lakfie napisał(a):Czyli raczej zerkać w stronę XJ600 i ER6 wg waszych doświadczeń ?
Tak, aczkolwiek musisz sie przejechac i sam ocenic. Ja w 2013 szukalem nowego moto i na autostradzie oba dawaly rade, ale ER-6n sprawial wrazenie troche malego. Nie robil problemow, ale autostrada byla taaaka duuuza i szeeeeroka. Oczywiscie, to subiektywne, ale musisz wsiasc i sprrawdzic, jakie na tobie roboi wrazenie. Dodatkowo egzemplarz, na ktorym jechalem, wpadal w wibracje przy ok. 4,5tys obrotow, czyli przy relaksacyjnej predkosci przelotowej. Jesli sie jechalo wolniej lub szybciej, bylo spoko.
XJ6 tez jechalem, tym razem z owiewka i bylo wygodnie i przyjaznie - czterocylindrowy silnik mial wieksza kulture pracy, niz rzedowa dwojka. Gdybym szukal pojazdu do codziennych kursow w dobrej cenie, to pewnie bym jezdzil XJ6.
Co do owiewki, to sie nie wypowiem, aktualnie jezdze F800R, ktore ma malutki "flyscreen" i brak zabudowy. Po 800-1000km w jeden dzien boli zadek i kark, ale jakiegos strasznego dyskomfortu zwiazanego bezposrednio z brakiem owiewki nie stwierdzilem. Sredia predkosc - 120km/h, w gorach 75km/h. Z tym, ze nie mam specjalnie porownania do moto z owiewka.
Niestety, wieksze turystyki gorzej sie mieszcza. Zarowno w miesice, miedzy samochodami, jak i w zadanym budzecie.