virago vs gs500
Posty: 18
• Strona 1 z 1
virago vs gs500
Witam, czaję się na swój pierwszy w życiu motocykl. Mam 18 lat, 180/2cm wzrostu. Nie będę się opisywał, gdyż mam swoich pretendentów. Musi być to przedmiot uniwersalny, muszę nim pojechać do kiosku, do znajomego, na miasto, do szkoły, ale też trasy dłuższe, i krótsze. Tak, żeby przy trasie do 400-600km nie było zbyt niewygodnie. Który według was motocykl będzie lepiej spełniał moje wymagania?
Yamaha Virago czy Suzuki GS 500 ?
Yamaha Virago czy Suzuki GS 500 ?
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Chciałbym się zamknąć w 7 tysiącach, ale wiem, że z Virago w tej cenie nie jest łatwo. Myślę, że rodzina mnie wspomoże ; >
Bardziej przyciąga mnie GS, chciałbym jeszcze poznać waszą opinię na temat obu motocykli i zrobić porównanie.
Bardziej przyciąga mnie GS, chciałbym jeszcze poznać waszą opinię na temat obu motocykli i zrobić porównanie.
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
@boczo: jest taki fajny, podwieszony topic: viewtopic.php?t=49590
Nie lepiej wyslac Lyszke tam, zamiast jak psu z gardla wyciagac wazne dane?
Nie lepiej wyslac Lyszke tam, zamiast jak psu z gardla wyciagac wazne dane?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
jasnoksieznik napisał(a):@boczo: jest taki fajny, podwieszony topic: viewtopic.php?t=49590
Nie lepiej wyslac Lyszke tam, zamiast jak psu z gardla wyciagac wazne dane?
Widzę, że ani jeden, ani drugi mnie nie rozumie. Napisałem "Nie będę się opisywał, gdyż mam swoich pretendentów." Zależy mi na tym, aby poznać zdanie na temat GSa i Virago, i który z nich się lepiej nada do codziennego użytku, nic więcej. Na ubrania mam, wszystko jest przewidziane.
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Gdybyś chciał Virago to kolega ma do sprzedania. Fajny sprzęt chociaż to nie mój typ. Możesz podjechać jak byś chciał obejrzeć przejechać się i zobaczyć czy Ci pasuje. Jeździłem nim kawałek i całkiem przyjemnie się śmiga. GSem nie jeździłem więc nie mam porównania.
- R6_Rider
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
- Lokalizacja: WWA
Łyszka_green - a skad my mamy wiedziec, "ze masz", "ze przewidziane"? Jesli tego nie napiszesz, to musimy cos zalozyc, np. 7tys. na virago i ciuchy - to juz problem. A jakbys mial 17tys. na sam motocykl, to wiadomo, ze GS500, bo znacznie nowszy.
Jezdzisz sam, czy z plecaczkiem?
Masz mozliwosci i chec dlubania przy moto?
Bedziesz je chial przerabiac?
Zalezy Ci na spalaniu?
Badziej kreci Cie v_max, czy wygoda?
Przez ile sezonow chcesz uzywac tego moto?
Ile wazysz?
Oba te motocykle sa znane z tego, ze sa (w ramach mozliwosci) przyjazne i wszechstronne, wiec odpowiedz na zadne z tych pytan nie bedzie eliminowala ktoregos moto.
W przypadku tak roznych optycznie motocykli, musisz sie zapytac samego siebie, ktory Ci bardziej pasuje. Jak przystepowalem do kursu, myslalem, ze bede chopperzyl. Podczas kursu zastanawialem sie, po co robia moto o poj. wiekszej niz 250ccm, a aktualnie jezdze streetem 800tka.
Stad tez kolejne pytanie - jakie masz doswiadczenie? Jezdziles juz tymi (takimi) motocyklami?
Z tymi trasami, tez bym sie nie napalal. Wiekszosc motocykli, w tym twoje typy, to nie sa maszyny na autostrady. Jazda po dwu/trzypasmowce na moto nie jest specjalnie porywajaca - wg. mnie fajniej jest na drogach lokalnych, pagorkach, winklach itp. To z kolei oznacza, ze bedziesz jechal w sumie wolniej (miasteczka, ciezarowki, zakazy wyprzedzania, brudna nawierzchnia itd.), wiec trase 400km bedziesz jechal 8h (w tym co najmniej jedno tankowanie). To juz duzo, a tanie, stare motocykle dla poczatkujacych nie sa specjalnie wygodne. CO nie oznacza, ze wszystykie nowe sa
Z Twoim wzrostem do Virago musisz sie przymierzyc - o ile pamietam mozna zalozyc przedluzenie podnozkow, to podobno pomaga. Moj brat ma 183cm i mowi, ze dla niego Virago byloby za male, ale on ma ponad 100kg wagi, wiec to troche zmienia.
Jezdzisz sam, czy z plecaczkiem?
Masz mozliwosci i chec dlubania przy moto?
Bedziesz je chial przerabiac?
Zalezy Ci na spalaniu?
Badziej kreci Cie v_max, czy wygoda?
Przez ile sezonow chcesz uzywac tego moto?
Ile wazysz?
Oba te motocykle sa znane z tego, ze sa (w ramach mozliwosci) przyjazne i wszechstronne, wiec odpowiedz na zadne z tych pytan nie bedzie eliminowala ktoregos moto.
W przypadku tak roznych optycznie motocykli, musisz sie zapytac samego siebie, ktory Ci bardziej pasuje. Jak przystepowalem do kursu, myslalem, ze bede chopperzyl. Podczas kursu zastanawialem sie, po co robia moto o poj. wiekszej niz 250ccm, a aktualnie jezdze streetem 800tka.
Stad tez kolejne pytanie - jakie masz doswiadczenie? Jezdziles juz tymi (takimi) motocyklami?
Z tymi trasami, tez bym sie nie napalal. Wiekszosc motocykli, w tym twoje typy, to nie sa maszyny na autostrady. Jazda po dwu/trzypasmowce na moto nie jest specjalnie porywajaca - wg. mnie fajniej jest na drogach lokalnych, pagorkach, winklach itp. To z kolei oznacza, ze bedziesz jechal w sumie wolniej (miasteczka, ciezarowki, zakazy wyprzedzania, brudna nawierzchnia itd.), wiec trase 400km bedziesz jechal 8h (w tym co najmniej jedno tankowanie). To juz duzo, a tanie, stare motocykle dla poczatkujacych nie sa specjalnie wygodne. CO nie oznacza, ze wszystykie nowe sa
Z Twoim wzrostem do Virago musisz sie przymierzyc - o ile pamietam mozna zalozyc przedluzenie podnozkow, to podobno pomaga. Moj brat ma 183cm i mowi, ze dla niego Virago byloby za male, ale on ma ponad 100kg wagi, wiec to troche zmienia.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Jezdzisz sam, czy z plecaczkiem?
Mam zamiar jeździć solo.
Masz mozliwosci i chec dlubania przy moto?
Mam bardzo dobre warunki, i myślę, że ewentualne usterki będę robił indywidualnie.
Bedziesz je chial przerabiac?
Nie, po co przerabiać motocykl, który fabrycznie wygląda ładnie i jest odpowiedni technicznie
Zalezy Ci na spalaniu?
Czym mniejsze, tym lepsze - wiadomo, ale motocykle same w sobie nie spalają potwornie dużo.
Badziej kreci Cie v_max, czy wygoda?
Tutaj oba te motocykle się kłócą troszkę. I to i to dobrze mieć pod sobą
Przez ile sezonow chcesz uzywac tego moto?
Myślę, że 2 lata i nowy sprzęt.
Ile wazysz?
72, ale robię masę!
Oczywiście taką jazdę miałem na myśli, jak mówisz. Wioski i takie tam, bardziej kręci mnie oglądanie krajobrazów, poznawanie miejsc, niż jazda ciągle prosto.
Mam zamiar jeździć solo.
Masz mozliwosci i chec dlubania przy moto?
Mam bardzo dobre warunki, i myślę, że ewentualne usterki będę robił indywidualnie.
Bedziesz je chial przerabiac?
Nie, po co przerabiać motocykl, który fabrycznie wygląda ładnie i jest odpowiedni technicznie
Zalezy Ci na spalaniu?
Czym mniejsze, tym lepsze - wiadomo, ale motocykle same w sobie nie spalają potwornie dużo.
Badziej kreci Cie v_max, czy wygoda?
Tutaj oba te motocykle się kłócą troszkę. I to i to dobrze mieć pod sobą
Przez ile sezonow chcesz uzywac tego moto?
Myślę, że 2 lata i nowy sprzęt.
Ile wazysz?
72, ale robię masę!
Oczywiście taką jazdę miałem na myśli, jak mówisz. Wioski i takie tam, bardziej kręci mnie oglądanie krajobrazów, poznawanie miejsc, niż jazda ciągle prosto.
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
1. obydwa to małe sprzęty. różne kierunki. jedno coś co ma być armaturą, drugie projektowane jako UJM. ale to akurat wiesz.
2. obydwa nie grzeszą dynamiką i hamulcami.
3. jeśli wskazaniem ma być uniwersalność oraz porównanie dynamiki spośród tych 2 to lepszą dynamike i hamulce ma GS.
4. obydwa nie mają wystarczająco komfortu na jednorazowe trasy 400 - 600 km, ale jak ktoś chce to i na kurze będzie mu w miarę wygodnie.
5. jeśli rozpatrywać codzienną poręczność to GS będzie dużo bardziej poręczny.
6. nastawiłeś się na te 2 konkretne typy, to przymierz się do jednego i do drugiego i sam wybierz.
7. sugeruję by jednak się otworzyć na inne propozycje. w zaplanowanym budżecie można znaleźć też inne - lepsze i młodsze konstrukcje, które też będą nadawały się na 1. moto.
2. obydwa nie grzeszą dynamiką i hamulcami.
3. jeśli wskazaniem ma być uniwersalność oraz porównanie dynamiki spośród tych 2 to lepszą dynamike i hamulce ma GS.
4. obydwa nie mają wystarczająco komfortu na jednorazowe trasy 400 - 600 km, ale jak ktoś chce to i na kurze będzie mu w miarę wygodnie.
5. jeśli rozpatrywać codzienną poręczność to GS będzie dużo bardziej poręczny.
6. nastawiłeś się na te 2 konkretne typy, to przymierz się do jednego i do drugiego i sam wybierz.
7. sugeruję by jednak się otworzyć na inne propozycje. w zaplanowanym budżecie można znaleźć też inne - lepsze i młodsze konstrukcje, które też będą nadawały się na 1. moto.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Pisal, ze tylko te dwa modele wchodza w rachube, wiec nic o ER-5 nie pisalem
Chociaz po 300km na ER-5 juz lapki troche beda swiezbic od drgan.
Chociaz po 300km na ER-5 juz lapki troche beda swiezbic od drgan.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Chcę kupić motocykl gotowy do zarejestrowania na kategorię A2.
@UP: Wcześniej nawet nie znalazłem ER-5.
@UP: Wcześniej nawet nie znalazłem ER-5.
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Słabo szukałeś.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
Każdy z was zbacza z tematu, zatem proponuję go zamknąć, bo jak się nic nie dowiedziałem, tak się nadal nic nie dowiem.
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Ja chyba tradycyjnie i nikogo nie zaskoczę. Bierz GS'a motocykl wygodny poręczny, dziewczyna nie będzie na ciebie wieczorem obrażona po małej trasie i nie powie, że ją tyłek boli A to akurat bardzo znaczący czynnik (uwierz na słowo ;/)
Naprawy robi się w garażu, to typowy motocykl użytkowy, mało pali mało kosztuje, choć mniej koni niż ER-5 na przykład to są one jakby żwawsze, hamulce + zawieszenie też są na wyższym poziomie. Kanapami się nie interesuję, jeździłem czymś tego typu może ze dwa razy i to kompletnie nie moja działka, w ciasnych korkach, przy małych prędkościach nie liczył bym na poręczność czegoś takiego. To bardziej motocykl na przejażdżkę w niedzielę w słoneczku, niż moto które ma dostawać po garach, przeciskać przez korki i ogólnie służyć do ulicznej walki Chcesz wojownika, bierz GS'a
Naprawy robi się w garażu, to typowy motocykl użytkowy, mało pali mało kosztuje, choć mniej koni niż ER-5 na przykład to są one jakby żwawsze, hamulce + zawieszenie też są na wyższym poziomie. Kanapami się nie interesuję, jeździłem czymś tego typu może ze dwa razy i to kompletnie nie moja działka, w ciasnych korkach, przy małych prędkościach nie liczył bym na poręczność czegoś takiego. To bardziej motocykl na przejażdżkę w niedzielę w słoneczku, niż moto które ma dostawać po garach, przeciskać przez korki i ogólnie służyć do ulicznej walki Chcesz wojownika, bierz GS'a
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
@Łyszka_green zanim strzelisz focha: http://rtfm.killfile.pl
Jesli nie slyszales o ER-5, to faktycznie nie odrobiles pracy domowej, np. nie zanalazles tego artykulu:
http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
ER-5 sugeruje, bo tam, gdzie ma najwieksze slabosci (zawias tyl + hamulce) nie bedziesz moto szczegolnie wysilal. Daj nam szanse i wyraz sie dlaczego i ktore moto tak, a ktore nie, bo skad my mamy wiedziec, co Ci sie podoba, a co nie?
Jesli nie slyszales o ER-5, to faktycznie nie odrobiles pracy domowej, np. nie zanalazles tego artykulu:
http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
ER-5 sugeruje, bo tam, gdzie ma najwieksze slabosci (zawias tyl + hamulce) nie bedziesz moto szczegolnie wysilal. Daj nam szanse i wyraz sie dlaczego i ktore moto tak, a ktore nie, bo skad my mamy wiedziec, co Ci sie podoba, a co nie?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Dałem te dwa modele do porównania. Osobiście bardzo podobają mi się i choppery i turystyki, i ciężko mi się zdecydować na ten konkretny. Spotykam się z masą pozytywnych opinii na temat GS500, i to niezmiernie mnie do niego przyciąga, poza tym jeszcze większy v-max. Virago jest również ładnym motocyklem, i na pewno wygodniejszym. Kolejnym jego plusem jest silnik V, to sprawia, że motocykl daje wrażenie dużej mocy na każdym biegu. W chwili obecnej głównie rozglądam się za GS'ami, bo to chyba właśnie on zostanie moim faworytem.
btw. Mam porównanie chopperów i turystyków, miałem przyjemność jeździć XJ600 i R1200C.
btw. Mam porównanie chopperów i turystyków, miałem przyjemność jeździć XJ600 i R1200C.
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości