Zobacz wątek - Redukcja w motocyklu z silinikiem 2T

Redukcja w motocyklu z silinikiem 2T

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Redukcja w motocyklu z silinikiem 2T

Postprzez fredi143022 » 27/2/2014, 15:06

Witam ! Jak powinno się redukować biegi w 2T ? Z tego co wiem to nie wolno hamować silnikiem.Czyli np. jade na 4-biegu i chce zwolnić przed zakrętem i zredukować do 2-biegu to poprostu trzymam sprzęgło i zbijam biegi ? Ogladalem pare filmików na yt to rajderzy podczas redukcji popuszczali sprzęgło podczas redukcji a to chyba jest hamowanie silnikiem ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33


Postprzez mirekm71 » 27/2/2014, 15:28

Nie wolno zjezdzac na dlugich zjazdach z zamknieta przepustnica. Hamowac biegiem nalezy a nie nalezy jezdzic na wcisnietym sprzegle.
Oczywiscie na dlugich zjazdach tez trzeba jakos zjechac wiec jedzie sie normalnie na zamknietej przepustnicy tylko co jakis czas na chwile dodaje sie gazu, zeby paliwo z olejem dostalo sie do cylindra. Taka przegazowka jak podczas redukcji wystarczy.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez freestyle431 » 27/2/2014, 15:53

do niedawna śmigałem cagivą mito. Starałem się w ogóle nie hamować silnikiem, nie mówiąc o zbijaniu z biegów na dużych obrotach. trzeba uważać, ale też nie jakoś przesadnie. :-)
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez mirekm71 » 27/2/2014, 17:14

Nornalnie sie jezdzi jak kazdym motocyklem. Chodzi o zjazdy dlugosci 5-25 kilometrow a nie jakies tam gorki. Zalezy jeszcze od sposobu smarowania.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez henio12323 » 27/2/2014, 18:03

ja tam mam taką technike - staram sie ogólnie do robic dojazdów ani nie jechac na pusto ( zamknięta manetka i toczenie sie bez sensu ) raczej dojazd i ostrzej po heblach ;P

a jak juz redukuje, to zalezy od motocykla crossówka mozna praktycznie bez sprzęgła bo biegi jak w masełko wchodza. aby nie zbijać na obrotach wysokich
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 27/2/2014, 19:48

Czyli podsumowując biegi redukuje jak w kazdym innym moto tylko nie zbijam ich na wysokich obrotach a jadąc z górki przez dłuższy czas od czasu do czasu dodać gazu zeby olej dostał sie do cylindra tak ? ;P
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez mirekm71 » 27/2/2014, 21:25

Mozesz sobie redukowac na jakich obrotach chcesz. Na zamknietej przepustnicy i tak jakis olej dostaje sie do cylindra chyba, ze masz wtrysk i odlaczony podajnik.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez MJR128 » 27/2/2014, 22:51

Co to za motocykl?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez fredi143022 » 1/3/2014, 12:38

Chodzi mi o Honde hm cre 70cc. A jest jakaś różnica w redukcji miedzy tym motocyklem a np. ktm exc 125 ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 1/3/2014, 13:11

w cre lepiej uzywac sprzęgła w EXC tak bardzo nie trzeba ;P jedna z róznic. no jak pisałem jak redukujesz dojeżdzasz to lepiej ostrzej uzywac hamulców niz sie toczyc, a redukcja normalnie puszczasz gaz, sprzegło bieg w dół (ewentualnie międzygaz ) aby sie nie toczyc np do swiateł w miescie czy ogólnie gdzies w terenie na puszczonym gazie i bez sprzęgła
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 15/3/2014, 14:27

ale normalnie popuszczam sprzęgło co bieg ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 15/3/2014, 23:03

tak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 23/3/2014, 20:37

a jak np. zjeżdżam z jakiejś sporej góry dajmy że 1,5 km to moge cały czas trzymać sprzęgło i co jakiś czas dodawać gazu ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 24/3/2014, 14:27

tak powinieneś robić :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 24/3/2014, 19:49

nic sie nie stanie przez tak długie trzymanie sprzęgła ? nie spali sie ? ;P
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 24/3/2014, 20:17

jak są wolne obroty bo zjeżdzasz to sie nic nie stanie, gorzej sie stanie jakbys miał wbity bieg wysokie obroty i sprzegło wtedy wszystko szybciej sie zuzywa,

ale jeszcze gorzej jakbys odpuscił gaz i sie toczył bez sprzegła wtedy tłok i wał praktycznie traci smarowanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 25/3/2014, 14:16

ale to chyba nie ma znaczenia czy mam 2 czy 5 bieg bo jak trzymam sprzęgło to obroty w ogóle nie rosną tak ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 25/3/2014, 15:36

ma znaczenie, im wyższy bieg i naciskasz sprzęgło przy dojazdach tym mniej dostaje w tyłek.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fredi143022 » 25/3/2014, 21:19

a dajmy ze mam taką sytuacje : Jest kawałek prostej drogi rozpędzam sie , maksymalne obroty na dwójce , widze ze przede mną jest dość spory zjazd to hamuje naciskam sprzęgło i daje wyższy bieg i zjeżdżam na sprzęgle ?
fredi143022
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33

Postprzez henio12323 » 25/3/2014, 22:39

tak ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr