Budżetowe turystyczne enduro na start.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Budżetowe turystyczne enduro na start.
Witam wszystkich tu obecnych! Świeżak jestem i pytanie do tych starszych stażem mam. Czyli klasycznie: Jaki motocykl kupić?
Jakie masz doświadczenie?
- Żadne Jestem w trakcie kursu, ale optymistycznie patrzę w przyszłość i wiem, że zdam egzamin
Wiek, waga, wzrost
- 22 lata, prawie 80kg, ok. 192cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla?
- Do pracy, rekreacyjnie, lekki (bardzo lekki) teren, ale też dobrze gdyby był wygodny na jakiś dalszy wakacyjny wypad.
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ciężko powiedzieć, bo jeszcze nie wiem ile to dużo, a ile to mało
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Oczywistym, że chciałbym wydać jak najmniej. Myślę, że 5-6k. Ciuchy to oddzielny budżet.
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jak najmniej oczywiście
Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Głównie turystyczne enduro Nie wykluczam nakedów. Wykluczam sportowe i choppery/cruisery.
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Honda Transalp, Kawasaki KLE500, Yamaha XTZ, Aprilia Pegaso Strada.
Zaznaczam, że chodzi o motocykl na kategorię A2 i naprawdę zależy mi na wygodzie podróżowania
Z góry dzięki wszystkim za odpowiedź
Jakie masz doświadczenie?
- Żadne Jestem w trakcie kursu, ale optymistycznie patrzę w przyszłość i wiem, że zdam egzamin
Wiek, waga, wzrost
- 22 lata, prawie 80kg, ok. 192cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla?
- Do pracy, rekreacyjnie, lekki (bardzo lekki) teren, ale też dobrze gdyby był wygodny na jakiś dalszy wakacyjny wypad.
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ciężko powiedzieć, bo jeszcze nie wiem ile to dużo, a ile to mało
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Oczywistym, że chciałbym wydać jak najmniej. Myślę, że 5-6k. Ciuchy to oddzielny budżet.
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jak najmniej oczywiście
Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Głównie turystyczne enduro Nie wykluczam nakedów. Wykluczam sportowe i choppery/cruisery.
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Honda Transalp, Kawasaki KLE500, Yamaha XTZ, Aprilia Pegaso Strada.
Zaznaczam, że chodzi o motocykl na kategorię A2 i naprawdę zależy mi na wygodzie podróżowania
Z góry dzięki wszystkim za odpowiedź
- R.O.N.O
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 14/3/2014, 10:22
Z wymienionych najwygodniejszą kanapę ma transalp. Za 5-6tys. kupisz co najwyżej PD06 (do 96) z jedną tarczą z przodu, za nowsze w znośnym stanie trzeba sporo dołożyć. Zresztą doinwestowana PD06 też potrafi kosztować grubo ponad 7tys.PLN. Przy zakupie jednym z głównych punktów do sprawdzenia jest osławiony hondowski wałek zdawczy, czyli ścinający się wieloklin. Na A2 łapią się tylko zablokowane wersje.
KLE 500 - oryginalna kanapa niewygodna, przerobienie (poszerzenie, podwyższenie tylne części) to ok 350-400zł i już będzie cacy. KLEkoty są w zakupie są bardzo tanie, więc za 6tys. można ustrzelić coś nawet pod 2000r. tyle, że totalnego golasa. Poza kołem magnesowym (trzeba poprawić fabrykę), niema się do czego przyczepić. Mi w nim nie odpowiadał wysokoobrotowy silnik, ale większość użytkowników uznaje to za atut. Dynamiką objeżdża wszystkie trampki, xtzty itd. Po sieci krąży artykuł napisany przez jakiegoś tępaka, gdzie podaje zużycie paliwa dochodzące do 12l/100km - stek bzdur. Nawet cisnąć na maksa trudno przekroczyć 7l. Mi średnia wychodziła ok 5l/100km, mojej żonie poniżej 4l/100km. Na A2 nie łapią się pierwsze wersje (50KM), później nieco ograniczyli moc. Wiele KLEkotów pochodzi zza zachodniej granicy i mają wbite w papiery 34KM (czy jakoś tak), a odblokowanie do pełnej mocy, jest bardzo proste. To jeden z najmniej awaryjnych motocykli jakie znam.
Yamaha XTZ - na początek nie ładuj się w singla tego typu chyba, że świadomie, czyt. remonty góry silnika - jak nie wiesz o co chodzi, to wszystko jasne, odpuść.
Aprilia Pegaso - z przodu koło 19" (dobrze kojażę?), czyli z oponami do offu bardzo krucho. Znajomy od zeszłego roku buja się ze sprzedażą takowego i mimo zejścia z ceną o kilka tys. nie miał nawet jednego telefonu.
Wg mnie najlepiej celować w transalpa, KLE 500 lub BMW F650GS.
KLE 500 - oryginalna kanapa niewygodna, przerobienie (poszerzenie, podwyższenie tylne części) to ok 350-400zł i już będzie cacy. KLEkoty są w zakupie są bardzo tanie, więc za 6tys. można ustrzelić coś nawet pod 2000r. tyle, że totalnego golasa. Poza kołem magnesowym (trzeba poprawić fabrykę), niema się do czego przyczepić. Mi w nim nie odpowiadał wysokoobrotowy silnik, ale większość użytkowników uznaje to za atut. Dynamiką objeżdża wszystkie trampki, xtzty itd. Po sieci krąży artykuł napisany przez jakiegoś tępaka, gdzie podaje zużycie paliwa dochodzące do 12l/100km - stek bzdur. Nawet cisnąć na maksa trudno przekroczyć 7l. Mi średnia wychodziła ok 5l/100km, mojej żonie poniżej 4l/100km. Na A2 nie łapią się pierwsze wersje (50KM), później nieco ograniczyli moc. Wiele KLEkotów pochodzi zza zachodniej granicy i mają wbite w papiery 34KM (czy jakoś tak), a odblokowanie do pełnej mocy, jest bardzo proste. To jeden z najmniej awaryjnych motocykli jakie znam.
Yamaha XTZ - na początek nie ładuj się w singla tego typu chyba, że świadomie, czyt. remonty góry silnika - jak nie wiesz o co chodzi, to wszystko jasne, odpuść.
Aprilia Pegaso - z przodu koło 19" (dobrze kojażę?), czyli z oponami do offu bardzo krucho. Znajomy od zeszłego roku buja się ze sprzedażą takowego i mimo zejścia z ceną o kilka tys. nie miał nawet jednego telefonu.
Wg mnie najlepiej celować w transalpa, KLE 500 lub BMW F650GS.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Ale, że KLR "waży tonę" to mu już nie napisałeś
Ja byc celował DR350... Fajne, niewielkie, lekkie i uniwersalne moto.
Pegaso odpuść, są tanie jak barszcz bo się sypią. Graty drogie i słabo dostępne...
Ja też kiedyś odpuściłem egzotycznego "dukata" z 98roku i nie żałuje
Ja byc celował DR350... Fajne, niewielkie, lekkie i uniwersalne moto.
Pegaso odpuść, są tanie jak barszcz bo się sypią. Graty drogie i słabo dostępne...
Ja też kiedyś odpuściłem egzotycznego "dukata" z 98roku i nie żałuje
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Nie KLR, a KLE Więc jeszcze cięższy Ale półka wagowa ta sama co XL600V, więc jedno licho. Tylko przy wzroście pytającego, te wszystkie transalpy, klekoty i pagasa trochę małe.
DR350 na dalsze turystyczne wypady (czyt. długi dojazd asfaltem) nadaje się słabo, choćby ze względu na prędkość przelotową, niewygodną kanapę i małą ładowność.
DR350 na dalsze turystyczne wypady (czyt. długi dojazd asfaltem) nadaje się słabo, choćby ze względu na prędkość przelotową, niewygodną kanapę i małą ładowność.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Z wielu opinii z zaufanych źródeł wynika, że DR 350 jest bardzo dobrym motocyklem, aczkolwiek nie do hardcorowego endurowania. Ponoć najlepiej nadaje się na "niedzielny offroad" a po szosie daje radę, ale nie na dłuższym dystansie. Też zwróć uwagę na wysokość siedzenia, chodź w Twoim przypadku nie powinno być problemu. (850-910mm/ najczęściej 890-910mm)
I like a smoke.
- Łyszka_green
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
- Lokalizacja: Lublin
http://www.motojary.com/motoameryka.html
Amerykę na takich zwiedzają, więc da radę Tylko najpierw się przysiądź, czy przypadkiem nie będziesz kolanami hacyzł o kierownicę.
Ale jak już wystartowałeś z endurakami, to trzymaj się tego. Szkoda się ograniczać do asfaltu
Amerykę na takich zwiedzają, więc da radę Tylko najpierw się przysiądź, czy przypadkiem nie będziesz kolanami hacyzł o kierownicę.
Ale jak już wystartowałeś z endurakami, to trzymaj się tego. Szkoda się ograniczać do asfaltu
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości