Zobacz wątek - Sciąganie na prawo

Reklama

NAS Analytics TAG

Sciąganie na prawo

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sciąganie na prawo

Postprzez apiro » 26/3/2014, 21:20

Mam problem po szlifie - ściąga moto delikatnie na prawo, szczególnie odczuwalne podczas puszczania kiery, w czasie jazdy jestem przechylony trochę na lewo żeby moto jechał prosto. Pozamienialem stronami amory z tylu, próbowałem też z lagami, ale żadnych zmian. Czy może to być krzywa felga lub ośka? Myślę że wtedy by było charakterystyczne bicie. Moto to kawa er5
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54


Postprzez mati22252 » 26/3/2014, 23:24

Albo masz krzyw lagi w półkach. Mogła zgiąć się kierownica i tak odczuwasz koło sprawdź czy jest prosto tylne.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez apiro » 27/3/2014, 05:58

Lagi w półkach proste. Kiera faktycznie krzywa, ale podczas jej puszczania to nie powinno mieć znaczenia. Koło z tylu proste.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez mati22252 » 27/3/2014, 09:56

To zostaje rama krzywa jak wszystko jest ok. można próbować koła wyważać ale to powodowało by bicie kierownicy a nie ściąganie. Możesz ściągnąć ośki i posprawdzać na czujniki zegarowym tak jak się zawory sprawdza. Ale może ktoś inny sie jeszcze wypowie
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez apiro » 27/3/2014, 10:42

Mały szlif i krzywa rama? Nie strasz chłopie
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez Landryss25 » 27/3/2014, 11:29

Ja obstawiam jednak przekoszone lagi w półkach. Czyli lagi proste ale nie ustawione idealnie prosto w półkach. Na oko ciężko jest to zrobić. Miałem ten sam problem i ustawiałem to na czuja.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez mati22252 » 27/3/2014, 11:39

Ja widziałem motocykl który po szlifie przy około 60 poleciał na krawężnik i pękła rama więc różnie bywa. Ale ja też stawiam na lagi zwłaszcza że je przekładał. Choć nie wiem jak to zrobił bo ER5 ma tylko jedną tarczę.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez apiro » 27/3/2014, 12:04

Przelozylem razem z kołem, czyli odwrocilem lagi razem z kołem (dziwnie to wyglądalo, faktycznie), oczywiście tylko na test, później założyłem normalnie. Niestety bez zmian, dalej ściągało na prawo. Lagi w półkach są ustawione prosto. Wpadła mi jeszcze myśl że może kiera (lekko krzywa) jest dociążana do boku i delikatnie skręca (nie mam cięzarkow kiery).
Istnieje taka możliwość, ze półki są krzywe? Czy tego typu materiał nie krzywi się tylko odrazu pęka?
Ostatnio edytowano 9/4/2014, 12:38 przez apiro, łącznie edytowano 1 raz
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez apiro » 9/4/2014, 12:36

Doświadczylem jeszcze małe shimmy kiery podczas jej puszczaniu. Sprawdzałem luz na główce ramy poruszając lagami w przód i tył, ale luzu brak. Czy takie sprawdzenie świadczy o tym ze łożysko jest ok czy wypadało by do niego zajrzeć? Co jeszcze można sprawdzić?
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez piotras29 » 10/4/2014, 20:11

stawiam za sa skrzywione lage(i) to ze sa równo wkrecone w półki nie znaczy żę sa proste skrzywionych lekko lag na oko nie zobaczysz nie ma szans, żeby sie skrzywiły półki uderzenie musi być spore
piotras29
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/2/2014, 20:33

Postprzez apiro » 10/4/2014, 21:36

Myślę, że to nie lagi, bo jak juz wspominałem odwróciłem lagi stronami (razem z kołem i ośką) i ściągało dalej na prawo, a jeśli by było tak jak mówisz to by ściągało na lewo.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez vardana » 11/4/2014, 09:02

A próbowałeś obrócić lagi wokół własnej osi o 180 stopni ? Poza szlifem walnąłeś w coś czy moto zatrzymało się samo po asfalcie? Może masz po prostu przesuniecie masy moto od osi. Wprawdzie to prawie jak krzywa rama więc przy małych kraksach to i mała szansa, ale cholera wie ile gramów wystarczy żeby zaczęło ściągać.
Yamaha FZR 1000
vardana
Świeżak
 
Posty: 113
Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
Lokalizacja: Warszawa - bielany

Postprzez apiro » 12/4/2014, 09:04

vardana napisał(a):A próbowałeś obrócić lagi wokół własnej osi o 180 stopni ? Poza szlifem walnąłeś w coś czy moto zatrzymało się samo po asfalcie? Może masz po prostu przesuniecie masy moto od osi. Wprawdzie to prawie jak krzywa rama więc przy małych kraksach to i mała szansa, ale cholera wie ile gramów wystarczy żeby zaczęło ściągać.


Moto w nic nie walnal, zatrzymał się na asfalcie, rama nie dotknęła nawet asfaltu.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez vardana » 12/4/2014, 11:45

Zajrzyj jeszcze czy masz oś tylnego koła w normie, może Ci się odsunęła na regulacji łańcucha prawa strona do tyłu i tylne koło ściąga.
Yamaha FZR 1000
vardana
Świeżak
 
Posty: 113
Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
Lokalizacja: Warszawa - bielany

Postprzez apiro » 13/4/2014, 15:46

Sprawdzałem, mierzyłem śruby suwmiarką i wszystko w normie
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez mbied1 » 13/4/2014, 20:39

apiro napisał(a):Sprawdzałem, mierzyłem śruby suwmiarką i wszystko w normie


moim zdaniem również krzywa rama
Marcin
mbied1
Świeżak
 
Posty: 120
Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez apiro » 14/4/2014, 07:36

Nie widzę szans na krzywą ramę. To był mały szliff, przerysowany dekiel silnikai delikatnie inne rzeczy typu lampa, stopka. Moto w nic nie przyje***, więc nie wierzę że rama mogła się skrzywic.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez stareRadio » 14/4/2014, 09:32

oddaj do jakiegos wieksze serwisu na pomiary i bedziesz wiedział - no chyba ze nie widzisz sensu
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez apiro » 14/4/2014, 13:32

to będzie ostateczny krok, ale i tak w to nie wierzę. Jeszcze szukam pomysłu na inny powód.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez Pawel2424 » 14/4/2014, 19:00

wyjmujesz lagi z półek wkręcasz. wkręcasz w imadło goleń (za mocowanie) podstawiasz coś pod końcówkę lagi przy korku i kręcisz lagą, patrząc czy nie ma bicia.

Jak nie ma są ok. Jak jest - do prostowania 50-70 zł laga

Zdejmujesz pułki, kładziesz na czymś prostym i sprawdzasz, czy się chcianą, jak półka jest z nadlewem na środku, mierzysz wartości suwmiarką przy każdym trzymaniu,

Nie ma różnic są ok. są różnice - do prostowania

i tak dalej i tak dalej .... proste, acz czasochłonne, możesz sie jeszcze zastanawiać 2 tygodnie albo się wreszcie zebrać, sprawdzić, i w 1 dzień i wiedzieć o co kaman, będzie ok. szukasz dalej.

Jeśli motocykl mocno ściąga to który kolwiek z defektów będzie podczas sprawdzania widać na od razu, z byle czego nie ściąga.

Przy okazji sprawdzasz sobie stan łożysk w główce ramy... stan uszczelniaczy ... itd. er5 to prosty sprzęt wszytko się rozkłada, składa
naprawdę fajnie wiedzieć na czym się jeździ, czasami rozkręcasz coś a potem "K*** jak ja mogłem na tym tyle lat jeździć ....." a tak poznasz lepiej rumaka i będziesz go bardziej pewny.
Pawel2424
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 9/4/2014, 16:02

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr