Zobacz wątek - Lakierownaie owiewki
NAS Analytics TAG

Lakierownaie owiewki

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Lakierownaie owiewki

Postprzez toschiba198903 » 20/2/2014, 10:42

Witam wiem że to chyba nie ten dzial ale nigdzie tego na forach nie znalazłem...
Che pomalowac pół czaszy bo mam porysowana kupiłem już baze i tu pojawia sie problem dobrali mi zółty kolor który składa się z 2 baz z białej jakiejs i żołtej. Tu pojawia się moje pytanie jak tym to pomalowac mam już to zmatowione kupiłem specjalny podkład do plastiku i teraz co dalej ..... pomalowac to podkladem przetrzec potem tą biała bazą (przetrzec?) i potem ta druga zółta bazą na koniec ??
toschiba198903
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
Lokalizacja: bialystok


Postprzez toschiba198903 » 20/2/2014, 14:23

podkład mam jeden jakiś w płynie wyglada jak jakas oliwa a bazy mam dwie motocykle są malowane podobno z 3 warstw lakieru i idealnie nigdy nie da sie dobrac lakieru z tego co mi mówiono i domyslam się że starali sie dorobić bardzo podobnie i chyba złożyli go z 2 warstw (bazy)... tylko jak to teraz pomalować?..
toschiba198903
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
Lokalizacja: bialystok


Postprzez Repsol » 20/2/2014, 16:05

Nie chcę Cie straszyć, ale sam sobie z tym nie poradzisz na tyle dobrze aby nie było śladu. Lakierowanie połowy czaszy systemem 3-warstwowym to wyższa szkoła jazdy.

W praktyce wygląda to tak:

Pomijając spawanie, podkładowanie i kitowanie masz tak: tło (I-warstwa) + kolor (II-warstwa) + Clar (III-warstwa). W zależności od tego ile dasz drugiej warstwy to taki uzyskasz odcień. Ponadto chcesz przeprowadzić naprawę częściową, więc musisz mieć wiedzę i materiały do cieniowania.

PZP (czyli podkład do plastiku) stosuje się tylko i wyłącznie "na goły" plastik.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez toschiba198903 » 20/2/2014, 18:02

mam dzielona czasze sklada mi się z 3 elementów i wlasnie ten jeden prawy chce pomalować bez cieniowania itp wiem że ideału z tego nie zrobie a idzie wiosna i nie chce już tego odkładać .Repsol możesz mi to jakoś jasno wyjaśnić jak dla amatora he ..Czyli mam pomalować to zwykłym podkładem potem go przetrzeć nastepnie ta białą bazą potem ja przetrzeć i potem na żólto ??
toschiba198903
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
Lokalizacja: bialystok

Postprzez Repsol » 20/2/2014, 21:11

Łopatologicznie to tak:

- Rozszlifowanie rys (papier P150-P220 na sucho) i matowanie całego elementu (P220 na sucho)
- Jeśli masz pęknięcia, to wiadomo najlepiej spawanie z późniejszym wyrównaniem.
- Odtłuszczanie zmywaczem silikonowym lub benzyna ekstrakcyjna.
- w miejscu spawów i tam gdzie widać goły plastik psikasz 2 cienkie warstwy PZP (podkład do plastiku), w odstępie czasowym 10-15min.
- następnie w miejscu ubytków i tam gdzie będzie szpachla dajesz jakiś podkład akrylowy 5:1 wypełniający, tło masz jasne więc podkład również kup jasny.
- szpachlowanie (szpachla do plastiku lub z włóknem)
- ponowne odtłuszczanie.
- znowu podkład akrylowy, ten sam co wcześniej tylko tym razem już na cały element. I-warstwa to tylko lekkie przypylenie, II- pełna wylana. Jeśli będzie mało, to trzecia.
- matowanie całości (papier 800-1000 woda). Ma być wszystko gładkie jak pupcia niemowlaka.
- odtłuszczanie
- I warstwa bazy
- II warstwa bazy
- bezbarwny. Warstwy wg. zaleceń producenta.
- Polerka.

Obowiązkowo zrób sobie najpierw natryski próbne, bazami żebyś wiedział jak odcień uzyskujesz.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez toschiba198903 » 20/2/2014, 21:22

OK dzięki w sobote będe malował to powiem co i jak wyszło czy nie narobiłem roboty he
toschiba198903
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 11/1/2014, 15:38
Lokalizacja: bialystok



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr