Zobacz wątek - cross 125/250 prośba o kilka porad.
NAS Analytics TAG

cross 125/250 prośba o kilka porad.

Enduro, Cross
_________

cross 125/250 prośba o kilka porad.

Postprzez damian1988 » 2/4/2014, 09:13

Cześć jestem Damian mam 26 lat i planuje sobie kupić crossa 125 lub 250.Od zawsze marzyłęm aby posiadać taki motor lecz zawsze brakowało gotówki teraz postanowiłem,że kupie sobie jakiś. Głownie będe go użytkował do jazdy po lasach aby poszaleć w granicach rozsądku oczywiście nie mam zamiaru katować tylko swobodnie jeździć aby mi dał frajdę.Mam do was kilka pytań. Wiem ,że części w crossach często się zużywają a jest na to jakaś regułka np przy spokojniejszej jeździe mam szansę aby części mi dłużej wytrzymały i co ile się powinno przeprowadzać takie remonty?Druga sprawa przy potencjalnym zakupie motorku na co zwracać uwagę bo wiadomo papier wszystko przyjmie ludzie zachwalają swoje cudeńka gotowe do sezonu no ale nie oszukujmy się nie zawsze tak jest. Dlatego chciałbym się douczyć w tej sprawię jak najwięcej aby nie zrobić wtopy(ewentualnie znajomego wezmę ze sobą on się troszkę zna).Na wydatek przeznaczyłem sobie około 3500 zł to jest górna granica zdaje sobie z tego sprawy,że za tą cene będzie motor na pewno rok 2000 w dół,ale taki mi wystarczy do rekreacyjnej. Podeśle teraz kila ciekawych jak dla mnie ofert motorów może pomożecie coś na wstępie odrzucić i polecić,aby nie jechać kawał drogi i zrobić wtopę.


Suzuki rm 125 (przyznam zauroczyłem się w suzuki )
http://tablica.pl/oferta/suzuki-rm-125- ... c6b7d0e50b


Yamaha yz 250.(Fajnie się prezentuje,ale no właśnie trzeba wymienić tuleje hmm ciekawe czy tylko ?.

http://tablica.pl/oferta/yamaha-yz-250- ... da23750a4a

Kawasaki kx 250 ( Pan który sprzedaje twierdzi,żę nie jechał i mu zgasł twierdzi ,że pierścienie)
http://tablica.pl/oferta/kawasaki-kx-25 ... fdc218c52b

Honda cr 125 http://tablica.pl/oferta/honda-cr-125-4 ... 6065e52256
damian1988
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/4/2014, 08:56


Postprzez henio12323 » 2/4/2014, 11:56

1) cross nie nadaje sie do lasu
2) 250tka dla amatora w 2T to zabójstwo ...
3) nie da sie okreslic z góry kosztów bo jest mase zmiennych - ale to mega drogi sport
4) nie da sie okreslic z góry przebiegu i co ile sie co wymienia, to zalezy od stanu całego motocykla, od kierowcy, od warunków, od sposobu dbania itp itd... ale myslac że spokojne pyrkanie znacząco przedłuzy zywotnosc - ty sie mylisz
5) nie ocenisz poprawnie motocykla, wiec mówienie na co zwracac uwage jest bez sensu, to wyczynówka i tam nie ma ani jeden zbędnej rzeczy, wiec kazda jest potrzebna co za tym idzie WSZYSTKO jest wazne by zwrócic na to uwage. ale jak sie nie znasz to nie ocenisz tego, więc warto a nawet powinno sie wziąc kogos kto choc troche sie zna

3500 szczerze - nie pchałbym sie w ogóle w wyczynówki, w sezon jak trafisz trupa spokojnie mozesz drugie tyle wrzucic w remonty. wiec sie zastanów czy Cię po prostu na to stać. dolicz że taka 125/250 spala potęzne ilosci paliwa ;D a do tego trzeba dolewac do paliwa oleju i pare wyjazdów i juz lżejszy o kilka stówek jesteś

moim zdaniem na początek, do ganiania po lasach wystarczy Ci moto pokroju yamahy DT 125, ( i inne soft enduro 125 typu ktm lc2, apka rx, kmx itp ) moto jest duzo tansze w zakupie, mimo podobnych roczników DT bedzie sie zwykle duzo bardziej kupy trzymała niż yz czy cr. kolejna sprawa to taka, ze silnik w dt nie jest wyczynowy, nie jest bardzo słaby ale nie kosztuje w utrzymaniu tyle co silnik od crossówki, no i jeszcze sprawa lasów - przełozenia i charakterystyka silnika jets duzo lepsza do lasu niz cross. crossówki są robione pod tory motocrossowe i juz.

mozna by tez pokusic sie o 250tke ale mało ich jest głownie co mi przychodzi na mysl to honda crm 250, suzuki rmx są to juz mocniejsze moto, ale łatwiejsze do opanowania niz yz 250 to inaczej oddają moc, jak chcesz latać bardziej po prostych to mogą byc nieco lepsze niz DT. ale cięzej o dobrą sztuke bo mało tego jeździ


jakbys troche $$ dołozył to mozesz rozglądac sie za np suzuki DR 350 swietne moto i było by potem najmniej obsługowe,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez damian1988 » 2/4/2014, 12:25

Dziękuje za wyczerpująca wypowiedź.
"mozna by tez pokusic sie o 250tke ale mało ich jest głownie co mi przychodzi na mysl to honda crm 250, suzuki rmx są to juz mocniejsze moto, ale łatwiejsze do opanowania niz yz 250 to inaczej oddają moc, jak chcesz latać bardziej po prostych to mogą byc nieco lepsze niz DT. ale cięzej o dobrą sztuke bo mało tego jeździ "

Właśnie mi zależy na czym mocniejszym od typowych DT lubię czasem trochę dodać gazu skoczyć z małej hopki.Czyli typowe full crossy to są na tory a te crm 250 itp to coś pomiędzy nadające się na lasy? Jak w tych motorach dostępność z częściami?Zapewne przy spokojniej jeździe mniej się zużywają niż crossy,ale wolę być już ubezpieczony na przyszłość.

Jeszcze raz dzięki !


@PS
Te CRM , RMX to czasem nie mają takich samych silników jak crossy tylko blokady i możliwość rejestracji ?
damian1988
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/4/2014, 08:56

Postprzez sylwek199888 » 2/4/2014, 16:58

Crm tak jak i inne softy są uniwersalne (można śmigać wszędzie). Jak nigdy nie miałeś moto, a kupisz full crossa to przy odkręceniu manetki na full poczujesz emocje jak na pierwszej randce :D zarejestrować je można, ale można znaleźć sprzęt bez papierów. Rejestrować nie można tylko full crossów (cr,kx,yz,sx itp). Jeśli nie chcesz ciągle pakować kasy to szukaj moto jakie poleca Ci Henio :P
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 2/4/2014, 17:46

sÄ… 3 typy motocykli
full cross - bez homologacji, na tory crossowe, maja beznadziejne zawieszenie do lasu, ale dobre na tor, krótki gaz, agresywne oddanie mocy ( czylu też beznadzieja do lasu )

hard enduro - zwykle crossówki ucywilizowane, ( choc czasami to cechy enduro sa przekazywane crossówkom :P ) silniki niemalże identyczne, czesto tylko nieco inaczej zestrojone

soft enduro - zupełnie inna klasa, mało kiedy cokolwiek mają wspólnego z crossami czy hard enduro, to sprzety bardziej na asfalt niz w teren ale i w terenie dają rade


crm i rmx maja silniki typowe dla tej swojej klasy, z częsciami eksploatacyjnymi nie ma problemuy gorzej z czyms nietypowym ale w tej kasie i tak nie ma co wybrzydzać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez damian1988 » 2/4/2014, 18:53

rzeczywiście wasze argumenty w 100 procentach przekonały mnie i jednak będę szukał czegoś z rodziny crm itp.Jeżeli silnik ma tyle samo mocy tylko inaczej ją oddaje to zapewne dla mnie amatora będzie to korzystne już na samej eksploatacji części i mój portfel tego nie odczuje,aż tak .

Czyli idąc tym tropem szukać motorków z tej stajni.
http://tablica.pl/oferta/honda-crm-125- ... 969d044d98

I jeszcze jedno.Proszę o podanie odpowiedników do poszczególnych modeli oraz jakie jeszcze firmy polecacie ja oczywiście znam te najbardziej popularne.
Honda CRM
Suzuki RMX
Yamaha ?
KTM ?
Kawasaki?


Pozdrówki i dzięki wielkie
damian1988
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/4/2014, 08:56

Postprzez henio12323 » 2/4/2014, 18:57

napisałem wyzej najsensowniejsze
yamaha nie ma nic, moze jakies wersje specjalne bo kiedys widziałem yz 125 ze swiatłem z przodu ale to jaaks nietypowa wersja
ktm też nic nie ma, ma od razu wyczynowe hard enduro
kawasaki kdx 250 chyba był ale nie pchałbym sie w kawasaki bo całkiem brak częsic

jak juz to tylko crm albo rmx, i to też wymieniłem propozycji że CRM najlepsza opcja, rmx potem dopiero
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez damian1988 » 2/4/2014, 19:13

z mojej strony będzie ostatnie pytanie.Do jakiej klasy można przydzielić oba motory?
KTM EXC
Yamaha WR
Z mojej strony wszystko temat wyczerpany. Dziękuje za sporą dawkę nauki
damian1988
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/4/2014, 08:56

Postprzez henio12323 » 2/4/2014, 19:49

hard enduro :) oczywisice mowa o yamaszce WR F

bo jest jeszcze WR R która jest soft endurakiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez damian1988 » 4/4/2014, 15:02

Więc tak dalej mam dylemat, pomiędzy cross a hard enduro. Czy w hard enduro liczy się również MTH? I co ile trzeba robić remonty zakładając,że się dba o motor leje lepsze oleje nie katuje. Oraz jak sprawa wygląda w crossach "full". Wspomniałeś,że pyrkanie nic nie da i silnik się zużywa podobnie twierdzisz ,że jeżdżenie na pół gwizdka rzeczywiście nie zrobi różnicy?
Znalazłem blisko mojej okolicy 2 motory jeden to Yamaha yz 125 a drugi Honda CRM 125 i raczej wybiorę się na oględziny,lecz muszę mieć pewność który faworyzować.Proszę o wizualną ocene obydwu motorów mam na myśli Cena + rok bo to dwa różnie roczniki i cena wiadome różna.Najprawdopodobniej będe wybierał się tam znajomym który zna się na motorach i on oceni stan techniczny obu.

http://tablica.pl/oferta/yamaha-yz-125c ... cd107fed93
Yamaha yz 125 2002 r 4 400 zł motocykl po "remoncie" ciekawe czy faktycznym niby przejechane 5mth
http://tablica.pl/oferta/honda-crm-CID5 ... f783b22f4b
Honda crm 125 1998 3300 zł użytkownik twierdzi,że byłą jeżdżona amatorsko po wymianie opon tłoka napędu i klocków hamulcowych.

Mam pytanie jeszcze co do full crossów Ile mniej więcej wytrzymują nowe części w MTH i ile to jest przekładając na normalne.
Uprzejmie proszÄ™ o pomoc i czekam na odpowiedz pozdrawiam
damian1988
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/4/2014, 08:56

Postprzez henio12323 » 4/4/2014, 22:25

wszędzie sie liczy nawet w kosiarce spalinowej... zalezy jaki sprzęt w kazdym róznie, poza tym w przypadku hard enduro a juz zupełnie w enduro te czasy mogą byc z ogromną róznicą... dla przykładu w moim hard enduro tłok mozesz wymienic co 100 albo 400 mth róznica ogromna i wszystko kwestia jazdy, dbania itp itd. crossem bardzo ciezko jeździc na pół gwizdka... skok gazu krótki. sprzęt albo ciągnie albo nie, system zero jedynkowy, zwłaszcza 2T. wiec tam sie prawie nie da nie odkręcać. druga sprawa w przypadku takiej yz jazda po lasach szybko ją wykonczy, jest więcej hamowania silnikiem itp itd, ciezko jeździc techniką torową to i moto szybciej dostaje w tyłóek

co do ogłoszen - ja tam nawet nie otwieram linków, bo ocena cross enduro po fotkach i opisie dla mnie nie ma większego sensu. oglądaj i wtedy mysl. jak miałbym latac głownie po lasach albo tylko tam to yztki nigdy bym nie brał.

1 mth to koło 1 baku i koło 40 km na torze tłok wytrzymuje 30-50 mth średnio i najczęsciej sie go wymienia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez damian1988 » 5/4/2014, 13:07

Ponownie wielkie dzięki za udzielenie rad i jednak będę szukał motorku typu
Suzuki DR 350 , Honda CRM 125/250 , Suzuki RMX 125 < to sÄ… soft enduro tak ?
Yamaha WR jeżeli uda mi się znaleźć w dobrej cenie ewentualnie jeszcze dozbierać , z tego co wyczytałem to jest hard enduro i podobno też ma mało żywotne silniki ale z tego co napisałeś to wcale aż tak słabe nie są skoro około 100-400 mth i to jest fajne na dodatek mają dobre zawieszenie do lasu..
damian1988
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/4/2014, 08:56

Postprzez henio12323 » 6/4/2014, 06:45

tak dr crm rmx to soft enduro



yamaha WR F to hard enduro, ale za 3500 zł nie ma mozliwosci wyrwania takiego sprzętu, chyba że drugie tyle dorzucisz to takiego trupka sobie bedziesz mógł kupic

a 100-400 mth duzo nie duzo, soft enduro robi kilka razy tyle ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sylwek199888 » 6/4/2014, 21:49

Gdy kupowałem Cr w grudniu ubiegłego roku, też sobie wmawiałem, że będę jeździł "pół gwizdka", żeby się nauczyć, po kilku wyjazdach odkręcam manetkę przy każdym możliwym momencie ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Effendi » 6/4/2014, 23:20

Na prostej każdy może odkręcić kurek, ale drzewa Ci się nie usunął z drogi w razie czego, także żeby kupować coś z olbrzymią mocą pod dupą to trzeba mieć coś pod kopułą ;) Jeden opanuje jazdę szybciej, drugi wolniej.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
Effendi
Świeżak
 
Posty: 248
Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
Lokalizacja: Białystok



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê