Zobacz wątek - Konserwacja motocykla Ktm Duke 125 :)

Reklama

NAS Analytics TAG

Konserwacja motocykla Ktm Duke 125 :)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Konserwacja motocykla Ktm Duke 125 :)

Postprzez picukox » 18/4/2014, 20:22

Siemanko :D Jakiś 2-3tygodnie temu, kupiłem motocykl ktm duke 125cc, używany, z przebiegiem 16000. Stan idealny itp, zrobiłem na nim jakieś 500 (mało bo nie mam prawa jazdy jeszczee :D ), i mam do was pytanie o konserwacje, bo wczesniej nie miałem do czynienia z motocyklami, tylko skuter :3. Mniej więcej sie orientuje w tych kwestiach ale mam kilka pytań, mam nadzieje że odpowiecie.
1. Co ile wymiana oleju i filtra oleju?
2. Co ile wymiana filtru powietrza?
3. Płyn chłodniczy wymieniań? czy dolewać jak będzie mało, to samo z płynami hamulcowymi?
4. Łańuch smarować co 500km ? Czyścić go?
picukox
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/3/2013, 13:33


Postprzez henio12323 » 18/4/2014, 21:45

1,2 - do tego motocykla na pewno powinienes dostać ksiązke serwisową, jeżeli nie to na necie jest na 100% dostepna. tam bedą wypisane wszyyyystkie tego typu pierdoły. co ile zawory, co ile olej, co ile filtry, co ile co sprawdzać. wszystko wypisane jak na dłoni ;D

co do płynu - co jakis czas warto sprawdzic, i ewentualnie dolac. wymienia sie rzadko, raz na jakies 3 lata mozna spokojnie.

hamulce - tez z 2 lata powinny wytrzymac. na zime jak umiesz to mozesz sobie układ przegonic swiezym płynem.

łancuch smarować wedy kiedy tego wymaga, a róznie bywa, oringowy łancuch dłuzej trzyma smar, bezorignowy krócej. i są też rózne "szkoły' co do czyszczenia i konserwacji,. niektórzy nie robią nic. niektórzy ze szczoteczką do zebów pucują po kazdym wyjeździe. ja mam zasade żeby co jakis czas go dobrze przemyc obojętne czym, aby metoda dopasowana do rodzaju łancucha. ale po myciu, i ogólnie utrzymywac raczej w smarze czyli jak słuchac ze dzwoni - nasmarowac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez picukox » 21/4/2014, 19:30

A jeszcze spytam co do mieszkanki paliwowo-powietrznej, jakby była źle ustawiona to jakie są objawy :3 ? Kupiłem używany , wszystko dobrze jeździ ale chciałem o to zapytać bo to chyba też ważne.
picukox
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/3/2013, 13:33

Postprzez henio12323 » 21/4/2014, 21:45

mieszanka jak jest nieodpowiednia, to po 1 zalezy na których partiach bo zwykle gaxniki są tak rozbudowane że na róznych partiach moze byc inaczej, ale generalnie to albo moto przydusza się, albo nie ma pełnej mocy

najlepiej patrzeć na kolor swiecy, jak przy normalnej jeździe ma normalny kolor to nie ma problemu z tym



a swoją drogą, bo napisałem o gaźniku, to duke nie ma wtrysku ? bo jeżeli ma to o skład sie nie ma co martwić bo jest non stop monitorowany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez picukox » 22/4/2014, 12:01

własnie nigdzie nie mogłem tego znaleźć ale napisane jest: Zasilanie: elektroniczny wtrysk paliwa Bosch EFI, więc może o to chodzi :) A że jest monitorowany to znaczy, że sam się reguluje itd ?
picukox
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/3/2013, 13:33



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr