Lakierownaie owiewki
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Lakierownaie owiewki
Witam wiem że to chyba nie ten dzial ale nigdzie tego na forach nie znalazłem...
Che pomalowac pół czaszy bo mam porysowana kupiłem już baze i tu pojawia sie problem dobrali mi zółty kolor który składa się z 2 baz z białej jakiejs i żołtej. Tu pojawia się moje pytanie jak tym to pomalowac mam już to zmatowione kupiłem specjalny podkład do plastiku i teraz co dalej ..... pomalowac to podkladem przetrzec potem tą biała bazą (przetrzec?) i potem ta druga zółta bazą na koniec ??
Che pomalowac pół czaszy bo mam porysowana kupiłem już baze i tu pojawia sie problem dobrali mi zółty kolor który składa się z 2 baz z białej jakiejs i żołtej. Tu pojawia się moje pytanie jak tym to pomalowac mam już to zmatowione kupiłem specjalny podkład do plastiku i teraz co dalej ..... pomalowac to podkladem przetrzec potem tą biała bazą (przetrzec?) i potem ta druga zółta bazą na koniec ??
- toschiba198903
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
- Lokalizacja: bialystok
podkład mam jeden jakiś w płynie wyglada jak jakas oliwa a bazy mam dwie motocykle są malowane podobno z 3 warstw lakieru i idealnie nigdy nie da sie dobrac lakieru z tego co mi mówiono i domyslam się że starali sie dorobić bardzo podobnie i chyba złożyli go z 2 warstw (bazy)... tylko jak to teraz pomalować?..
- toschiba198903
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
- Lokalizacja: bialystok
Nie chcę Cie straszyć, ale sam sobie z tym nie poradzisz na tyle dobrze aby nie było śladu. Lakierowanie połowy czaszy systemem 3-warstwowym to wyższa szkoła jazdy.
W praktyce wygląda to tak:
Pomijając spawanie, podkładowanie i kitowanie masz tak: tło (I-warstwa) + kolor (II-warstwa) + Clar (III-warstwa). W zależności od tego ile dasz drugiej warstwy to taki uzyskasz odcień. Ponadto chcesz przeprowadzić naprawę częściową, więc musisz mieć wiedzę i materiały do cieniowania.
PZP (czyli podkład do plastiku) stosuje się tylko i wyłącznie "na goły" plastik.
W praktyce wygląda to tak:
Pomijając spawanie, podkładowanie i kitowanie masz tak: tło (I-warstwa) + kolor (II-warstwa) + Clar (III-warstwa). W zależności od tego ile dasz drugiej warstwy to taki uzyskasz odcień. Ponadto chcesz przeprowadzić naprawę częściową, więc musisz mieć wiedzę i materiały do cieniowania.
PZP (czyli podkład do plastiku) stosuje się tylko i wyłącznie "na goły" plastik.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
mam dzielona czasze sklada mi się z 3 elementów i wlasnie ten jeden prawy chce pomalować bez cieniowania itp wiem że ideału z tego nie zrobie a idzie wiosna i nie chce już tego odkładać .Repsol możesz mi to jakoś jasno wyjaśnić jak dla amatora he ..Czyli mam pomalować to zwykłym podkładem potem go przetrzeć nastepnie ta białą bazą potem ja przetrzeć i potem na żólto ??
- toschiba198903
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
- Lokalizacja: bialystok
Łopatologicznie to tak:
- Rozszlifowanie rys (papier P150-P220 na sucho) i matowanie całego elementu (P220 na sucho)
- Jeśli masz pęknięcia, to wiadomo najlepiej spawanie z późniejszym wyrównaniem.
- Odtłuszczanie zmywaczem silikonowym lub benzyna ekstrakcyjna.
- w miejscu spawów i tam gdzie widać goły plastik psikasz 2 cienkie warstwy PZP (podkład do plastiku), w odstępie czasowym 10-15min.
- następnie w miejscu ubytków i tam gdzie będzie szpachla dajesz jakiś podkład akrylowy 5:1 wypełniający, tło masz jasne więc podkład również kup jasny.
- szpachlowanie (szpachla do plastiku lub z włóknem)
- ponowne odtłuszczanie.
- znowu podkład akrylowy, ten sam co wcześniej tylko tym razem już na cały element. I-warstwa to tylko lekkie przypylenie, II- pełna wylana. Jeśli będzie mało, to trzecia.
- matowanie całości (papier 800-1000 woda). Ma być wszystko gładkie jak pupcia niemowlaka.
- odtłuszczanie
- I warstwa bazy
- II warstwa bazy
- bezbarwny. Warstwy wg. zaleceń producenta.
- Polerka.
Obowiązkowo zrób sobie najpierw natryski próbne, bazami żebyś wiedział jak odcień uzyskujesz.
- Rozszlifowanie rys (papier P150-P220 na sucho) i matowanie całego elementu (P220 na sucho)
- Jeśli masz pęknięcia, to wiadomo najlepiej spawanie z późniejszym wyrównaniem.
- Odtłuszczanie zmywaczem silikonowym lub benzyna ekstrakcyjna.
- w miejscu spawów i tam gdzie widać goły plastik psikasz 2 cienkie warstwy PZP (podkład do plastiku), w odstępie czasowym 10-15min.
- następnie w miejscu ubytków i tam gdzie będzie szpachla dajesz jakiś podkład akrylowy 5:1 wypełniający, tło masz jasne więc podkład również kup jasny.
- szpachlowanie (szpachla do plastiku lub z włóknem)
- ponowne odtłuszczanie.
- znowu podkład akrylowy, ten sam co wcześniej tylko tym razem już na cały element. I-warstwa to tylko lekkie przypylenie, II- pełna wylana. Jeśli będzie mało, to trzecia.
- matowanie całości (papier 800-1000 woda). Ma być wszystko gładkie jak pupcia niemowlaka.
- odtłuszczanie
- I warstwa bazy
- II warstwa bazy
- bezbarwny. Warstwy wg. zaleceń producenta.
- Polerka.
Obowiązkowo zrób sobie najpierw natryski próbne, bazami żebyś wiedział jak odcień uzyskujesz.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
- toschiba198903
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
- Lokalizacja: bialystok
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości