Kawasaki ER-6f 2010r zbyt wysokie spalanie
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kawasaki ER-6f 2010r zbyt wysokie spalanie
Witam
Jeżdżę Kawasaki ER-6f z 2010r. 38tys przebiegu.
Z tego co czytam w internecie to ten model spala ludziom nawet do 4-4,5l/100km
Mój powinien też tak palić ze względu na to, że jeżdżę głównie trasy ok. 20km w jedną stronę przy równej prędkości 100-110km/h bez gwałtownego przyspieszania czy hamowania itp. Całą drogę jadę z równą prędkością na 6-stym biegu, a ze spalaniem nie mogę zejść poniżej 5,5l
Oczywiście czasami też trochę go przedmucham :>, ale te spalanie 5,5 mam liczone na tankowaniach bez szaleństw.
Niby nie dużo, ale przy tak ekonomicznej jeździe chciałbym te 4,5l. Robię ponad 1000km/miesięcznie, więc ten 1 litr to byłaby znacząca oszczędność.
Motocykl jest na oryginalnych podzespołach zalecanych przed producenta. Jedynie wydech jest zmieniony na Dominatora.
Co może powodować te minimalnie większe spalanie? Da się coś z tym zrobić?
ProszÄ™ o jakieÅ› rady.
Pozdrawiam
Marcin
Dodam, że ważę 75kg, więc ciężki nie jestem
Jeżdżę Kawasaki ER-6f z 2010r. 38tys przebiegu.
Z tego co czytam w internecie to ten model spala ludziom nawet do 4-4,5l/100km
Mój powinien też tak palić ze względu na to, że jeżdżę głównie trasy ok. 20km w jedną stronę przy równej prędkości 100-110km/h bez gwałtownego przyspieszania czy hamowania itp. Całą drogę jadę z równą prędkością na 6-stym biegu, a ze spalaniem nie mogę zejść poniżej 5,5l
Oczywiście czasami też trochę go przedmucham :>, ale te spalanie 5,5 mam liczone na tankowaniach bez szaleństw.
Niby nie dużo, ale przy tak ekonomicznej jeździe chciałbym te 4,5l. Robię ponad 1000km/miesięcznie, więc ten 1 litr to byłaby znacząca oszczędność.
Motocykl jest na oryginalnych podzespołach zalecanych przed producenta. Jedynie wydech jest zmieniony na Dominatora.
Co może powodować te minimalnie większe spalanie? Da się coś z tym zrobić?
ProszÄ™ o jakieÅ› rady.
Pozdrawiam
Marcin
Dodam, że ważę 75kg, więc ciężki nie jestem

-
Sheonus - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 21/7/2009, 16:46
synchro przepustnic, filtr powietrza, swiece, zawory jak to nie da nic to ten typ tak ma
ps moja hayabusa przy 105km/h pali 5,5 litra
ps moja hayabusa przy 105km/h pali 5,5 litra
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD napisał(a):synchro przepustnic, filtr powietrza, swiece, zawory jak to nie da nic to ten typ tak ma
ps moja hayabusa przy 105km/h pali 5,5 litra
Dzięki za rady, podjadę do mechanika i zapytam o tą synchronizacje i zawory. Filtr powietrza muszę przeczyścić i naoliwić, świece nowe mam. Mam nadzieje, że będzie lepiej

Btw. to dzisiaj zauważyłem, że sprzęgło zaczyna ślizgac ;/. Przy odkręcaniu do 11 tys. i szybkiej zmianie biegów kilka razy był taki szybki wzrost obrotów do 11tys i lekki spadek obrotów jak sprzeglo puscilo :E
Wymiana oleju coś może pomóc na te sprzęgło? Wymieniany był olej we wrześniu i teraz na dniach wymienię
-
Sheonus - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 21/7/2009, 16:46
ja bym powątpiewał czy coś da zmiana oleju chyba ze nie wiesz co jest wlane
jest pewna zasada ktora mowi ze jak sprzeglo sie slizga to nic nie pomoze tylko wymiana tarcz lub czasem kumpel tak mial tarcze ok a sprezyny dociskajace sie skonczyly
jest pewna zasada ktora mowi ze jak sprzeglo sie slizga to nic nie pomoze tylko wymiana tarcz lub czasem kumpel tak mial tarcze ok a sprezyny dociskajace sie skonczyly
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD napisał(a):ja bym powątpiewał czy coś da zmiana oleju chyba ze nie wiesz co jest wlane
jest pewna zasada ktora mowi ze jak sprzeglo sie slizga to nic nie pomoze tylko wymiana tarcz lub czasem kumpel tak mial tarcze ok a sprezyny dociskajace sie skonczyly
Udało mi się rozwiązać problem ze sprzęgłem

Ostatnio smarowałem linki, regulowałem manetkę itp. Wyregulowałem tak, żeby nie było luzu w dźwigni sprzęgła... co nie było zbyt mądre. Dzisiaj czytałem o sprzęgle w serwisówce i znalazłem, że ma być 2-3 mm luzu w dzwigni sprzęgła, a ja nie miałem wcale


-
Sheonus - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 21/7/2009, 16:46
Sheonus napisał(a):Z tego co czytam w internecie to ten model spala ludziom nawet do 4-4,5l/100km
senekkorzenna napisał(a):650cc musi spalić ponad 5L
Statystyki nie klamia:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Dane z 45 pojazdow: min 3,84 srednia 4,72 maks. 5,68
U mnie wychodzi podobnie (znaczy jak srednia), co 250 km wlewam ~11..12l.
Przeszukaj pojaz na miejsca gdzie moga powstac dodatkowe straty - zle nasmarowany lancuch, top/side case, cisnienie w oponach.....
Patrzac na statystyki, jakosc paliwa ma duzy wplyw na spalanie - zmien na dwa, trzy tankowania stacje.
Przyjzyj sie twojemu stylowi jazdy - pewnie "tak masz".
PS:
senekkorzenna napisał(a):Mnie gość przekonywał że jego CB500s pali 3.5 L/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2


-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):U mnie wychodzi podobnie (znaczy jak srednia), co 250 km wlewam ~11..12l.
Przeszukaj pojaz na miejsca gdzie moga powstac dodatkowe straty - zle nasmarowany lancuch, top/side case, cisnienie w oponach.....
Patrzac na statystyki, jakosc paliwa ma duzy wplyw na spalanie - zmien na dwa, trzy tankowania stacje.
Przyjzyj sie twojemu stylowi jazdy - pewnie "tak masz".
ancuch regularnie smaruje, ciśnienie w oponach też regularnie sprawdzam.
Co do paliwa to tankuje na Orlenie zawsze 95. Mam nadzieje, że na Orlenie lipy nie sprzedają, ale to jest dobry pomysł, żeby spróbować z innej stacji

Co do stylu jazdy to zastanawiam się czy może kręcę go za nisko w pogoni za ekonomią i przez to wyższe spalanie. Z drugiej jednak strony robię 95% trasę ze stałą prędkością, więc spalanie powinno być możliwie niskie.
Tym linkiem przekonałeś mnie, żeby wybrać się w tygodniu do mechanika, żeby zrobił jakieś czary mary regulacje tak jak pisał kolega wyżej.
Ostatnio edytowano 20/2/2015, 20:48 przez Sheonus, łącznie edytowano 1 raz
-
Sheonus - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 21/7/2009, 16:46
Ja tankuje na Shell, OMV, BP, ARAL. Staram sie lac markowe paliwo, ale nie przesadzam z zadnymi "premium" za niewiadomo jakie pieniadze.
Co do manetki - moja chodzi normalnie - porownywalnie z innymi moto ktore znam. Jesli chodzi ci ciezko, popros o przesmarowanie manetki i obu linek gazu.
Co do manetki - moja chodzi normalnie - porownywalnie z innymi moto ktore znam. Jesli chodzi ci ciezko, popros o przesmarowanie manetki i obu linek gazu.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Ja tankując na Orlenie 95 nie mogłem zejść poniże 5,5 lita na trasie 170km gdzie przeważnie leciałe 110-120 zzr 600 a zatankowałem na BP bo się otworzyła w pobliżu i spalanie na tej samej trasie z pasażerką wyszło mi 4,2 i prędkości podobne. I odkąd tankuje na tej BP to mam mniejsze spalanie. Ale u mnie Orlen chyba ma najgorsze paliwo bo nawet kosiarki i piły nie chodzą dobrze na nim.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
sewer 779 napisał(a):ludzie co to jest litr więcej! gdyby to było 5l więcej to jeszcze rozumiem jak można jeździć na moto i kalkulować litr mniej litr więcej .Polecam przesiadke na rower !
Ty chyba jesteś niepoważny. Niektórzy kupują ekonomiczny motocykl po to, żeby on palił jak najmniej... Jakbym chciał, żeby palił dużo to kupiłbym coś innego, rozumiesz? A litr więcej przy dużej ilości kilometrów to duża kasa, więc nie ma sensu tego olewać. To są setki złotych rocznie, które można przeznaczyć na serwis motocykla.
-
Sheonus - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 21/7/2009, 16:46
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości