Zobacz wątek - Husqvarna Cr 125 Rozwalony Cylinder Zdjęcie Dyfuzor Przyczyn
NAS Analytics TAG

Husqvarna Cr 125 Rozwalony Cylinder Zdjęcie Dyfuzor Przyczyn

Enduro, Cross
_________

Husqvarna Cr 125 Rozwalony Cylinder Zdjęcie Dyfuzor Przyczyn

Postprzez kotlet9898 » 17/4/2014, 20:32

Siemka,
Jechaałem dziś Husqką Wydaje Mi się że byłą wytarczająco dotarta po wymianie tłoka ( 3 MTH ) Wrzuciłem 4 Bieg i stop tylko plusk z Tłumika koło zblokowało i motor zgasł, Postanowiłęm go odpalić ale Kopniak ani rusz wiec Zaprowadziłęm go do kumpla wyjąłem Dyfuzor i tutaj Dla was Zdjęcie jak to wygląda( ja To sie Poprostu przeraziłęm tym widokiem) i Prosze o odpowiedz co To mogłą być za przyczyna Takiego Zdarzenia i czy jest mozliwość wylania nowego nicasilu i z jakimi się Kosztami mogę spotkać.;)

Dzięki, Pozdrawiam.;)

Link.!- [img=http://www9.zippyshare.com/thumb/37102162/file.html][/img] (otwórz link)
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok


Postprzez henio12323 » 17/4/2014, 23:01

zdejmuj cylinder i oglądaj straty, wrzuc więcej fotek to sie moze dokładniejsza przycyzne ogarnie. dziwne zuzycie, tak tylko w dwóch miejscach i to jakby równo obok siebie, raczej nie brak smarowania. ale mówie fajnie jakbys wiecej fotek wrzucił głownie np tłoka od strony wydechu i wdechu.

co do nicasilu - jego sie nie wylewa tylko nakłada, koszt koło 1000 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Street4Fun » 18/4/2014, 08:56

ZastanawiajÄ…ce te otarcia.
Jaka selekcja i czy w sposób odpowiedni dobierałeś tłok, ewentualnie czy mechanik robił to dobrze, a nie na oko ?
Czasami lepiej jest kupić nowy cylinder, więc poszukaj co się bardziej opłaca.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kotlet9898 » 18/4/2014, 09:37

Dziś wieczorkiem Rozbiorę i dam wiecej zdjęć co i jak, Selekcja tłoka A, Drugi tłok w tym moto Dopiero.
Wymianę tłoka robiłem sam Wszystko Tak jak należy wszystkie płyny były w ilości takiej jak powinny być.

luz na jaki był to 0,04
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez henio12323 » 18/4/2014, 16:45

a orientujesz sie jaki serwisowy luz ? bo 0.04 troche ciasnawo ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Effendi » 18/4/2014, 18:12

Być może tłok przytarł się tylko w tych miejscach, bo cylinder był zużyty(jajko) i w tych zużytych miejscach tłok najbardziej tarł po gładzi cylindra.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kotlet9898 » 18/4/2014, 20:28

nie, nie Cylinder był mierzony w 4 miejscach i w kazdym były takie same wymiary i Facet gadał ze wszystko jest Bardzo dobrze, a stary tłok był ostro zjechany. cięzko powiedzieć, ale jeśli siedział Tłok Sel "A" 53,94 i ja kupiłem w Servisie Husqvarny Sel "A' 53,94. Tłok wyszystko było wlożone jak powinno.
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez Street4Fun » 19/4/2014, 23:32

Nie rozumiem, miałeś selekcję A i znów wsadziłeś A ?
Wsadziłeś teraz selekcję A, a co wcześniej siedziało, A- ?
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kotlet9898 » 20/4/2014, 06:30

No dokładnie siedział tłok selekcja A i wymiary były takie ze tłok Sel B by pewnie Bardzo ciężko wszedł i był by za ciasny.
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez kris514 » 20/4/2014, 06:38

Street4fun jeśli cylinder trzyma rozmiar to nie trzeba przeskakiwac selekcji co zmiana tłoka, a z mojej strony to był oryginalny nicasil czy już po regeneracji a jeśli po regeneracji to gdzie?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kotlet9898 » 20/4/2014, 08:30

oczywiście był to oryginalny Cylinder Dopiero moto zrobiłem około 100MTH od nowości i juz nie było kompresji wiec postanowiłem wymienić. i tak to sie stało po wymianie.
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez kotlet9898 » 20/4/2014, 08:58

[img=http://www32.zippyshare.com/thumb/87053639/file.html][/img] (otwórz link)


[img=http://www32.zippyshare.com/thumb/92603431/file.html][/img] (otwórz link)


[img=http://www32.zippyshare.com/thumb/60246078/file.html][/img] (otwórz link)


[img=http://www32.zippyshare.com/thumb/60246078/file.html][/img] (otwórz link)


[img=http://www32.zippyshare.com/thumb/22252586/file.html][/img] (otwórz link)
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez henio12323 » 20/4/2014, 15:25

na moje oko jakby cos wpadło, bo nigdzie indziej nic nie jest ruszone nawet sladu przytarcia,

sprawdź czy zawór membrankowy jest cały, i łozyska na korbowodzie górne i dolne całe ? bo jakis syf na głowicy widac to nie jest kawałek łozyska ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9898 » 20/4/2014, 15:42

łożyska dolne ok a te przy tłoku łozysko do wymiany, nie, nie sprawdziłem poprsitu przy rozbieraniu połozyłem i musiało troche tego syfu na głowice nawiać.

Dziwi mnie to ze gdyby syf wleciał to by raczej nie przytarło az tak cylindra i tłoka, a czy moze jest mozliwe ze tłok był za Ciasno i przy temperaturze po nagrzaniu sie napęczniał.? i poprostu stał w cylindrze a po ostygnięciu na drugi dzień Kopniak już ruszał sie troche ciasno ale nie to Co na początku, i drugi przypadek Czy może popmpka Sie zacieła i było brak chłodzenia.?
Dzieki;)
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez henio12323 » 20/4/2014, 15:58

własnie o to chodzi że to wygląda jakby cos wpadło i porysowało w dwóch miejscach.

gdyby był za ciasno spasowany, to najprędzej wydarłby wszystko od strony wydechu, ale ogólnie równomiernie wszędzie by był porysowany, a to wszystko wygląda idealnie prócz tych dwóch miejsc.

chyba że jakims cudem zrobili krzywo tłok że w tych dwóch miejsach było troszke ciasniej ;D ale przy współczesnej metodzie obróbki nie ma szans .
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9898 » 20/4/2014, 17:57

dziwne że mały bród mogłby zdziałać aż takie straty.
kotlet9898
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6/12/2013, 19:40
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok

Postprzez Street4Fun » 20/4/2014, 21:20

Tam nic nie mogło wpaść i takich szkód narobić, pionowe szramy w czterech miejscach, tak jakby tłok albo cylinder w tych miejscach był ciaśniej (może jajo ? )
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 20/4/2014, 23:21

gdyby był jajem, to by sie wytarły tylko boczne scianki równo w polowie, czyli siedząc na motocyklu prawa i lewa strona cylindra

a wpaśc mogło - uwierz :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 21/4/2014, 08:31

To mnie bardzo zastanawia, co mogło taki cyrk zrobić.
Bo jak czegoś nie wyeliminuje, a cylinder będzie miał nowy nicasil i nowy tłok, to znów może się taka sytuacja powtórzyć.

A jakby miało coś wpaść, to przed złożeniem, czy może po złożeniu, bo jeżeli to drugie to będzie trzeba posprawdzać filtry paliwa, powietrza, gaźnik, króćce. Bo raczej wątpię, że to mogły być dwa ziarenka piasku :D
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 21/4/2014, 09:56

piastek by tego nie zrobił ;P bardziej mysle że mogł to byc zaworek membranowy, albo łozysko korbowodu, chociaz te dało by wiecej czadu na samej głowicy ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê