Zobacz wątek - Turystyczne enduro do 15000 zł
NAS Analytics TAG

Turystyczne enduro do 15000 zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Turystyczne enduro do 15000 zł

Postprzez ciachotek » 1/4/2014, 18:57

Witam

Poszukuje motocykla turystyczne enduro z tego co sie orientowałem to chyba oto mi chodzi :)
Prawo jazdy mam od 2 lat . Pierwszym motocyklem jakim jeździłem po odebraniu prawa jazdy była Honda Shadow 1100 zrobiłem na niej jakieś 300 km w tamtym sezonie ,jest to motocykl mojego taty
-Wzrost 175 cm, Waga 76 kg, Wiek 20 lat
-Chciałbym robić dłuższe trasy , koniecznie musi się nadawać do jazdy w lekkim terenie
- Mam do przeznaczenia na sam motocykl 15000 zł
- Eksploatacja żeby niebyła przesadzona nie wiem ile można wydać sezonowo na motor
- Motocykle podobają mi sie wszystkie ale chyba turystyczny spełni moje oczekiwania
- BMW R1200GS to raczej nie moto na moje umiejętności , Honda Varadero
Myślałem też o tych mniejszych turystykach tylko nie wiem czy po sezonie nie stwierdze ze jestem nie zadowolony z osiągów w trasie (chodzi mi o transalp BMW gs 650, yamaha tenere )

Wydaje mi sie ze podałem sprecyzowane informacje , mam nadzieje że mi pomożecie , Świeżak zemnie jescze
ciachotek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/4/2014, 18:33
Lokalizacja: Stalowa Wola


Postprzez skidmarks » 2/4/2014, 07:26

Nasuwa się Suzuki DL 650 V-Strom tyle ze ja nie wiem co rozumiesz lekki teren. Jazda szutrami w tempie zwiedzania okolicy w której się znalazłeś. Czy wymaganie prucia nimi 70kmh zeby zawias na nieckach po wodzie nie dobijał.
DL-pozwoli ci przemiescić się po nierównych szutrach w tempie spacerowym.

Na trasie jest sprawniejszy niż single takie jak Tenere czy GS650.

Jest jednym z tańszych w utrzymaniu (w tym też spalanie) w swoim segmencie.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez ciachotek » 2/4/2014, 09:19

Za propozycje dziękuje , źle sprecyzowałem ten lekki teren (dużo jeżdżę terenówka więc mam troche mylne pojęcie o lekkim terenie ) miałem na myśli jakieś wzniesienia, piaski, no i zdecydowanie szybsza jazdę a nie rekreacyjna
ciachotek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/4/2014, 18:33
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez jasnoksieznik » 2/4/2014, 10:12

"Turystyk w teren" - to brzmi troche jak jakis ?AfricaTwin? albo inne takie zwierze. Widzialem taki dzis, ale sie na nim nie znam. Koledzy - bredze totalnie, czy tylko troche?
Twoje wymagania czyta sie jak prospekt reklamowy BMW F700GS Adventure - to jest moto jak SUV - kupuja go czesto ludzie jezdzacy po asfalcie, by sobie wmawiac, ze "przeciez zawsze moga pojechac w teren".

z drugiej strony, wiele doswiadczenia nie masz... Moze F650 GS? Wersja "Dakar"?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez ciachotek » 2/4/2014, 11:24

Głównie chodzi mi oto ze nie stać mnie na 2 motocykle a spora część znajomych co jeżdi posiada tylko crossy i czasami chciał bym sie gdzieś tam za nimi guzdrać bo wiadomo ze na takim moto nie podołam tak jak oni
BMW było by najlepszym wyborem na moje wymagania
ciachotek
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/4/2014, 18:33
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez skidmarks » 3/4/2014, 09:04

No to GS 1150. Nie wiem czy za 15 takiego wyhaczysz. Wziąć z ABS i porządne gmole jemu założyć. W terenie nie raz go rzucisz na bok albo sam się przewróci. Taki koń zabierze cię w Europę a i powalczysz z nim w jakimś tam błocie. Piec znowu nie jest jakiś tam wyrywny (jeździłem starszym 1100 co prawda).

Masz jeszcze KTM LC4 Adventure. Ten przy BMW GS-ie to jak kozica górska :P Tyle że singiel i prędzej się spoci na trasie. Serwis też droższy.

Africa Twin jak kolega wcześniej założył, spoko maszyna. jaki BMW GS - na wartości praktycznie nie tracą
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Artur_ » 7/4/2014, 17:42

Żeby puścić się za crossami należy kupić crossa. I niema zmiłuj się. Najbardziej terenowe dualsporty robi KTM - przy zakładanym budżecie będzie wycackany 640 Adv. Ale nie każdemu ten wibrator odpowiada - na trasie ponoć katorga (miałem okazję jedynie w terenie). Od biedy kupi za tyle i LC8 Adv., ale w stanie raczej dalekim od ideału, ale to właściwie jedyny motocykl, który w standardzie zadowoli zarówno w lekkim terenie, jak i w trasie. BMW GS 1150 to ciężka krowa, świetnie jeżdżąca na asfalcie i szutrach, ale błotko i wszelkiej maści orka polna może źle się skończyć dla motocykla lub kierowcy. Kilka razy byłem świadkiem katapulty drivera przez kierownicę, gdy motocykl po wjeździe w koleinę zakotwiczył się cyckami i stanął jak wryty.
Szczerze - taniej w eksploatacji wyjdzie kupić coś na asfalt (niekoniecznie enduro) + coś w teren, niekoniecznie crossa, ale choćby niezniszczalną yamahę TT600, z której można zrobić świetnego wyprawowca. Typowy crossiak niestety szarpnie po kieszeni przy każdym remoncie. Wjazd ciężkim enduro typu GS szarpnie po kieszeni równie mocno przy każdej większej konfrontacji z glebą.
Lekki teren dla crossiaków = ciężki dla turystycznych enduro
Trochę cięższy teren dla crossiaków = nieprzejezdne dla turystycznych enduro
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr