Zobacz wątek - Budżetowe turystyczne enduro na start.

Budżetowe turystyczne enduro na start.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Budżetowe turystyczne enduro na start.

Postprzez R.O.N.O » 14/3/2014, 20:30

Witam wszystkich tu obecnych! Świeżak jestem i pytanie do tych starszych stażem mam. Czyli klasycznie: Jaki motocykl kupić?


Jakie masz doświadczenie?
- Żadne :( Jestem w trakcie kursu, ale optymistycznie patrzę w przyszłość i wiem, że zdam egzamin ;)
Wiek, waga, wzrost
- 22 lata, prawie 80kg, ok. 192cm
Do jakich celów chcesz używać motocykla?
- Do pracy, rekreacyjnie, lekki (bardzo lekki) teren, ale też dobrze gdyby był wygodny na jakiś dalszy wakacyjny wypad.
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
- Ciężko powiedzieć, bo jeszcze nie wiem ile to dużo, a ile to mało ;)
Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
- Oczywistym, że chciałbym wydać jak najmniej. Myślę, że 5-6k. Ciuchy to oddzielny budżet.
Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
- Jak najmniej oczywiście :)
Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
- Głównie turystyczne enduro ;) Nie wykluczam nakedów. Wykluczam sportowe i choppery/cruisery.
Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Honda Transalp, Kawasaki KLE500, Yamaha XTZ, Aprilia Pegaso Strada.

Zaznaczam, że chodzi o motocykl na kategorię A2 i naprawdę zależy mi na wygodzie podróżowania ;)

Z góry dzięki wszystkim za odpowiedź :)
R.O.N.O
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14/3/2014, 10:22


Postprzez Artur_ » 14/3/2014, 21:41

Z wymienionych najwygodniejszą kanapę ma transalp. Za 5-6tys. kupisz co najwyżej PD06 (do 96) z jedną tarczą z przodu, za nowsze w znośnym stanie trzeba sporo dołożyć. Zresztą doinwestowana PD06 też potrafi kosztować grubo ponad 7tys.PLN. Przy zakupie jednym z głównych punktów do sprawdzenia jest osławiony hondowski wałek zdawczy, czyli ścinający się wieloklin. Na A2 łapią się tylko zablokowane wersje.
KLE 500 - oryginalna kanapa niewygodna, przerobienie (poszerzenie, podwyższenie tylne części) to ok 350-400zł i już będzie cacy. KLEkoty są w zakupie są bardzo tanie, więc za 6tys. można ustrzelić coś nawet pod 2000r. tyle, że totalnego golasa. Poza kołem magnesowym (trzeba poprawić fabrykę), niema się do czego przyczepić. Mi w nim nie odpowiadał wysokoobrotowy silnik, ale większość użytkowników uznaje to za atut. Dynamiką objeżdża wszystkie trampki, xtzty itd. Po sieci krąży artykuł napisany przez jakiegoś tępaka, gdzie podaje zużycie paliwa dochodzące do 12l/100km - stek bzdur. Nawet cisnąć na maksa trudno przekroczyć 7l. Mi średnia wychodziła ok 5l/100km, mojej żonie poniżej 4l/100km. Na A2 nie łapią się pierwsze wersje (50KM), później nieco ograniczyli moc. Wiele KLEkotów pochodzi zza zachodniej granicy i mają wbite w papiery 34KM (czy jakoś tak), a odblokowanie do pełnej mocy, jest bardzo proste. To jeden z najmniej awaryjnych motocykli jakie znam.
Yamaha XTZ - na początek nie ładuj się w singla tego typu chyba, że świadomie, czyt. remonty góry silnika - jak nie wiesz o co chodzi, to wszystko jasne, odpuść.
Aprilia Pegaso - z przodu koło 19" (dobrze kojażę?), czyli z oponami do offu bardzo krucho. Znajomy od zeszłego roku buja się ze sprzedażą takowego i mimo zejścia z ceną o kilka tys. nie miał nawet jednego telefonu.

Wg mnie najlepiej celować w transalpa, KLE 500 lub BMW F650GS.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez miki1406 » 15/3/2014, 10:12

Ale, że KLR "waży tonę" to mu już nie napisałeś ;)

Ja byc celował DR350... Fajne, niewielkie, lekkie i uniwersalne moto.

Pegaso odpuść, są tanie jak barszcz bo się sypią. Graty drogie i słabo dostępne...
Ja też kiedyś odpuściłem egzotycznego "dukata" z 98roku i nie żałuje :D
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez leff » 15/3/2014, 13:10

a ja nie polecam DR350, odpalic to scierwo to sie mozna pociac i to niezaleznie czy ma sie wersje z rozrusznikiem czy bez
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Artur_ » 15/3/2014, 18:36

Nie KLR, a KLE ;) Więc jeszcze cięższy :roll: Ale półka wagowa ta sama co XL600V, więc jedno licho. Tylko przy wzroście pytającego, te wszystkie transalpy, klekoty i pagasa trochę małe.
DR350 na dalsze turystyczne wypady (czyt. długi dojazd asfaltem) nadaje się słabo, choćby ze względu na prędkość przelotową, niewygodną kanapę i małą ładowność.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Łyszka_green » 16/3/2014, 11:53

Z wielu opinii z zaufanych źródeł wynika, że DR 350 jest bardzo dobrym motocyklem, aczkolwiek nie do hardcorowego endurowania. Ponoć najlepiej nadaje się na "niedzielny offroad" a po szosie daje radę, ale nie na dłuższym dystansie. Też zwróć uwagę na wysokość siedzenia, chodź w Twoim przypadku nie powinno być problemu. (850-910mm/ najczęściej 890-910mm)
I like a smoke.
Łyszka_green
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 16/3/2014, 11:48
Lokalizacja: Lublin

Postprzez R.O.N.O » 16/3/2014, 14:53

A co gdyby do worka możliwości dorzucić nakedy? Oprócz oczywistych CB500, GS500 i ER-5 coś polecacie? ;)
Jak z wygodą na tych maszynkach? Trasy 400-600km do zrobienia bez męczarni?
R.O.N.O
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 14/3/2014, 10:22

Postprzez Artur_ » 18/3/2014, 22:19

http://www.motojary.com/motoameryka.html
Amerykę na takich zwiedzają, więc da radę ;) Tylko najpierw się przysiądź, czy przypadkiem nie będziesz kolanami hacyzł o kierownicę.
Ale jak już wystartowałeś z endurakami, to trzymaj się tego. Szkoda się ograniczać do asfaltu :)
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez apiro » 19/3/2014, 18:39

Jeśli chodzi o ER5 to z doświadczenia już mogę Ci powiedzieć, że będzie za mała na twój wzrost. GS zapewne też.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez R6_Rider » 20/3/2014, 07:31

Yamaha XJ-600?
R6_Rider
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
Lokalizacja: WWA



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr