Zobacz wątek - Pierwszy motocykl do 5 tys.

Pierwszy motocykl do 5 tys.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl do 5 tys.

Postprzez maniak69 » 5/3/2014, 15:13

Witam
Chce kupić swój pierwszy poważny motocykl.
Kwota to 5000 zł
Doświadczenie: od małego chłopaka jeździłem na różnych popierdawkach ale tego doświadczeniem nie można nazwać.
Mam 175 cm i 65 kg
Myślałem nad suzuki gs 500, suzuki sv 650, suzuki bandit, honda hornet, kawasaki er5, honda cb500
Przeznaczenie motocykla to głównie miasto czasami trasa i bardzo rzadko z jakimś plecaczkiem
Najważniejsze to aby silnik wytrzymały najlepiej kuloodporny jak dla amatora by przystało :wink:
Nie chciałbym też wymieniać motocykla po sezonie bo okaże się że będzie miał mało mocy. Najważniejsze żeby była to wytrzymała i odporna jednostka
Mam 20 lat
Myślałem o ubraniu dlatego cena motocykla to 5 tys.
Liczę na Waszą pomoc i ,że pomożecie coś mi doradzić oczywiście jestem otwarty na inne motocykle których nie wymieniłem.
Pozdro
Ostatnio edytowano 5/3/2014, 15:28 przez maniak69, łącznie edytowano 1 raz
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez leff » 5/3/2014, 15:16

prawko A?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez maniak69 » 5/3/2014, 15:18

tak tak. Udało się jeszcze na starych zasadach. Sorry zapomniałem dodać
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sykopson » 5/3/2014, 17:13

maniak69 napisał(a):suzuki gs 500, suzuki sv 650, suzuki bandit, honda hornet, kawasaki er5, honda cb500

-Suzuki GS500 super wybór
-Suzuki SV650 kontrowersyjny na pierwsze moto, ale z dużą dozą odpowiedzialności i rozsdku ok, problem taki że owszem, dorwiesz SVkę do 5k ale na pewno bedzie Cię czekac wkład finansowy (jakieś łańcuchy, opony, regulacje itp.)
-Suzuki Bandit 600 pewnie masz na myśli - ujdzie w tłumie ale też raczej nie polecany na pierwszą maszynę, i to samo co z SV za 5k raczej nie ma co liczyć na urywający głow stan techniczny
-Hornet nie nie nie i jeszcze raz nie. Nie kupisz dobrego egzemplarza za 5k i co najważniejsze ma 100koni i nie nadaje sie na pierwsze moto ani trochę...
-ER5 słuszny i dobry wybór
-CB500 to samo co GS i Er, ale nie wiem czy idzie kupić ją już za tyle. Podejrzewam że tak.

Z tych motocykli Twoje wymagania spełniać będą GS, Er i CB, dodatkowo dorzuciłbym jeszcze XJ600 :wink:

maniak69 napisał(a):Myślałem o ubraniu

Mam nadzieję że nie tylko pomyślałeś, ale i się wyposażysz weń :)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez maniak69 » 5/3/2014, 23:08

Mam dylemat bo biorę pod uwagę cb 500, gs 500, er5 i jeśli się coś uda znaleźć za 5k to sv 650. Tak jak pisałem jestem kompletnie zielony i niby te motocykle są bardzo podobne to czymś muszą się różnić i któryś pod jakimś względem musi być lepszy. Z tego co mi się wydaje to silnik w gs to naprawdę kuloodporna jednostka i wytrzymała ale nie mam pojęcia o reszcie. Bym był bardzo wdzięczy za pomoc i dobrą radę Wink
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Billkoy3 » 6/3/2014, 00:18

Na Twoim miejscu rozważyłbym również kawe zzr500 ( ja aktualnie taki mam - pierwszy motor). Jestem z niego w 100% zadowolony, jeździłem wcześniej troche na xj600 tez fajna, ale nie do porównania. Prawie 70 km to na moc nie bedziesz narzekał. Cena nie wygórowana ( 93 rocznik ale zadbany - garażowany za 4 k ). W wakacje ( 2 msc po jego kupnie ) przeżył podróż na Chorwacje. Małe problemy są jak sie w miescie jeździ w korkach na swiatlach przy dużej temp -> grzeje sie troche i sie chłodnica włącza co mnie troche irytuje, ale da rade przeżyć :) Bardzo wygodny i niezniszczalny (na wsi gdzie co pol metra są dziury auta sie sypią a on stoi twardo! =] ). Jeżeli nie myślisz o stawianiu 1-szego motora na gumie ( ze względu na jego wagę - 230 kg ) jest to raczej przy nim niemożliwe, no może jedynie dla ludzi ogarnietych w temacie juz troche czasu, to rozważ też tą propozycje :)
Ostatnio edytowano 6/3/2014, 00:55 przez Billkoy3, łącznie edytowano 1 raz
Billkoy3
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6/3/2014, 00:02

Postprzez leff » 6/3/2014, 00:27

super rada, motocykl baaardzo rzadko spotykany ........ poza tym mial nie 80 a okolo 68 koni
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez maniak69 » 6/3/2014, 00:40

ok wielkie dzięki za radę tylko potrzebuję motocykl głównie do miasta a te 230 kg jak na pierwszy motocykl może być trochę za dużo jak dla mnie
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marsjanin » 6/3/2014, 07:03

Jak starczy na sprawną mechanicznie SVkę (bo estetycznie może być coś do roboty) i masz coś w głowie to bierz. A z dwojga "złego" kierowałbym się raczej w stronę GS, gdyż jest to w miarę chodliwy sprzęt, będzie go łatwiej sprzedać w przyszłości, tym bardziej, że bez żadnych kombinacji mieści się na A2 w porównaniu do ER.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez SkoQ » 6/3/2014, 08:41

Nie no SV za 5 koła będzie, w stanie delikatnie mówiąc odbiegającym od idealnego. GS 500 za to kupisz w super stanie, przynajmniej moim zdaniem, i ze sprzedaniem nie będzie raczej problemu :)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez maniak69 » 6/3/2014, 10:37

http://otomoto.pl/suzuki-sv-sv-650n-200 ... 04180.html wiem, że to nie jest miejsce na taki temat ale jeśli zaczął się już taki wątek to chciałbym uzyskać tutaj info bez przenoszenia do innej grupy. Tak jak pisałem za bardzo nie ogarniam i nie wiem na co zwrócić uwagę. Wiem, że tak na obrazku to trochę ciężko i bez sensu ale czy możecie powiedzieć mi po tym co jest w ogłoszeniu czy jest sens sobie zawracać tym głowę i czy coś wydaje się Wam podejrzane ?
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marsjanin » 6/3/2014, 21:27

Mam nadzieję, że moderator nie obrazi się, jeżeli zacytuje opinie tej sztuki z innego forum:

Tak pobieżnie patrząc to ma zmienioną dźwignię zmiany biegów, krzywą chłodnicę i brakuje śruby trzymającej silnik z prawej str. Tam zazwyczaj mocuje się crashe może ucierpiała przy glebie lub próbie naprawy jej skutków. Jakby nie było ciężarek z prawej też jest przytarty. Co do malowania to nie wiem czy nie malowany zadupek ale tego to pewny nie jestem. Coś tam przy kierze finezyjnie przymocowane na trytkę.

Lampa przednia jest nieoryginalna.
Sposób naprawy obrotomierza - bez komentarza...
Ogólnie szrotek :)

Moto po dzwonie. Nie pytajcie skąd wiem :hmm:
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez maniak69 » 6/3/2014, 21:31

hahahaha. Wielkie dzięki i w takich momentach właśnie się przydaje pomoc innych osób takiemu amatorowi jak ja ;) czyli szukanie SVki za takie pieniądze można sobie odpuścić...
Pozdro
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez apiro » 7/3/2014, 12:01

Ja mam kawę ER5 i biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie to właśnie ją bym Ci polecił (w powyżej 500 ccm na Twoim miejscu bym nie celował). W tej cenie spokojnie znajdziesz dobry egzemplarz. Waga ER5 to 190 kg także nadaje się do miasta, na dłuższe wypady też. Moim zdaniem jest dużo ładniejszy od GS'a, ale to kwestia gustu.

Jakbyś miał pytania to pisz.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez kello » 7/3/2014, 14:06

Jak masz 20 lat to pewnie raczej masz albo będziesz posiadać prawo jazdy katerogii A2, które uprawnia ciebie do jazdy motocyklami o ograniczonej mocy. I taki GS500 łapie się bez przeróbek w granicach, a ER5 czy CB500 trzeba blokować, a to dodatkowe koszta, które można wydać na motocykl w lepszym stanie przy tak ograniczonym budżecie. Więc moim zdaniem powinieneś wejść na alledrogo czy inny podobny portal i poszukać GS500 w dobrym stanie.

Jest jeszcze jeden ciekawy motocykl, który prawdopodobnie bez blokowania zmieści się w granicach prawa jazdy A2 a przy twoim wzroście i niskiej wadze może tobie podpasować: Yamaha SZR660. To specyficzna konstrukcja, więc musiałbyś się do niej przymierzyć osobiście.
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25

Postprzez apiro » 7/3/2014, 14:23

kello napisał(a):Jak masz 20 lat to pewnie raczej masz albo będziesz posiadać prawo jazdy katerogii A2, które uprawnia ciebie do jazdy motocyklami o ograniczonej mocy. I taki GS500 łapie się bez przeróbek w granicach, a ER5 czy CB500 trzeba blokować, a to dodatkowe koszta, które można wydać na motocykl w lepszym stanie przy tak ograniczonym budżecie. Więc moim zdaniem powinieneś wejść na alledrogo czy inny podobny portal i poszukać GS500 w dobrym stanie.

Jest jeszcze jeden ciekawy motocykl, który prawdopodobnie bez blokowania zmieści się w granicach prawa jazdy A2 a przy twoim wzroście i niskiej wadze może tobie podpasować: Yamaha SZR660. To specyficzna konstrukcja, więc musiałbyś się do niej przymierzyć osobiście.


Ma A, o czym pisał wcześniej...
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez maniak69 » 7/3/2014, 14:39

Wielkie dzięki za pomoc i rady ;) Padł wybór na GSa z racji tego, że później będzie łatwiej go sprzedać bez żadnych kombinacji związanymi z tym, że łapie się na A2, a teraz świeżych motocyklistów będzie zdecydowana większość właśnie z takim prawkiem. Znalazłem wydaje mi się dwa całkiem ciekawe egzemplarze tylko tak jak pisałem wcześniej za bardzo się na tym nie znam i nie wiem na co zwrócić uwagę. Dlatego zwracam się do Was o pomoc, wiem, że to nie ten temat na taką sprawę ale pisałem w innych tematach ale bardzo ciężko o jakieś rady. Oto one

http://otomoto.pl/suzuki-gs-unikat-M3911302.html

http://otomoto.pl/suzuki-gs-500-e-super ... 30606.html

Pozdro ;)
lewa w górę ;)
maniak69
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez apiro » 7/3/2014, 14:43

Ten pierwszy mi coś nie pasuje, jest trochę zmodyfikowany. Z tego co pamiętam to od roku 97 były montowane srebrne silniki, więc ten prawdopodobnie nie jest seryjny tak jak i pewnie lakier.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez miki1406 » 7/3/2014, 14:56

Moje zdanie - SV albo CB...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Marsjanin » 7/3/2014, 15:55

Tak, tylko zarówno sv jak i cb trudniej będzie wyrwać w dobrym stanie, gdzie w tej samej kasie dostanie eleganckiego gs'a, który łatwiej się potem sprzeda (patrz - coraz więcej motocyklistów A2).
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr