcej sie orientuje w tych kwestiach ale mam kilka pytań, mam nadzieje że odpowiecie.
1. Co ile wymiana oleju i filtra oleju?
2. Co ile wymiana filtru powietrza?
3. Płyn chłodniczy wymieniań? czy dolewać jak będzie mało, to samo z płynami hamulcowymi?
4. Łańuch smarować co 500km ? Czyścić go?


1. Co ile wymiana oleju i filtra oleju?
2. Co ile wymiana filtru powietrza?
3. Płyn chłodniczy wymieniań? czy dolewać jak będzie mało, to samo z płynami hamulcowymi?
4. Łańuch smarować co 500km ? Czyścić go?
- picukox
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 30/3/2013, 13:33
1,2 - do tego motocykla na pewno powinienes dostać ksiązke serwisową, jeżeli nie to na necie jest na 100% dostepna. tam bedą wypisane wszyyyystkie tego typu pierdoły. co ile zawory, co ile olej, co ile filtry, co ile co sprawdzać. wszystko wypisane jak na dłoni ;D
co do płynu - co jakis czas warto sprawdzic, i ewentualnie dolac. wymienia sie rzadko, raz na jakies 3 lata mozna spokojnie.
hamulce - tez z 2 lata powinny wytrzymac. na zime jak umiesz to mozesz sobie układ przegonic swiezym płynem.
łancuch smarować wedy kiedy tego wymaga, a róznie bywa, oringowy łancuch dłuzej trzyma smar, bezorignowy krócej. i są też rózne "szkoły' co do czyszczenia i konserwacji,. niektórzy nie robią nic. niektórzy ze szczoteczką do zebów pucują po kazdym wyjeździe. ja mam zasade żeby co jakis czas go dobrze przemyc obojętne czym, aby metoda dopasowana do rodzaju łancucha. ale po myciu, i ogólnie utrzymywac raczej w smarze czyli jak słuchac ze dzwoni - nasmarowac
co do płynu - co jakis czas warto sprawdzic, i ewentualnie dolac. wymienia sie rzadko, raz na jakies 3 lata mozna spokojnie.
hamulce - tez z 2 lata powinny wytrzymac. na zime jak umiesz to mozesz sobie układ przegonic swiezym płynem.
łancuch smarować wedy kiedy tego wymaga, a róznie bywa, oringowy łancuch dłuzej trzyma smar, bezorignowy krócej. i są też rózne "szkoły' co do czyszczenia i konserwacji,. niektórzy nie robią nic. niektórzy ze szczoteczką do zebów pucują po kazdym wyjeździe. ja mam zasade żeby co jakis czas go dobrze przemyc obojętne czym, aby metoda dopasowana do rodzaju łancucha. ale po myciu, i ogólnie utrzymywac raczej w smarze czyli jak słuchac ze dzwoni - nasmarowac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mieszanka jak jest nieodpowiednia, to po 1 zalezy na których partiach bo zwykle gaxniki są tak rozbudowane że na róznych partiach moze byc inaczej, ale generalnie to albo moto przydusza się, albo nie ma pełnej mocy
najlepiej patrzeć na kolor swiecy, jak przy normalnej jeździe ma normalny kolor to nie ma problemu z tym
a swoją drogą, bo napisałem o gaźniku, to duke nie ma wtrysku ? bo jeżeli ma to o skład sie nie ma co martwić bo jest non stop monitorowany
najlepiej patrzeć na kolor swiecy, jak przy normalnej jeździe ma normalny kolor to nie ma problemu z tym
a swoją drogą, bo napisałem o gaźniku, to duke nie ma wtrysku ? bo jeżeli ma to o skład sie nie ma co martwić bo jest non stop monitorowany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości