Sprzęgło am6, Pytania i problemy.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Sprzęgło am6, Pytania i problemy.
Witam.
Mam takie problem ze sprzegłem mojego am6.
1.Gdy zmieniam biegi np z 3 na 4 to przy zmianie motor ma takie same obroty (dzwięk) i jak wejdzie na 4 to jest tak samo jak na 3 tylko po paru sekundach tak jakby załapał Bieg i co to jest?
2. po czy poznac ze sprzegło jest zuzyte a bardziej jeego tarcze sprzegłowe? i czego szukac co moze byc podstawą do wymiany?
Pozdrawiam
Mam takie problem ze sprzegłem mojego am6.
1.Gdy zmieniam biegi np z 3 na 4 to przy zmianie motor ma takie same obroty (dzwięk) i jak wejdzie na 4 to jest tak samo jak na 3 tylko po paru sekundach tak jakby załapał Bieg i co to jest?
2. po czy poznac ze sprzegło jest zuzyte a bardziej jeego tarcze sprzegłowe? i czego szukac co moze byc podstawą do wymiany?
Pozdrawiam
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Do drugiego. W instrukcji/manualu masz minimalną grubość tarcz, wysokość sprężyn i grubość przekładek. Dodatkowo przekładki musza być niemal idealnie płaskie tj. odchylenia tolerowane najczęściej to 0,1mm. Nie mogą być przebarwione bo oznacza to przegrzanie co kwalifikuje je do wymiany.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Musisz poszukać sobie jak wygląda kosz sprzęgłowy, trudno to opisać ale spróbuję: nie muszę chyba tłumaczyć co robi sprężyna, w kosz najczęściej jest ich 5-6, są oddalone od siebie o taką samą odległość w celu równomiernego docisku. Tarcze sprzęgła przekazują ruch z silnika na skrzynię biegów, mają na sobie specjalny materiał a'la klocki hamulcowe tylko obustronnie. Są oddzielone od siebie metalowymi tarczami tzw przekładka, bez materiału ciernego. Przegrzanie objawia się jako fioletowe zabarwienie metalu. Gdy naciskająsz lewą klamkę linka się przemieszcza i popychacz sprzęgła w kształcie pręta powoduje ściśnięcie sprężyn kosza, robi się miejsce i tarcze oraz przekładki są luźno względem siebie, gdyż są osadzone pływająco na wewnętrznym uzębieniu, nie przekazują napędu i można zmienić bieg. Tak więc zużycie sprężyn zmniejsza docisk i tarcie, jakbyś jechał na półsprzęgle, a wytarte tarcze powodują słabą reakcję przyśpieszenia motocykla mimo zwiększania obrotów silnika. Ps zacznij od regulacji sprzęgła, skok klamki w am6 to 3-4mm. W skrzyni masz dobry olej, wystarczająca ilość? Prosisz kogoś o przytrzymanie moto prosto, odkręcasz śrubę na środku dekla sprzęgła i olej musi być na tej wysokości.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Żeby sprawdzić czy sprzęgło jest zużyte najlepiej rozpędź się do około 30/40 km/h i na 6 biegu daj cały gaz. Jeśli obroty Ci zaczną rosnąć a prędkość nie, to znaczy, że sprzęgło jest do wymiany bo jak to się mówi "ślizga" czyli tarcze sprzęgłowe już nie spełniają swojego zadania
Przy wymianie polecam zdecydowanie Tec Racing Kevlar 


-
Torque25 - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 25/6/2012, 16:10
- Lokalizacja: Proszowice
No narazie nie mam jak sprawdzic tego twojego sposobu Torque25, bo wlasnie skladam silnik i mialem wcześniej takie problemy. A jak wcześniej miałem 50ccm no i ze sprzęgłem było okej czy zmiana na 70ccm mogła by wołac takie problemy ze sprzęgło mogło byc juz zużyte i dało to sie we znaki przy większej mocy gdyż potrzebowało sprawniejszych tarczek ?
-
jarek0770 - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/5/2012, 21:37
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości