Zobacz wątek - Dokręć tarcze w swoim moto.. niech nie spotka Cię to co mnie
NAS Analytics TAG

Dokręć tarcze w swoim moto.. niech nie spotka Cię to co mnie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dokręć tarcze w swoim moto.. niech nie spotka Cię to co mnie

Postprzez SIARA-S » 24/7/2007, 13:42

Masz dokręcone tarcze w swoim moto?.. Ja już sie przekonałem jakie to jest ważne..

Nie zastanawiaj sie tylko po prostu sprawdzaj co jakiś czas czy śruby, którymi przymocowane są tarcze hamulcowe w twoim moto są dobrze przykręcone..

Ja sprawdzam odkąd przez niedokręconą śrubę tarczy tylnego hamulca zablokowało mi koło.. i rozwaliło mocowanie utrzymujące hamulec.. (dobrze ze nie stało sie to na przedniej tarczy).. wszystko zakończyło sie na małym szlifie przy 50km/h..


Do postu.. niech dopiszą sie Ci.. którzy po sprawdzeniu w swoim moto nie mieli dobrze dokreconych srub. Pozdrawiam
Załączniki
P1010021.JPG
P1010021.JPG (148.44 KiB) PrzeglÄ…dane 3120 razy
P1010016.JPG
P1010016.JPG (142.53 KiB) PrzeglÄ…dane 3120 razy
P1010014.JPG
P1010014.JPG (139.91 KiB) PrzeglÄ…dane 3120 razy
HONDA CBR 600 F2
SIARA-S
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30/10/2006, 09:51


Postprzez musieli » 24/7/2007, 14:24

Hmm... Jeśli dotykał się ktoś do tylnej tarczy a potem nie przykręcił śrub na klej anaerobowy to jak najbardziej może się wykręcać / luzować. Ale żeby aż taki patent??? :shock: Przecież napewno było słychać wcześniej, ze coś obciera, wibruje itp. .... Trzeba słuchać motocykla...

Ehh... dokręcanie tarcz "na siłę" jest kompletnym bezsensem. Może się okazać, ze już nigdy takiej "dowalonej" sruby nie odkręcimy. Dlatego do przykręcania śrób, które mogą mieć tendencję do wykręcania / luzowania używa się kleju anaerobowego. Robią go takie znane firmy jak Loctide, LiquiMoly itp.
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone


Postprzez SIARA-S » 24/7/2007, 14:41

Wiesz kiedy uslyszalem, ze sruba była poluzowana? gdy juz zablokowalo mi koło.. Takich rzeczy nie da sie po prostu przewidzieć..

Ja pisze o Srubach nie-dokręconych i chce zeby ludzie u siebie posprawdzali jak stoi sprawa z ich mocowaniami tarcz. Bo ja takie w moto mialem a przy tarczy nic nie majstrowalem.. moze poprzedni wlasciciel.. i faktycznie nie zastosował środka przy zakrecaniu śrub.
HONDA CBR 600 F2
SIARA-S
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30/10/2006, 09:51

Postprzez Meciek » 24/7/2007, 21:51

Ja dokręcam wszystkie raz w tygodniu odkąd zgubiłem chyba ze 3 od plastików :/
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Cidman » 24/7/2007, 22:18

Mi też kiedys pojawiło sie jakieś dziwne dzwonienie i okazało sie, że częśc śrub mocujących silnik w ramie zaczęła sie "wyprowadzać" z motoru, od tamtej pory co jakiś czas z kluczami biegam w koło motorku i sprawdzam wszystkie śrubki, od tak dla spokojności szerokopojętej :)
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez simonw » 24/7/2007, 23:25

Taaaa... na trasie dom-firma okolo 4km we Wroclawiu udalo mi sie zgubic 3 sruby jednego dnia i nie to ze byly zle dokrecone, bo nie byly ;) ot, po prostu urok kolejnych remontow przed 2012

(ze 2 dni wczesniej dokrecalem plastiki bo cos robilem... rekord, wypiela mi sie podczas jazdy kostka z wiazka kablowa z gniazda :P to byla dluzsza trasa miejska, pawie cale miasto w poprzeg, co nijak nie zmienia tego ze stan jest oplakany).
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kodi » 25/7/2007, 06:22

HEHE ja po lakierowaniu zadupka wszystko ładnie poskręcałem, pojechałem 150 kilometrów w górki do szklarskiej i następnego dnia zamawiałem w serwisie śróbki za 170 zł.. taka nauczka na przyszłość. Teraz sprawdzam przy każdym czyszczeniu moto czy coś nie jest luźne. Z ta twoja tarczą to naprawde przykra i jak sądze kosztowna sprawa..
ZX10R RULESSSSS
kodi
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 30/5/2007, 07:13
Lokalizacja: wrocław

Postprzez musieli » 25/7/2007, 08:22

A koledzy myślicie, że po co wymyślono klej? Zawsze jeśli komuś / sobie składam moto to stosuję klej do śrub, również tych do owiewek. I zasada taka - im większy "wibrator" (np wszystkie Vki) tym więcej kleju trzeba zastosować.
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez SIARA-S » 27/7/2007, 22:42

Przy szukaniu nowej śruby.. na starej zauwazylem ślady kleju do blokowania śrub. Odkręciłem wszystkie śruby mocujące wszystkie tarcze hamulcowe w moto i na każdej z nich była mała warstwa owego wspaniałego środka, tylko, że bardzo mało.. na całej długości śruby kleju było z 0,5-0,8 cm. Nie był rozłożony na całej śrubie.. i być może dlatego śrubka sie wykreciła.. Dodam, że nie wszystkie śruby dobrze sie trzymały.. niektóre można było bardzo łatwo odkręcić :]

Wydaje mi sie, że te środki są połową sukcesu.. drugą połową jest kontrolowanie i doglądanie śrubek..

Ja kupilem taki klej..


ps. mam nadziejÄ™ ze juz nigdy nie spotka mnie taka niespodzianka :)

CO ważniejsze I WAS! Szerokiej drogi.. mam nadzieje ze na coś sie przydał temat :)
Załączniki
srubki11.jpg
srubki11.jpg (73 KiB) PrzeglÄ…dane 2880 razy
srubki22.jpg
srubki22.jpg (71.17 KiB) PrzeglÄ…dane 2880 razy
HONDA CBR 600 F2
SIARA-S
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30/10/2006, 09:51

Postprzez Kruk1503 » 28/7/2007, 09:23

HEHEHE a ja myślałem że tylko gubię śruby :D .
ja zgubiłem 1 śrube która trzyma silnik na ramie . Ale to da się odczuć . Jedziesz , jedziesz i nagle takie wibracje że to nie da się nie poczuć .
Teraz też dokręcam śruby . Ale zobaczcie . że polak madry jest po szkodzie :/
Avatar użytkownika
Kruk1503
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 3/7/2007, 16:00

Postprzez hefron » 28/7/2007, 11:43

Norma u mnie też. Kiedyś na trasie Augustów-Warszawa jakieś 100km przed warszawą zauważyłem, że zgubiłem 2 z 3 śrub na tłumiku. Miałem wtedy tłumik robiony domowym sposobem przez poprzedniego właściciela i skręcony na śruby. Myślę, że gdybym nie zauważył tego zgubiłbym po prostu tłumik :shock: Jeszcze pare śrubek mocujących aluminiowe boczki pogubiłem, 1 śruba mocująca osłonę łańcucha..., 1 śruba mocująca siedzenie, śruba z kierownicy trzymająca ciężarek na manetce (ciężarek też mi poleciał :D ).
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Kris2k » 28/7/2007, 14:05

A moj mechanik powiada "do motocykla nie podchodzi sie bez klucza dynamometrycznego".

Kleju do srub tez uzywa.

I podejzewam ze wlasnie ta kombinacja jest rozwiazaniem Waszych problemow :)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê