Zobacz wątek - Światło hamowania silnikiem :)

Światło hamowania silnikiem :)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Światło hamowania silnikiem :)

Postprzez azuz » 25/3/2014, 20:28

Witam.

Nie mysleliscie nigdy o zapalaniu swiatla hamowania w momencie odpuszczenia gazu?
Hamowanie silnikiem to codziennosc, a brak jego sygnalizacji moze byc przyczyna kolizji.
Tak wiem, ze wszyscy pro riderzy sygnalizuja ten manewr delikatnym muskaniem klamki, badz stopki :)

A ja poszedlem o krok dalej i sam zrobilem taka sygnalizacje.
Oto efekt

https://www.youtube.com/watch?v=HMSiomE2tWg

Jest to filmik z pierwszego dnia testow, pogoda sie zepsula i nie mialem jak nagrac wiecej filmikow po regulacji. Stad tez blysk swiatla przy zmianie biegow z 1 na 2.
W chwili obecnej mechanizm dziala poprawnie, zapala swiatlo tylko jak mocno hamujemy silnikiem.

Jak sie spodoba moge opisiac co i jak :)

Pozdrawiam
azuz
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/3/2014, 20:25


Postprzez jaroaro » 25/3/2014, 20:52

Mam nadzieje że to nie działa na zasadzie "manetka w pozycji 0, pali się lampka"?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Marsjanin » 25/3/2014, 20:59

Ciekawa sprawa - mi w zeszłym sezonie prawie A4 wjechała w tyłek, kiedy dohamowywałem silnikiem. Opisz co i jak! :D
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Fugu » 25/3/2014, 22:15

Ale zdajesz sobie sprawe z tego, ze taka modyfikacja prowadzi do zabrania dowodu a przy odrobinie pecha wygasniecia umowy ubezpieczeniowej?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2099
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SkoQ » 26/3/2014, 08:55

Jak dla mnie bez sensu, ktoś jadący za Tobą widzi światła stopu co chwilę bo jadąc w sznurku np. po górskiej drodze nie wyprzedza się non stop, bo świecisz nawet wtedy kiedy lekko zwalniasz, a nie hamujesz. I światło przestaje być ostrzegawcze, a staje się zwykłą migającą lampką która dla kierowcy za Tobą nic nie znaczy ;) Heble to heble, zwalnianie przez odpuszczenie gazu chyba tylko w V'kach miało by jakiś sens o ile było by rzeczywiście jakoś z głową ustawione :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez malomi » 26/3/2014, 09:47

Generalnie pomysł fajny z tym, że tak jak pisze Skoq fajnie by było gdyby stop łapał w momencie znacznego dohamowania silnikiem a nie za każdym razem, kiedy zakręcam manete...
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez maniujr » 26/3/2014, 10:06

Mądrzejszy patent to np. mruganie awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu. Jeśli ktoś chce coś takiego to polecam z linka poniżej (nawet dla posiadaczy 2oo bez awaryjek):

Założyłem u siebie i fajnie lata ;)

http://allegro.pl/motocyklowy-modul-bez ... 99332.html
KTM RC8 out

KTM 690 SMC-R 2015 in
Avatar użytkownika
maniujr
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
Lokalizacja: Poznań

Postprzez azuz » 26/3/2014, 14:25

Spoko spoko :)

Filmik byl nagrany na szybko, bez regulacji.
Ustawilem wszystko w tym momencie tak, aby swiatlo zapalalo sie tylko kiedy naprawde drastycznie odpuszczam gaz.
W motocyklach 4 cyl. lub o podobnej kulturze pracy patent raczej sie nie sprawdzi. Z drugiej jednak strony slabsze hamowanie silnikiem nie jest tak niebezpieczne dla pojazdow z tylu, jak na przyklad jazda za Susuzki SV :D
Wszystko da sie wyregulowac jak nalezy.
Nie ma najmniejszego problemu z odpieciem mechanizmu na potrzeby przegladu.
Nie jest to jakas drucianka, wszystko elegancko zrobione i bezpieczne, a przede wszystkim bezpieczne sa nasze 4 litery, zwlaszcza w miescie lub podczas ostrego palowania w grupie.


Nie chce sie rozpisywac na forum na jakiej to zasadzie smiga. Takze zainteresowanych prosze o PW.
azuz
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/3/2014, 20:25

Postprzez miki1406 » 26/3/2014, 14:34

Map sensor + atmega??
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez kravec » 26/3/2014, 15:47

maniujr napisał(a):Mądrzejszy patent to np. mruganie awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu. Jeśli ktoś chce coś takiego to polecam z linka poniżej (nawet dla posiadaczy 2oo bez awaryjek):

Założyłem u siebie i fajnie lata ;)

http://allegro.pl/motocyklowy-modul-bez ... 99332.html


Fabrycznie w Alfie Romeo Quilietta quadrifoglio verde taki patent jest więc chyba nie jest to zabronione.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Landryss25 » 26/3/2014, 15:53

W wielu nowych samochodach tak jest więc na pewno legal.

W moim ducato działa gdy powyżej 60km/h załączy się ABS.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez azuz » 26/3/2014, 16:33

No dobrze, tylko swiatla awaryjne w autach zapalaja sie tylko w przypadku naprawde ostrego hamowania. Badz jak zadziala ABS.
A tutaj nie chodzi o skrajne wartosci przeciazenia, oczywistym jest ze hamujac heblami szybciej wytrace predkosc.
azuz
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/3/2014, 20:25

Postprzez maniujr » 27/3/2014, 08:07

Uważam, że oba rozwiązania są fajne, ale jak by nie patrzeć, to w samochodach nic nie świeci jak zdejmujesz nogę z gazu, a mrugające awaryjne podczas mocnego hamowania to standard w większości dzisiejszych aut.

Hamowanie to hamowanie, a na drogę przed sobą trzeba patrzeć i jak coś się zbliża nawet jak mu stop nie świeci to trzeba reagować. Zbyt często mrugający stop spowoduje poirytowanie i zniecierpliwienie jadącego za Tobą... Pytanie jak często będzie świecił.
KTM RC8 out

KTM 690 SMC-R 2015 in
Avatar użytkownika
maniujr
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
Lokalizacja: Poznań

Postprzez gumis » 27/3/2014, 16:47

Takie gdybanie jest na razie. Niech Azuz ogarnie temat do końca potem wrzuci jakiś filmik to wszyscy będziemy wiedzieli jak ta ostateczna wersja wygląda. Bo na razie to są tylko gdybania i przypuszczenia.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez henio12323 » 27/3/2014, 20:44

maniujr - nikt autem nie hamuje silnikiem tak mocno jak sie hamuje w motocyklu, zwłaszcza singiel / Vłka. tam wystarczy gaz odpuscic i czujesz przeciązenie, a pusc gaz w samochodzie - praktycznie jedzie dalej ;P

jak dla mnie patent niezły bo sam nie raz jak ostrzej przyredukowałem to mogłem nieco za szybko zahamować przed jakims pojazdem a przy duzym singlu akurat hebli praktycznie nie musze dotykać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniujr » 28/3/2014, 11:18

Rozumiem z autopsji, że V2 mocno zwalnia, ale teraz pytanie czy mówimy o świeceniu stopu podczas odpuszczania gazu czy podczas redukcji. Mnie osobiście irytuje jak ludzie alergicznie reagują i natychmiast hamują, bo ktoś przed nimi zapalił stopy na sekundę. Tak się wszyscy stresują, powodują korki i szarpaną jazdę, a nie wpadną na to, że wystarczy tylko gaz odpuścić...

Osobiście hamuję głównie biegami (takie zboczenie wyścigowe), łącznie z redukcją do 1 i co chwilę widzę we wstecznym lusterku jak ktoś jest mocno zdziwiony, że stopy nie palą, a on musi za mną hamować i wiecie co ? automatycznie trzymają się już dalej, więc to informowanie stopem może skłaniać do trzymania się na ogonie, bo widać czy zwalniasz czy nie. Jak się pojawia niepewność i ryzyko najechania to załącza się ostrożność.

Oczywiście w przypadku jazdy na 2oo jeszcze bardziej nie chcemy dawać pola do błędu jadącemu za nami...
KTM RC8 out

KTM 690 SMC-R 2015 in
Avatar użytkownika
maniujr
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 28/3/2014, 21:14

gorzej jak ktoś ma w tyłku czy hamujesz czy nie, zagapi sie, ty mu nie błyśniesz a momentalnie zwolnisz i dzwon gwarantowany. tylko że on najwyzej sie rozpłacze i kupi pędzelek i 100 ml farby do zrobienia zaprawki a ty mozesz pół motocykla stracic :P wiec jak opcja jest, nie jest mega kosztowna, nie ingeruje tak na prawde w nic to czemu nie ? to tylko poprawiło by bezpieczenstwo



a co do świateł zwalniania zauwazyłem że fabrycznie mam takie w KTMie, dzisiaj jak wracałem w nocy i sie zamieniłem z kolega na moto, to przy kazdym odpuszczaniu gazu miałem piękne doswietlanie koncówki wydechu ;D żywym płomieniem co prawda ale przynajmniej wiadomo kjiedy gaz kumpel odpuszczał :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jasnoksieznik » 29/3/2014, 19:22

@maniujr - to co robisz, jest odwrotnoscia tego, czego ucza na kursach bezpiecznej jazdy.

Musisz zalozyc, zwlaszcza na motocyklu, ze ten, kto jedzie za toba, to zamyslony, zaspany czlowiek malujacy sobie wlasnie rzesy - ma czas reakcji gorszy od internet explorera.
Jedyna Twoja obrona jest wlasnie swiatlo hamulca - po pierwszym zlym ocenieniu odleglosci moze byc juz za pozno.

Z kolei jesli jedzie przed Toba jakis van i zacznie hamowac - nie widzisz dlaczego, nie mozesz ocenic - byc moze hamuje awaryjnie? Hamuj z nim, utrzymuj bezpieczny dystans
Jesli ktos jedzie za Toba, zdexydowanie za blisko, musnij hamulec - on dostanie swiatelko, ze musi zwolnic. Jesli to zrobi - problem sie rozwiazal, a jesli nie, to pomysl, co dopiero by zrobil, gdyby nie dostal sygnalu swietlnego :|

Z kolei sa samochody, ktore bardzo intensywnie hamuja silnikiem - podobno w miescie takim BMW i3 w ogole nie trzeba korzystac z hamulca, wystarczy odpowiednio operowac gazem.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez maniujr » 30/3/2014, 21:07

jasnoksieznik napisał(a):@maniujr - to co robisz, jest odwrotnoscia tego, czego ucza na kursach bezpiecznej jazdy.


wolę jeździć niezgodnie z zasadami "bezpiecznej" jazdy (cokolwiek to znaczy), niż co chwilę przyspieszać/hamować jak 90% kierowców, albo hamować 500m wcześniej i na luzie, bo a nóż ktoś zaspał z tyłu... jak się ktoś nie skupia na tym na czym powinien w czasie jazdy to żebyś miał choinkę z tyłu to Ci może w tyłek wjechać, a że ludzie nie potrafią biegu zredukować, gazu odpuścić, albo po prostu obserwować drogi i przewidywać co się może wydarzyć to już inna sprawa :roll:
KTM RC8 out

KTM 690 SMC-R 2015 in
Avatar użytkownika
maniujr
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 29/5/2013, 19:12
Lokalizacja: Poznań

Postprzez suhy-19 » 31/3/2014, 12:49

mi tylna lampa cały czas napierdziela jak w f1 :D niech puszkarze wiedzą ze coś się dzieje :twisted:
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr