Zobacz wątek - zgasl po przegazowaniu, nie odpala

zgasl po przegazowaniu, nie odpala

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

zgasl po przegazowaniu, nie odpala

Postprzez legionnaire » 9/4/2014, 22:43

witam mialem taki problem jezdzilem okolo 1,5 godz honda f4i w na koniec przegazowalem ja w garazu i zgasl. Wyskoczyly bledy ikonka FI zaczela mrugac, swiatla sie swiecily prad byl a rozrusznik cichy nie krecil ani nic sie nie odzywal. po jakichs 10 min chcialem nagrac te bledy ale wczesniej sprobowalem go odpalic i odpalil odrazu i bledy zniknely co to moze byc niechcial bym aby w przyszlosci mnie to spotkalo ...

pozdrawiam
legionnaire
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02


Postprzez legionnaire » 10/4/2014, 15:53

dzisiaj sprawdzalem moto. Motor szybko lapie temp a chlodnica zimna czy to moze byc wadliwy termostat/pompa plynu choldzacego ?
legionnaire
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02

Postprzez tomek2102 » 12/4/2014, 05:59

Może być uszkodzony termostat, który się nie otwiera albo coś z pompą. Sprawdź czy w chłodnicy w ogóle jest płyn. Na początek wymontuj sprawdź termostat wrzucając go do gorącej wody, obserwuj czy się otwiera czy nie.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez legionnaire » 16/4/2014, 11:18

wydaje mi sie ze termostat byl zawieszony, po wymontowani i wmontowaniu usterka znikneła. Jeszcze mam taką dziwną przyczyne, ostatnio jarałem kapcia nawet niezle go zagrzalem i nagle zgasł musiałem poczekac aż troche ostygnie zeby odpaliłc. Rozrusznik wogule nie reagował na dotyk w czym może leżec wina ? pozdrawiam
legionnaire
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02

Postprzez SkoQ » 16/4/2014, 13:12

,,nieźle go zagrzałem" to znaczy ile miał stopni ?
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez tomek2102 » 16/4/2014, 15:40

Sprawdź czy wentylator chłodnicy załącza się przy wyższej temperaturze, jeśli nie to możliwe że silnik gaśnie z przegrzania.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez legionnaire » 18/4/2014, 18:53

miał okolo 120 stopni C went mam na włącznik zrobiony. Jest taka mozliwosc ze z przegrzania gasnie ?. Dało by rade jezdzic bez termostatu ( bez środka ) ?
legionnaire
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02

Postprzez xorb » 18/4/2014, 20:10

120 st o.O Poka foto motonga, tak aby inni w przyszłości uniknęli zakupu od Ciebie.
xorb
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/2/2014, 11:40

Postprzez tomek2102 » 18/4/2014, 22:18

Tak, jest taka możliwość że silnik gaśnie z przegrzania. Poczytaj jakie są tego skutki to może jeszcze uratujesz swoje moto jak nie jest za późno.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez -kichacz- » 19/4/2014, 15:31

jak juz sam gaśnie to pewnie jest JUZ ZA PUŹNO
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez legionnaire » 21/4/2014, 23:41

zgasl mi tylko tak raz i nie mam zabiaru go sprzedawac :P . Zapomnialem dodac ze on sluzy do stuntu jak piec padnie to trzeba szukac innego i przekrecac wiec nie mam zamiaru go opychac :P chodzilo mi tylko o te objawy coto jest :P pozdrawiam
legionnaire
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02

Postprzez -kichacz- » 22/4/2014, 21:13

moze jakiś czujnik temperatury daje do kompa informacje że za duza temperatura i gaśnie . ja bym nie brał do bani jeżeli to stunt pies . Poczekał aż ostygnie i dalej w cipe :P
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez legionnaire » 22/4/2014, 21:49

cos bede kombinowal w kierunku termostatu moze przewierce male dziorki zeby caly czas byl maly obieg wody lub calkiem go wywale :wink:
legionnaire
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 18/4/2013, 20:02

Postprzez therminator » 3/5/2014, 22:15

Tak się zastanawiam....
Generalnie temp. pracy "wodniaków" oscyluje między 85-95 st. Celcjusza.
Przy górnej granicy automatycznie powinien się załączać wentylator na chłodnicy cieczy, żeby temp. nie przekroczyła 100 st. C.
120 stopni w "wodniaku" to raczej proszenie się o kłopoty (taka temp. tylko w olejaku jest dopuszczalna). Jak jeździsz na wodzie - to masz czajnik w układzie chłodzenia (woda się gotuje). Jak na mieszance -to glikol może się nie gotować - ale to nie jest "projektowa" temp. pracy tego silnika.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że ręcznie włączasz wentylator ("went mam na włącznik zrobiony")- a nie chodzi on w automacie. To może powodować niekontrolowane przegrzewanie się silnika - i automatyka wyłącza silnik.
Wyższe obroty zwiększają wydzielanie się ciepła przez silnik i jak nie włączysz wentylatora to sama chłodnica może nie wystarczyć na odbiór ciepła (wolna jazda, palenie gumy - gdzie nie ma prędkości powodującej przepływ powietrza przez chłodnicę), silnik będzie się przegrzewał a automatyka go wyłączy.
Przy okazji - sprawdź pompę wody. Jak nie będzie miała wystarczającej wydajności (ciśnienia) to też będzie powodowała przegrzewanie się silnika.
Suzuki GSX 1200 Inazuma
http://inazuma.m4i.pl (otwórz link)
therminator
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 8/2/2013, 17:42
Lokalizacja: Trójmiasto



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr