Zobacz wątek - Honda cb 500 - dobry na pierwszy motocykl MOJA WŁASNA OPINIA

Honda cb 500 - dobry na pierwszy motocykl MOJA WŁASNA OPINIA

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Honda cb 500 - dobry na pierwszy motocykl MOJA WŁASNA OPINIA

Postprzez kubacb500 » 9/3/2014, 00:49

Witam dziś chciałem opisać motocykl jakim jest HONDA CB 500 , opisuje egzemplarz w wersji PC32 , z 1998 roku. - WSZYSTKO CO NAPISAŁEM JEST TYLKO I WYŁĄCZNIE MOJĄ OPINIĄ I MOGŁEM POPEŁNIĆ,BŁĘDY LUB Z CZYMŚ SIĘ MYLIĆ,DLATEGO MOŻNA MNIE POPRAWIAĆ.

WYGLĄD.
Patrząc na hondę , niema fajerwerków, jest to klasyczny motocykl, bez żadnych wydziwień ,z okrągłą klasyczną lampą, nie jest brzydki , wyjątkowo robiący wrażenie też nie jest. Wygląd jest niczym "uniwersalny" i wystarczy popatrzeć by wiedzieć,że ten motocykl świetnie spisuję się na co dzień. Jeżeli chodzi o wielkość , to jest średnich rozmiarów, nie jest to duży motocykl , o małym też nie można powiedzieć, ma dosyć duży zbiornik paliwa - porównując do konkurencji gs 500 i er 5.
Pozycja na motocyklu jest wygodna, podnóżki są w dobrej odległości zamontowane, kierownica nie jest ani za nisko ani za wysoko - w sam raz, kręgosłup ani nadgarstki nie bolą po przejażdżce, może trochę przeszkadzać wąska kierownica - na której trochę "dziwnie" układają się ręce. Zegary i kontrolki są czytelne, nie są zbyt ciekawe,ale najważniejsze ,że są dobrze widocznę i czytelne, kontrolki jakie są to kontrolka ciśnienia oleju, kontrolka kierunkowskazów , biegu jałowego, świateł długich oraz kontrolka powiadamiająca nas,że wyciągnięta jest boczna stopka. Jest obrotomierz wyskalowany do 12,000 obr/min i prędkościomierz wyskalowany do rozsądnych 220km/h. Jest wskaznik temperatury,jedynym największym brakiem, jest brak wskaznika poziomu paliwa, nawet nie postarali się o kontrolkę rezerwy. Zostaję nam tylko sprawdzanie paliwa na oko, lub słuch oraz liczenie przejechanych kilometrów na danej ilości paliwa. Jest też kranik w którym mozemy przełączyć na rezerwę gdy mamy poniżej 2,5 litra w zbiorniku.
Jeżeli chodzi o pasażera to jest OK, jazda z pasażerem jest dosyć komfortowa, tu niema się do czego doczepić, niestety motocykl z pasażerem zachowuję się trochę inaczej, gwałtowane przyśpieszenia na 1 i 2 biegu mogą powodować uniesienie przedniego koła lub shimmy - zazwyczaj gdy przyśpieszamy na nierównej powierzchni. Ale masa motocykla jest mała (170kg) i nie można wymagać nie wiadomo jakiej stabilności, to wkońcu naked, ma być mały,zrywny i poręczny.
SILNIK
Jeżeli przechodzimy do jednostki to jest to bardzo udana jednostką napędowa,najlepsza w swej klasie. Silnik o pojemności 499ccm3 generuję dosyć wysoką mocą 58km i 46NM - w porównaniu do konkurencji o 12 km więcej od SUZUKI GS 500 oraz o 8 więcej od KAWASAKI ER-5. Silnik jest chłodzony cieczą , jest ze stopniowany z 6 biegową skrzynią biegów,skrzynia wydaje się być bardzo dobrze ze stopniowana,przez co motocykl dobrze przyśpiesza praktycznie przy każdych obrotach i na każdym biegu. Jeżeli chodzi o skrzynie biegów jest dobrze zestrojona,biegi wchodzą gładko, jedyny mankament może być taki,że przy przerzucaniu z 1 na 2 przy wyższych obrotach,potrzebuję użycia więcej siły i szybkiego wbicia biegu,ponieważ przy delikatnym wbijaniu , bieg wchodzi nie płynnie ze zgrzytem ,albo nie wchodzi w ogóle. Ale ten "typ" tak ma i każdy użytkownik CB szybko się do tego przyzwyczaja i przestaje mieć to za złe.
Jeżeli mówić tu o elastyczności silnika, to wypada ona bardzo dobrze. Warto wspomnieć ,że przy małych pojemnościach ciężko jest o elastyczną jednostkę,jednocześnie uzyskującą dosyć wysoką moc z 500ccm3 . Nie porównując tu do motocykli klasy 750,1000 i wyżej , elastyczność silnika jest naprawdę dobra. Motocykl praktycznie w całym zakresie obrotów przyśpiesza liniowo ,a dokładniej to silnik do 3 tyś obr/min generuję niewielkimi drganiami - i jest trochę "niemrawy" od 3 do 6 tyś przyśpiesza równo i gładko, przy 6-7tyś czuć przyrost mocy , który kończy się na odcięciu 10,500obr/min.
Przyśpieszenie przy niskich obrotach / wysokich biegach nie stwarza zbytnio problemów, silnik spokojnie lubi jazdę na ostatnim biegu , chociaż poniżej 80km/h silnik pracuję trochę nie równo, zaś by uzyskać na 6 biegu przyśpieszenie powyżej 120km/h niestety trzeba dać 2 biegi w dół . Mimo to można śmiało powiedzieć ,że silnik jest elastyczny-i zaś lepiej wypada niż konkurencja. Do tego wszystkiego można dodać bardzo ważną zaletę , jaką przy małej pojemności,dosyć wysokiej mocy uzyskano bardzo dobrą wytrzymałość,silnik wytrzymuję nawet 200-300tyś km przebiegu, bez żadnych większych problemów, a po 50-60tyś km zachowuję nadal wymiary , jakie odpowiadają nowemu silnikowi.
Serwis też jest dosyć rzadki,bo wymiana oleju odbywa się co 12tyś km - w konkurencji co 6.
Silnik jest oszczędny spalanie jest na poziomie 5-6 litrów na 100km/h,na trasie można zejść spokojnie do 4 na 100, przy odwijaniu bierze do 7-8litrów na 100km/h - ale trzeba się naprawdę postarać by dojść do takiego wyniku . :)
HAMULCE
Jeżeli chodzi o hamulcę - to mogę tylko opisać wersję PC32 wersja z dwoma hamulcami tarczowymi oraz zaciskami firmy włoskiej BREMBO. Nie jeździłem na wersji z hamulcem bębnowym i innym zaciskami więc,nie mogę się wypowiedzieć na ten temat i wrzucić wszystko do jednego worka.

Jeżeli chodzi o hamulce, to jest to z przodu jedna tarcza - co może wydawać się być "kiepskie" chociaż ja oceniłbym hamulce hondy na DOBRE. przy współczesnych motocyklach na pewno są słabe,ale gdyby patrzeć to dla motocykla użytkowego na co dzień, nie do typowego sportowego wykorzystania hamulce są naprawdę wystarczające, dbając o tarcze hamulcowe klocki oraz wymieniając okresowo płyn , hamulce w CB powinny być wystarczające i będą na pewno spełniać oczekiwania kierowcy.
ZAWIESZENIE.
Zawieszenie jest zestrojone komfortowo ,ale nie do przesady, przód zachowuję się okey, gorzej jest z tyłem - tylne amortyzatory lubią dobić na większym dołku a najczęściej dzieje się to z jazdą z pasażerem, poza tym nie można się "czepiać" , honda w zakrętach prowadzi się dobrze, i jedzie dokładnie tam gdzie kierowca chce.
Opony to 110/70 17 przód i 130/70/17 wszelakie , zmienianie ogumienia na szersze pogarsza właściwości jezdne,więc chociaż nie wygląda to "kozacko" to warto zostać przy oryginalnych oponach. Motocykl trzyma się pewnie drogi i łatwo się nim manewruje.

WADY.
Wad dużo ten motocykl niema, najczęstszą opisany przez użytkowników jest hałasujący koszyczek sprzęgłowy - występuje to dosyć często w starszych modelach, użytkownicy narzekają też na słabe tylne zawieszenie, o przebijaniu biegu z 1 na 2 , korodującymi kolektorami, oraz o wersjach PC32,gdzie produkcję przeniesiono do Włoch i "podobno" są bardziej podatne na korodowanie .
kubacb500
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6/3/2014, 22:11


Postprzez jackal_pl » 9/3/2014, 09:35

Opis jest ok, choć brakuje zdjęć i więcej porównań do motocykli konkurencji. No i błędy... Autokorekta na pewno zwróciła Ci na nie uwagę.
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez Takechi » 10/3/2014, 13:10

Tekst ok, dodałbym od siebie że cebulka jest dobra nie tylko dla początkujących, dla bardziej doświadczonych ale z ograniczonymi funduszami to też dobra propozycja.
Avatar użytkownika
Takechi
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 12/2/2014, 11:48
Lokalizacja: Mazowieckie



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr