Światło hamowania silnikiem :)
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Światło hamowania silnikiem :)
Witam.
Nie mysleliscie nigdy o zapalaniu swiatla hamowania w momencie odpuszczenia gazu?
Hamowanie silnikiem to codziennosc, a brak jego sygnalizacji moze byc przyczyna kolizji.
Tak wiem, ze wszyscy pro riderzy sygnalizuja ten manewr delikatnym muskaniem klamki, badz stopki
A ja poszedlem o krok dalej i sam zrobilem taka sygnalizacje.
Oto efekt
https://www.youtube.com/watch?v=HMSiomE2tWg
Jest to filmik z pierwszego dnia testow, pogoda sie zepsula i nie mialem jak nagrac wiecej filmikow po regulacji. Stad tez blysk swiatla przy zmianie biegow z 1 na 2.
W chwili obecnej mechanizm dziala poprawnie, zapala swiatlo tylko jak mocno hamujemy silnikiem.
Jak sie spodoba moge opisiac co i jak
Pozdrawiam
Nie mysleliscie nigdy o zapalaniu swiatla hamowania w momencie odpuszczenia gazu?
Hamowanie silnikiem to codziennosc, a brak jego sygnalizacji moze byc przyczyna kolizji.
Tak wiem, ze wszyscy pro riderzy sygnalizuja ten manewr delikatnym muskaniem klamki, badz stopki

A ja poszedlem o krok dalej i sam zrobilem taka sygnalizacje.
Oto efekt
https://www.youtube.com/watch?v=HMSiomE2tWg
Jest to filmik z pierwszego dnia testow, pogoda sie zepsula i nie mialem jak nagrac wiecej filmikow po regulacji. Stad tez blysk swiatla przy zmianie biegow z 1 na 2.
W chwili obecnej mechanizm dziala poprawnie, zapala swiatlo tylko jak mocno hamujemy silnikiem.
Jak sie spodoba moge opisiac co i jak

Pozdrawiam
- azuz
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25/3/2014, 20:25
Jak dla mnie bez sensu, ktoś jadący za Tobą widzi światła stopu co chwilę bo jadąc w sznurku np. po górskiej drodze nie wyprzedza się non stop, bo świecisz nawet wtedy kiedy lekko zwalniasz, a nie hamujesz. I światło przestaje być ostrzegawcze, a staje się zwykłą migającą lampką która dla kierowcy za Tobą nic nie znaczy
Heble to heble, zwalnianie przez odpuszczenie gazu chyba tylko w V'kach miało by jakiś sens o ile było by rzeczywiście jakoś z głową ustawione 


Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Mądrzejszy patent to np. mruganie awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu. Jeśli ktoś chce coś takiego to polecam z linka poniżej (nawet dla posiadaczy 2oo bez awaryjek):
Założyłem u siebie i fajnie lata
http://allegro.pl/motocyklowy-modul-bez ... 99332.html
Założyłem u siebie i fajnie lata

http://allegro.pl/motocyklowy-modul-bez ... 99332.html
KTM RC8 out
KTM 690 SMC-R 2015 in
KTM 690 SMC-R 2015 in
-
maniujr - Świeżak
- Posty: 168
- Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
- Lokalizacja: Poznań
Spoko spoko
Filmik byl nagrany na szybko, bez regulacji.
Ustawilem wszystko w tym momencie tak, aby swiatlo zapalalo sie tylko kiedy naprawde drastycznie odpuszczam gaz.
W motocyklach 4 cyl. lub o podobnej kulturze pracy patent raczej sie nie sprawdzi. Z drugiej jednak strony slabsze hamowanie silnikiem nie jest tak niebezpieczne dla pojazdow z tylu, jak na przyklad jazda za Susuzki SV
Wszystko da sie wyregulowac jak nalezy.
Nie ma najmniejszego problemu z odpieciem mechanizmu na potrzeby przegladu.
Nie jest to jakas drucianka, wszystko elegancko zrobione i bezpieczne, a przede wszystkim bezpieczne sa nasze 4 litery, zwlaszcza w miescie lub podczas ostrego palowania w grupie.
Nie chce sie rozpisywac na forum na jakiej to zasadzie smiga. Takze zainteresowanych prosze o PW.

Filmik byl nagrany na szybko, bez regulacji.
Ustawilem wszystko w tym momencie tak, aby swiatlo zapalalo sie tylko kiedy naprawde drastycznie odpuszczam gaz.
W motocyklach 4 cyl. lub o podobnej kulturze pracy patent raczej sie nie sprawdzi. Z drugiej jednak strony slabsze hamowanie silnikiem nie jest tak niebezpieczne dla pojazdow z tylu, jak na przyklad jazda za Susuzki SV

Wszystko da sie wyregulowac jak nalezy.
Nie ma najmniejszego problemu z odpieciem mechanizmu na potrzeby przegladu.
Nie jest to jakas drucianka, wszystko elegancko zrobione i bezpieczne, a przede wszystkim bezpieczne sa nasze 4 litery, zwlaszcza w miescie lub podczas ostrego palowania w grupie.
Nie chce sie rozpisywac na forum na jakiej to zasadzie smiga. Takze zainteresowanych prosze o PW.
- azuz
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25/3/2014, 20:25
maniujr napisał(a):Mądrzejszy patent to np. mruganie awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu. Jeśli ktoś chce coś takiego to polecam z linka poniżej (nawet dla posiadaczy 2oo bez awaryjek):
Założyłem u siebie i fajnie lata
http://allegro.pl/motocyklowy-modul-bez ... 99332.html
Fabrycznie w Alfie Romeo Quilietta quadrifoglio verde taki patent jest więc chyba nie jest to zabronione.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
W wielu nowych samochodach tak jest więc na pewno legal.
W moim ducato działa gdy powyżej 60km/h załączy się ABS.
W moim ducato działa gdy powyżej 60km/h załączy się ABS.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
No dobrze, tylko swiatla awaryjne w autach zapalaja sie tylko w przypadku naprawde ostrego hamowania. Badz jak zadziala ABS.
A tutaj nie chodzi o skrajne wartosci przeciazenia, oczywistym jest ze hamujac heblami szybciej wytrace predkosc.
A tutaj nie chodzi o skrajne wartosci przeciazenia, oczywistym jest ze hamujac heblami szybciej wytrace predkosc.
- azuz
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 25/3/2014, 20:25
Uważam, że oba rozwiązania są fajne, ale jak by nie patrzeć, to w samochodach nic nie świeci jak zdejmujesz nogę z gazu, a mrugające awaryjne podczas mocnego hamowania to standard w większości dzisiejszych aut.
Hamowanie to hamowanie, a na drogę przed sobą trzeba patrzeć i jak coś się zbliża nawet jak mu stop nie świeci to trzeba reagować. Zbyt często mrugający stop spowoduje poirytowanie i zniecierpliwienie jadącego za Tobą... Pytanie jak często będzie świecił.
Hamowanie to hamowanie, a na drogę przed sobą trzeba patrzeć i jak coś się zbliża nawet jak mu stop nie świeci to trzeba reagować. Zbyt często mrugający stop spowoduje poirytowanie i zniecierpliwienie jadącego za Tobą... Pytanie jak często będzie świecił.
KTM RC8 out
KTM 690 SMC-R 2015 in
KTM 690 SMC-R 2015 in
-
maniujr - Świeżak
- Posty: 168
- Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
- Lokalizacja: Poznań
Takie gdybanie jest na razie. Niech Azuz ogarnie temat do końca potem wrzuci jakiś filmik to wszyscy będziemy wiedzieli jak ta ostateczna wersja wygląda. Bo na razie to są tylko gdybania i przypuszczenia.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
maniujr - nikt autem nie hamuje silnikiem tak mocno jak sie hamuje w motocyklu, zwłaszcza singiel / Vłka. tam wystarczy gaz odpuscic i czujesz przeciązenie, a pusc gaz w samochodzie - praktycznie jedzie dalej ;P
jak dla mnie patent niezły bo sam nie raz jak ostrzej przyredukowałem to mogłem nieco za szybko zahamować przed jakims pojazdem a przy duzym singlu akurat hebli praktycznie nie musze dotykać
jak dla mnie patent niezły bo sam nie raz jak ostrzej przyredukowałem to mogłem nieco za szybko zahamować przed jakims pojazdem a przy duzym singlu akurat hebli praktycznie nie musze dotykać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Rozumiem z autopsji, że V2 mocno zwalnia, ale teraz pytanie czy mówimy o świeceniu stopu podczas odpuszczania gazu czy podczas redukcji. Mnie osobiście irytuje jak ludzie alergicznie reagują i natychmiast hamują, bo ktoś przed nimi zapalił stopy na sekundę. Tak się wszyscy stresują, powodują korki i szarpaną jazdę, a nie wpadną na to, że wystarczy tylko gaz odpuścić...
Osobiście hamuję głównie biegami (takie zboczenie wyścigowe), łącznie z redukcją do 1 i co chwilę widzę we wstecznym lusterku jak ktoś jest mocno zdziwiony, że stopy nie palą, a on musi za mną hamować i wiecie co ? automatycznie trzymają się już dalej, więc to informowanie stopem może skłaniać do trzymania się na ogonie, bo widać czy zwalniasz czy nie. Jak się pojawia niepewność i ryzyko najechania to załącza się ostrożność.
Oczywiście w przypadku jazdy na 2oo jeszcze bardziej nie chcemy dawać pola do błędu jadącemu za nami...
Osobiście hamuję głównie biegami (takie zboczenie wyścigowe), łącznie z redukcją do 1 i co chwilę widzę we wstecznym lusterku jak ktoś jest mocno zdziwiony, że stopy nie palą, a on musi za mną hamować i wiecie co ? automatycznie trzymają się już dalej, więc to informowanie stopem może skłaniać do trzymania się na ogonie, bo widać czy zwalniasz czy nie. Jak się pojawia niepewność i ryzyko najechania to załącza się ostrożność.
Oczywiście w przypadku jazdy na 2oo jeszcze bardziej nie chcemy dawać pola do błędu jadącemu za nami...
KTM RC8 out
KTM 690 SMC-R 2015 in
KTM 690 SMC-R 2015 in
-
maniujr - Świeżak
- Posty: 168
- Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
- Lokalizacja: Poznań
gorzej jak ktoś ma w tyłku czy hamujesz czy nie, zagapi sie, ty mu nie błyśniesz a momentalnie zwolnisz i dzwon gwarantowany. tylko że on najwyzej sie rozpłacze i kupi pędzelek i 100 ml farby do zrobienia zaprawki a ty mozesz pół motocykla stracic
wiec jak opcja jest, nie jest mega kosztowna, nie ingeruje tak na prawde w nic to czemu nie ? to tylko poprawiło by bezpieczenstwo
a co do świateł zwalniania zauwazyłem że fabrycznie mam takie w KTMie, dzisiaj jak wracałem w nocy i sie zamieniłem z kolega na moto, to przy kazdym odpuszczaniu gazu miałem piękne doswietlanie koncówki wydechu ;D żywym płomieniem co prawda ale przynajmniej wiadomo kjiedy gaz kumpel odpuszczał

a co do świateł zwalniania zauwazyłem że fabrycznie mam takie w KTMie, dzisiaj jak wracałem w nocy i sie zamieniłem z kolega na moto, to przy kazdym odpuszczaniu gazu miałem piękne doswietlanie koncówki wydechu ;D żywym płomieniem co prawda ale przynajmniej wiadomo kjiedy gaz kumpel odpuszczał

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
@maniujr - to co robisz, jest odwrotnoscia tego, czego ucza na kursach bezpiecznej jazdy.
Musisz zalozyc, zwlaszcza na motocyklu, ze ten, kto jedzie za toba, to zamyslony, zaspany czlowiek malujacy sobie wlasnie rzesy - ma czas reakcji gorszy od internet explorera.
Jedyna Twoja obrona jest wlasnie swiatlo hamulca - po pierwszym zlym ocenieniu odleglosci moze byc juz za pozno.
Z kolei jesli jedzie przed Toba jakis van i zacznie hamowac - nie widzisz dlaczego, nie mozesz ocenic - byc moze hamuje awaryjnie? Hamuj z nim, utrzymuj bezpieczny dystans
Jesli ktos jedzie za Toba, zdexydowanie za blisko, musnij hamulec - on dostanie swiatelko, ze musi zwolnic. Jesli to zrobi - problem sie rozwiazal, a jesli nie, to pomysl, co dopiero by zrobil, gdyby nie dostal sygnalu swietlnego
Z kolei sa samochody, ktore bardzo intensywnie hamuja silnikiem - podobno w miescie takim BMW i3 w ogole nie trzeba korzystac z hamulca, wystarczy odpowiednio operowac gazem.
Musisz zalozyc, zwlaszcza na motocyklu, ze ten, kto jedzie za toba, to zamyslony, zaspany czlowiek malujacy sobie wlasnie rzesy - ma czas reakcji gorszy od internet explorera.
Jedyna Twoja obrona jest wlasnie swiatlo hamulca - po pierwszym zlym ocenieniu odleglosci moze byc juz za pozno.
Z kolei jesli jedzie przed Toba jakis van i zacznie hamowac - nie widzisz dlaczego, nie mozesz ocenic - byc moze hamuje awaryjnie? Hamuj z nim, utrzymuj bezpieczny dystans
Jesli ktos jedzie za Toba, zdexydowanie za blisko, musnij hamulec - on dostanie swiatelko, ze musi zwolnic. Jesli to zrobi - problem sie rozwiazal, a jesli nie, to pomysl, co dopiero by zrobil, gdyby nie dostal sygnalu swietlnego

Z kolei sa samochody, ktore bardzo intensywnie hamuja silnikiem - podobno w miescie takim BMW i3 w ogole nie trzeba korzystac z hamulca, wystarczy odpowiednio operowac gazem.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
jasnoksieznik napisał(a):@maniujr - to co robisz, jest odwrotnoscia tego, czego ucza na kursach bezpiecznej jazdy.
wolę jeździć niezgodnie z zasadami "bezpiecznej" jazdy (cokolwiek to znaczy), niż co chwilę przyspieszać/hamować jak 90% kierowców, albo hamować 500m wcześniej i na luzie, bo a nóż ktoś zaspał z tyłu... jak się ktoś nie skupia na tym na czym powinien w czasie jazdy to żebyś miał choinkę z tyłu to Ci może w tyłek wjechać, a że ludzie nie potrafią biegu zredukować, gazu odpuścić, albo po prostu obserwować drogi i przewidywać co się może wydarzyć to już inna sprawa

KTM RC8 out
KTM 690 SMC-R 2015 in
KTM 690 SMC-R 2015 in
-
maniujr - Świeżak
- Posty: 168
- Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości