Blokada tarczy hamulcowej z alarmem, czy warto?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Blokada tarczy hamulcowej z alarmem, czy warto?
Mam pytanie czy warto inwestować w blokadę tarczy hamulcowej z alarmem?
Czy to zdaje egzamin?
Myślę o xena xx14, 12mm trzpień, utwardzany, 120db syrena, używał ktoś tego i może się wypowiedzieć?
Czy nie warto płacić za nią tyle, a jakaś tańsza spełni te same zadania?
Czy to zdaje egzamin?
Myślę o xena xx14, 12mm trzpień, utwardzany, 120db syrena, używał ktoś tego i może się wypowiedzieć?
Czy nie warto płacić za nią tyle, a jakaś tańsza spełni te same zadania?
Idiota nie powinien nawet próbować używać sarkazmu bądź ironii gdyż są to cechy ludzi inteligentnych.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
-
Barmanix - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 28/2/2014, 08:32
- Lokalizacja: WU
Ja posiadam blokadę ABUS Detecto 7000 RS1 i sprawia się mega fajnie. Nie spotkałem się z bezpodstawnym wyciem tego alarmu jak widziałem to w przypadku xeny. Kilka razy alarm przypomniał mi o zdjęciu blokady. Czy tańsze się sprawdzą ?? Hmm podszedłem do tego, że kupując pojazd za xxx złotych ile to będzie procent wartości zabezpieczanego pojazdu ?
Blokadę, ciuchy zawsze można przełożyć do nowego nabytku, a czasem warto dobrze zainwestować.
Blokadę, ciuchy zawsze można przełożyć do nowego nabytku, a czasem warto dobrze zainwestować.
-
SOSEK2 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 10/12/2012, 13:21
- Lokalizacja: Andrychów
Mi xena nigdy sama z siebie się nie włączyła. Mogę polecić, choć jeszcze przed jej zakupem kilka osób sugerowało, że można ją zneutralizować gumą do żucia.
Dlatego nie stosowałbym jej jako jedyne zabezpieczenie.
Dlatego nie stosowałbym jej jako jedyne zabezpieczenie.
BMW S1000RR
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
Dopłać tylko jeśli chcesz żeby działała inaczej niż odstraszacz na złodzieja amatora / siadające na sprzęcie dzieciaki. W Xenach od XZZ6 (najtańsza) do najwyższych modeli XX15, XN18 wnętrze (alarm) jest ten sam. Jeśli chcesz żeby było to też utrudnienia dla złodzieja, wtedy warto zainwestować w modele XX10, 14, 15, które mają dodatkowo ryglowany trzpień i są solidniejsze.
Tu z kolei musisz pamiętać żeby sprawdzić czy dany model będzie pasował do Twojego moto. XZZ6 i XX6 są uniwersalne - bolec pasuje w dziurki do wentylacji tarczy. Te z większym bolcem musisz zapinać w miejscu mocowania tarczy do koła - większe otwory. Ograniczeniem jest głębokość jarzma.
Warto też zainteresować się kombinacją blokad: lepszy łańcuch + tańsza XENA chociażby. Ew. dodatkowe zabezpieczenia elektroniczne, immobilisery (jeśli nie masz w standardzie). Niestety potrafi uzbierać się spora kwota, dlatego ja jestem zwolennikiem AC, ale to w przypadku motocykli jest tragicznie drogie.
Tu z kolei musisz pamiętać żeby sprawdzić czy dany model będzie pasował do Twojego moto. XZZ6 i XX6 są uniwersalne - bolec pasuje w dziurki do wentylacji tarczy. Te z większym bolcem musisz zapinać w miejscu mocowania tarczy do koła - większe otwory. Ograniczeniem jest głębokość jarzma.
Warto też zainteresować się kombinacją blokad: lepszy łańcuch + tańsza XENA chociażby. Ew. dodatkowe zabezpieczenia elektroniczne, immobilisery (jeśli nie masz w standardzie). Niestety potrafi uzbierać się spora kwota, dlatego ja jestem zwolennikiem AC, ale to w przypadku motocykli jest tragicznie drogie.
Miczab - Twój partner w motozakupach 

-
Miczab - Administrator
- Posty: 1099
- Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
- Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola
Ja mam Oxford Screamer i reaguje przy siadaniu, zmianie kąta kierownicy.
Bardzo czułe, tanie i głośne.
Bardzo czułe, tanie i głośne.
-
z3 - Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 18/3/2014, 09:09
- Lokalizacja: Opole
@Sosek
W zasadzie też wyszedłem z takiego samego założenia, że w sumie jest to jakiś mały procent wartości samego motocykla i właśnie dlatego warto zainwestować trochę kasy, kupiłem porządny, chyba, łańcuch, coś takiego --> ABUS 12KS 120 z kłódką Granit 58-140 HBIII 100 i wydaje mi się, że może to coś da, ale zastanawiam się nad jakimś dodatkiem, ta Twoja blokada faktycznie zacna i droga, sporo droższa od ewentualnej xeny xx14.
Poszukam info o tych nieuzasadnionych alarmach.
@RSSSSS
Jaki masz model tej xeny?
@Miczab
Zgadza się AC załatwia sprawę, ale w sumie w razie W szkoda moto.
Kupiłem łańcuch taki jak wymieniłem wyżej, ale z racji tego, że na moim osiedlu giną motocykle hurtowo, muszę ogarnąć coś jeszcze, moto jest przymocowane za pomocą łańcucha do kotwy w podłożu betonowym, ale i tak jeszcze bym coś tam dołożył.
Jeśli to jest ten sam alarm, zakładam, że cała elektronika również to czy jest sens inwestycji w droższe modele xeny, tzn czy ktoś kto próbuje to zdemontować kombinuje z przecinaniem, wytrychami czy po prostu diax po tarczy i koniec tematu?
Może wiesz jak zwyczajowo złodzieje walczą kombinują to pokonać? Bo jeśli diaxem to nie ma co przepłacać, a jeśli kombinują jak obejść w sposób cywilizowany zabezpieczenie to wtedy jest sens by kupić lepszą\droższą.
O jakich dodatkowych zabezpieczenia elektronicznych piszesz? Poszukuję ewentualnie trackera GPS, ale założyłem osobny temat i chyba nikt nie używa, bo cisza tam.
@z3
Też brałem na początku to pod uwagę, ale czytałem różne opinie i są nieciekawe, a i alarm tylko 100dB.
W zasadzie też wyszedłem z takiego samego założenia, że w sumie jest to jakiś mały procent wartości samego motocykla i właśnie dlatego warto zainwestować trochę kasy, kupiłem porządny, chyba, łańcuch, coś takiego --> ABUS 12KS 120 z kłódką Granit 58-140 HBIII 100 i wydaje mi się, że może to coś da, ale zastanawiam się nad jakimś dodatkiem, ta Twoja blokada faktycznie zacna i droga, sporo droższa od ewentualnej xeny xx14.
Poszukam info o tych nieuzasadnionych alarmach.
@RSSSSS
Jaki masz model tej xeny?
@Miczab
Zgadza się AC załatwia sprawę, ale w sumie w razie W szkoda moto.
Kupiłem łańcuch taki jak wymieniłem wyżej, ale z racji tego, że na moim osiedlu giną motocykle hurtowo, muszę ogarnąć coś jeszcze, moto jest przymocowane za pomocą łańcucha do kotwy w podłożu betonowym, ale i tak jeszcze bym coś tam dołożył.
Jeśli to jest ten sam alarm, zakładam, że cała elektronika również to czy jest sens inwestycji w droższe modele xeny, tzn czy ktoś kto próbuje to zdemontować kombinuje z przecinaniem, wytrychami czy po prostu diax po tarczy i koniec tematu?
Może wiesz jak zwyczajowo złodzieje walczą kombinują to pokonać? Bo jeśli diaxem to nie ma co przepłacać, a jeśli kombinują jak obejść w sposób cywilizowany zabezpieczenie to wtedy jest sens by kupić lepszą\droższą.
O jakich dodatkowych zabezpieczenia elektronicznych piszesz? Poszukuję ewentualnie trackera GPS, ale założyłem osobny temat i chyba nikt nie używa, bo cisza tam.
@z3
Też brałem na początku to pod uwagę, ale czytałem różne opinie i są nieciekawe, a i alarm tylko 100dB.
Idiota nie powinien nawet próbować używać sarkazmu bądź ironii gdyż są to cechy ludzi inteligentnych.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
-
Barmanix - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 28/2/2014, 08:32
- Lokalizacja: WU
Barmanix napisał(a):@z3
Też brałem na początku to pod uwagę, ale czytałem różne opinie i są nieciekawe, a i alarm tylko 100dB.
Ja też mam blokadę Oxford Screamer i wg mnie jest to solidna konstrukcja. Ciężkie cholerstwo sprawia wrażenie, że nie rozbije się tego młotem. Na pewno niejednego szkodnika odstraszy wizualnie a jak nie to alarmem który to jest bardzo czuły i wg mnie głośny. Na oko bez uszkodzenia samej tarczy nie da rady tego rozłupać - czyli spełnia swoje zadanie. Ja planuję jeszcze w jakieś zabezpieczenie zainwestować (prawdopodobnie łańcuch) no ale to już oddzielny temat. Polecam Oxforda raz jeszcze.
GSF600 Bandit '95
- drszczeps
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 9/2/2014, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
Czy te xeny w razie uruchomienia alarmu wyłączają się po jakimś czasie czy wyją dopóki nie wyłączy się jej?
Idiota nie powinien nawet próbować używać sarkazmu bądź ironii gdyż są to cechy ludzi inteligentnych.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
-
Barmanix - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 28/2/2014, 08:32
- Lokalizacja: WU
A nie wiesz może czym się różni xx14 od xn14? Nie mogę znaleźć takiej informacji. Pomijam głośność alarmu.
Z tego co mi się obiło o uszy, PZU uznaje tę drugą.
Z tego co mi się obiło o uszy, PZU uznaje tę drugą.
Idiota nie powinien nawet próbować używać sarkazmu bądź ironii gdyż są to cechy ludzi inteligentnych.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
Biała Kawa Z¾L
A, B, B+E, C, C+E.
-
Barmanix - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 28/2/2014, 08:32
- Lokalizacja: WU
PZU nie uznaje ani jednej, ani drugiej. W tej chwili uznawane są tylko blokady montowane na stałe w motocyklu. To stanowisko PZU sprzed około roku.
Różnią się obudową. Moim zdaniem lepsza będzie XX, bo ma wylot syreny bliżej piasty, co utrudnia jej zagłuszenie, XN wystarczy dobrze docisnąć ręką z zewnątrz.
Różnią się obudową. Moim zdaniem lepsza będzie XX, bo ma wylot syreny bliżej piasty, co utrudnia jej zagłuszenie, XN wystarczy dobrze docisnąć ręką z zewnątrz.
Miczab - Twój partner w motozakupach 

-
Miczab - Administrator
- Posty: 1099
- Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
- Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola
Allianz. Mają chyba lepszą oferte od PZU.
Co do blokad, to ja ma Abus Sledg 77 (bardzo solidna) ale niedawno zacząłem się zastanawiać, czy nie zrobiłem błędu nie biorąc wersji z alarmem. Powstrzymało mnie właściwie to, że kiedyś w samochodzie miałem problem z czujnikami alarmu, i w efekcie alarm lubił świrować, i wyć bez powodu - sąsiedzi nie byli zadowoleni, i nie chciałbym powtórki.
Co do blokad, to ja ma Abus Sledg 77 (bardzo solidna) ale niedawno zacząłem się zastanawiać, czy nie zrobiłem błędu nie biorąc wersji z alarmem. Powstrzymało mnie właściwie to, że kiedyś w samochodzie miałem problem z czujnikami alarmu, i w efekcie alarm lubił świrować, i wyć bez powodu - sąsiedzi nie byli zadowoleni, i nie chciałbym powtórki.
- botar
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 10/10/2013, 18:57
Czytając wiele opinie o xenie i abusie zdecydowałem się zakupić abus rs1 , zobaczymy czy nie będzie bezpodstawnych alarmów.
Jako całość wygląda bardzo ok, jedynie trzpień sprawia wrażenie leciwego - ale wiem jak jest w utwardzonym metalem, nic nie widać, a HV potrawi mieć wysokie na dużej głębokości.
Dobre jest to, że po założeniu blokade trzeba docisnąć do tarczy, żeby aktywował się alarm (słychać "bip")
to powinno ułatwić zrobić mocowanie na motocyklu pod tę blokadę, tak żeby się nie włączał alarm podczas jazdy.
Jako całość wygląda bardzo ok, jedynie trzpień sprawia wrażenie leciwego - ale wiem jak jest w utwardzonym metalem, nic nie widać, a HV potrawi mieć wysokie na dużej głębokości.
Dobre jest to, że po założeniu blokade trzeba docisnąć do tarczy, żeby aktywował się alarm (słychać "bip")
to powinno ułatwić zrobić mocowanie na motocyklu pod tę blokadę, tak żeby się nie włączał alarm podczas jazdy.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości